Oireet

Mulla tänään kans alkanut kovat menkkamaiset kivut.. vatsaa toki nippaillut aiemminkin.

Pari päivää ollut runsasta valkovuotoa ja nyt vielä runsaampaa ja myös vähän ruskeaa joukossa.. koko ajan tuntuu et oikein valahtaa ja koko ajan haluaisi mennä tarkistamaan minkälaista vuoto nyt on... mut pelkään jos onkin verisempää vuotoa ;( en yhtään kestä ajatusta jos tää menis kesken :( ;(
 
Ja tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Työpäivän jälkeen 2. tunnin päikkärit. Ruoka ja taas päikkärit. Ja iltapala ja nukkumaan. Ei mitään jaksa tällä hetkellä tehdä muuta kuin nukkua.
 
Mä hajosin viime yönä aivan totaalisesti ensimmäistä kertaa tähän pahoinvointiin liittyen, kun olen nyt kolmatta viikkoa oksentanut päivin ja öin. Menin nukkumaan kymmeneltä, heräsin pahoinvointiin 23.30, oksensin, itkin ja oksensin, odottelin hereillä pari tuntia ja oksensin lisää. Parin tunnin unien jälkeen heräsin siihen, että lakanat olivat aivan läpimärät, eikä uni enää tullut.

Alkaa kyllä hajottaa ihan huolella, koska mä en pääse edes ulos asunnosta, koska kaikki haisee niin älyttömän pahalta. Oksennus tulee, jos käyn lähelläkään ovea ja haistan rappukäytävän. Keittiössä pitää käydä hengitystä pidättäen. Ruoka ei maistu, koska kaikki maut ovat aivan kamalia.

Miten tästä selviää järjissään?
 
Ja puff kaikki oireet katosivat eilen, oon aika varma että tää raskaus oli tässä :( Nyt vaan sit ootellaan ja katsellaan mitä tapahtuu..
 
Chiunque kuulostaa raskaalta, tsemppiä!

Zoria toinen oireeton täällä hei! Jospa kaikki olisi kuitenkin hyvin, toivotaan!
 
Rasvottuuko muilla tukka herkemmin? Normaalisti oon joka toinen päivä pessy tukan vaan menee jo päivässä niin rasvaseksi, että täytyy vissiin päivittäin alkaa pesemään. o_O
 
Täällä ei tukan rasvoittuminen ole ainakaan vielä ongelmana mutta ihon ja silmien kuivuminen on. Naama hilseilee ja silmät on punaiset kuin mitkä. Ja tämä alkoi pakkasjakson jälkeen niin uskoisin että liittyy raskauteen. Nyt menossa 6+1 <3

Zoria, miusta moni on kirjoittanut että oireet laantuvat viikoilla 6-7 ja tulevat sitten takaisin. Tää jännittäminen on kyllä piinaavaa. Toivotaan teille parasta :)

Itsellä on ollut pitkin odotusta pahoinvointia(etomista, en ole oksentanut kertaakaan), kipuilua lonkissa ja tissit ovat kipeät. Yöunet on kanssa kärsineet, herään aamuisin joskus 4-5 välillä ja monesti on mennyt pyöriessä aamuun asti. Sitten vielä järjetön kylmäminen, olen ihan koko ajan jäässä. Eilen istuin koko työpäivän takki harteilla kun ei meinannut horkka laantua. Vaikka välillä on aika epämiellyttävä olo niin olen kiitollinen kaikista oireista, miulle ne kielivät siitä että kaikki on vatsassa kunnossa. Osaan rentoua tämän raskauden suhteen täysin varmaan vasta sitten kun vauva on sylissä :joyful:

Tsemppiä Katariinalle, toivottavasti on ns. normaalia raskauteen liittyvää vuotoa. Itsellä verenvuoto voimistui nopeasti keskenmenossa, aamulla tuli ruskehtavaa vuotoa ja illalla oli jo aika selvä peli.
 
Koko illan ollut melko kovia menkkakipuja alamahassa ja selkääkin on juilinut. Pelottaa, että on menossa kesken, kun tuo vuotokin taas yhtäkkiä lisääntynyt :sad001 Nyt on vielä melko kiireinen yövuoro töissä tiedossa, eli ei todellakaan pysty lepäämään ja ei kai siitä mitään apua olisikaan.
Täällä kanssa kauheet menkkakivut ollu koko ajan siitä lähtien kun menkat ois pitänyy alkaa. Vuotoa ei vielä täällä ole mutta inhottavalta tuntuu kun koko ajan saa pelätä :(
 
Ja puff kaikki oireet katosivat eilen, oon aika varma että tää raskaus oli tässä :( Nyt vaan sit ootellaan ja katsellaan mitä tapahtuu..
Mulla oli kans eilinen lähes täysin oireeton turvotusta lukuunottamatta, mut tänään kaikki tuli tuplasti pahempana takaisin...
 
Kai päänsärkykin voi olla raskausoire? Mulla alkoi sunnuntain ja maanantain välisenä yönä toispuolinen jyskyttävä päänsärky, jonka takia en voi tehdä muuta kuin maata sängyssä... Panadol auttaa vähän hetkeksi, mut tehokkaampia lääkkeitä ei kai saa käyttää. Panadoliakaan en haluis käyttää, kun senkin haitoista sikiölle on jotain tutkimustuloksia. Oon joutunu oleen saikulla nyt kaksi päivää :( Mä en oo ikinä ollu päänsäryn takia pois töistä.
 
Täällä myös yks oireeton, haluan kuitenkin uskoa että kaikki on hyvin. Ennen plussaa oli turvotusta ja kipeät rinnat, mutta nyt ei paljon mitään..

Voimia kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!
 
Rasvottuuko muilla tukka herkemmin? Normaalisti oon joka toinen päivä pessy tukan vaan menee jo päivässä niin rasvaseksi, että täytyy vissiin päivittäin alkaa pesemään. o_O

Täällä! Mulle on aikaisemmin riittänyt, että pesen hiukset joka toinen-kolmas päivä, mutta nyt on pestävä kyl päivittäin :/

Mut siis tää väsymys :O Mä muistan, ett viime kerralla olin kans alkuun tosi väsynyt ja meinasin nukahtaa seisaalteen.. Mut minkäs teet tällä kertaa, kun oon eka päivät töissä ja illat kuitenkin pitäis jaksaa taaperon kanssa? :/ ja entäs se mies, no eihän hänen kanssaan enää jaksa sitten illan päätteeksi mitään puuhailla, kun nukahdan taaperoa nukuttaessa. Huoh.
 
Mut siis tää väsymys :O Mä muistan, ett viime kerralla olin kans alkuun tosi väsynyt ja meinasin nukahtaa seisaalteen..

Täällä kans väsy vaivaa. Tulee silleen sykäyksittäin. Hieno olla töissä kokouksessa, missä on 10+ henkeä paikalla, kun alkaa pilkkimään. Silmät ei vaan millään tahdo pysyä auki :( Ja kuka vain näkee sen, jos sattuu vilkaisemaan mun suuntaan. Noloa :(
 
Täällä vasta 3+5 menossa, eli pelkään pahinta. Pari keskenmenoa kokenut, ni jotenkin sitä vaan tietää. Toivotaan, että pääsisin yllättymään iloisesti. Sentään ei vielä vuotoa
 
Tsemppiä kaikille keskenmenoa pelkääville <3

Ja Ciunque - ihan pyllystä olla oman kämppänsä vankina ja vaan oksentaa! Toivon niin sun puolesta, että toi lakkais pian.
 
Mulle iski eilen joku ihan järkky ahdistuskohtaus. Itkin vaa olin iha varma, että en oo raskaana edes ollenkaan ja kaikkee. Jostain sain kerättyä vikat järjenrippeet ja tänään ollu aivan loistava olo henkisesti. Fyysisesti ei :D Aamulla laattasin, bussi pysäkillä yökin ja töissä tein sen virheen että join kahvia ja taas yökin. Ylös asti ei onneks tullu muuta ku kotona, mut tää kuvotus :yuck: Ja ei meinaan keskity vaa aamuun tää olo :D Toki onneks tos puolilta päivin suunnillee oli pari tuntia ettei mitää, mut sen jälkee taas on yököttäny.
Tissit kipeet edellee, mut ei ainakaa ny nii kipeet ku mitä oli viime viikolla.
Ennen plussaa mulla oli viikon menkkakipuja mut ei ne menkat sit alkanukkaa. Pari päivää plussan jälkee meni menkkajomotuksia mut ei nii kovina. Ny nää maha tuntemukset on hassuja nipistysiä ja iha erilaisia ku ikinä ennen :grin
 
Ja tää väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Työpäivän jälkeen 2. tunnin päikkärit. Ruoka ja taas päikkärit. Ja iltapala ja nukkumaan. Ei mitään jaksa tällä hetkellä tehdä muuta kuin nukkua.

Mulla just sama :/ tsemppiä sinnekkin!
 
Mullakin tukka rasvottuu tosi helposti. Joka päivä nyt joutunu käymään suihkussa.

Mulla myös on ollut menkkakivut riesana. Oon silti ihan luottavaisin mielin kun esikoisesta oli yhtä kipeä maha välillä. Turvotus alkaa olla nyt vaan jo niin kova että tuntuu ettei farkkuja viittis pitää ollenkaan jalassa :D
 
Täällä alkaa myös pahoinvointi hivuttautua mukaan, vaikka viikkoja vasta se 4+3. Mulla oli tosi voimakasta pahoinvointia esikoisesta ja aloitinkin jokaisen aamun oksentamalla raskauden puoliväliin saakka. En vaan kuollaksenikaan muista, että millä viikolla se alkoi. Nyt ei ole vielä ykä tullut, mutta varsinkin nälkäisenä tulee tosi paha olo. Ykää odotellessa :(
 
Takaisin
Top