Oireet

Mulla kans unet loppuu joka aamu klo 6 viimeistään. Ärsyttää kun ei vaan pysty nukkumaan pidempään. Parhaimmillaan vai sanotaanko pahimmillaan oon 4 pystyssä. Ja ihan sama mihin aikaa menen illalla nukkumaan. 3-5 tuntia joutuu keksimään jotain tekemistä aamuisin ennen töihin menoa. Tosin koirat nauttivat kun saavat aamuruuat aikaisin ja pääsevät pitkälle aamulenkille :D
 
Mulla kans unet loppuu joka aamu klo 6 viimeistään. Ärsyttää kun ei vaan pysty nukkumaan pidempään. Parhaimmillaan vai sanotaanko pahimmillaan oon 4 pystyssä. Ja ihan sama mihin aikaa menen illalla nukkumaan. 3-5 tuntia joutuu keksimään jotain tekemistä aamuisin ennen töihin menoa. Tosin koirat nauttivat kun saavat aamuruuat aikaisin ja pääsevät pitkälle aamulenkille :D

Kiva kuulla, että muillakin on aamu-unettomuutta! Mulla kans toi, että ihan sama, moneltako oon mennyt nukkumaan, niin aina silmät vaan aukee just kuudelta viimeistään.
 
Mullakin alkoi tällä vkolla ihmeellisiä oireita ilmestyä. Ensinnäkin olo on todella väsynyt. Lisäksi mulla on ollut vatsa pahasti sekaisin aamuisin ja ei oikein tee mitään mieli syödä. Olo on todella etova ja röyhtäilen jatkuvasti tätä oloa pois. Rennietä hain jo apteekista.

Rinnat eivät ole kipeät oikeastaan, vähän vain arat. Nännipihat ovat kyllä turvonneet ja lautasen kokoiset :D Minulla on ollut alusta saakka munasarjakipuja, jotka ovat jatkuneet edelleen, ehkä helpottaneet vähän.

Tänään kontrolliultra (rv 6+1) ja toivon, josko sieltä tänään näkyisi jotain :Heartred JÄNNITTÄÄÄ!!!!
 
Mulla alko jo alkuviikosta jotkut hajut töissä etomaan. Samaa oli viimeksikin alkuraskaudesta, se itseasiassa oli yksi ensimmäisistä oireista silloin ja näköjään nytkin. Olen myös viimeisen viikon ajan ollut hyvin itkuherkkä mm. TV-ohjelmille. Viimeisten kahden päivän aikana on ilmennyt ääretöntä väsymystä pitkin päivää zZzZZ. Ja sitten viimeisimpänä muttei todellakaan vähäisimpänä on tämä älytön turvotus.
Mulla on ulospäin kallistunut kohtu ja ekassa raskaudessa maha näkyi jo 12+ vkolla, joten voi olla etten tätä masua voi hirmu pitkälle piilotella.

Nyt rv 4+0 (kai :wink )
 
Mullakin alkoi tällä vkolla ihmeellisiä oireita ilmestyä. Ensinnäkin olo on todella väsynyt. Lisäksi mulla on ollut vatsa pahasti sekaisin aamuisin ja ei oikein tee mitään mieli syödä. Olo on todella etova ja röyhtäilen jatkuvasti tätä oloa pois. Rennietä hain jo apteekista.

Rinnat eivät ole kipeät oikeastaan, vähän vain arat. Nännipihat ovat kyllä turvonneet ja lautasen kokoiset :D Minulla on ollut alusta saakka munasarjakipuja, jotka ovat jatkuneet edelleen, ehkä helpottaneet vähän.

Tänään kontrolliultra (rv 6+1) ja toivon, josko sieltä tänään näkyisi jotain :Heartred JÄNNITTÄÄÄ!!!!

Miten meni? :)
 
Tänä aamuna tuli ekaa kertaa oksettava olo kun en ollut vielä ehtinyt syömään aamupalaa 7:30. Herätys oli siis taaperon toimesta 5:30 :D tästäköhän tää nyt sit lienee lähtee liikkelle.. edellisessä raskaudessa pahoinvointi painottu iltaan ja paheni aina silloin ihan hirveäksi. Toivon nyt samaa jos on tullakseen. Iltasin ei tarvi pärjätä yksin taaperon kanssa, toisin kuin päivisin.
 
Dodiih, kiva väsy. Nukuin viikonlopun kunniaksi suunnilleen kellon ympäri. Noh, olihan sitä univelkaakin kertynyt viikolla mut.. rv 4+6
 
Mulla tuli eilen uudeks kaveriks aika pysäyttävät krampit alavatsaan. Kyllä niiden kanssa eli, mutta ensikertalaisena vähän kyllä säikäytti. Voisiko olla ihan vaan kohdun kasvuun liittyvää kipua? Vasta menossa rv 5+6
 
Inanax: Kyllä kai ne krampit on ihan normaaleja, etenkin jos ne on väliaikaisia ja ei tuu vuotoa. Mä oon muutaman kerran noussu seisomaan liian nopeasti, niin vatsassa on repiny ihan hirveesti ja on ollu pakko istuu samantien alas. Sit vaan hitaammin ylös uudestaan.. :wink

Mites, onko muilla jotkut tietyt hajut alkaneet tekee pahaa jo? Mä huomasin, että keitetyt perunat haisi töissä pahalle :D
 
Jossain määrin krampit lienee normaaleja. Mulla itelläni tuli kans tänään useempaan otteeseen joitain ”kouristuksia” mahassa. :/ melko kurjia.
 
Joo! Töissä asiakkaat haisee tosi voimakkaalle ja jännitän jo huomista päivää ku joudun leivän paistoon ku joidenkin tuotteiden hajut inhottaa jo myymälään tullessa. Mies haisee tupakoinnin jälkeen ihan ekstra pahalle :D
 
Inanax: Kyllä kai ne krampit on ihan normaaleja, etenkin jos ne on väliaikaisia ja ei tuu vuotoa. Mä oon muutaman kerran noussu seisomaan liian nopeasti, niin vatsassa on repiny ihan hirveesti ja on ollu pakko istuu samantien alas. Sit vaan hitaammin ylös uudestaan.. :wink

Mites, onko muilla jotkut tietyt hajut alkaneet tekee pahaa jo? Mä huomasin, että keitetyt perunat haisi töissä pahalle :D

Kaipa mun kipukynnys on matala, tai sitten vaan ylireagoin niitä kramppeja :D rauhallisin mielin olen koska eivät ole kuitenkaan LIIAN kivuliaita, eikä niihin liity vuotoa :)

Ja vielä vastaan hajuun, että mulla aiheutti deodorantti yökkimistä :D
 
Heips! Oon suht uusi tällä foorumilla jotenka hei vain kaikille!:) Mun tilanteeni on se että tällä hetkellä menkat 3 päivää myöhässä, koko viime viikon ajan mulla on alkanut oleen kuvotuksen tunnetta vain iltaisin et todella saa keskittyy hengittämiseen. Tekis mieli syödä kaikkee maan ja taivaan väliltä mut silti samaan aikaan ei oo yhtää nälkä ja oksettaa ajatus ruuasta. Masussa ollu nippailuja mutta niin on kyllä ennen menkkojaki ja niitä kyllä ootinkin tulevaksi kun ollu kierto nyt suht säännöllinen. Reilu kaksi vuotta yritystä takana meillä että oishan tämä nyt enemmänkin kuin vain toivottu asia:angelic: mutta saa nähdä.. jotenkin on semmonen tunne että mä palan halusta tehdä testin mutta sit taas pelko siitä ettei taaskaan tärpännyt estää sen :sad001
 
Onko kellään olo enempikin energinen, kuin väsynyt? Viimeksi keskenmenneessä olin rättipoikkiväsynyt kokoajan, nyt en juuri ollenkaan. Aamulla ei tee heikkoakaan herätä, toisin kuin ennen raskautta. Joka aamu saa tehdä raskaustestin, että vieläkö se plussaa näyttää :D rv 4+3.
Ensimmäiset oireet oli finnit naamassa, hetikohta pesun jälkeen rasvaiset hiukset, lievä etominen jossain väliä päivää, juiliminen ja menkkakivut alavatsalla, näistä hoksin tehdä testin ennen kuukautisten poisjääntiä, mikä nyt "uusimpana" oireena.
Viimeksi oli myös raivotautimaisia piirteitä ja nyt olo enempikin seesteinen, toistaiseksi :D
 
Tänä aamuna taas heräsin klo 6.30. Voi että ottaa päähän kun olis vapaapäivä ja sais nukkua niin ei riitä uni. Illalla vielä oikein venytin nukkumaan menoa mutta 5 tunnin unien jälkeen oli noustava kun ei väsyttänyt enää yhtään.
Kuvotus on lähes poissa. Ekassa raskaudessa oksensin 6kk. Toisessa ja kolmannessa 2 viikkoa. Tämä näyttäis menevän samalla kaavalla kuin kaksi viimeisintä. Tosin ei haittaa yhtään vaikkei oksetakkaan. Tosin pieni huoli on kun ei mitään oireita ole että onko kaikki ok? No torstaina on ultra ja sittenpä nähdään.
 
Mulla on tosi kipeät ja raskaat tissit, turvottaa ja polttelee alavatsaa. Aiemmissa raskauksissa on ollut aina pää kipeä ja tosi etova olo. Toivottavasti niiltä säästyis :)
 
Meillä oli tänään pari kaveria kylässä, ja alkoi oksettaa niin paljon, että oli pakko kertoa, että "olen raskaana ja menen nyt oksentamaan". Ärsyttävää, että piti jo tässä vaiheessa kertoa, mutten voi viikkokausia vedota ruokamyrkytykseen. :D
 
-Naama kukkii
-Aamuisin huonovointisuus
-Rintojen arkuus ja kipeys
-Mielialojen vaihtelu
-Väsymys ja energisyyden heittely
7+1
 
Takaisin
Top