Oireet

Oireina ollu plussauksesta saakka välillä menkkamaisia jomotteluja alamahassa ja ihan järjettömät ilmavaivat. Miettinytkin pitäisikö nimim tanhupallosta vaihtaa "kaasupalloksi" :)

En muista että muissa raskauksissa olisi ollut mahassa näin kauhea möyrintä ja ilmavaivat. Netin mukaan ilmavaivat johtuu aineenvaihdunnan hidastumisesta. Eli ruoka on suolessa paljon pidempään joka aiheuttaa kaasua. Ilmeisesti keltarauhashormoni on tähän syypää. Aineenvaihdunnan hidastuessa ei myöskään pissalla ole tarvinnut hypätä mitenkään erityisesti. Yöllä tulee ehkä kerran herättyä vessaan. Vessareissut taitaa tihentyä vasta sitten kun kohtu rupeaa virtsarakkoa painamaan.

Väsymystä on myös ollut ja nivus/reisisärkyä...varsinkin nukkumaan mennessä jalat on levottomat/särkee eikä tahdo saada nukuttua.

Lämmöt koholla 37 tuntumassa joka aiheuttaa välillä vilua ja yöhikoilua.

Pikkuhiljaa rintoja ruvennut myös aristamaan nänneistä/ pistelee/ kutiaa. Nyt menossa 5+1

Pahoinvointia ei ole ollut mutta ilmavaivoista johtuen on aamuisin kalvavaa tunnetta kun maha on tyhjä ja päivisin närästystä. Kalvavan olon takia tulee ehkä syötyä illalla liikaakin joka näkyy sit aamuisin kun suolisto rupeaa heräilemään niin saa isommalla asialla istua moneen otteeseen ennen töihin lähtöä.
 
Mulla joka alkuraskaudessa ollu kamala väsymys heti alusta saakka. No niin se on nytkin. Voisin vaan nukkua koko ajan..
 
Mulla joka alkuraskaudessa ollu kamala väsymys heti alusta saakka. No niin se on nytkin. Voisin vaan nukkua koko ajan..

Mulla on kans eilen ja tänään ollut tosi väsy. Iltapäivällä töissä meinaan nukahtaa koneen ääreen. Tänään otin kotiin tultuani parin tunnin päikkäritkin.
 
- Oireet alkoivat aivan jumalattomalla alapään kutinalla, jonka luulin olevan hiivatulehdus. Hoidin oletettavan hiivan, kutina jäi. Vasta nyt viikolla 6 kutina on lakannut.
- Kokoaikainen väsymys.
- Jäässä olo.
- Jano, vessassa juokseminen.
- Rinnat ovat pinkeät ja aivan äärimmäisen kipeät. Herään yöllä siihen, kun käännyn, ja rintoja jomottaa.
- Nälkä. Jumalaton nälkä. Koko ajan.
- Jääkaapin tuoksut ällöttävät.
- Inhottava hikoilu ja hiusten salamannopea rasvoittuminen.
- Karvojen nopeampi kasvu.
- Ensimmäinen oksennus tänään aamulla (rv 6+2).

Tähän voikin lisätä vielä sekaisin menneen vatsan.
 
Mulla on ollut tänään ja eilen ylävatsassa inhottavaa kipua. Lisäksi on kutittanut samasta kohtaa vatsan ihoa ja vatsa on ollut turvonnut. Pitäisköhän huolestua? Onko kenelläkään muulla ollut tällaista? :sad001 (rv 4+3)
 
Kutinahan viittaa raskaushepatoosiin, mutta ei kai se voi alussa tulla? Eli oisko vaan turvotuksen takia jos iho kiristyy? :)

Mulla on oireina erittäin inhottava sydämen tykytys. Mulla oli tätä esikoisesta joskus viikoilla 15-17 mutta nyt alkoikin jo. Jos kestää niin pitänee mennä lääkäriin, koska pelottaa oman sydämen puolesta..
 
Jäätävä väsy
Kokoajan sais rampata vessassa
Nännit aristaa

Muuta mulla ei olekkaan, siks pelkäänki kokoajan et mitä jos en oikeesti olekkaa raskaana (3 positiivista tehty), omien laskujen mukaan nyt 4+1 menossa, neuvolassa en oo vielä käyny.
 
Tänään ihan kauhea olo!! Yökkäilin aamulla ja samalla vatsaa repi ihan jumalattomasti sektioarven kohilta???Lapsi kipeenä, joten kotipäivä tänään, luojan kiitos!
 
Tänään ihan kauhea olo!! Yökkäilin aamulla ja samalla vatsaa repi ihan jumalattomasti sektioarven kohilta???Lapsi kipeenä, joten kotipäivä tänään, luojan kiitos!

Voi ei, kauheesti tsemppiä, vaikkei se varsinaisesti oloa helpotakaan. Mulla oli kans edelliset kaks päivää aivan kamalia. Herätin viime yönä miehen aivan hirveellä huuto-oksennuksellani. Tänään on ollut vähän parempi olo, onneksi.
 
Tänää rv 4+4 ja jano edelleen kova ja nännit kipeänä. Lauantaina saan tehä toisen digin. :) silloin sen pitäis näyttää 2-3 vkoa :Heartred

Viime lauantaina tein 1-2 vkoa ja plussa. Elämäni ensimmäinen ja ihanaa kyllä :Heartred
 
Mä oon päässy helpolla tähän asti, kun oireina on ollut satunnaista nippailua alamahassa ja ruumiinlämmön nousua/sitä myötä palelua. Tänään on siis 5+3. Mul ei oo ikinä ollu menkkakipujakaan, ja toivon et sama linja jatkuis nyt raskaanakin... :grin Mut tuskin tää oireettoman onni enää kauan kestää! Niin alussa mennään, et pahat olot yms. ehtii iskeä vielä moneen kertaan...
 
Mulla aamuisin vähän huonoa oloa. Vatsa nipistää yhdestä kohtaa. Muita oireita ei vielä ole Molemmista lapsista mulla on ollut väsymystä ja etovaa oloa.Nyt ei sellaista vielä ole ainakaan. Kahvikin maistuu vielä. Muissa raskauksissa en voinut juoda.
 
Ihan järkyttävät "menkkakivut" on kestäneet jo viikon verran ja päivä päivältä pahentuneet. Eli koko ajan jomottaa alavatsassa ja säteilee alaselkään. Istuminen varsinkin on aika tukalaa, mutta toisaalta seistessä alkaa helposti heikottaa. Tavallaan nälkä koko ajan, mutta syödessä ei ole kunnolla ruokahalua. Jano on kova ja varmaan senkin takia saa usein käydä vessassa. :D Se pissahätä iskee yhtäkkiä, ja sitten onkin pakko heti päästä vessaan.

Kaiken lisäksi musta, aamujen pahimmasta vihollisesta, on tällä viikolla tullut aamuvirkku. :O Oon herännyt joka aamu töihin aina puoli tuntia ennen herätyskelloa. Tänään klo 5.40?! Ehkä se toisaalta johtuu siitä, että iltaisin väsymys on ollut aivan hirveä ja oon simahtanut sikeään uneen tosi aikaisin.
Nyt menossa rv 4+5.
 
Mä kävin tänään vesijuoksemassa. Nännit törrötti viileässä vedessä jännästi isompina kuin yleensä ja niitä alkoi ihan särkeä. Auts. Ei ollut kivaa. Nyt rv 4+4.
 
Liityn kans keskusteluun :) mullakaan ei tietty mitään isompaa vielä ole mutta..
- kipeät nännit
- pissahätä melkein aina
- ärsyynnyn sisäisesti miehelle ihan törkeesti mutten oo (vielä) kehdannu räjähtää sille mistään :D
- väsyttää vaikka kuin nukkuis
- välillä vähän yököttää
- JÄÄTÄVÄT ilmavaivat.

Kaikki nyt varmaan ole edes oikeita oireita mutta näin ne itse olen kokenut :)

Niin, ja rv 4+3 että joo :D

Voin yhtyä näihin suin oireisiin täysin!! :D mulla 4+2 ja rasittavampana kaikista oireista nämä helvetilliset ilmavaivat! :D Ei ollut esikoista odottaessa alussa tällaista.
 
Nyt täytyy kumartaa maahan asti teille, jotka käytte töissä samaan aikaan kun kärsitte pahoinvoinnista, ja yritätte pitää sen salaisuutena. Mun ympärivuorokautinen laattaus ei jäisi keltään huomaamatta (vaikkakaan hyperemeesistä tuskin on kyse).

Ootte mun sankareita.
 
Unet loppuu kesken, tai sit se vaan tuntuu siltä kun meen nukkuun viimestään ysiltä kun väsyttää. Tuleehan siinä 8h nukuttuu :) Munasarjojen ja nivusten seuduilla nippailuu, rinnat turvonneet ja herkut sekä vesi maistuu.

Jäätelö on loppunut! :nailbiting:

:icescream
 
Takaisin
Top