Oireet

Minullakin oksentelu on vähentynyt paljon rv9 ku alko. Mutta paljon voimakkaampi kuvotus tullu tilalle. Auttaakohan pahoinvointi lääkkeet kuvotukseen? Vai kärsisköhän vaan
 
Minullakin oksentelu on vähentynyt paljon rv9 ku alko. Mutta paljon voimakkaampi kuvotus tullu tilalle. Auttaakohan pahoinvointi lääkkeet kuvotukseen? Vai kärsisköhän vaan

On auttanut mulla kuvotukseenkin. Paha olo on ollut tosiaan kuukauden verran niin jäätävä, etten olisi halunnut ottaa lääkkeitä käyttöön, mutta pakko oli.
 
Mulla väsymys helpottanut nyt kun olen viikolla 9+3. Luulin, että kestäisi vielä ainakin pari kolme viikkoa kauemmin. Olen vähän yllättynyt tästä, mutta luullakseni kaikki on kuitenkin hyvin. Onko muita, joilla käynyt samoin?

Mulla on kyllä helpottanut :) Edelleen olen kyllä väsyneempi kuin ns. normaalissa tilassa mutta olen paljon energisempi ollut viime viikkoina jo :) Mulla nyt viikot 10+3.
 
Mulla pahoinvointiin helpotti ihan suunnattomasti se vitamiinien vaihto. Nyt ollut torstaista alkaen uudet vitskut ja huomattavasti parempi olo. Ei tosi normaali vieläkään, mut parempi :)
 
Onko kukaan löytänyt mitään pahoinvointia helpottavia keinoja?
Jokaiselle toimii varmaan eri asiat, mutta itsellä niin kamala olo 24/7 että halukas kyllä kokeilemaan kaikkea.

Mä en enää oksentele, mutta huono olo ihan koko ajan, eikä oikeen mitään pysty syömään.
Myöskin kun jtn syö niin minuutin päästä syömisestä suuhun jää ihan järkyttävä maku, mikä tietysti aiheuttaa taas lisää pahoinvointia.
Ei auta hampaiden pesu eikä purkka kun niistäkin jää paha maku suuhun :(

Muilla samanlaista? Ootteko löytänyt jtkn millä helpottaa tätä?

Vähensin kahvin juontia 3kupista puolikkaaseen. Aamulla pakko juua edes se puoli kuppia. Lääkärille soitin ja sanoin et en kestä tätä oloa niin wanoi että apteekista hakea matkapahoinvointilääkettä. Myös pahoinvointirannekkeet mulla käytössä. Nyt helpottaa. :)
Myös vitamiinit otan illalla ennen nukkumaan menoa.
 
Minullakin oksentelu on vähentynyt paljon rv9 ku alko. Mutta paljon voimakkaampi kuvotus tullu tilalle. Auttaakohan pahoinvointi lääkkeet kuvotukseen? Vai kärsisköhän vaan
Suosittelen että kokeilet. Mulla pahoinvointi helpottanut tosi paljon niitten avulla.
 
Mullakin käytössä ollut jo yli 3 viikkoa pahoinvointirannekkeet. Tuntuu vähän auttavan, mutta vaikea sanoa, kun en hankinnan jälkeen ole ollut ilman rannekkeita kuin öisin. Nyt uutena oireena on tullut se, että pahoinvointi pahenee autossa ja bussissa. Yh, inhottavaa.
 
Kamala turvotus edelleen ja farkut ei mene enää jalkaan. Repäisy kipuja tulee kun nousen ylös tai teen jotain äkkinäistä. 2 viikon päästä olisi lomamatka mutta totesin ettei yhdetkään shortsit mene jalkaan niin pakko ostaa varmaan jotkut äitiysmallit :woot:

Tiistaina olisi vihdoin ultra niin selviää mitkä ne viikot oikeasti on, on tätä odotettu!
 
Pahoinvoinnista kärsivät: oletteko tutustuneet sivustoon lopujo.fi? Neuvolassa ohjattiin tuonne, kun soitin sinne ensimmäistä kertaa.
 
Täällä tällä hetkellä ensimmäisen arvion mukaan 6+5. Huonoa oloa löytyy, varsinkin jos ruokailuvälit pitenee. Väsymys on päivisin kamalaa, mutta öisin ei kuitenkaan ensin saa unta, pissalle heräämisen jälkeen nukkuminen on myös hieman hankalaa. Rinnat on todella kipeät ja oon todennut parhaiksi vaihtoehdoiksi urheilurintsikat, täytyy varmaan käydä pian ostamassa isommat varalle.
 
Tunteiden heittely on aika karmaisevaa tässä ollut viimeisen about 1,5vkoa. Pudotin vahingossa aamupalalautasen lattialle eilen ja se hajos ja aloin vaan parkua hysteerisenä. Ja sitten yks päivä katsoin tanssivideota Youtubesta ja alkoi parkua, koska ne oli niin taitavia. :laughing001 Todella kummallisia itkukohtauksia, koska en oo vuosikausiin ollut ihan näin herkkä! En nyt tiedä voiko sitä oireeksi sanoa, mutta ainakin se on raskauden myötä tullut... :hilarious:
 
Tunteiden heittely on aika karmaisevaa tässä ollut viimeisen about 1,5vkoa. Pudotin vahingossa aamupalalautasen lattialle eilen ja se hajos ja aloin vaan parkua hysteerisenä. Ja sitten yks päivä katsoin tanssivideota Youtubesta ja alkoi parkua, koska ne oli niin taitavia. :laughing001 Todella kummallisia itkukohtauksia, koska en oo vuosikausiin ollut ihan näin herkkä! En nyt tiedä voiko sitä oireeksi sanoa, mutta ainakin se on raskauden myötä tullut... :hilarious:

Mä kans aloin itkemään silloin kun tuli taitoluistelun mm-kisat. Mulla oli tv päällä ja jäin katsomaan kuinka kauniisti yksi luistelija luisteli, sitten se kaatui ja mä rupesin itkemään kun harmitti sen puolesta niin paljon :D kummallista!
 
Mä oon kans huomannut, että pillitän aina, kun katson Toisenlaisia äitejä ja siinä synnytyskohtausta. Aika paha on myös Ensitreffit alttarilla. Jotenkin sitä eläytyy toisten onnelliseen tilanteeseen :D
 
Jep, massiivisia mielialanvaihteluja tapahtuu myös tässä talossa. Ensin itkettää surulliset uutiset ja sitten saippuasarjan häät. Kohta tiuskin miehelle likaisista lattialla lojuvista sukista, ja perään nauran hervottomasti huonolle mainokselle. Hohhoi.
 
Luulin jo viikonloppuna huonon olon ja etomisen vähän helpottaneen, mutta ei. Tänään oli taas inhottava aamu. Yritin varmaan vartin saada perus pikkujugurttia alas. Etoi niin, ettei yhtään tehnyt mieli. Lopulta sain syötyä reippaat puolet ja mies söi loput. Aamuvitskujen nieleminen oli myös hankalaa. Aloin kesken kaiken yökkiä. Nice. Mulla muutenkin pillereiden nieleminen on vaikeeta jos yhtään on liian iso. Ihan liian niukalla syömisellä siis liikenteeseen. Työmatkalla yökin pari kertaa ja voimakkaat hajut esim. auton lasinpesuneste ja tupakansavu ällötti ja ahdisti. Vasta töissä sain syötyä pari hapankorppua ja pitää niiden voimin nyt yrittää jaksella lounaaseen asti.
 
Rv 8+0 menossa ja alavatsalla ei kestä olla kyllä juuri minkäänlaista painoa. Jos esim. housujen resori alavatsalla, tulee epämiellyttävä tunne, jopa vähän paha olo, ja pakko joko laittaa käsi housujen ja vatsan väliin tai nostaa housut navan korkeudelle tai mielellään yläpuolelle. Tai jos istuu ns."lytyssä"ja alavatsaan kohdistuu painetta on kohta pakko suoristaa selkää että vatsalle tulee enemmän tilaa. Onko muilla tällaisia tuntemuksia? Vatsa kyllä pullahtanut ja kasvukipuja ollut nyt pari päivää selkeesti enemmän.
 
Onko kellään muulla kipua (ala)selässä? Mulla sellasta liikkeessä vihlovaa alaselkäkipua, ja tätä on ollut ehkä parisen viikkoa aina ajoittain. Nyt siis rv 8+4. Nyt alkoi jännittää onko tämä normaalia :nailbiting:
 
Rv 8+0 menossa ja alavatsalla ei kestä olla kyllä juuri minkäänlaista painoa. Jos esim. housujen resori alavatsalla, tulee epämiellyttävä tunne, jopa vähän paha olo, ja pakko joko laittaa käsi housujen ja vatsan väliin tai nostaa housut navan korkeudelle tai mielellään yläpuolelle. Tai jos istuu ns."lytyssä"ja alavatsaan kohdistuu painetta on kohta pakko suoristaa selkää että vatsalle tulee enemmän tilaa. Onko muilla tällaisia tuntemuksia? Vatsa kyllä pullahtanut ja kasvukipuja ollut nyt pari päivää selkeesti enemmän.

Mulla tuommosta ihan alusta asti. Äitiyshousut käytössä nii helpompi olla.
 
Onko kellään muulla kipua (ala)selässä? Mulla sellasta liikkeessä vihlovaa alaselkäkipua, ja tätä on ollut ehkä parisen viikkoa aina ajoittain. Nyt siis rv 8+4. Nyt alkoi jännittää onko tämä normaalia :nailbiting:

Eilen oli tosi pahaa kipua vasemmalla puolella alaselässä. Hyvä että seisomaan pystyi. Särkylääkkeellä ja levolla helpotti ja tänään ei oo enää ollut.
 
Takaisin
Top