Oireet

Joo finnit! Voi luoja miten naama kukkii...
 
Kamala väsymys!! Hyvä että työpäivän jaksan läpi :meh: kotona nukun illan enkä mitään jaksa. Tätä ollut nyt 3 päivää. Onneksi mies tehny kotihommia. Ruoka ei myöskään meinaa maistua :sad001
 
Mulla tuli ensimmäisten ja toisten poisjääneiden menkkojen aikaan sellaista rusehtavaa mömmöä hieman, ja ajattelin kummallakin kerralla, että tämä on nyt tässä. Loppui kuitenkin nopeasti, ja edelleen olen raskaana. Jos ultrattiin alakautta, on ilmeisesti todella tavallista, että sen jälkeen vuotaa hieman verta. En huolestuisi vielä.

Juu, onneksi vuoto jo loppuikin. Taisin selvitä säikähdyksellä.
 
Huhhuh tätä väsymystä... On lähestulkoon ainoa raskausoire, mutta on sitten sitäkin voimakkaampaa. Oon töissä lykännyt vaativimpia töitä aina vain eteenpäin, kun ei ajatuskaan kulje, mutta pakko niihinkin on kai pian tarttua. Mies joutuu tekemään kaikki kotityöt, kun en jaksa mitään.
 
Huhhuh tätä väsymystä... On lähestulkoon ainoa raskausoire, mutta on sitten sitäkin voimakkaampaa. Oon töissä lykännyt vaativimpia töitä aina vain eteenpäin, kun ei ajatuskaan kulje, mutta pakko niihinkin on kai pian tarttua. Mies joutuu tekemään kaikki kotityöt, kun en jaksa mitään.

Mulla siis täysin sama homma! Väsyttää niin ettei työt ja kotihommat kulje :/
 
Väsymys on ihan kamalaa myös täällä! Töiden päälle ei jaksa tehdä yhtään mitään... paha olo sen sijaan on pikkusen helpottanut, sillä aikaisemmin oli puolesta päivästä eteenpäin jatkuvaa kuvotusta. Nyt ei juuri kuvottele enää :) toivottavasti ei alakaan enää uudestaan! En tiedä auttoiko kahvin juonnin lopettaminen vai mikä..: Närästys silti on ja pysyy, ja takuuvarmasti tulee, jos erehtyy syömään mitään rasvaista. Ja tissit on järkyn kipeät! Yhtään ei kestä olla ilman rintsikoita.

Uutena oireena on tulleet kovat repäisykivut, joihin herään välillä yölläkin asentoa vaihtaessa.
 
Väsymys on ihan kamalaa myös täällä! Töiden päälle ei jaksa tehdä yhtään mitään... paha olo sen sijaan on pikkusen helpottanut, sillä aikaisemmin oli puolesta päivästä eteenpäin jatkuvaa kuvotusta. Nyt ei juuri kuvottele enää :) toivottavasti ei alakaan enää uudestaan! En tiedä auttoiko kahvin juonnin lopettaminen vai mikä..: Närästys silti on ja pysyy, ja takuuvarmasti tulee, jos erehtyy syömään mitään rasvaista. Ja tissit on järkyn kipeät! Yhtään ei kestä olla ilman rintsikoita.

Uutena oireena on tulleet kovat repäisykivut, joihin herään välillä yölläkin asentoa vaihtaessa.

Täällä myös kamala väsymys. Ei jaksa tehä yhtikäs mitään. Mullaki helpottanut ku juon enää puoli kuppia kahvia aamulla. Enkä enää kolmea kuppia päivässä. Syön myös jatkuvasti jotain :) tissikipu myös auu. Luulin et rintatulehus tulee ku esikoisen imetyksen lopetuksesta 5kk vasta ja maitoa tulee edelleen. Mulla pakko olla rintsikat ku ilman niitä sattuu kun paita osuu. Myös nuo repäisykivut tullut. Nopeaa ku nousee nii auu auu.
 
Muokattu viimeksi:
Vuoto alkoi aamulla ja päivällä ei ollut enää mitään merkkiäkään vuodosta... En tajua, toivottavasti ei oo mitään vakavaa. Eilen hakkasin rautakangella pihalla jäätä pitkän aikaa ja raivasin lunta ja jäätä pois kulkureiteiltä. Toivottavasti olis vaan siitä johtuvaa... Jos olis ollut mustat pikkarit, ni tuskin olisin edes tajunnut koko juttua aamulla. :sad001 Onneks maanantaina on neuvola.
 
Täällä kans väsymys jotain ihan hirveetä, niin paska mutsi fiilis kun ei jaksa kotona mitään ja menee yli helposti hermot 3-vuotiaan riehumiseen ja huutamiseen! Vaikka eka raskaus oli jotain ihan kamalaa, niin nyt jälkeenpäin ajateltuna oli se myös helppoa kun ei ollu tätä lapsiperheen arkea siinä pyöritettävänä...
 
Täällä kans väsymys jotain ihan hirveetä, niin paska mutsi fiilis kun ei jaksa kotona mitään ja menee yli helposti hermot 3-vuotiaan riehumiseen ja huutamiseen! Vaikka eka raskaus oli jotain ihan kamalaa, niin nyt jälkeenpäin ajateltuna oli se myös helppoa kun ei ollu tätä lapsiperheen arkea siinä pyöritettävänä...

Mulla kans melkoinen paska mutsi fiilis. :( Samaa mieltä tuohon et edellisen raskaus oli kamala mut silti helppo ku pysty vaa nukkumaan :)
 
Väsymys on siirtynyt next levelille, mulla on todella uupunut olo! Hädin tuskin jaksan töissä. Myös nännit ovat erittäin kipeät (ja kovat?)!
 
Mun kokoaikainen oksentaminen loppui pahoinvointilääkityksen myötä, mutta tilalle tuli aivan infernaalinen yskä (epäilen keuhkoputkentulehdusta). Lisäksi hajuaisti on edelleen todella herkillä ja makuaisti heittää häränpyllyä; mies teki kana-nuudelikeittoa, jossa kanat maistuivat karviaiselta. KARVIAISELTA!
 
Karviaiselta :D

Cara, ihana pomo sulla.

Mullakin naama kukkii. Tosi ärsyttävää, kun mulla on tähän asti ollu täällä asuessa ihan loistava iho! Ilmasto ja ruokavalio niin erit varmaankin.
 
Täällä myös väsymys painaa. Aivan surkea fiilis, kun ei jaksa syödä, maanantai-illan kirkkaan vuodon takia en uskalla mennä urheilemaan, ja yöt saan nukuttua huonosti. Koita tässä sitten leikkiä lapsen kanssa. Onneksi keskiviikkona pääsen käymään tarkastuksessa, jos ei tyhjennysvuoto ala sitä ennen. Maanantaina tuntui, etten ikinä selviä ens viikkoon saakka.
 
Mulla väsymys helpottanut nyt kun olen viikolla 9+3. Luulin, että kestäisi vielä ainakin pari kolme viikkoa kauemmin. Olen vähän yllättynyt tästä, mutta luullakseni kaikki on kuitenkin hyvin. Onko muita, joilla käynyt samoin?
 
Onko kukaan löytänyt mitään pahoinvointia helpottavia keinoja?
Jokaiselle toimii varmaan eri asiat, mutta itsellä niin kamala olo 24/7 että halukas kyllä kokeilemaan kaikkea.

Mä en enää oksentele, mutta huono olo ihan koko ajan, eikä oikeen mitään pysty syömään.
Myöskin kun jtn syö niin minuutin päästä syömisestä suuhun jää ihan järkyttävä maku, mikä tietysti aiheuttaa taas lisää pahoinvointia.
Ei auta hampaiden pesu eikä purkka kun niistäkin jää paha maku suuhun :(

Muilla samanlaista? Ootteko löytänyt jtkn millä helpottaa tätä?
 
Onko kukaan löytänyt mitään pahoinvointia helpottavia keinoja?
Jokaiselle toimii varmaan eri asiat, mutta itsellä niin kamala olo 24/7 että halukas kyllä kokeilemaan kaikkea.

Mä en enää oksentele, mutta huono olo ihan koko ajan, eikä oikeen mitään pysty syömään.
Myöskin kun jtn syö niin minuutin päästä syömisestä suuhun jää ihan järkyttävä maku, mikä tietysti aiheuttaa taas lisää pahoinvointia.
Ei auta hampaiden pesu eikä purkka kun niistäkin jää paha maku suuhun :(

Muilla samanlaista? Ootteko löytänyt jtkn millä helpottaa tätä?

Mulla auttoi pelkästään pahoinvointilääkkeet, joita lääkäri määräsi, kun purskahdin vastaanotolla itkuun sen jälkeen, kun hän kysyi, miten olen voinut. Mikään muu ei auttanut, kun vesikään ei meinannut pysyä sisällä. Paha olo ei ole poistunut kokonaan, mutta on huomattavasti siedettävämpää. Tsemppiä aivan kauheasti olojen kanssa!
 
Takaisin
Top