Oireet

Mullakin rinnat jo tursuaa liiveistä. Sama oli viime raskaudessa. Yks tuttu itse asiassa arvas siitä, että oon raskaana! Tarttee vissiin tällä kertaa aika tarkkaan valita kuvat, joita itsestä lähettää kotimaahan... Ettei käry käy.
 
Työkaverit (miespuoliset) huomasi esikoisen odotusaikana juuri samasta syystä raskauden ennen massun pyöristymistä :D laittoi kovasti naurattamaan.
 
Jep täälläkin liivit puristaa ja pitäny kaikkein löysemmille laittaa ja silti puristaa. Ei kyl vielä tekis mieli uusia liivejä ostaa...
 
Täälä oireina etova olo melkein 24/7 samoin jäätävä väsymys, närästystä alkanu jo TAAS tulemaan ja nännit hiukan arat. Onneksi enää ei ole niin pahasti sitä aivan hirveää palelua. Lisäksi on yleistä voimattomuutta varsinkin käsissä ja jaloissa [emoji20] Onko muilla esiintynyt tuota voimattomuutta? Toisinaan tuntuu ettei jaksaisi kättäkään nostaa.
 
Mulla ainoa mutta melko voimakas oire on rintojen kuumotus/kutina, turvotus ja nännien arkuus, jopa suihkussa vesi tuntui kipeältä.

Nyt illalla on tosin hieman ollut alamahakipuja, nopeita ohimeneviä pistoksia.
 
Täällä oireina paleleminen, kauhee väsymys jota ei helpota se et tytöllä 1v2kk on virtaa vaikka muille jakaa :dead::grin etova olo lähes koko päivän, mahan nipistelyt/jomotukset, rinnat ei ole vielä kipeytyny niinkuin ekan aikaan. Välillä ovat arat ja kihelmöi.
Turvottaa iltaisin ja tekis mieli kauheesti napostella kaikkee:rolleyes: suolainen on nyt se juttu :shy::hilarious:

Tämä hassu oire jota hämmästelin ekan aikaan et esim saunassa tai kun työnsin leivinuunin hiiliä alas niin kuuma käy tosi kipeesti otsaan o_O tästä juteltin tammivauvojen ryhmässä myös silloin aikoinaan ja piti huokaista etten vain kuvittele tätä kun jollain toisella oli myös samaa:grin:grin
Ja kai tääkin on oire kun mies ärsyttää joka asiassa :facepalm: onneksi se jaksaa ymmärtää et kuuluu asiaan.:Heartred
 
Onko muilla paino tippunut alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi? Mulla tippui 2 viikossa 3 kiloa. Ahdistus. Syömisestä on tullut niin kamalan vaikeaa. Nälkä olis suunnilleen koko ajan, mutta mitään ei vaan tee mieli :( Mies kysyy kaupassasin koko ajan et otetaanko tätä ja tätä ja en osaa sanoa juuta enkä jaata, kun ei maita tai pitäis ensin tutkia ainesosaluettelo, että voiko edes syödä . Argh. Normisti tykkään syödä ja nyt syöminen ja ruoan miettiminen ei ole ollenkaan kivaa :(
 
Nautin vapaapäivistä, ku saa vain olla, levätä ja se tärkein: OLLA ILMAN LIIVEJÄ. Mul on rinnat ihan järkyttävän kipeät, jos oon joutunut käyttämään liivejä ja iltaisin joudun tukemaan rintoja tyynyjen kanssa niiden alta, päältä ja välistä. Mies vitsaili alkuun mun tyynymääristä ja yritti kiusata tökkimällä, onneksi oppi kerrasta. :mad:
 
Juu, minäkään en enää voi sanoa, että rinnat on arat.. Vaan ne on kyllä ihan oikeesti kipeät! :( tällä hetkellä ei voi koskea sitten ollenkaan.. myöskään en voi nukkua mahallani koska tulee liikaa painetta niihin.
Oon koko ikäni nukkunu vaan ja ainoastaan mahallani, joten en tiedä miten selviän tästä touhusta? :D aattelin et mulla on tässä hyvin aikaa löytää vaihtoehtoinen nukkuma-asento ennen kun maha kasvaa kovin isoksi, mut näköjään se pitää keksiä sit heti :D
 
Pahoinvointi vaan pahenee ja ruoka ei maistu jolloin pahoinvointi vaan pahenee. Ois jo perjantai niin saisi rauhassa koittaa syödä ja saada itsensä liikkeelle.
 
Miulla oli eilen oikein kunnon väsymyskooma, pahin so far :hungover: Nukuin sohvalla 20-23 ja sitten pyörin sängyssä puolitoista tuntia. Vaikka väsytti ja uuvutti niin uni ei meinannut tulla. Nyt taas aamusta on ihan rättipoikki olo. Onneksi on etäpäivä niin ei tarvii olla tippaakaan edustava :) Rinnat on täälläkin tosi arat ja turvonneet. Samoin mielialat heittelevät, miehen tyhmyys kiukuttaa.

Rive 7+5 (omien laskujen mukaan 7+2)
 
Mua vähäsen naurattaa se että kaikkialla toitotetaan että tissit kasvaa hurjasti raskauden aikana ja sitten imetyksen aikana varsinkin, pyh pah itellä ei kasva ollenkaan raskauden aikana ja imetyksen aikana tulevat vaan kiinteämmiksi kun täynnä maitoa mutta kuppikoko ei kyllä muutu mihinkään :’D Helppoa siinä mielessä että voi käyttää samoja liivejä koko ajan plus raskauden aikana kaarituettomat imetysliivit on taivaalliset pitää päällä!
 
Miulla oli eilen oikein kunnon väsymyskooma, pahin so far :hungover: Nukuin sohvalla 20-23 ja sitten pyörin sängyssä puolitoista tuntia. Vaikka väsytti ja uuvutti niin uni ei meinannut tulla. Nyt taas aamusta on ihan rättipoikki olo. Onneksi on etäpäivä niin ei tarvii olla tippaakaan edustava :) Rinnat on täälläkin tosi arat ja turvonneet. Samoin mielialat heittelevät, miehen tyhmyys kiukuttaa.

Rive 7+5 (omien laskujen mukaan 7+2)


Mua nauratti tuo miehen tyhmyys kiukuttaa :hilarious:

Mulla on tissejä särkenyt ja vähän niinku menkkamaisia tuntemuksia taas. Eipä muuta. Aamulla vähän heikotti ja oli huono Olo, mutta varmaan nälästä johtui.
 
Mulla perusoireina on ollut väsymys, huono olo iltaisin... Aina luulee et jes tänää ei ollu yökkö olo ni pah sitä nieleskellään sit illemmasta. Vähän menkkamaisia kipuja. Meilläkin mies on tyhmäillyt ihan huolella eli kiukku on ollut yksi oire :D
 
Edelleenkin väsyttää aivan vietävästi ja paleltaa pitkin päivää. Nänneihin sattuu niin, ettei suihkussa voi veden antaa valua niille.

Uusimpana oireena on jatkuvat painajaiset. Ne ei liity suoranaisesti odotukseen vaan ne on välillä ihan päättömiä ja hetkittäin jopa liian todentuntuisia...
 
Takaisin
Top