Oireet

Joo mää testaan kun vuoto joskus loppuu tosiaan ti iltana alko. Ja tänää on jo kirkkaampaa tuo vuoto vaikkei vieläkää siteesee oo tullu ku pari tippaa valkovuodon sekasta punertavaa verta tms. Ja joo keskenmenon taatusti tunnistaa sit siitä veren määrästä ja kivuista. Jos ens viikolla sais parit verikokeet vaikka parin päivän välein et kattois sen hcg:n...
 
Joo tänään todella minimaalista vuotoa. Eka raskaus niin epäilyttää vielä miljoonasti enemmän onko kaikki ok... Mutta ei oo kyllä tarvinnu pitää mitää suojaa yms. toivottavasti ois vaan jotai normaalia vuotoa.
 
Mä oon huomannu, että pitää syödä vähän väliä, muuten tulee huonohko olo. Ei kuitenkaan ihan oksettavaksi asti.
Ja nyt neljättä päivää tää väsymys! Ihan järkyttävää, kello kuus ja ihan oon yöunia vailla! Toki öisin heräilen, että uni on katkonaista, mutta ihan voisin vuorokauden viettää sängyssä..
 
Mun pahoinvointi on pahimmillaan aina autossa. Joka autoreissulla mietin että pitäskö pysähtyä yökkiin.. Muuten ei oo onneks ku pari kertaa tarvinnu oksentaa. Pitää koittaa toivoa ettei tarviskaan enempää. Kaikenlisäks mulle iski joku flunssakin tähän niin olo on tuplasti pahempi.
 
Voi tätä hajuherkkyyttä. Mulla on aina ollut huono hajuaisti ja nyt haistan mitä vaan.
 
Täällä tuli kans eilen yllättäen teelusikallisen verran ihan tummaa verta, sen jälkeen illan aikana pyyhittäessä haalean ruskeaa vuotoa. Ei kipuja, vähän nippailee välillä oikealle puolelle vatsaa. Marraskuussa koettu keskenmeno, jossa vuoto kyllä runsastui heti niagaraksi ja kivut olivat kovat. Nyt kivuttomuus lohduttaa, mutta kyllä romahdin eilen ihan täysin ja huutoitkin monta tuntia. Hiukan epäilyttää tuo toispuoleinen nippailu vatsassa... mitä jos onkin kohdunulkoinen. Ajattelin yrittää päästä päivystykseen tarkistuttamaan tilanteen tänään tai huomenna :|
 
Itsellä ollu paniikin omaiset fiilikset jo viikon verran kun raskausoireet vähentyneet. :( Toki väsymystä ja ilmavaivoja on edelleen mutta huolestuttaa se kun alamahassa ei ole minkäänlaisia tuntemuksia..ei nippailuja ei mitään..että onko taas keskeytynyt keskenmeno?

Tänään 7+6. Tuossa rv6 rintoja turvotti ja olivat arat ympäriltä. Tässä maanantaina eli rv7 oireet vähentyi selvästi...nännit on edelleen isot ja ehkä hitusen arat päistään mutta turvotus ja särky katos. Ehkä alkuviikoilla oli alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia mutta nyt ei mitään. Ainoat ns oireet on väsymys ja hitusen arat nännit.

Varhais ultrassa syke nähtiin 6+4 ja ja vastasi kooltaan viikkoja, eka neuvola olis nyt to 29.3 rv 8+3. Pelkään että käykö taas niinkuin viimeksi että eka neuvola käynti jäi siihen kun todettiin sikiön kuolleen.

Miettinyt oliko mulla minkälaisia tuntemuksia lasteni aikana ja helpolla pääsin silloinkin molempien oireissa. Ei ole koskaan ollut pahoinvointia kummankaan aikana mutta en kuollaksenikaan muista oliko alavatsakipuja silloinkaan. Itse vaan ajattelisin että pitäis kai alavatsaa kipristellä jos kohtu kasvaa ja kaikki on ok. Kakkosen aikana alkoi liitoskivut rv25.

Kauheeta tämä epätietoisuus! Itsellä on sellainen olo että jokin on pielessä? Vai oonko vainoharhainen kun takana jo 4 keskenmenoa/ tuulimunaa? Neljä päivää pitäis kestää ultraan pääsyä vielä.

Onko muilla ollut alavatsa oireeton? Ei kipuja tai nippailuja?
 
Tanhupallo, täällä ihan samalainen paniikki päällä kuin sinulla. Alamahassa ei enää mitään tuntemuksia niinkuin aiemmin on välillä ollut. Rinnat aiemmin ollut öisin arat ja nyt ei ollut. Lievä etominen mitä jossain vaiheessa oli on myös kadonnut. Katselin jo aamulla jos varaisi uuden ultran. Miten kestän tätä epätietoisuutta jos pitäisi vielä neljä viikkoa odottaa seuraavaan ultraan. Mulla on viikot nyt 8+2
 
Mies toi mulle pizzeriasta mun lempipizzaa, mut mä en pysty edes menemään samaan huoneeseen ku en kestä pizzan hajua ja on muutenki huono olo. Nyt makaan makkarassa paossa sitä hajua ja itken sen pizzan takia... :smiley-angry017
 
Tällä hetkellä oireina lievä tissikipu, etova olo ja alavatsa arka tai ainakin siinä vaiheessa kun olen nukkunut vatsallani. Normaalisti lempiasento nukkua ja nyt lievästi välttelen sitä. Nyt aloin myös seurata verenpainetta kun on niin kummallinen olo välillä. Alapaine lievästi koholla.
 
Miulla on tissikipu varsinkin aaltoillut, eilen aamusta ei olleet kovin kipeät ja tänään taas ihan hullun arat. Luulen että tuo oireiden ailahtelu on normaalia monessa tapauksessa, ymmärrän kyllä huolen jos taustalla km-kokemus. Samoja huolenaiheita täälläkin:oops:
 
Minulla on melko oireeton olo, mikä luonnollisesti huolettaa ihan huolella. Enkä oo saanut vieläkään yhtään tummempaa testiviivaa. :sad001 nyt viikkoja 5+3.
 
Kun on muuten ollu vähän parempi olla eikä ole oksettanu, ni nyt tulee kaikki toisesta päästä, kyllä tää on jo aika hupaisaa. [emoji23][emoji23]
 
Täältä on kyllä hyvä lukea odotettavissa olevat oireet, kun oma la vasta loppukuusta. Ekana luin alavatsan nippailuista/kivuista, sit ne alkoi itselläkin. Sen jälkeen tissikivuista ja kappas, nekin alkoi. Nyt on alkanut useampi kirjoitella pahoinvoinnista, ja nyt sekin on rantautunut tänne. Tosin en oo vielä ykännyt, mut eiköhän se tässä seuraavan parin viikon aikana jo tule sekin

Tänään siis "vasta" 5+1 :)
 
Olin hereillä puoleenyöhön asti, koska tiesin, että yöllinen oksentelu alkaa viimeistään yhdeltä. Oksensin puoliltaöin, valvoin tunnin, oksensin uudestaan. Heräsin kolmelta siihen, että mies haisi niin pahalta, että itkien pyysin häntä menemään sohvalle nukkumaan. Sen jälkeen olin hereillä tunnin, tuli liian kova nälkä, mies teki munakokkelia, enkä sen jälkeen ole saanut unta. Tässä odottelen aamuoksennusta (klo 7 täälläpäin maailmaa).

Mies sanoi, että kuihdun silmissä, mutta onneksi mulle on kerääntynyt hieman vararavintoa, joten ei haittaa, vaikka painoa lähtisikin hieman. Ruokaa en ole laittanut kolmeen viikkoon, keittiöön en pysty menemään pitämättä nenästä kiinni ja hengittämättä suun kautta. Meillä oli eilen pari kaveria käymässä, ja haistoin metrien päästä, että toinen heistä oli ollut edellisenä päivänä viihteellä - ja ei kun oksentamaan.

Joudun syömään verenpainelääkitystä kolme kertaa päivässä, mutta paineet pysyvät koholla, koska oletettavasti osa lääkkeistä ei ehdi imeytyä kunnolla.

Kävin eilen ensimmäistä kertaa 1,5 viikkoon ulkona, pystyin olemaan siellä noin n. 5 minuuttia.

Kunpa olisin ollut erittäin tyytyväinen siihen tissikipuiluun. Tänään 7+6. Ja sanon ihan ääneen, että vihaan tätä raskaana oloa.
 
Chiunque, onpa harmi että kärsit noin kovasta pahoinvoinnista. :( Toivottavasti se helpottais pian!

Mulla yks kaveri oksensi koko raskausajan ja joutuikin sitten viikottain käymään tiputuksessa kun mikään ei pysynyt sisällä. Oli raskasta kattoa vierestä kun toinen vaan kuihtu ja joutu ravaamaan terveyskeskuksessa. Hän ilmottikin lapsen syntymän jälkeen ettei halua enempää lapsia kun raskausaika oli niin raskasta pahoinvoinnin takia.
 
Chiunque, onpa harmi että kärsit noin kovasta pahoinvoinnista. :( Toivottavasti se helpottais pian!

Mulla yks kaveri oksensi koko raskausajan ja joutuikin sitten viikottain käymään tiputuksessa kun mikään ei pysynyt sisällä. Oli raskasta kattoa vierestä kun toinen vaan kuihtu ja joutu ravaamaan terveyskeskuksessa. Hän ilmottikin lapsen syntymän jälkeen ettei halua enempää lapsia kun raskausaika oli niin raskasta pahoinvoinnin takia.

Mäkin olen jo ehtinyt vannoa, ettei enempää lapsia tän takia tule, mutta en mene vannomaan, ettei mieli muuttuis. Tää on todella paljon raskaampaa kuin kuvittelin.
 
Mäkin olen jo ehtinyt vannoa, ettei enempää lapsia tän takia tule, mutta en mene vannomaan, ettei mieli muuttuis. Tää on todella paljon raskaampaa kuin kuvittelin.


Ymmärrän ton tunteen, mulla oli esikoiselta niin paha olo yli puoleen väliin raskautta, että en pystyny kunnolla edes iloitsemaan raskaudesta :( Mä en oksentanut kovin usein ekojen viikkojen jälkeen, mulla kun oksentaminen ei helpottanut oloa yhtään vaan pikemminkin pahensi, kaikki voimat meni ja tuli ihan kammo oksentamista kohtaan... väkisin aloin sitten käytännössä tunnin välein syömään jotain ihan pientä, ettei huono olo pääsisi liian suureksi. Esimerkiksi lasillisen maitoa, hapankorpun, hedelmän, lasin mehua... mikään ei maistunut mutta kyllä se auttoi kun söi vähän jotain mietoa. Jos tuli yhtään pitempi väli, niin olo oli kuin pahimmassa krapulassa, kädet vapisi ja tuskan hiki nousi, oksennusta piti käytännössä pidättää. Siksi otin yöksikin mehulasillisen ja jonkun keksin yöpöydälle, että pärjäsin aamuun. Aamulla söin kolme pientä aamupalaa ennen lounasta :shy: silti paino alussa vaan laski, määrät oli niin pieniä kun ei vaan maistunut.

Yritä syödä edes jotain, mitä vaan mikä menee alas, vaikka mehujäätä tai tuoremehua, takin taskuun pähkinöitä tai kuivattuja hedelmiä/makeisia kun käyt ulkona, juo runsaasti nesteitä, yritä tuulettaa sisällä jos voit, lepää paljon :Heartred mullakin oli hajuherkkyys melkoinen, jääkaappi haisi niin helvetin pahalle että vihasin koko meidän uutta kämppää johon oltiin just muutettu :banghead: ja meidän koira, luoja se löyhkäsi, vaikka en ollu koskaan ennen sitä haistanut... en halunnu ees silittää sitä moneen viikkoon :arghh: ulkona piti pidättää hengitystä kun metsän keskelläkin haistoin tupakan hajun:hungover: mutta kaikki nuo helpotti, hitaasti mutta varmasti. Nyt kun ei ole pahoinvointia ollu ku yhtenä aamuna, oon ihan huolissani :arghh:
 
Ymmärrän ton tunteen, mulla oli esikoiselta niin paha olo yli puoleen väliin raskautta, että en pystyny kunnolla edes iloitsemaan raskaudesta :( Mä en oksentanut kovin usein ekojen viikkojen jälkeen, mulla kun oksentaminen ei helpottanut oloa yhtään vaan pikemminkin pahensi, kaikki voimat meni ja tuli ihan kammo oksentamista kohtaan... väkisin aloin sitten käytännössä tunnin välein syömään jotain ihan pientä, ettei huono olo pääsisi liian suureksi. Esimerkiksi lasillisen maitoa, hapankorpun, hedelmän, lasin mehua... mikään ei maistunut mutta kyllä se auttoi kun söi vähän jotain mietoa. Jos tuli yhtään pitempi väli, niin olo oli kuin pahimmassa krapulassa, kädet vapisi ja tuskan hiki nousi, oksennusta piti käytännössä pidättää. Siksi otin yöksikin mehulasillisen ja jonkun keksin yöpöydälle, että pärjäsin aamuun. Aamulla söin kolme pientä aamupalaa ennen lounasta :shy: silti paino alussa vaan laski, määrät oli niin pieniä kun ei vaan maistunut.

Yritä syödä edes jotain, mitä vaan mikä menee alas, vaikka mehujäätä tai tuoremehua, takin taskuun pähkinöitä tai kuivattuja hedelmiä/makeisia kun käyt ulkona, juo runsaasti nesteitä, yritä tuulettaa sisällä jos voit, lepää paljon :Heartred mullakin oli hajuherkkyys melkoinen, jääkaappi haisi niin helvetin pahalle että vihasin koko meidän uutta kämppää johon oltiin just muutettu :banghead: ja meidän koira, luoja se löyhkäsi, vaikka en ollu koskaan ennen sitä haistanut... en halunnu ees silittää sitä moneen viikkoon :arghh: ulkona piti pidättää hengitystä kun metsän keskelläkin haistoin tupakan hajun:hungover: mutta kaikki nuo helpotti, hitaasti mutta varmasti. Nyt kun ei ole pahoinvointia ollu ku yhtenä aamuna, oon ihan huolissani :arghh:

Voi ei, tiedät siis tasan miltä tuntuu. Me asutaan Kiinassa, ja täällä on hirveät saasteet, joten sen takia en käy ulkona, eikä kämppää voi tuulettaa. Ulkoilma haisee aivan hirveältä. Mä lasken päiviä siihen, että pääsen Suomeen kesäksi.

Syömisen suhteen on vähän arpapeliä, auttaako se vai ei, eli paheneeko vai helpottaako olo. Ruokavalio on ollut tosi yksitoikkoinen munakokkeli - paahtoleipä - pelkkä pasta - suolakeksit - mehu jo kolmisen viikkoa. Kaikki ruoka haisee ja maistuu ällöttävältä, vaikka olisi kuinka mietoa, ja sitä vain jauhaa suussaan mössöksi ja nielee väkisin.

Kiinaan liittyy myös se, että yritän syödä mahdollisimman paljon Euroopasta ja Australiasta tuotua ruokaa, koska täällä ei koskaan tiedä, missä ja miten mikäkin on kasvattu tai valmistettu. Etenkin hedelmät ällöttävät, koska olen kuullut, että esimerkiksi vesimeloniin ruiskutetaan sisälle (saastunutta hana-) vettä, jotta saadaan enemmän hintaa tuotteelle. Ja perunat on kasvatettu jollain supermutanttiaineella, koska ne ovat kahden nyrkin kokoisia.

Ehkä tämä tästä joku kaunis päivä. Pahinta on, ettei pääse edes miehen kainaloon, koska hän lemuaa vanhalta viikkoon suihkussa käymättömältä mieheltä, vaikka parka joutuu menemään suihkuun suoraan töistä tullessaan ja ennen sänkyyn tulemista joka päivä. Paitsi että tästä lähtien hän varmaan joutuu nukkumaan siellä sohvalla ihan senkin takia, että saisi nukuttua paremmin eikä heräilisi joka yö oksennuksen ääniin. Miksi sen oksennuksenkin pitää olla niin väkivaltaista, kunnon huuto-oksennusta. Ja yleensä koska maha on tyhjä, pelkkää mahanestettä. Huoaaaaaah.
 
Voi Chiunque, voimia ja jaksamista :Heartred:Heartred ei varmaan tee mieli tuulettaa. Onko siellä sellaisia kasvosuojia, joita voisit käyttää ulkona? Kun tulet käymään Suomessa, voisitko palatessasi pakata mukaan runsaasti terveellistä pikkunaposteltavaa, tai jopa tilata sinne/pyytää tuttuja lähettämään? Vai miten lie on tullissa säännöt....
 
Takaisin
Top