Ymmärrän ton tunteen, mulla oli esikoiselta niin paha olo yli puoleen väliin raskautta, että en pystyny kunnolla edes iloitsemaan raskaudesta
Mä en oksentanut kovin usein ekojen viikkojen jälkeen, mulla kun oksentaminen ei helpottanut oloa yhtään vaan pikemminkin pahensi, kaikki voimat meni ja tuli ihan kammo oksentamista kohtaan... väkisin aloin sitten käytännössä tunnin välein syömään jotain ihan pientä, ettei huono olo pääsisi liian suureksi. Esimerkiksi lasillisen maitoa, hapankorpun, hedelmän, lasin mehua... mikään ei maistunut mutta kyllä se auttoi kun söi vähän jotain mietoa. Jos tuli yhtään pitempi väli, niin olo oli kuin pahimmassa krapulassa, kädet vapisi ja tuskan hiki nousi, oksennusta piti käytännössä pidättää. Siksi otin yöksikin mehulasillisen ja jonkun keksin yöpöydälle, että pärjäsin aamuun. Aamulla söin kolme pientä aamupalaa ennen lounasta
silti paino alussa vaan laski, määrät oli niin pieniä kun ei vaan maistunut.
Yritä syödä edes jotain, mitä vaan mikä menee alas, vaikka mehujäätä tai tuoremehua, takin taskuun pähkinöitä tai kuivattuja hedelmiä/makeisia kun käyt ulkona, juo runsaasti nesteitä, yritä tuulettaa sisällä jos voit, lepää paljon
mullakin oli hajuherkkyys melkoinen, jääkaappi haisi niin helvetin pahalle että vihasin koko meidän uutta kämppää johon oltiin just muutettu :banghead: ja meidän koira, luoja se löyhkäsi, vaikka en ollu koskaan ennen sitä haistanut... en halunnu ees silittää sitä moneen viikkoon :arghh: ulkona piti pidättää hengitystä kun metsän keskelläkin haistoin tupakan hajun
mutta kaikki nuo helpotti, hitaasti mutta varmasti. Nyt kun ei ole pahoinvointia ollu ku yhtenä aamuna, oon ihan huolissani :arghh: