Oireet

Voi Chiunque, voimia ja jaksamista :Heartred:Heartred ei varmaan tee mieli tuulettaa. Onko siellä sellaisia kasvosuojia, joita voisit käyttää ulkona? Kun tulet käymään Suomessa, voisitko palatessasi pakata mukaan runsaasti terveellistä pikkunaposteltavaa, tai jopa tilata sinne/pyytää tuttuja lähettämään? Vai miten lie on tullissa säännöt....

Kasvosuojia tietysti käytän ulkona, mutta ne eivät filtteröi hajuja millään tavalla, pelkästään pienhiukkasia.

Yksi suomalainen kaveri on menossa ensi viikolla Suomeen, ja hän sanoi, että voi tuoda tänne mitä haluankaan, tietysti tuontirajoitusten puitteissa. Mä haluaisin ihan hirveästi itse tehtyä mustikkarahkaa, mutta sitä on vähän hankala järjestää tänne. :D
 
Alavatsaa nipistelee ja kouristaa kun nousen ylös tai yskin.
Rinnat on tuvonneet, mielialat heittelee eli itkua ja raivoamista turhista asioista.
Mulla ei oo juuri ikinä finnejä ja nyt niitä on leuka täynnä yhtäkkiä.
Ruokahalu kasvanut suuresti ja painoa tullu pari kiloa.
Kauhee turvotus.
Viikoista en vielä tiedä, kahden viikon päästä ultra niin selvii.
 
Chiunque paljon tsemppiä. Kuulostaa todella raskaalta.

Tänne taitaa iskeä flunssa. Kurkku on jo kipeä. Aamupäivän oli todella kuvottava olo töissä. Onneksi pahin olo helpotti. Inhottavaa kun kaikki haisee niin voimakkaasti nykyään.
 
Olin hereillä puoleenyöhön asti, koska tiesin, että yöllinen oksentelu alkaa viimeistään yhdeltä. Oksensin puoliltaöin, valvoin tunnin, oksensin uudestaan. Heräsin kolmelta siihen, että mies haisi niin pahalta, että itkien pyysin häntä menemään sohvalle nukkumaan. Sen jälkeen olin hereillä tunnin, tuli liian kova nälkä, mies teki munakokkelia, enkä sen jälkeen ole saanut unta. Tässä odottelen aamuoksennusta (klo 7 täälläpäin maailmaa).

Mies sanoi, että kuihdun silmissä, mutta onneksi mulle on kerääntynyt hieman vararavintoa, joten ei haittaa, vaikka painoa lähtisikin hieman. Ruokaa en ole laittanut kolmeen viikkoon, keittiöön en pysty menemään pitämättä nenästä kiinni ja hengittämättä suun kautta. Meillä oli eilen pari kaveria käymässä, ja haistoin metrien päästä, että toinen heistä oli ollut edellisenä päivänä viihteellä - ja ei kun oksentamaan.

Joudun syömään verenpainelääkitystä kolme kertaa päivässä, mutta paineet pysyvät koholla, koska oletettavasti osa lääkkeistä ei ehdi imeytyä kunnolla.

Kävin eilen ensimmäistä kertaa 1,5 viikkoon ulkona, pystyin olemaan siellä noin n. 5 minuuttia.

Kunpa olisin ollut erittäin tyytyväinen siihen tissikipuiluun. Tänään 7+6. Ja sanon ihan ääneen, että vihaan tätä raskaana oloa.

Tsemppiä!! Kuulostaa aivan mun ekalle raskaudelle, en muista että olisin nauttinut raskaudesta pienintäkään hetkeä, ONNEKSI se palkinto kuitenkin oli jotain niin suurta, että siksi tähän on uskaltanut uudelleen lähteä. <3

Asuttiin myös sillon isojen tehtaiden lähellä ja sieltä kantautu aivan hirveät hajut, joka kerta alkoi hirveä oksentaminen kun pisti nenän ovesta ulos. Vielä tänäkään päivänä (raskaudesta aikaa 4-vuotta) en voi edes ajaa autolla siellä päin ilman että oksennus nousee suuhun!
 
Mulle iski lauantaina ihan hirvee flunssa ja tänään koitin väkisellä selvitä työpäivän. Nyt nous kuume niin pysyttelen ainakin huomisen kotona. Keskiviikkona ois niin mukava työpäivä tiedossa että täytyy toivoo että tää helpottas siihen mennessä :D
 
Tuntuu, että mulla välillä aika oireetonta... Siitähän sitten tulee aina ihan hirveä paniikki, että nytkö tää raskaus on jo ohi :( Väsymys, vatsan turvotus ja flunssainen olo sentään on ja pysyy; etova olo, ripuli ja tissikipu lähtee välillä ja sit taas palaa. Tai siis taas näin oireettomana hetkenä todella toivon niiden palaavan tai joudun meneen jo kolmanteen ar-ultraan tarkistamaan tilanteen...! Hieman ilmeisesti lapsettomuus(hoidot) jättäny pelkotiloja.
 
Onneksi viimeinen tunti töissä tuli vietettyä ulkona raikkaassa ilmassa niin olo on huomattavasti parempi. Viikonloppuna olo miltein oireeton.
 
Mulla on kans ollu pari päivää käytännössä oireettomia, niin olin niin iloinen kun huomasin että tissejä kuumottaa ja ne näyttää isommilta ja tuntuu painavilta ja kiinteämmiltä :shy: juuri muuta ei nyt olekaan. Tänään käyn apteekissa vielä ostamassa testin tai pari, kun oli niim haaleampia aiemmat enkä ole varma viikoistakaan.
 
Mullakin nää oireet on kovin vaihtelevia. Etova olo tulee ja menee. Eniten aamuisin ja iltaisin. Väsymystä on edelleen, mutta ehkä sekin vähän helpottunut. Tissit ovat kyllä kipeät ja jotenkin kiinteämmän ja kovemman oloiset.

Vatsa tuntui eilen aamulla siltä kuin oliSin treenannut super paljon vatsalihaksia (enkä todellakaan ole :D ). Nippailua ja kuumotuksen tunnett vatsassa siellä sun täällä. Onks muilla tällaisia vatsatuntemuksia?

Viikkoja 8+2 ja torstaina toinen alkuraskauden ultra!! JÄNNITTÄÄ!!!
 
Oireet mietityttää täälläkin. Tuntuu, että tissikipu on vähentyny ja se plus tuhruilu saa aikamoisen paniikin välillä aikaiseksi. Tänään aamulla kuitenkin oksensin ekan kerran ja aina syödessä etoo. Vatsassa myös kaikenlaisia tuntemuksia joka puolella. Torstaihin asti pitää jännittää ja varmaan täytyis jotenkin valmistautua ottamaan vastaan myös huonotkin uutiset jos niin käy..
 
Tämähän menikin mielenkiintoiseksi. En ole syönyt tänään mitään punaista, ja parin viimeisen oksennuksen loppu on ollut sellaista hailakan vaaleanpunaista. Googlettelin, että limakalvot ovat todennäköisesti niin kovilla, että ne ovat menneet rikki, ja punainen on siis verta.

Tämän ei pitäisi olla vaarallista, mutta kai siinäkin joku raja menee, minkä jälkeen kannattaa lähteä suosiolla lekuriin? Onko muilla kokemuksia verisestä oksennuksesta?
 
Voi Chiunque, hirveästi jaksamista <3 kuulostaa todella rankalta. Oletko kuullut hyperemeesistä? Vilkaise googlesta jos ei ole tuttu asia. Tekee raskaudesta todella rankan. :(

Mulla jo tää huono olo, etominen yms saa olon tosi kamalaksi, en edes voi ymmärtää millaista sulla on. Viikko sitten oksennustaudissa mietin et jos olisi hyperemeesi niin hyppäisin varmaan kaivoon. Kun on siis alle 2v jaloissa, niin ei olisi kauhean helppoa. Hattua nostan heille ketkä tällaisesta joutuvat selviytyy.
 
Oon tietoinen hyperemeesistä, ja aion ottaa sen esille torstaina, kun meen seuraavan kerran lääkäriin. Ei kai siihen mitään parannuskeinoa ole, mutta pääsen tarvittaessa sitten ainakin tippaan, jos vaikutan ihan kuivuneelta.

En toivo tätä oloa kellekään.
 
Onko muilla sellaista, että pitää syödä pienempiä annoksia,ettei tule vatsa liian täyteen ja sen takia huono olo? Tänään esimerkiksi reilu kauhallinen muusia ja pala kalaa (100g) sekä lasi maitoa. Edelleen olo on liian täysi vaikka syömisestä on 2,5h.
 
Oon huomannut et on pakko syödä jotain 2h välein tai etova olo saapuu. Iltaisin saapuu silti [emoji51]

Aamulla kun laitoin rintsikat niin huomasin et tiukkaa tekee. Rinnat on turvonneet ja myös kipeät, varsinkin ”ulkosivuilta”
 
Mä käytän urheilu liivejä kun tavallisissa tulee vielä kipeämmiksi tissit.
 
Miulla alkaa etoa jos syön liian paljon kerralla. Toisaalta sitten taas koko ajan on nälkä ja voisin mussuttaa jotain koko ajan:p
 
Jospa sitä pikkuhiljaa itsekin aktivoituis kirjoittamisen saralla, kun tovi tullut vaan sivusta seurattua. Täällä rv 5+6 laskujeni mukaan ja ensimmäinen tosiaan tulossa. Mielenkiinnolla lueskelen muiden oireista, itsellä kun niitä ei juuri aristavien rintojen lisäksi ole ollut. Ainakaan vielä
 
Onko muilla sellaista, että pitää syödä pienempiä annoksia,ettei tule vatsa liian täyteen ja sen takia huono olo? Tänään esimerkiksi reilu kauhallinen muusia ja pala kalaa (100g) sekä lasi maitoa. Edelleen olo on liian täysi vaikka syömisestä on 2,5h.

Täällä sama. Maha menee ihan täyteen vähästä ja huono olo tulee heti.
 
Takaisin
Top