Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Eliza79
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla rv6+6 ja eipä juurikaan mitään oireita. Kahden kolmen ensimmäisen raskauden kohdalla oli kuitenkin selkeet oireet.

Voihan kuvotus :meh: Oksennus tuli ensimmäisen kerran toissapäivänä. Ja kuvotus alkaa aamulla kun herää ja loppuu illalla siihen kun nukahtaa.
Lisäksi vatsaa polttelee ja nipistelee ajoittain. Eilen illalla poltteli nivusessa saakka hetken aikaa. Lisäksi huimausta on alkanut olla.
Mielialan vaihtelut jatkuu myös. Ja väsyttää.
Siinäpä ne suurimmat oireet tällä erää. :grin
Rv 6+4.

Palelee... josko tää kuitenkii ois raskaudesta johtuvaa eikä tämän flunssan aiheuttamaa. 6. viikko ehkä, ja nyt ainakii viikon palellu. Pari päivää sitten mittasin lämpöni ja näytti 35 ja jotain astetta, eli ei todellakaan kuumetta ni ehkä raskautta?

Väsyttää... toissapäivänä nukuin piiiiitkästä aikaa päiväunet. Pakkasta oli 20 astetta ni nukutin tuon meiän 1 vuotiaan rattaiden sijaan tissille viereen, itekkii torkuin pari tuntia.

Muakin tänää palellu ja väsyttäny enemmän kun aiemmin, kai se nyt sit iskee se väsymys :shy:

Väsymystä, palelua ja rinnoissa erilaisia tuntemuksia. Pahoinvointia kauhulla odotellessa. Nyt vasta 5+2 joten hyvin ehtii vielä alkaa parin viikon kuluessa :confused:

Mä heräilen öisin koko ajan ku tissit on niin kipeet. päivisinkin on ihan kosketusarat.. Onko kenelläkään vinkkejä mikä helpottaisi kipuihin?

Kaakaotaivas,

Onko sulla liivit yölläkin? Aiemmassa raskaudessa pidin liivejä yötä päivää, tosin imetin silloin vielä esikoista. Silloin rinnat ei kestäneet yhtään liikettä. Pitio olla tosi tukevat liivit.

Ei oo ollu nyt käytössä, eilen kyllä aattelin et pitäis käydä ostaa semmoset toppimalliset rintsikat jos ne ois hyvät yöllä.

Mä heräilen öisin koko ajan ku tissit on niin kipeet. päivisinkin on ihan kosketusarat.. Onko kenelläkään vinkkejä mikä helpottaisi kipuihin?

Mulla oli esikoista odottaessa tosi kipeet ja pinkeet rinnat alussa. Ei voinu edes suihkussa kunnolla käydä kun pelkkä virtaava vesikin sattui. Mulla oli sillon käytössä urheiluliivit, ei kuitenkaan sellaset maksimitiukat ja välillä laitoin rintojen päälle viileän pyyhkeen.

Mulla on alkanut pahoinvointi olemaan pitkin päivää. Olo ihan kaamea. Laitoin just miehen hakemaan b6 -vitamiinia, jospa se auttaisi oloon edes jotenkin positiivisesti. :)

Onko kellään muulla ollu sydämen lisälyöntejä? Mulla ei oo ikinä ennen ollu, mut nyt raskauden aikana ehkä kolmesti tuntunu semmonen epämukava muljahdus, joka pistää hetkeksi vähä haukkomaan henkee. Ei oo kipeitä. Netissä ainakin sanottiin et ne ois raskaana aika yleisiä, mut harmittomia...

6+1

Onko kellään muulla ollu sydämen lisälyöntejä? Mulla ei oo ikinä ennen ollu, mut nyt raskauden aikana ehkä kolmesti tuntunu semmonen epämukava muljahdus, joka pistää hetkeksi vähä haukkomaan henkee. Ei oo kipeitä. Netissä ainakin sanottiin et ne ois raskaana aika yleisiä, mut harmittomia...

6+1

Toisaalta tunkeilen - mulla on lisälyöntejä ollut joka raskaudessa ja aina kun olen liian väsynyt. Harmittomia mutta ikävän tuntuisia.

6+1

Sallahaa Miulla on ollut kaikissa raskauksissa ja kaikissa oon käyny ekg:ssä varmuuden vuoksi, mut harmittomia on olleet. :-) Ja on muuten inhottava oire.

Sallahaa, myös mulla ollut ekassa ja nyt tässä tokassakin raskaudessa tiheälyöntisyyttä ja kaikenlaisia muljahduksia. Inhottavan tuntuistahan se on, mutta ihan tyypillistä.

6+1
Mulla taisi olla yksi päivä, ihan säikähdin sitä tunnetta.

Tissituntemuksiin auttaa imetys :grin Tai siis osaan tuntemuksista. Ekassa raskaudessa oli pinkeet ja kipeät rinnat alussa. Toisessa ei kun imetin. Nyt kolmannella kerralla sama juttu taan kun imetän, ei turvonneita tissejä valitettavasti :hilarious: Nyt on taas pientä kipua alkanut tuntua imettäessä, saattaa toki olla myös imetettävän tytön kasvavat hampaat (edellisessä raskaudessakin luulin hampaita syylliseksi kipuun mutta kyllä se olikin raskaus joka myöhemmin selvisi).

Rytmihäiriöt on normaaleja raskausaikana, ei kuitenkaan vaarallista jos ei ole sydänsairautta. Se on kova koetus elimistölle kun verimäärä lisääntyy ja sydän joutuu tekemään enemmän töitä. Miulla on normaalistikkii rytmihäiriöitä ni en huomaa eroa raskaana ollessa. Ikävältähän se sydämen muljahtelu tuntuu, ja saattaa myös säikäyttää jos ei ole ennen moista kokenut. Kaikkee myö joudutaan kestämään ennen kun lapsi on maailmassa :grin

Hei minuukii närästi tänää (vai oliko se eilen?) hetken! Jee :meh: 6. viikko vasta ehkä

Taisin selvitä tässä raskaudessa vähemmällä pahoinvoinnilla kuin esikoisesta - ei tarvinnut kertaakaan oksentaa. Tai toivottavasti kohta uskallan huokaista helpotuksesta. Nyt siis 9+1.

Täällä ensimmäistä kertaa pönttöä halailtu :D Oon oikein odottanut et aamupahoinvointi alkaa mutta kun aamuinen appelsiini tuli ylös niin ei enää niin mukavaa ollutkaan.

Mulla ollut myös viikon 7lopulla väsymystä, noin viikon nyt välillä mahaa vihlonut ja viikon verran myös suunnilleen ollut sellaista etovaa oloa enemmän ja vähemmän. Varsinkin kun työn puolesta ruoan kanssa on tekemisissä niin välillä ne hajut saa todella etovaksi olon.
Onneksi nyt iltavuoroja niin saa rauhassa aamulla oksennelle jos siis pahoinvointi jatkuu :)

Viikkoja nyt 7 + 2 <3

Takaisin