Oireet

Mulla oli aiemmin tosi pahoja liitoskipuja, varsinkin kun koitti nousta sohvalta tai sängystä. Nyt jo vähän helpottuneet. Mulla tahtoo tulla helposti suonenvetoja, ei voi yhtään venytellä vaan heti alkaa kramppaamaan. Yöaikaan varsinkin suonenvedot kiusaa, oon huomannut että jonkin verran auttaa jos ottaa illalla muutaman karkean merisuolan suuhun ja antaa liueta.

Ei jumpe, tossa äsken tota meidän vuosikasta nukuttaessa niin venyttelin pershermoo(iskias) ja kun sain oikein syvän venytksen aikaseksi tolle kipeelle puolen niin kuulu vaan naks ja lämmin aalto löi kankkuun! Ettekä arvaa, ei koske enää tai ainakaan just nyt;) pitääpä ottaa nyt ihan tapa venytellä pari kertaa päivittäin... ihanaa kivutonta iltaa:)

Mulla eilisestä iltapäivästä asti alavatsa ihan pinkee ja vatsalihasten jännittäminen sattuu ihan järkyttävästi. Oli mukava yrittää aamulla könytä sängystä ylös kun ei voi vatsalihaksilla nostaa itseensä. Muilla ollut vastaavaa? Onko jotain kikkaa millä helpottaa? Ainakaan yön kestävä lepo ei ollut riittävä...

Mulla viidettä päivää ripuli, kaikki ruoka aiheuttaa vatsakipua ja vessaan juoksemista ja sit vielä röyhtäyttää. Suolisto huutaa ja vinkuu ja vatsaan sattuu. Paino laskenut kohta kilon. Itkettää, harmittaa, vituttaa.

Mulla! Kysyin siitä tänään neuvolassa. Todennäkösesti siihen kohtaan on tullu paljon potkuja tai muuten venytystä vauvan taholta. Ja navan alueella on tosi herkkä alue ihossa, nii tommoset tuntuu. Että ei huolta, jos on vaan pinnalla ja jos ihossa ei näy siinä kohtaa mitään erityistä.

Tää käy kyllä järkee mullaki, koska se potkii just tohon kohtaan aina

Ei jumpe, tossa äsken tota meidän vuosikasta nukuttaessa niin venyttelin pershermoo(iskias) ja kun sain oikein syvän venytksen aikaseksi tolle kipeelle puolen niin kuulu vaan naks ja lämmin aalto löi kankkuun! Ettekä arvaa, ei koske enää tai ainakaan just nyt:wink pitääpä ottaa nyt ihan tapa venytellä pari kertaa päivittäin... ihanaa kivutonta iltaa:)

Kerros millaisessa asennossa sait venytyksen oikeaan paikkaan? Mä alan olla jo ihan invalidi näiden kipujen kanssa (sekä iskias että häpyalueen liitokset)... :smiley-angry017

Kirveli menet selälleen makaamaan, toinen jalka on tikku suorana ja koukistat toisen jalan ylös mahaan päin ja lähdet kääntämään koukussa olevaa jalkaa niin että jalka pohja kääntyy suoran jalan suuntaan ja polvi ulospäin. Itse vielä vetänyt polvesta ja nilkasta mahaan päin niin että alkaa tuntumaan kankussa... myös istualtaan voit tehdä jos notkeus ei anna periks. Istualtaan tehnyt niin et pidät ryhdin hyvänä, toinen jalka suorana ja koukistat toisen jalan koukkuun suoran jalan päälle ja vedät koukussa olevan jalan polvea rintaa kohti. Venytystä tehostaa jos käännät yläkropaa suoranjalan suuntaan! Ymmärsitkö ohjeista mitään:D voin yrittää etsiä netistä kuvia jos oli epäselvästi selitetty:)

Aika hurjia vaivoja täällä ollut, kovasti tsemppiä kaikille:Heartpink Mä olen säästynyt vielä kroonisemmilta kivuilta, tähän mennessä vain satunnaisia vihlontakohtauksia jonnekin tonne alapäähän syvälle tuntunut:grin supistukset sen sijaan on mun juttu, toistaseks onneksi vain viikon saikulla selvinnyt ja nyt etätöiden turvin saanut lepohetkiä päiviin. Tällä viikolla myös öiset suonenvetokohtaukset ovat ilahduttaneet muutenkin hieman levottomia öitä:wacky:Onneksi kesäloma on pian! :grin

Imme, joo helpotti kun otin panadolin ja lämmitin hernepussin. Eilen oli rankka päivä tai noh ilta niin lieneekö kroppa sitä sit protestoinut! Pitää vaan himmailla...

Mua on viime aikoina väsyttänyt, mutta en ole siihen sen kummemmin kiinnittänyt huomiota, kun ollut todella kiireistä ja päivät venyneet. Tänään kävin sitten neuvolassa ja hemoglobiini 98! Ei terkkari meinannut ollenkaan ymmärtää, miten jaksan käydä töissä.:rolleyes: Nyt sitten rautakuuri ja seurantaan, että lähtee nousemaan tuosta. Ja pitäisi kuulemma ottaa vähän rennommin. No ainakin nyt on pitkä viikonloppu edessä, saa vähän levättyä.

Täälä on kanssa taas ihme väsymystä ilmassa. Oon vaa aatellu et kaipa tässä kohtaa kroppa alkaa vaatimaan jo enemmän lepoa. En vaa osaa lepäillä.. Teen edelleen normaalisti töitä 9h 4-5pvää vkosta, sit juoksen kavereita näkemässä ja kotona tulee päivittäin jotain touhuttua..

Pahoinvointi on yrittäny pari viikkoa päätään nostella taas, olihan se tossa reilu pari kuukautta poissa jo.. Ei vaan enää jaksais sitä uudestaan..

Kylläpä ramasee!
Vimpat lomapäivät menossa ja päivät mennyt ihan mökillä lötköillessä. Öisin nukutaan miehen kans kellon ympäri ja päikkärit päälle sadesää vissiin väsyttää.

Muuten tämä oleskelu on kyllä auttanut kaikenmaailman alapää- ja vatsasärkyihin ja jomotuksiin :) alaselkä ainoastaan ei tykkää paljosta pötköttelystä

Kuulostaapa ihanalta Kapris! Täydellistä lomailua!!!

Kuinka usein teillä vaihtelee liitoskivut? Mulla paikat pahiten kipeät aamulla herätessä ja illalla päivän puuhastelujen jälkeen. Oletin että aamulla olo olisi paras kun on saanut levätä yön :wideyed:

Lisäksi huomaan että kohtu alkaa nousta koko ajan vain korkeammalle, koska ruokailun jälkeen röyhtäyttää enemmän ja joskus nousee pala kurkkuun (anteeksi ällötys). Pitänee vielä pienentää ateriakokoa ja syödä sitten useammin.

Mulla on liitoskipuja lähinnä iltasin. Tai sillon ainaki ehdin huomioida niitä, kun esikoinen on nukkumassa. Päikkäriaikaan alkuiltapäivällä en oo huomannu. Esikoisen raskaudessa niitä ei oikeestaan ollu ollenkaan (tiedä sitte mistä johtuu..) nii nyt kyllä pistän merkille ne vihlasut. On tosi ilkeen tuntusia.
Rv 28+1

Liitos kivut alkaa täällä vaivaamaan iltaa kohti... aamulla juurikaan oo mitään!
Emmahima liitos kivut yleensä pahenee raskauksien myötä kun liitokset venyneet aiemminkin niin ne tietää mitä tehdä ja alkavat vaivaamaan aikasemmin ja kovempaa! Näin mulle sano edellisen raskauden aikaan neuvola lääkäri kun valitin kipuja...

Takaisin