Oireet

Eiku hei! Nythän mä muistinki. Mulla on viimeks ollu semmoset iskiaskivut, joilla ei ees noustu sängystä viime kesänä. Johtu ilmeisesti imetyshormooneista ja juhlapäivästä korkkareissa + istuen. Sain tutulta fyssarilta tosi hyvät jumppaohjeet, joilla pääsin ylös ja joilla sain sen siihen kuntoon että pääsin tekemään jotain. Loppukesän juhlat menin tasapohjasilla avokkailla, ja nyt raskausaikana en oo ees vilkassu korkkareita.
 
Jalat jatkuvasti kipeet ja niitä kuumottaa. Etenkin iltasin! Ei meinaa saada millään unta, vaikka kuinka koittaa nostaa jalkoja ylöspäin. 25+3
 
Eiku hei! Nythän mä muistinki. Mulla on viimeks ollu semmoset iskiaskivut, joilla ei ees noustu sängystä viime kesänä. Johtu ilmeisesti imetyshormooneista ja juhlapäivästä korkkareissa + istuen. Sain tutulta fyssarilta tosi hyvät jumppaohjeet, joilla pääsin ylös ja joilla sain sen siihen kuntoon että pääsin tekemään jotain. Loppukesän juhlat menin tasapohjasilla avokkailla, ja nyt raskausaikana en oo ees vilkassu korkkareita.

Minkälaiset jumppa ohjeet sait? :)
 
Jalat jatkuvasti kipeet ja niitä kuumottaa. Etenkin iltasin! Ei meinaa saada millään unta, vaikka kuinka koittaa nostaa jalkoja ylöspäin. 25+3

Jos on lähellä järvee, niin suosittelen iltalenkkiä rantaan ja vedes kahlailua hetken verran. Itellä tuntu tosi hyvältä ku jalat oli ihan jumis yöllisistä krampeista + yo-juhlapäivän jälkeen. Tietty kylmähoito suihkus ajaa saman asian :)
 
Jalat jatkuvasti kipeet ja niitä kuumottaa. Etenkin iltasin! Ei meinaa saada millään unta, vaikka kuinka koittaa nostaa jalkoja ylöspäin. 25+3
Illalla just ennen nukkumaan menoa vatiin kylmää vettä ja jalat sinne. Se auttaa ainaki hetkeks et siitä heti sit nukkumaan:grin
 
Pitää illalla googlettaa... jos jostain jotain löytyis! Varmaan manaan mutta tänään ollut hiukan helpompi päivä!
 
Mulla pamahtaa selkä ihan kohta. Aikaisempi selkä- ja issiassärky loppuivat tasaisella venyttelyllä, mutta tänään alkoi taas alaselän jomotus. Olin eilen koko päivän menossa ja tänään vielä tyhmänä nostelin lavakauluksia ja suojasin ne jollain puuöljyllä. Nukuin tämän päivän puuhastelun jälkeen sitten esikoisen kanssa päikkärit (JEE!!!!!!) ja herätessäni ei ole mitään muuta ollut kuin särkyä ja jomotusta :eek: ajattelin vielä kokeilla saunaa ja kevyttä venyttelyä, josko se auttaisi. Huomaan nimittäin heti, että harkkarit lisääntyi, kun selkä meni jumiin:meh:
 
Muokattu viimeksi:
Pitää illalla googlettaa... jos jostain jotain löytyis! Varmaan manaan mutta tänään ollut hiukan helpompi päivä!

Löysitkö vinkkejä netistä ja ootko saanu tilannetta paremmaksi?

Imme toivottavasti helpottaa. Iskias ja muut selkäsäryt on niin kokonaisvaltasia.

Mulla tuli tänään eka kipee supistus. Harkkareita on ollu tässä ja edellisessä raskaudessa, ja ne on helpottanu ku oon himmannu. Tänään kannoin 14kg esikoisen sata-200metriä autoon aika nopealla kävelytahdilla (oli kaamee kiire ja lapsi käveli mun mielestä liian hitaasti) ja sit sattu. Meni kyllä ohi aika nopeesti, mut säikäytti. Jos tää jää ainooksi, nii tarviiko reagoida jotenki? Tiedän ainaki, että en kanna enää esikoista ja kävele reippaasti samalla. Kroppa ei tosiaan toimi niin ku normaalisti.
 
Muokattu viimeksi:
Imme ”tervetuloa” kerhoon ei niin iloiseen :sad001
On tää ja pebasta! Mut päikkärit, jee:)
Emmahima ja muut tämmöseen törmäsin ja venytellyt kun pystynyt mut meinaa toi maha olla ajoittain tiellä:wink
Kyllä toi on hiukan parempi, mut edelleen meinaa jalka lähtee alta jos erehtyy tekemään nopean ja harkitsemattoman liikkeen... toivottavasti noista olis jolleen kans apua! Huomenna meen käymään neuvolassa hakemassa verensokeri liuskoja niin kyselen samalla vinkkejä sieltä:winkinfoan sit huomenna siitä jos siellä tulee uutta oppia:wink
Kuten esim lapsen pelastus toimet arkun/sohvan päältä:/
http://www.magneettimedia.com/vaivaako-iskias-nama-joogavenytykset-auttavat/
 
Joo siis damn mikä poltto tuolla selässä! Aivan tulessa saunan jälkeen :hilarious:
 
Mulle on kans ekoja kertoja elämässä tullut issias. Ei kiva. Eikä mikään tunnu auttavan. Onneks se on vasen kankku kun oikee polvi on jo sökö(nivel?)niin vähä tasapainottaa, kun kumpikaan puoli ei toimi :p vaunulenkit on melko tuskaa, mut kait liikunnan luulis auttavan, lepään kun ei pysty ja se levossa ärtyy vielä enempi. Ja oon kans yrittäny venyttää, mut maha on kaikissa asennoissa tiellä!! :joyful:
 
Kylläpä teki tiukkaa nousta yöllä ja aamulla sängystä. Yöllä hain esikoisen viereen kun huhuili omassa huoneessaan ja toki lapsi halusi, että kannan hänet totuttuun tapaan. Aamulla puolestaan tippa linssissä revin itseni ylös, kun selkä jumittaa niin pahasti. Lisänä on ne samperin liitoskivut ja tuntuu, että koko toosa repeää tuolta alhaalta :hilarious:
 
Todella inhottavaa kipua ollut nyt reilun viikon tuossa navan oikealla puolella. Välillä vatsanahka tuntuu niiltä kohdin kosketusaralta ja puutuneelta ja välillä taas suht normaalilta. Kipu tuntuu kuitenkin pitkin päivää, eli ei ole yhdistettävissä tiettyihin asentoihin tms. Kuitenkin mielestäni kipu nimenomaan on tuossa nahassa ettei syvemmällä. Onko muilla ollut tällaista?
 
Muokattu viimeksi:
Tänään oli ensimmäistä kertaa lähdettävä töistä, kun vatsaan sattui enemmän ja vähemmän koko ajan 2,5 tuntia. Odottelin et jos olis menny ohi mut ei sit lopultakaan menny. Onkohan nämä niitä supistuksia sitten, kun välillä vääntää vatsa, välillä polttaa, välillä selkä sattuu ja kyljestä pistää.. vähän jos kävelee niin yltyy vaan ja nytkin tässä sohvalla makoillessa välillä alavatsa kipuilee.. kai tästä täytyy kohta äippäpolille lähteä jos ei rauhoitu. T: ensikertalainen
 
Tänään oli ensimmäistä kertaa lähdettävä töistä, kun vatsaan sattui enemmän ja vähemmän koko ajan 2,5 tuntia. Odottelin et jos olis menny ohi mut ei sit lopultakaan menny. Onkohan nämä niitä supistuksia sitten, kun välillä vääntää vatsa, välillä polttaa, välillä selkä sattuu ja kyljestä pistää.. vähän jos kävelee niin yltyy vaan ja nytkin tässä sohvalla makoillessa välillä alavatsa kipuilee.. kai tästä täytyy kohta äippäpolille lähteä jos ei rauhoitu. T: ensikertalainen
Ei mun korvaan kuulosta supistuksilta, mutta kaikilla ne on tietty erilaisia niin ei voi sanoa miten kukakin tuntee supparit. Inhottavalta kuulostaa kyllä. Mut jos tulee kuukautismaista kipua alavatsaan ja selkään mitkä kestää pitkään, niin sit ainaki lähtisin näyttäytyy. Onks sulla seisomatyö tai muuten fyysinen?
 
Todella inhottavaa kipua ollut nyt reilun viikon tuossa navan oikealla puolella. Välillä vatsanahka tuntuu niiltä kohdin kosketusaralta ja puutuneelta ja välillä taas suht normaalilta. Kipu tuntuu kuitenkin pitkin päivää, eli ei ole yhdistettävissä tiettyihin asentoihin tms. Kuitenkin mielestäni kipu nimenomaan on tuossa nahassa ettei syvemmällä. Onko muilla ollut tällaista?

Mulla ollu tätä kans
 
Todella inhottavaa kipua ollut nyt reilun viikon tuossa navan oikealla puolella. Välillä vatsanahka tuntuu niiltä kohdin kosketusaralta ja puutuneelta ja välillä taas suht normaalilta. Kipu tuntuu kuitenkin pitkin päivää, eli ei ole yhdistettävissä tiettyihin asentoihin tms. Kuitenkin mielestäni kipu nimenomaan on tuossa nahassa ettei syvemmällä. Onko muilla ollut tällaista?

Mulla! Kysyin siitä tänään neuvolassa. Todennäkösesti siihen kohtaan on tullu paljon potkuja tai muuten venytystä vauvan taholta. Ja navan alueella on tosi herkkä alue ihossa, nii tommoset tuntuu. Että ei huolta, jos on vaan pinnalla ja jos ihossa ei näy siinä kohtaa mitään erityistä.
 
Kävin näytillä. Kaikki ok, lepoa pari päivää. On fyysinen työ ja paljon kävelyä/ seisomista. Tossa sohvalla maatessa kovettu vatsa pariin otteeseen, et kai ne sit supistuksia oli. Vähän outoa vaan et erilaisia tuntemuksia. No pääasia et vauvalla oli kaikki hyvin :) kolme viikkoa olis töitä vielä, katotaan miten sit menee ko käyn töissä koittamassa taas.
 
Takaisin
Top