Oireet

Tiistaina neuvolan jälkeen jäätiin lepolomalle 17.6 asti. Pääsin lääkärille supistusten takia, kaikki alapäässä hyvin ja ei muutoksia. Ultrasikin alakautta, ja näin vilauksen vauvasta :Heartblue Nyt kun muutaman päivän tässä ollut kotona ja yrittänyt lepäillä niin supistuksia ei ole ollut.

Noi kivut nivuissa on kyllä ihan kauheita :wtf: onneksi kestävät yleensä hetken ja palautuu normaalisti mutta sitäkin kipeempää ottaa.

Paranemisia terhielle flunsaan kouriin ikävän kuuloista ollut siellä toivottavasti pian helpottaa.
Mulla oli eilen neuvola ja neuvola täti totes et kohtu on koko ajan jännite tilassa ja antoi ens viikolle ajan lääkärille tarkistukseen. Viime yö olikin aika kivulias ku maha pingoitti melkee koko yön.
Kiva saaha aikaaja päästä näytille ni tietää missä mennään.

Nuo nivuskivut on hirveitä. Mulla ei niitä (vielä) ole mutta esikoiselta meni yöt itkien niiden kanssa. Tosin ne kesti tunteja kerrallaan. Menin aina suihkuun ja kuumaa vettä suihkuttelin nivusiin ja söin panadol fortea. Tsemppiä kaikille kipujen kanssa painiville!

No nih.. sairaalan kautta kotiin toipumaan.

Heräsin kahdelta yöllä järkyttävään alavatsa-selkäkipuun. Ajattelin että supistuksia näillä viikoilla?! Tosin kipu ei ollut aaltomaista mutta kovuudeltaan samaa luokkaa.
Ei auttaneet kaurapussi, Panadol, lepo tai kävely ym. Mies sai jättää työt väliin ja jäädä lastenvahdiksi. Neljältä pissa oli tummaa verta. Viiden jälkeen vei sairaalan ovelle.
Synnärillä käyrille ja kokeet. Sokkona ab:ta ja kipulääkettä. Bakteeri munuaisissa.. huomenna selviää minkä sortin vihulainen. Estolääkitys kaavailtu jo loppuraskauden ajaksi.
Onneksi supistukset rauhoittuneet (oli niitäkin sitten käyrillä) ja kipu siedettävää. Neitillä kaikki hyvin ja paino 624g. Neljän viikon päästä kontrolli jälleen.

Mitä opimme? Jos epäilet ja oireilet virtsatulehdusta niin hae hoitoa ajoissa!

Säikähtänyt rv23+5

Hui! Mahtoi olla pelottava kokemus! Onneksi pääsit pikaisesti hoitoon ja nyt voit keskittyä parantelemaan itsesi.

Onko kellään muulla ylävatsassa kipua autoillessa? Mulla on muutamina iltoina ollut, istuminen muualla on ok, mutta autossa alkaa painaa tuosta vasemman rinnan alta. Ja tämä siis varsinkin iltaisin, silloin varmaan väsyneempi ja jos se korostaisi tätä. Mutta siis onko jotain vain jäämässä ilman tilaa, vai mistä johtuu?

Kiitos kaikille tsempeistä! :)

Päivä mennyt pitkälti nukkuessa. Onneksi hoito ollut nopeaa ja hyvää. Kipulääkitys kohdallaan. Pääsin kotiin yöksi lääkityksen kanssa lapsia moikkaan ja huomenna takaisin osastolle. Sekin muutaman minuutin päässä.

No nih.. sairaalan kautta kotiin toipumaan.

Heräsin kahdelta yöllä järkyttävään alavatsa-selkäkipuun. Ajattelin että supistuksia näillä viikoilla?! Tosin kipu ei ollut aaltomaista mutta kovuudeltaan samaa luokkaa.
Ei auttaneet kaurapussi, Panadol, lepo tai kävely ym. Mies sai jättää työt väliin ja jäädä lastenvahdiksi. Neljältä pissa oli tummaa verta. Viiden jälkeen vei sairaalan ovelle.
Synnärillä käyrille ja kokeet. Sokkona ab:ta ja kipulääkettä. Bakteeri munuaisissa.. huomenna selviää minkä sortin vihulainen. Estolääkitys kaavailtu jo loppuraskauden ajaksi.
Onneksi supistukset rauhoittuneet (oli niitäkin sitten käyrillä) ja kipu siedettävää. Neitillä kaikki hyvin ja paino 624g. Neljän viikon päästä kontrolli jälleen.

Mitä opimme? Jos epäilet ja oireilet virtsatulehdusta niin hae hoitoa ajoissa!

Säikähtänyt rv23+5

Hui kamalaa, onneksi syynä vaan tulehdus joka hoidettavissa ja neidolla kaikki hyvin! Paranemista<3

Outo kysymys! Haistatteko te olemattomia? Mä oon tässä jo jonkun aikaa ”haistellut” röökin käryä... tai siis luullut haistelevani, mies sanoo että se mitään haista... mä voin vaikka vannoa että meidän naapurit on aloittanut polttamisen, se on niin vahva haju että mun on vaikea hengittää:o mies totesi taas aamulla kun kyselin siltä että haistaako se mitään, että varmaan joku polttaa toisella puolella kylää ja mä, mun herkistyneen ja super inhimillisen hajuaistini ansiosta sen haistan kotiin asti:/ ihme juttu sanon mä!

En usko että haistat olemattomia. Kyllä se hajuaisti vaan kummasti vahvistuu odotusaikana! Voihan se haju tulla naapurin naapurista koska tupakan haistaa kauas

Hui kauhee, mitä kuulumisia täällä! Tsemppiä ruusunen :Heartred
Itse edelleen tässä flunssassa. En muista koska olisi ollut näin sitkeä viimeksi. Tuntuu joka yö et tukehdun, ku ei saa happea. Tukaluutta varmaan ei helpota urheiluhommissa murtunut nenä, joten ilma kulkee vähän huonosti. Ja astma siihen päälle ja muutenkin turvonneet limakalvot. Ja kauhee yskä, vatsa ihan kipeenä tästä yskimisestä. Perseestä

Mulla on kans hajuaisti voimistunut. Voimistu jo esikoisesta ja hajuaisti ja makuaistikin jäi mun mielestä liian herkiks. Mutta nyt taas ihan yliherkkä. Todella raivostuttavaa jopa, tuntuu ettei nenässä haise kun hiki(oma?), kakka ja muita epämieluisia hajuja koko ajan. Hyvätkin hajut tuntuu liian voimakkailta. Ennen esikoista kyl tupakoin, et en tiedä oisko lopettaminen tosiaan voimistanut aisteja liikaakin.

Toivottavasti tää turtuu synnytyksen jälkeen tai sit on pakko kyl jollain heikentää tää kun tosiaan koiratkin haisee mun nenään niin pahalta, ettei samaan huoneeseen pysty mennä :wtf: eläinlääkäriskin käytettiin et onko hammaskiveä/anaalit tukos kun henki döfää niin paljon ni ei kuulemma oo eikä henki ees haise paljoo. Eli vika on siis minussa...

Täällä kanssa älyttömän tarkka hajuaisti etenkin makeisiin tuoksuihin. Eilen oikein kovaan ääneen kotona valitin, kuka on jättänyt jotain päärynää/hedelmää johonkin piiloon, kun joka paikassa oli voimakas hunajan haju. Etsin kiukkuisena päärynän jämiä (meillä joko esikoinen tai kani ajoittain piilottelee hedelmän jämiä ruokapöydän alle luvatta), kunnes tajusin, että hunajainen tuoksu tulikin vasta ostetuista leikkokukista. Nyt arvon kukkien kohtaloa, kun en haluaisi niitä heittää pois, kun vasta ne hankin senkin päälle, mutten myöskään haluaisi haistella hunajaakaan :hilarious:

Mulle on nyt alkanut tulla tosi inhottavan tuntuisia (harjoitus)supistuksia levon yhteydessä. Eli aamuisin tai iltapäivällä levon jälkeen, kun nousen sängystä/sohvalta jännittyy vatsa ihan kivikovaksi ja ala-&/ylävatsalla epämiellyttävää kouristusta tms. Kesto on ihan muutaman sekuntin mutta ylösnousu kyllä keskeytyy. Rv 25+4.

Vähän paremmalla hapella. Eilen sairaalassa käynti ja valitettavasti uudet kokeet näytti arvojen nouseen ab:sta huolimatta. Liekö syy sitten missä.. kuuri kuitenkin lopetti veren tulon. Kipuja selässä kuitenkin vielä ilkeästi. Supistukset pysyneet onneksi kurissa. Huomenna taas aamupäivällä näytille ja lisää kokeita. Josko käännös tapahtunut viimein..

Takaisin