Oireet

Mulla hemoglobiini tippunut 140 —> 108 .. rautaa syön, mutta tuntuu ettei silti helpota väsymykseen. Lihaksissa myös välillä voimattomuutta.. Olen ollut esikoisen kanssa kotona ja nyt kesäksi lupauduin menemään töihin, saa nähdä kuinka sitä jaksaa..

Viime yö oli tosi paha. Mietin jo hetken, että pitäiskö hakea saikkua mutta töihin kuitenkin tulin .Selkä oli niin kipeä että nukkunut sain vaan pätkissä ja särkylääke ei auttanut. Suunnittelin että kävisin ostaa kauratyynyn jos sen lämmittäessä auttais tähän jäätävää selkäsärkyy. Nyt onneks vähän helpottanut...

Väsymys ei vaivaa joka päivä, lähinnä työpäivien jälkeen.

Tänään ku tultii ton melkee 5v:n kanssa kotii ni otin torkut. Poika löhöili säkkituolilla peiton alla ja katto pikkukakkosta, ite makasin sohvalla peiton alla. Poika sitten herätti ku pikkukakkonen loppu. Tää on meillä aika yleinen käytäntö ja niillä torkuilla jaksaa sitten illan.

Viikonloppusin nukun pitkään ja otan päikkäreitä jos siltä tuntuu. Mies sitten touhuilee lasten kanssa ja antaa mun nukkua. :)

Täälä väsymys johtuu varmasti työstä kun se on fyysinen ja hemoglobiinista kun oli laskenu 110 ku aikaisemmin olli 129.

Mulla kiristää mahaa ihan hulluna. Siis ei supista vaan se johtuu vissiin mahan kasvusta. Ihan ilkeetä tekee, kun tuntuu että lihakset tai iho repee

Ihan järkyttävä symys myös täällä ja viime yönä pamahti migreeni päälle. No tänään onneksi sain kunnon lääkkeet niin ilmeisesti migreeni nyt selätetty mutta väsy kyllä ei oo mihinkään hävinnyt vaikka tänään oon melkein koko päivän nukkunut. Mulla vaan palaa mieheen käpy ku on kotona ja mä yritän nukkua päikkäreitä niin puhuu koko ajan ja olettaa vielä et vastaan. Tänäänkin aamulla ensin kysyi keitänkö kahvia hänelle, sitten käytänkö pennun pissalla, missä hänen uusi pankin avainlukulista on... Ja sitten ihmettelee ku oon vähän äkäinen...

Mullakin kovia kiristyksen tunteita massussa en vaan tiiä ku ne oikee pahenee liikkeessä, eilen 10h työpv ja jaloilla siitä kaikki paitsi 30 minuutin tauko. Oli kyllä maha niin pinkee koko loppu illan ja teki oikee ikävää. Saa nähä kauan tommosia jaksaa tehä.

Nukkuminen on alkanut olla vähän vaikeaa kun vatsa kasvaa, lonkkia särkee ja alapäätä jomottaa kun paikat leviää. Kaivoin eilen meidän c-muotoisen imetystyynyn unikaveriksi ja ai että, kuinka hyvin tuli nukuttua :joyful:

Mä olin viime yönä kuumeisena kömpinyt miehen kainaloon ja se kysyi aamulla et miten ihmeessä pystyt ylipäätään nukkumaan, kun vauva riehuu niin paljon :joyful: oli kuulemma ollut oikein kunnon sirkus päällä, (tuntunut mun mahan läpi) . Ehkä sitten, kun tyypin tällä hetkellä 5cm jalat vähän kasvaa ja saa voimaa, voi nukkuminen olla vähän niin ja näin :grin

Mulla on vasta ehkä noin viikon verran tuntunu liikkeet ulospäin, kun pitää kättä mahan päällä. Mies on missannu vielä kaikki myllerrykset. Eilen sitte oltiin illalla kuuntelemassa luentoa vanhemmuudesta ja pikkuinen alotti kauheen rummutuksen mahassa. Siirsin miehen käden mun mahan päälle. Oli ihana nähdä miehen hieman hämmentynyt ja kuitenkin niin suloinen ilme, kun se tunsi liikkeet ekaa kertaa :Heartred Tuumas hetken päästä, että tuollahan on bileet käynnissä :grin

SOS, onks kellään muulla rytmihäiriöitä? Mulla alkoi eilen sydämen muljahtelut ja tänään selvästi tuli liikalyöntejä. Eilisen jälkeen tullut kuus eri sarjaa pitkin vuorokautta.

Mulla oli rytmihäiriöitä edellisen raskauden loppu puolella... johtu verenohennuslääkkeistä ja verimäärän lisääntymisestä (veri määrä lisii raskauden takia)! Suosittelen kääntymään lääkärin puoleen varsinkin jos alkaa rintaa puristaa/ henkee ahdistaa tai ainakin neuvolassa kannattaa kertoa...oothan muistanut syödä sun raudat? Eikös sulla ollut anemiaa? Tässä pientä lukemista raskauden aikaisista rytmi häiriöistä ;)
https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2010/13/duo98924

Rv 24 oire katsaus
- hengen ahdistusta
- maha toimii hassusti
- harkkarit arkipäivää
- jano
- kebab ”nälkä”
- panetus
- finnit
- tissit kasvanut 2 kuppi kokoo
- zen mielentila

Oli anemian puolella joo, nyt hemppa noussut 110 sentään. Neuvolassa sano tänään et jos alkaa tulla koko ajan tai pysyy pitkään niin sit soittoo lääkäriin. Luin netistä et magnesiumin puutos voi myös aiheuttaa. Mut tosi ahdistavaa olla yksin kotona ja sydän vaan muljuilee:confused:

SOS, onks kellään muulla rytmihäiriöitä? Mulla alkoi eilen sydämen muljahtelut ja tänään selvästi tuli liikalyöntejä. Eilisen jälkeen tullut kuus eri sarjaa pitkin vuorokautta.

Mulla oli tossa joskus 3-5 viikkoa sitten ihan hirvittävät rytmihäiriöt! Niitä tykytyksiä ja muljahteluita tuli aluksi varsinkin yksittäisinä muljahteluina pitkin päivää mutta pahenivat sitten ja joinain päivinä tuli tosi monta pitkää tykytyssarjaa päivän aikana, etenkin illalla. o_O Se oli ihan hirveetä! Tuli tosi huono olo, kun ei pitkään aikaan ollu normaalia rytmiä ollenkaan. o_O Ja välillä tuntui, että ihan koko illan sydän pomppi täysin omiaan. :mad: Neuvolassa ja rakenneultrassa asiasta puhuin, mutta kuulemma normaaleja ja vaarattomia ovat ja sanoivat vaan, että jos jäävät tosi pitkäksi aikaa päälle, niin sitten lääkäriin.

MUTTA, mulla todettiin kans viime neuvolassa 3 vkoa sitten hb:n laskeneen melkein 140:stä 108:aan ja käskettiin aloittaa tietty rautalisä. Sen jälkeen ei oo ollu yhden yhtä rytmihäiriötä! :O Mulla ei oo varmaan koskaan elämässäni ollu hb alle 130 säännöllisestä verenluovutuksesta huolimatta, joten en tietty osannu yhtään ajatella, miltä matala hb tuntuu. Toivottavasti nyt pysyvätkin pois! Magnesiumia oon syöny myös säännöllisesti joka ilta jo ennen raskauttakin.

Juu verenmäärän lisääntyminen, matala verenpaine ja laskeva hb/anemia aiheuttaa tykytyksiä.
Itsellä takykardia onkkelmaa jo ennen raskautta et nuo "tykytyskohtaukset" tuttuja. Beetasalpaaja siihen. Runsas suolaisempi ruokavalio on alhaisen verenpaineen takia ja nyt joutuu lisärautaa syömään kun hb107. Väsymys ollut välistä järkyttävä.. nukahtelee millon minnekin. Nyt alkoi sokerienkin mittaus aluksi viikoksi. Huoh. Josko ei pomppais..

Kannattaa puhua lääkärin kanssa tykytyksistä mikäli huoli.. josko syy harmiton ja kuuluisi vain tähän "taudinkuvaan". :)

Ruusunen29, veikkaan kyllä myös että liittyy tähän siunattuun tilaan, ekassa raskaudessa ei ollut tämmöistä niin kerkes nyt sit pelästymään :oops:

Mullakin oli about kuukausi sitten rytmihäiriöitä noin viikon ajan. Yksittäisiä muljahduksia ja pientä tykyttelyä mulla esiintyy normaalistikin väsyneenä, mutta tuossa tykyttelyä kesti kauan ja ehti aiheuttaa oireita mm. päänsärky, pahoinvointi.. kävin lääkärissä kun oli ollut tuntemuksia viikon verran ja otettiin EKG, mutta siihen ei jääny kiinni kuin muutama eteisperäinen lisälyönti. Sanottiin olevan normaalia. Rytmihäiriöt kuitenkin rauhoittui ja jäi epäselväksi mistä johtui...

Mä nukuin taas ihan hemmetin huonosti tän flunssan takia. Sit keskellä yötä alkoi aivan järkyttävä kipu oikealla nivusessa. Ihan itkua sai tuhertaa, kun sattui niin kovin. Meni ohi kyllä ehkä minuutissa. Varmaan alkaa lantio liikkua tai jotain, mut eipä se kivaa ollut

Takaisin