Oireet

Äippä x5, viikko sitten istukka oli takaseinässä, joten ei ole ainakaan nyt vaimentamassa :) voi kun nuo olisi pikkuisen tömpsytyksiä!!!
Varmasti voi olla kun et oo ensisynnyttäjä, mullahan on tuntunut liikkeitä jo kuukauden, viikosta 12+.

Mulla tuntunut pulputusta tämän raskausviikon (13+) aikana muutaman kerran. Aluksi en meinannu uskoa, että olis jo niitä mutta myöhemmin ihan samanlaista, eikä voi kyllä sekottaa ilmavaivoihin :D

Olin sohvalla sykkeröllä ja yhtäkkiä mahasta tuntui tömpsytystä. Tuli kohdun alueelta. Voiko olla vauvan liikkeet jo? Tänään rv 13+2. Mietin teinkö vauvalle ahtaat paikat olemalla itse kippurassa jonka takia tunsin liikkeet?

Hyvinkin voi olla jo liikkeitä! Mullakin on tuntunut jo jostain rv 11-12 lähtien (nyt 13+5). Esikoisestakin tunsin liikkeet jo 14+

Onko muilla vielä harjoitussupistuksia? Mulla eilen ja tänään ulkoillessa tullut paineen tunnetta ja kiristystä alamahalle. Helpottaa sitten kun pääsee lepoon.. lisäksi nipistelyn tunnetta, mietin että voisi olla kohdunsuun seudulla kipukohdasta päätellen. Onneksi viikon päästä on neuvolalääkäri!

Onko muilla vielä harjoitussupistuksia? Mulla eilen ja tänään ulkoillessa tullut paineen tunnetta ja kiristystä alamahalle. Helpottaa sitten kun pääsee lepoon.. lisäksi nipistelyn tunnetta, mietin että voisi olla kohdunsuun seudulla kipukohdasta päätellen. Onneksi viikon päästä on neuvolalääkäri!

No siis mullakin kyllä tulee kävellessä paineen tunnetta alamahalle, mutta en oo tajunnut sitä harjoitussupistuksiksi :confused: Sitäkö se on? Tuota vatsan kiristymistä en ole kyllä hoksannut samaan aikaan. Huomaako sitä muuten kuin käsin tunnustelemalla? Pitäiskö tuosta pelkästä paineen tunnusta huolestua? Nimimerkillä Ensimmäistä odottava :p

No siis mullakin kyllä tulee kävellessä paineen tunnetta alamahalle, mutta en oo tajunnut sitä harjoitussupistuksiksi :confused: Sitäkö se on? Tuota vatsan kiristymistä en ole kyllä hoksannut samaan aikaan. Huomaako sitä muuten kuin käsin tunnustelemalla? Pitäiskö tuosta pelkästä paineen tunnusta huolestua? Nimimerkillä Ensimmäistä odottava :p
Ei tartte huolestua, kaikenlaiset tuntemukset kuuluu raskauteen. Noi harkkarit on sellasia et vatsa menee kireäksi, sä niin ku tunnet sun vatsan koko ajan. Niitä alkaa tulee useemmin sit myöhemmillä viikoilla, mulla tuli ekassa raskaudessa jo pelkästään kävelystä.

Mullakin harjoutussupistuksia. Ja sit sellaisia tuikkivaa kipua muutaman päivänä ollut kohdunsuun alueella. Ne kivut vähän huolettaa. Lyhyitä nippailuja. Ei vuotoja.

Vois olla. Ainakin se sukkapuikkokipu kuvaa hyvin. Onks ne normaaleja tässä vaiheessa? En muista yhtään oliko aiemmista raskauksista ja jos oli niin, missä vaiheessa.

Vois olla. Ainakin se sukkapuikkokipu kuvaa hyvin. Onks ne normaaleja tässä vaiheessa? En muista yhtään oliko aiemmista raskauksista ja jos oli niin, missä vaiheessa.
Ainaki ne on normaaleja raskaudessa niin miksei ne ois tässäkin vaiheessa, en osaa sanoao_O mullakin oli aamulla oikeessa munasarjassa kipua, kyllä se aina jotenki säikäyttää:grin

Mullakin on ollut harkkasupistuksia jo toista viikkoa. Esikoista odottaessa ei ollut näin aikaisin tai sitten en tunnistanut niitä supistuksiksi. Liikkeetkin tuntuvat jo oikein selvästi. :) Rv 16+1

Oho kylläpäs teillä alkanut noi harkkarit ja sukkapuikot aikasin:o mulla ne alkanut vasta joskus rv 20 tienoolla...
Ei olis tarvis alkaa alkaa aikasemmin ku arki on aivan liian menevää niin ei oikein oo aikaa/jaksamista kivuille;)

Mullakin on normaalisti alkanut nuo harkkarit vaivata puolen välin jälkeen. Itseäkin vähän ihmetyttää kun jo näin aikaisin tulevat ja varsinkin tuo kohdunsuun nipistely mietityttää. Nyt siis 15+5.

Äityli (ja muutkin) voihan se tosiaan olla normaaliakin mutta itse soittelisin neuvolaan että ei oo mitään tulehdusta tms... teillä tosin monella tuntuu jo olevan samoja ”vaivoja” niin uskoisin siis olevan ihan normaalia:)

Äippä seurailen nyt vielä tilannetta ja jos jatkuu niin pitää sitten soitella neuvolaan. Onneksi oon nyt saikulla, niin saa lepäillä ja sitten ens tiistaina on neuvolalääkäri. Eilen kävin pitkästä aikaa puntarilla ja paino on noussut jo 6kg! :woot: Huomaa, että liikkumiset jääneet kipujen vuoksi ihan minimiin kun paino noin nousee.. saa nähdä millainen manaatti sitä on loppuvaiheessa.

Joo mullakin paino noussut jo 4kg, kiitos jatkuvan nälän:( minkäs teet, kun vauva vaatii niin pakko syyä;)

Takaisin