Oireet

Tiutiutiu ja Miiskunaksu - täällä on kans melkoisia unia! Toissayönä olin keskellä sotaharjoitusta menossa mukana. :D

Täällä paino tippunut 79,8kg:sta 74,1 kg:een. Viimisen viikon oon maannut sairaalassa tipassa hyperemeesin kourissa. Tää on ehkä kamalin sairaus minkä tiiän. Ketoaineet ollu neljällä plussalla aamulla

Voi ei. Tsemppiä paljon! :Heartred
Millä viikoilla sulla alkoi oireet?

Tiutiutiu ja Miiskunaksu - täällä on kans melkoisia unia! Toissayönä olin keskellä sotaharjoitusta menossa mukana. :D

Täällä myös ihan ihme unia, elokuvamaisia, monimutkaisia juonia, pitkiä ja useita per yö. Jäävät ainakin hetkeksi mieleen. Jälkeenpäin ajateltuna jopa ahdistavia/pelottavia, mutta ei painajaisia kuitenkaan. Eikä mitään tekemistä vauvan/raskauden kanssa - paitsi viime yönä yksi imetysuni (muuta en siitä muistakaan).

On tää raskaus niin monella tapaa satumaista aikaa [emoji4]

Outoja tapahtumarikkaita unia täälläkin, toki näen yleensäkin paljon unia, mutta nyt unet tuntuu omituisilta, milloin mitäkin :wacky: oon tällä hetkellä ulkomailla ja t-paidalla pärjää vaatetuksen suhteen, niin tänään yksi paikallinen kysyi onko tyttö vai poika ja osoitti mun mahaa :wideyed: selitin punaisena, etten tiedä kun vasta 9. vko (8+2) menossa... hieman siis turvotusta myös oireena :grin

Vähäoireisena jatkuu mun olot. Enää ei juurikaan edes edo mikään, pystyn ihan normaalisti syömään. Hiukset ei rasvotu samaan malliin ku ennen, pissattaa öisin ja nälkä tulee useammin. Ai niin ja tissit edelleen kipeät!
Katsotaan tuleeko tuota pahoinvointia tässä vielä.. Äitini sanoi joskus ettei ollut juurikaan pahoinvoiva vaikka on saanutkin kolme tyttöä. Haluun ne geenit :D tsemppiä kaikille, jotka taistelette pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti alkaa helpottaa kohta :)

Joo, mun äiti on kans tota lajia, että ei oo ollu pahoinvoinnista tietoakaan, mut 3 tyttöä meitä on. :joyful:

Joku kyseli muutama sivu aiemmin ruokavinkkejä. Mulla etovaan oloon on toiminut hyvin jääkaappikylmät hedelmät, verigreippi on ehdoton hitti tällä hetkellä :)

Aamupäivästä töissä alkoi viiltävä kipuilu alavatsalla ja kesti useamman tunnin ajan.. Istuminen oli tuskaista seisomisesta ja kävelystä puhumattakaan, teki mieli itkeä vain mutta hammasta purren lasten kanssa touhuillen.. Veristä vuotoa ei ole tullut eilis aamuisen pikkuvuodon lisäksi mutta pelottaa aina vessassa käydä jos verta olisi tullut.. :sad001 pelottaa hirveästi, huomisaamuna ensimmäinen neuvolakäynti, jospa neuvolatäti ymmärtäisi tämän pelon ja osaisi parhaansa mukaan rauhoitella kun miehelle tuntuu turhalta purkautua kun ei ymmärrä..:sorry:

Miten sulla meni neuvolakäynti Lovehearts? Saitko yhtään mielenrauhaa?

Kuinka paljon teillä on tippunut paino alkuraskauden pahoinvoinnin takia? Mulla nyt reilun viikon aikana tippunu 3kg, joka on 5% mun painosta. Missä vaiheessa pitää tosissaan huolestua?

Zobe: tulin juuri neuvolasta, ja terkka sanoi, että max 5% saa paino pudota. Sitten otetaan labrassa arvot ja katsotaan tipan tarvetta. Joten, jos et ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan niin suosittelen soittamaan. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Miten sulla meni neuvolakäynti Lovehearts? Saitko yhtään mielenrauhaa?

Ihan hyvin meni, keskustellen ja lappuja täytellen meni koko 1,5h.. :) onneksi neuvolatäti lohdutteli mahakipuja viitaten kohdun kasvukipuihin ja sanoi että vähäinen vuotokin voi olla täysin normaalia kuivista limakalvoista johtuen. Sanoi myös että saa herkästi ottaa yhteyttä jos huolen aihetta tulee :)

Zobe: tulin juuri neuvolasta, ja terkka sanoi, että max 5% saa paino pudota. Sitten otetaan labrassa arvot ja katsotaan tipan tarvetta. Joten, jos et ole vielä ollut yhteydessä neuvolaan niin suosittelen soittamaan. Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa!

Kiitos tiedosta, samaa oon lukenu netistä. Mutta esim. päivystyksessä kun tipassa kävin, niin painosta ei oo puhuttu mitään. Tänään oon saanu vähän syötyä, pitää kattoa mikä tilanne huomenna ja soitella sit neuvolaan...

Paha olo aaltoilee kyllä päivittäin olemattomasta ihan oksennukseen. Ja kahvi! Entinen suurkuluttaja täällä hei! Hyvä kun puolikkaan kupin pystyy juomaan ja sekin ettei tuu pää kipeäksi ja ettei aiheuta spekulaatioita perheen kesken.

Kahvi”nisti” täälläkin:) normaali oloissa menee vähintään pannu päivässä ja nyt hyvä jos mukillinen... pakko saaha aamu ”fiksi” muuten jyystää päätä hartaudella eikä kellään oo sit kivaa:p miehen mukista saatan hörpyn ottaa päiväsellä vähän niinku ylläpitoon että ne ”viekkarit” pysyy pois:D

Pahoinvointi alkoi mulla 9. Viikolla eli yllättävän myöhään. Ai että mä oisin ollu onnellinen jos ois vaan pysynyt poissa tää. Nyt mennään siis 10+4 eli 11 viikko

Täällä kahvin juonti jäi kokonaan pois ja tee tullut tilalle. Kahvi ällöttää ja ajatuksen tasolla :D.
Oireet pikkuhiljaa menossa parempaan suuntaan, edelleen aamuisin tosin kakomista vaikka ei ylös tulekkaan mitään, tän seurauksena tosin silmät alkaa vetistää ja näyttää ihan kun ois itkenyt tunnin putkeen. Väsymys tosin vielä ihan valtavaa, töitten jälkeen suoraa vaan päoväunille jos mies pystyy katsomaan taaperon perään.

Täällä alkaa pikku hiljaa helpottamaan etova olotila ja kahviakin pystyy parin viikon tauon jäljiltä taas juomaan, ruoka ei kyllä vieläkään maistu, mutta syödään sitä mikä maistuu. Hampurilaisia ja pekonia[emoji39]

Oire päivitys ja lupa nauraa myönnetty ;) katoin eilen olympialaisten avajaisia ja siinä tuli sitten Iran esittely vuoroon. Kun näin miten herkille veti lipunkantajan itseäkin alkoi ihan oikeesti itkettämään ja itkinkin! Mies oli ihan puulla päähän lyöty että mitä tässä nyt sitten tapahtuu:D eli herkistymistä, aaltoilevaa etomista, pientä tissien aristusta, väsymystä ja nälkää siis oireena:)
Rv 7+4

Äippä, täällä kans pillitetään kaikest ja ukko ain nauraen vaihtelee kanavia ku näkee et mulla menee tunteisiin :D

Takaisin