Oireet

Ihana kuulla että ultraus meni hyvin ja kivuista ja vuodosta huolimatta kaikki oli masuasukilla hyvin :Heartpink täytyy samaa vahvasti toivoa itsekin ja luottavaisin mielin jatkaa niin saisi yön nukuttuakin eikä huominen menisi ihan töttöröö neuvolassa ja töissä iltavuorossa.. Oliko sinulla ar-ultra vai neuvolakäynti jolla ultrattiin Esmi? :)

Ar-ultrassa kävin yksityisellä. Meillä ei ole neuvolassa ultrausmahdollisuutta ja oli pakko päästä katsomaan mikä tilanne :)

Lovehearts,miksi ihmeessä et mene varhaisultraan kun viikkoja on yli 8? Neuvolan ultralla vielä tuskin kuulee mitään.. :( Olen seurannut viesteilyäsi: km-taustan ja oireilun vuoksi menisin kipin kapin varhaisultraan, ettet stressaa turhaan päivin ja öin. P.s pystyn samastumaan tuskaasi, sillä itselläkin meneillään täysin oireeton raskaus ja taustalla km. :( En todellakaan aio jäädä odottelemaan/ihmettelemään tämän oireettomuuden kanssa, vaan painun varhaisultraan heti kun se on mahdollista. Todella vaikeaa lukea täällä palstoilla kum useimmat raskaudet antavat itsestään niin selkeitä merkkejä.

Oire katsaus rv 7 kunniaksi, eikä ole mitään oiretta kun vaan jano ja nälkä... eipä tässä kyllä oo kovin voinut olojaan miettiä kun pikkuset kipeenä ja mullakin alkanut räkätauti päälle yrittämään :(

Mäkään en oo jaksanu oikeen mtn ku työt ja arjenpyöritys vie tosisaan mehut. Ahistavaa olla töissäkin ihan väsy ku ei aivot toimi samanlailla unohtelee asioita ja haukottelee koko ajan vaikka oon vetäny sairaan pitkiä yöunia.
Voikun tää väsy loppuisi pian.

Lovehearts,miksi ihmeessä et mene varhaisultraan kun viikkoja on yli 8? Neuvolan ultralla vielä tuskin kuulee mitään.. :( Olen seurannut viesteilyäsi: km-taustan ja oireilun vuoksi menisin kipin kapin varhaisultraan, ettet stressaa turhaan päivin ja öin. P.s pystyn samastumaan tuskaasi, sillä itselläkin meneillään täysin oireeton raskaus ja taustalla km. :( En todellakaan aio jäädä odottelemaan/ihmettelemään tämän oireettomuuden kanssa, vaan painun varhaisultraan heti kun se on mahdollista. Todella vaikeaa lukea täällä palstoilla kum useimmat raskaudet antavat itsestään niin selkeitä merkkejä.

Olet kyllä ihan oikeassa, ajattelin varata ar-ultra ajan heti ensi viikolla kun suositeltu ultraaja täällä päin lomaltaan palaa, tuskin tosiaan huomenna neuvolassa ultraavat vaan perus ensimmäinen käynti tulossa papereita täytellen ja peruasioita kysellen.. Millä viikolla UnnaK sie olet menossa, joko ensimmäinen neuvola-aika pian? Ja milloin sinulla ollut km :( tuulimunaraskaudessa viime kesänä minulla oli kyllä selkeämmin raskausoireita kuin nyt mutta pitää vaan luottaa että kaikki olisi hyvin ennen kuin toisin sanotaan.. :oops:

Olet kyllä ihan oikeassa, ajattelin varata ar-ultra ajan heti ensi viikolla kun suositeltu ultraaja täällä päin lomaltaan palaa, tuskin tosiaan huomenna neuvolassa ultraavat vaan perus ensimmäinen käynti tulossa papereita täytellen ja peruasioita kysellen.. Millä viikolla UnnaK sie olet menossa, joko ensimmäinen neuvola-aika pian? Ja milloin sinulla ollut km :( tuulimunaraskaudessa viime kesänä minulla oli kyllä selkeämmin raskausoireita kuin nyt mutta pitää vaan luottaa että kaikki olisi hyvin ennen kuin toisin sanotaan.. :oops:

Mä olen tuolla lokakuisissa,mutta olen lueskellut oireita sieltä sun täältä, kun tuntuu tosi vaikealta olla kun ei saa "merkkiä" mistään. Olen ehkä toivonut, että silmään osuisi joku muukin yhtä oireeton kuin minä. Huoh. Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno n. 4 vuotta sitten, eli siitä on jo pitkä aika. Tapahtuma on jättänyt kyllä ikävän pelon ja ei pysty olemaan onnellinen. Mutta sinulla on sen verran pitkällä viikot, ei kannata kärsiä ja tuskailla turhaan. Odotuksesta pitäisi voida nauttia ja iloita.

Mä olen tuolla lokakuisissa,mutta olen lueskellut oireita sieltä sun täältä, kun tuntuu tosi vaikealta olla kun ei saa "merkkiä" mistään. Olen ehkä toivonut, että silmään osuisi joku muukin yhtä oireeton kuin minä. Huoh. Itselläni oli keskeytynyt keskenmeno n. 4 vuotta sitten, eli siitä on jo pitkä aika. Tapahtuma on jättänyt kyllä ikävän pelon ja ei pysty olemaan onnellinen. Mutta sinulla on sen verran pitkällä viikot, ei kannata kärsiä ja tuskailla turhaan. Odotuksesta pitäisi voida nauttia ja iloita.

Täälläpä siis toinen täysin oireeton, uskon että sinulle oireet vielä saapuu raskaudessa eteenpäin mentäessä. :) paljon olen minäkin netistä oireettomista raskauksista lukenut ja monet keskustelut kyllä kertovat että oireettomuus voi olla myös täysin normaalun raskauden merkki, saanut näillä kommenteilla omaa mielenrauhaa lisättyä. Totta kyllä että raskaudesta pitäisi saada nauttia ja iloita täysillä mutta aiemmat pelot ja pettymykset omalla tavalla varjostavat mieltä valitettavasti :/ tsemppiä odotukseen sinne, toivottavasti syksyllä meillä molemmilla on pienet nyytit <3

Täysin oireeton raskaus oli mullakin ensimmäinen ja siitä syntyi terve tyttö. Eli turha olla huolissaan! Nyt kun itellä oireita on jonkin verran enemmän mitä tytöstä, niin sit sitä vasta huolissaan onkin... Et voiko olla näin paljon enemmän oireita jos kaikki on tälläkin kertaa hyvin. Ikinä ei siis oo mitenkään päin hyvin :hilarious:

Tänään tuli vähän rusehtavaa vuotoa ja kyllähän se säikäytti pahemman kerran. Samalla kuitenkin tuntuu, että kroppa viestittää kaiken olevan hyvin, sillä pahoinvointi meni siihen pisteeseen, että kävin ensimmäisen kerran oksentamassa. Muita oireita on janon tunne, arat rinnat (ei kuitenkaan niin arat kuin aikaisemmin), mielialavaihtelut ja huomasin myös, ettei hiukset rasvoitu entiseen tapaan. Mitään kipuja ei ole ollut. Onni on se, että seuraava ultra on ylihuomenna.

Tutuuh ja Esmi, saisihan sitä sairaslomallakin olla, mutta työt ei siitä mihinkään häviä ja stressi ei tähän oloon ainakaan auta.
Viime viikolla olin poissa töistä ke-pe ja se tarkoittaa, että pitäisi tällä viikolla tehdä ympäripyöreää päivää saadakseni työt aikatauluun.
Sovin esimiehen kanssa, että teen töitä miten kykenen, liukuva työaika meillä on muutoinkin, mutta kaikki työt pitää kuitenkin saada hoidettua. (Teen siis työtä jossa minulla on omia asiakkaita ja olisi isompi homma neuvoa jotain muuta tekemään nämä työt kuin tehdä itse ja sijaisen opastus aloitetaan aikalailla heti kun olen tästä valmis kaikille kertomaan.)

Ensi viikko on taas helpompi, kun isot lapset ovat isällään eikä tarvitse kuopusta kuskata eskariin, joten voin nukkua pidempään.

Tämä vähän kestää kurissa pahoinvointilääkityksellä ja sillä, että syön noin puolen tunnin välein eli käytännössä koko ajan. Kaikki raikas ja kylmä, esim. jäiset viinimarjat, jääkaappikylmä kurkku ja omenat ja kylmä maito auttaa menee alas ihan pieni määrä kerrallaan. Mitään lämmintä, oikeaa ruokaa en ole syönyt viikkoihin.

Yksi sana tälle aamua ja se on ripuli.. kuvittelun jääväni töistä saikulle pahoinvoinnin takia mutta näköjään ripuli päihitti sen oireen :D

Eka multa vietiin suklaa ja nyt sitten kahvi... miksi voi miksi? Mun ainoat paheet ja ne ei vaan maistu :(

Mulla ei myöskään kahvi enää maistu. Puhtaat pyykit yököttää ku niissä haisee pesuaine. Yöt menee ku elokuvissa kun unia näkee nii paljon,aamulla ei oo varmaa mikä oli totta ja mikä unta.

Mulla ei myöskään kahvi enää maistu. Puhtaat pyykit yököttää ku niissä haisee pesuaine. Yöt menee ku elokuvissa kun unia näkee nii paljon,aamulla ei oo varmaa mikä oli totta ja mikä unta.
Mullakin on todella eläviä unia! Oon nähnyt vaikka minkälaisia. Ehkä omituisin oli uni, jossa olin jonkun ilmapommitushyökkäyksen kohteena. Näen joka yö useita unia.

Mullakin on todella eläviä unia! Oon nähnyt vaikka minkälaisia. Ehkä omituisin oli uni, jossa olin jonkun ilmapommitushyökkäyksen kohteena. Näen joka yö useita unia.

Hehee aika hauska:cat:
Mäki nään useita unia vähän niinku lyhyt elokuvia. Viime yönä muunmuassa söin meetsfrusti leipää jossa oli huojuva keko metukkaa päällä:wtf:
Luin täältä noita metukka keskusteluja ni tuli sitten uniin ne :)

Jep eilen ei mitään oloja ha tänään tuntuu että oksu lentää hetkenä minä hyvänsä... tää yskiminen ei ainakaan asiaa helpota :o
rv 7+1

Mulla kans vaihtelee oireiden voimakkuus päivittäin. Tai no joka toinen päivä halailen pönttöä ja joka toinen vaan yökin :D Mutta siis selkeesti pahaa päivää seuraa aina vähän helpompi ja sit on taas paha. Kun nyt sais syötyä, ettei paino ala tippumaan. 8+0 tänään

Muokattu viimeksi:
Kuinka paljon teillä on tippunut paino alkuraskauden pahoinvoinnin takia? Mulla nyt reilun viikon aikana tippunu 3kg, joka on 5% mun painosta. Missä vaiheessa pitää tosissaan huolestua?

Zobe otahan yhteys neuvolaan, eiköhän ne ala sieltä ohjata tippaan sua tolla pudotuksella jo! :)

Täällä paino tippunut 79,8kg:sta 74,1 kg:een. Viimisen viikon oon maannut sairaalassa tipassa hyperemeesin kourissa. Tää on ehkä kamalin sairaus minkä tiiän. Ketoaineet ollu neljällä plussalla aamulla

Takaisin