Oireet

Yöllä ei saa nukuttua ja päivällä väsyttää. Muuten olen toistaiseksi selvinyt ilman muita oireita. Edellisissä raskauksissa on pahoinvointi alkanut rv 6-7.

Täällä tarttui kuopuksen enterorokko minuun. Saa nähä mitä tästä tulee. Onko ketään kellä on kokemuksia rakaudesta ja enterosta?:sad001
Sen lisäks että pistää miettii ni on aika ikävä tauti myös. Puuhh..

Mulla oli entero edellisen odotuksen aikaan, lievänä mut silti... ei kuulemma oo vaarallinen raskaana ollessa, tai ei ainakaan viime vuonna ollu:D

No niin miekin jostai luin että ei pitäs olla vaarallinen. Silti tietty huolettaa.
Kaikenlisäksi alkoi virtsa tulemaan verenä joten nyt päivystyksessä.

Hiukan kurkku kipee ja muutama näppy käsissä, siinäpä se:) sama lapsilla! Mut sit mun mies oli näppyä täynnä ja kurkku kuulemma niin liekeissä että ei nielemään pystyny:( sama tauti, eri asteisena samassa perheessä... mulla ja lapsilla homma oli ohi 3 päivässä mies kärsi viikon...

Niin ja pikaista paranemista sinne! Toivottavasti olis pian ohi...
Minäkin siis soitin paniikissa neuvolaan ja sanovat että entero ihan Ok (ikävä kylläkin) mutta parvorokko vaarallinen raskaana olevalle... voimia!

Eli vaikeaa ennustaa pääseekö helpolla vai ei,kiitos vastauksesta :)
Toivottavasti pääsen yhtä helpolla kun sie.

Hui miiskunaksu. Entero ei kuulosta yhtää kivalta. Mielummin ottais perus nuhan tilalle.

Esikoinen heräsi tänään taas kukonlaulun aikaan. Sain hänet vielä maaten ja kävin juomassa. Se oli virhe. Tuli pumerangina takas. Ja siitä koko aamu huonoa oloa. Jäi kahvi vähän myöhemmälle. Rannekkeet käteen ja tunnin päästä sain jo kahvini ja olo taas normaali. 6+3

Mulla nyt n.6+4 ja lievemmät oireet kun esikoisesta. Jatkuva vilu vaivaa ja koko ajan hieman huono olo joka pahenee jos ei syö säännöllisesti. Mutta ekassa raskaudessa en tässä vaiheessa esim pystynyt enää juomaan kahvia tai syömään aamupalaa, nyt taas pystyn aamukahvit juomaan ja aamulla on oikein nälkä! Parin tunnin päästä ar-ultra, että sitten selviää onko ketään kyydissä...

Edelleen melko vähillä oireilla jollei olisi plussannut voisi jäädä raskaus huomaamatta. Lähinnä väsyttää, viluttaa ja aamuisin on nälkä. Tosin aikaisemmin molempien raskauksien kohdalla pahoinvointi on rv 6-17. Nyt vähän ihmeissään kun ei enempää oireita.

Wuhuu eka päivä kahteen viikkoon ku en oo oksentanut kertaaka :grin tosin kuvotus on ihan hirveetä ja kerran kävin jo kakomassa pöntöllä mutta sain pidätettyä mutta pääasia ku on ollut tähän asti oksennus vapaa päivä :happy:

Eilen alka vatsan turvotus uutena oireena, mies raukka jo luuli et vauva on kasvanut jo niin isoks et alkaa näkymään :angelic:

Onneks ei enää laatta lennä mut välillä puskee huono olo kun syö jotain raskasta. Hedelmät ei aiheuta mitään :) Tissit on vieläki kipeät ja voisin nukkua koko ajan :woot:

Millä viikoilla teillä on alkanut turvottaa? Mulla 5+4 ja toistaiseksi turvotus pysynyt poissa, vettä tosin menee kauheita määriä vrt ennen raskautta.

Pahoinvointia on täälläkin..

Vieläkin hyvä tilanne verrattuna edellisiin raskauksiin, joissa tässä kohtaa olen maannut jo viikon pää pöntössä. Kertaakaan en kuitenkaan ole vielä oksentanut, lähinnä etoo jos ei ole syönyt yli tuntiin, eikä enää tekisi mieli syödä. Mutta väkisin kun syö niin on parempi olo taas hetken. Aamut on kyllä helpointa aikaa ja huono oli iskee vasta 10-11 aikoihin.

Alkaa myös olla jo vaikea selittää töissä miksi syön koko ajan jotain. :grin

Tissit on niin kipeät, etten voi pitää rintaliivejä enkä kuvitellakaan nukkuvani mahallaan.

Vatsa on niin suuri pallo ettei sitäkään voi peitellä mitenkään, turvotusta varmaankin tai sitten johtuu tästä viikon jatkuneesta jatkuvasta syömisestä.

Tänään ei oo juurikaan oksentanut mutta väsymys on huima:o tiedä kylläkään että johtuuko raskaudesta vai huonosti nukutusta yöstä( kiitos 2 pienemmän) ja koko päivän juoksusta paikasta A paikaan B (ja C,D,E....) vai kaikesta yhdessä... noh kohta itekkin nukkumaan:)
Rv 5

Maam, hiukan vaihtelevasti on turvotus tullut, rv 7-12... vielä ei turvota:) johtunee varmaan siitä että juon vettä järkyttäviä määriä eikä ruoka oikein maistu, smoothiot ja sosekeitot vaan :p huomenna luvassa tomaatti-vuohenjuusto soppaa, nam:)

Maam, hiukan vaihtelevasti on turvotus tullut, rv 7-12... vielä ei turvota:) johtunee varmaan siitä että juon vettä järkyttäviä määriä eikä ruoka oikein maistu, smoothiot ja sosekeitot vaan :p huomenna luvassa tomaatti-vuohenjuusto soppaa, nam:)
No nam:hungry::happy:

Takaisin