Oireet

Uuteen päivään taas, ja yö ilman supistuksia. :oops: olo oikeestaan nyt sellainen kuin ei raskaana olisikaan, ainakin kun tässä sängyssä makoilee.

Miiksunaksulle tsemppiä :happy:

Onko meitä kärvistelijöitä vielä monta jäljellä?
 
Unelma täällä kärvistellään kans... supistuksia ei eilen juurikaan ollut, yöllä kyl vihlo toosaan mut siinäpä se:/ taitaa tulla oma henk.koht ennätys tästä raskaudesta :eek:
Äiti lähtee huomenna kotiin ja anoppi tulee to-su... ei tää voi olla edes mahdollista että 6 lasta haudotaan ”ennätyspitkään” :eek:
Rv 40+1
 
Onneksi äippä x5 saat vielä anopin jeesimään sunnuntaihin asti. Nyt vaan koitat rentoutua mahdollisimman paljon, josko poitsu sitten päättäisi syntyä.

Miiskunaksulle paljon tsemppiä :)
 
Täällä vielä minäkin, huomenna ylimääräinen neuvola, kun kovasti pelkäävät vauvan painon nousua.
Ei siis ole radia eikä mitään muutakaan ”oikeaa” syytä painon tarkkailuun, minulla vaan nuo lapset tuppaa painamaan yli 4kg syntyessään ja hyvin on kaksi edellistäkin mahtunut ulos. Eli huoli on ainoastaan terveydenhoitajilla, ei minulla.

Supistuksia oli tasaisesti koko eilisen päivän, kivuliaitakin ja yöllä heräsin muutamia kertoja kipeään supistukseen, mutta siinä se. Menkkakivun tapaista selkäsärkyä on koko ajan ja vauvan pää on niin alhaalla, etten voi istua kunnolla. Närästyslääkkeet ei enää auta närästykseen ja sen takia tulikin taas valvottua puolet yöstä.

Nyt alkaa olla sellainen fiilis, että en jaksa tätä raskautta enää minuuttiakaan ja aion maata tässä sohvalla siihen asti, että syntyy. Nyt menossa siis 40+2 ja yliaikaiskontrolli pitäisi varata tänään ensi torstaille eli 41+3 ja luultavasti käynnistys on silloin.

Toivotaan, että muidenkin vauvat päättäisi pian tulla. Eihän sitä tiedä jos vaikka oltaisiin kaikki jo huomenna synnyttämässä...:wideyed:
 
Unelma täällä kärvistellään kans... supistuksia ei eilen juurikaan ollut, yöllä kyl vihlo toosaan mut siinäpä se:/ taitaa tulla oma henk.koht ennätys tästä raskaudesta :eek:
Äiti lähtee huomenna kotiin ja anoppi tulee to-su... ei tää voi olla edes mahdollista että 6 lasta haudotaan ”ennätyspitkään” :eek:
Rv 40+1

Poika selkeesti viihtyy mahassa pidempään ku tei tytöt, ehkä hänest tulee sellanen lupsakka tyyppi kenel ei oo kiirettä :Heartblue
 
Täällä tänään 41+3 ja kyllä on kyllästymistä täälläkin havaittavissa... Eilen supisteli jonkun verran päivällä ja illalla, mut sit ne lopahtaa ja yö menny vaan kylkeä kääntäessä, kun ei oikein sopivaa asentoa enää löydy. Tänään ylimääräinen neuvola, koska yliaikaiskontrolli Tyksiin venyi perjantaille. Huh, enää ei kyl jaksais...
 
Paluupostilla kotiin päin odottelemaan. Jotain muuta ku lapsivettä. Olen häkeltyny ikinä tällee holahellu pöksyt märäksi juoksevasta nesteestä. No ei auta ku vaa ootella taas. Onneksi vauvalla hyvät sydänäänet ja käyrät.
 
Voih, harmi miiskunaksu, minä olin jo ainakin innoissani sinun puolestasi :p

Pääasia kuitenkin, että vauvalla kaikki hyvin ja eipä tässä ole kuin korkeintaan se pari viikkoa jäljellä :happy:
 
No niimpä. Mutta ihana vähän päästä nukkumaan, kyllä oon ihan super väsy.

Voi vitsi kaikille muillekkin kovasti synnytys tuulia :happy: Toivottavasti pian alkaapi tapahtua :angelic:
 
Paluupostilla kotiin päin odottelemaan. Jotain muuta ku lapsivettä. Olen häkeltyny ikinä tällee holahellu pöksyt märäksi juoksevasta nesteestä. No ei auta ku vaa ootella taas. Onneksi vauvalla hyvät sydänäänet ja käyrät.

Just joo... noh tärkeintä että vauva voi hyvin! Mulla täl hetkellä niin negatiivinen fiilis koko prkl raskaudesta että ehkä parempi olla sanomatta mitään... i’m done!
 
Täällä minäkin, edelleen. Tänään taitaa olla 41+4 tai 41+5, enää jaksa ees laskea. Mulla ei myöskään ole mitään hyvää sanottavaa yhtään mistään ja mieskin kiukuttelee mulke kun pieni kakara. Sillä ei sentään ole jumalattomia särkyjä ollut 24/7 kohta yli viikkoa niin sietäis pitää ne mölyt mahassa mutta ei. Taidan vetäytyä koko foorumilta synnytykseen asti (palataam asioihin sit joskus parin viikon päästä jos tää muistetaan vaik siihen mennessä käynnistää), koska en halua kans lietsoa tänne pelkkää mielipahaa.
 
Naiset naiset! Eikös tää foorumi oo just sitä varten, että tänne voi purkaa kiukut ja turhautumiset? Kyllä myö kestetään kiukut sun muut ja tsempataan sen mukkaan mitä osataan ja keretään! :) kyllä teillekin ne nyytit kainaloon saadaan, vaikkei se just nyt siltä tunnukkaan! Tsemppiä ja voimia viimeisille metreille (tai kilometreille, kun siltähän se tuntuu :D )
 
Taitaa kyllä täälläkin tulla oma ennätys hautomona sekä vauvan painon puolesta. Esikko syntyi 39+6 ja nuorin 38+5 ja molemmat tytöt ollut alle 3300 g...

Tänään kyllä oikeen masis päivä ja ilmakin on sen mukainen. Mietittiin tässä että mitä tehtäis illasta, saisi ajatuksia vähän muualle. Meinasin että lähtis lillumaan kylpylän poreisiin, no siellä on huolto ja on kiinni. Elokuvateatteri on jotenkin niin sika kallis että ei oikein nappaa sekään..

Masista lisää väännöt tyttöjen isän kanssa, laittanut kommunikoinnit kokonaan poikki eikä vastaa viesteihin tai mihinkään. Eikä ilmoita muuttuvia tekijöitä sen viikoilla vaikka niin on sovittu. Yrittävät uuden naisen kanssa savustaa mua ulos lasten elämästä sen viikoilla. Ärsyttää sen uusi nainen joka pätee ja yrittää toimia kuin mikäkin Jumala vaikka ei edes omista omia lapsia. Hienoahan se on että lapsilla on välittäviä aikuisia ympärillä mutta mun mielestä pitäs ymmärtää kuka on kuka eikä astua sen äidin varpaille lasten asioissa. Soitin tänään lastenvalvojalle ja saatiin aika keskustelulle, saas nähdä tuleeko exä. Ajan ilmoitin mutta kuittausta takaisin päin ei tullut..
Vuoroviikko asuminen on hieno juttu lasten kannalta mutta kyllä siinä kans vaaditaan paljon. Eihän se nyt niin mene että sillä viikolla kun lapset on toisen luona niin se toinen ns lakkaa olemasta? Helpotuksen tuo kun lapset on jo isompia niin saa heidän kanssa juteltua mutta ei kaikkea oikein voi lasten kanssa jutella selväksi ja ns toimia viestin viejinä.. Äääh, Ärsyttää ja ahdistaa :smiley-angry016 Sori avautuminen vähän ohi aiheen..
 
Saanko kysellä tyhmiä synnytyksen jälkeiseen oireiluun? Mulla kutisee alapää ihan hervottomasti ja kun alapäässä on tällä hetkellä enemmän näkyvissä tikkiä kuin ihoa, niin ei voi edes yrittää raapia :hilarious: mutta siis kutisee vain liikkuessa, ei levossa. Voisiko se kutina siis johtua noista toivottavasti pian paranevista repeytymistä vai ei kai tää vain ole jotain hiivaa?? :nailbiting:
 
Imme, mulla ainaki kutisi. Oli ihan kauheeta kerran ku lähin kauppaan ja se raivokutina alko siellä:dead:
 
Taitaa kyllä täälläkin tulla oma ennätys hautomona sekä vauvan painon puolesta. Esikko syntyi 39+6 ja nuorin 38+5 ja molemmat tytöt ollut alle 3300 g...

Tänään kyllä oikeen masis päivä ja ilmakin on sen mukainen. Mietittiin tässä että mitä tehtäis illasta, saisi ajatuksia vähän muualle. Meinasin että lähtis lillumaan kylpylän poreisiin, no siellä on huolto ja on kiinni. Elokuvateatteri on jotenkin niin sika kallis että ei oikein nappaa sekään..

Masista lisää väännöt tyttöjen isän kanssa, laittanut kommunikoinnit kokonaan poikki eikä vastaa viesteihin tai mihinkään. Eikä ilmoita muuttuvia tekijöitä sen viikoilla vaikka niin on sovittu. Yrittävät uuden naisen kanssa savustaa mua ulos lasten elämästä sen viikoilla. Ärsyttää sen uusi nainen joka pätee ja yrittää toimia kuin mikäkin Jumala vaikka ei edes omista omia lapsia. Hienoahan se on että lapsilla on välittäviä aikuisia ympärillä mutta mun mielestä pitäs ymmärtää kuka on kuka eikä astua sen äidin varpaille lasten asioissa. Soitin tänään lastenvalvojalle ja saatiin aika keskustelulle, saas nähdä tuleeko exä. Ajan ilmoitin mutta kuittausta takaisin päin ei tullut..
Vuoroviikko asuminen on hieno juttu lasten kannalta mutta kyllä siinä kans vaaditaan paljon. Eihän se nyt niin mene että sillä viikolla kun lapset on toisen luona niin se toinen ns lakkaa olemasta? Helpotuksen tuo kun lapset on jo isompia niin saa heidän kanssa juteltua mutta ei kaikkea oikein voi lasten kanssa jutella selväksi ja ns toimia viestin viejinä.. Äääh, Ärsyttää ja ahdistaa :smiley-angry016 Sori avautuminen vähän ohi aiheen..

Tämä menee nyt kokonaan ohi aiheen, mutta meillä on näiden tyttöjen isän kanssa vähän sama tilanne. Vastaa kyllä viesteihin kunhan on hänen viikkonsa. Meillä kun menee nyt niin, että isälleen lapset lakkaavat olemasta viikoksi joka toinen sunnuntai klo 17 kun vaihdetaan. En saa ottaa mitään yhteyttä, koska hänellä on vapaata(!!!). Itsellänihän ei ole tätä ”vapaata” kun tuo lapset meille joka aamu 7.15, jotta ehtii töihin, kun koulukyyti lähtee täältä puoli 9. Lapset on meillä siis aamut ja iltapäivät koulun jälkeen, kunnes joku ehtii hakea 17-18 aikoihin, eli varsinaisia isä-viikkoja ei enää ole. Isä asuu toisessa kaupungissa n.30km päässä.

Muuten kyllä meilläkin näiden isä ja sen naisystävänsä ovat yrittäneet kaikkensa, jotta lapset viihtyisivät siellä paremmin ja etten kuuluisi heidän elämäänsä millään tapaa niillä viikoilla.

Lasten kannalta hyvä kun näkevät isäänsä viikottain, mutta heille tämä on kyllä huomattavasti rankempaa kuin esim. että olisivat vain sen jokatoisen viikonlopun isällään. Exäni ei kuitenkaan tästä aio edes keskustella, ettei joudu maksamaan minulle mitään.

Toivotaan, että teillä tuo lastenvalvojalla käynti parantaisi tilannetta ja vaikka lasten isä ei tulisikaan paikalle niin saat ainakin kerrottua huolesi heille. :Heartred
 
Saanko kysellä tyhmiä synnytyksen jälkeiseen oireiluun? Mulla kutisee alapää ihan hervottomasti ja kun alapäässä on tällä hetkellä enemmän näkyvissä tikkiä kuin ihoa, niin ei voi edes yrittää raapia :hilarious: mutta siis kutisee vain liikkuessa, ei levossa. Voisiko se kutina siis johtua noista toivottavasti pian paranevista repeytymistä vai ei kai tää vain ole jotain hiivaa?? :nailbiting:

En tiedä synnytyksen jälkeisistä oireista omakohtaisen kokemuksen puuttuessa mutta arpiin ja tikkeihin liittyy kyllä kutina paranemisvaiheessa.
 
Tämä menee nyt kokonaan ohi aiheen, mutta meillä on näiden tyttöjen isän kanssa vähän sama tilanne. Vastaa kyllä viesteihin kunhan on hänen viikkonsa. Meillä kun menee nyt niin, että isälleen lapset lakkaavat olemasta viikoksi joka toinen sunnuntai klo 17 kun vaihdetaan. En saa ottaa mitään yhteyttä, koska hänellä on vapaata(!!!). Itsellänihän ei ole tätä ”vapaata” kun tuo lapset meille joka aamu 7.15, jotta ehtii töihin, kun koulukyyti lähtee täältä puoli 9. Lapset on meillä siis aamut ja iltapäivät koulun jälkeen, kunnes joku ehtii hakea 17-18 aikoihin, eli varsinaisia isä-viikkoja ei enää ole. Isä asuu toisessa kaupungissa n.30km päässä.

Muuten kyllä meilläkin näiden isä ja sen naisystävänsä ovat yrittäneet kaikkensa, jotta lapset viihtyisivät siellä paremmin ja etten kuuluisi heidän elämäänsä millään tapaa niillä viikoilla.

Lasten kannalta hyvä kun näkevät isäänsä viikottain, mutta heille tämä on kyllä huomattavasti rankempaa kuin esim. että olisivat vain sen jokatoisen viikonlopun isällään. Exäni ei kuitenkaan tästä aio edes keskustella, ettei joudu maksamaan minulle mitään.

Toivotaan, että teillä tuo lastenvalvojalla käynti parantaisi tilannetta ja vaikka lasten isä ei tulisikaan paikalle niin saat ainakin kerrottua huolesi heille. :Heartred

Toivotaan näin.
Aika erikoiselta kuullostaa kyllä tuo järjestely, ihanaa lasten kannalta että saa viettää aika molempien vanhempien kanssa mutta meille sanottiin aikanaan että vuoroviikko asuminen ei onnistu mikäli vanhemmat ei asu samassa kaupungissa ja koulun pitää olla sama.
Tyttöjen isä asuu musta 800 metrin päässä ja sen tarkoitus oli että lasten ehdoilla mennään ja lasten takia muutti näin lähelle ja lapset saa liikkua ns vapaasti kuhan yöt vietetään sen vanhemman luona missä ovat sillä viikolla. Viime viikolla mulle selvisi että tytöt ei uskalla isältään pyytää lupaa käydä täällä kun lupaa ei kuitenkaan heru. Nuorin kysyi multa että saako tulla vauvaa katsomaan jos syntyy isän viikolla.
Meillä siis papereissa ihan lukee että lapset saa kulkea halutessaan molempien luona.. Kerroin tämän myös tytöille.

Illasta vanhempain iltaa, jos vaikka se saisi vauvaan vähän liikettä. Huomiseen iltapäivään pitäs kyllä pitää jalat ristissä kun olisi hoitovuoro siskon tytöille. :nailbiting: Uskon kyllä että ei huolta sen puolesta.
 
Saanko kysellä tyhmiä synnytyksen jälkeiseen oireiluun? Mulla kutisee alapää ihan hervottomasti ja kun alapäässä on tällä hetkellä enemmän näkyvissä tikkiä kuin ihoa, niin ei voi edes yrittää raapia :hilarious: mutta siis kutisee vain liikkuessa, ei levossa. Voisiko se kutina siis johtua noista toivottavasti pian paranevista repeytymistä vai ei kai tää vain ole jotain hiivaa?? :nailbiting:

Mulla ei ollut tikkejä (häpyhuulessa yksi kosmeettinen) mutta kutina tuli pari viikkoa synnytyksestä. Epäilin kans hiivaa mut sit vaihdoin siteet kestovaipan imuihin - ilmeisesti olen vain herkkä noille siteiden hajusteille! En tiennytkään kun olen viimeiset 10+ vuotta käyttänyt kuukuppia. Päivittäin suihkuttelin ja toi kestoimu kyllä toimii näin jälkivuodon loppuvaiheessa, ei enää kutia :D
 
Takaisin
Top