Oireet

Se just kun aletaan olla jo niin lähellä mutta silti niin kaukana... noh kaipa se päivä meille kaikille koittaa aikanaan;)
Mitenköhän esmi voi?

Nää on ihan kitu päiviä. Ja on kyllä ihan totta että tässä tulee kytättyä jos jonkin näköistä oiretta. Totta Äippäx5, koittaahan se aikanaan :)

Mul on maha aivan sekasin:o tänään käynyt jo 2 kertaa vessassa ja kello ei ole vielä edes 8... oispakin suolen tyhjenemistä ennen käynnistymistä;) nukuinkin aivan super hyvin! Uni tuli samoin tein kun pistin pääntyynyyn ja heräsin vaan siihen kun mies könys töihin, nukahdin heti uudestaan! Eipä ole tämmöistä tapahtunut hetkeen :D

Mulla taas paino tippunut pari kiloa (turvotusta varmaankin) ja ruokahalu hävinnyt. Maha toimii myös tosi tehokkaasti. Esikoinen on kuumeessa, että sikäli ei mitään järkeä toivoa synnytyksen käynnistymistä, mutta ei kai tällä järjen kanssa mitään tekemistä olekaan :rolleyes:. Nyt 38+6, esikoinen syntyi 39+0.

Kuulostaa lupaavalta äippäx5. Millä viikoilla sun aikasemmat on syntynyt? En muista onko tullu puheeksi jossain ketjussa jo :)

Pää hajoaa! Eilen alko joskus 6-7 aikaan illalla supistelemaan ja tuli noin 10-15 min välein. Ei mitään älyttömän kipeitä mut alavatsalla selkeesti tuntui. No yöllä kolmeen asti pyörin sängyssä ja sen jälkeen supistukset loppui... Kahdesti myös lorahti jotain housuun kunnon määrä mut tais sit vaan olla pelkkää valkovuotoa. Toki sitäkin mukana selkeesti oli mut...

ronsu, täällä vähän samaa ilmassa. Toissa illasta eiliseen iltapäivään supisteli koko ajan ja heräilin yölläkin siihen. Ei varsinaisesti koskenut, mutta tuntui ja supistusten väli oli 4-8min. Joskus 3 aikaan loppui ja kävin sitten illalla lasten kanssa sienimetsässä 1,5h (n. 3-4km käveltiin) ja ajattelin että sillä saisi supistuksiin vauhtia niin ei mitään! Eilisen iltapäivän jälkeen on tullut 3 supistusta jotka olen huomannut.

Ja todellakin pää hajoaa kun en kestä tätä epätietoisuutta :confused:

Laskettuun aikaan toki vielä 17 päivää(vaikka kuka niitä päiviä laskee :grin), mutta tämä koko ajan tarkkailu vie voimia ja meillä kuitenkin lasten hoito kaikkine harrastuksineen ja koulukyyteineen vaatii aikamoiset järjestelyt niin meillä on sitten koko suku tässä valmiustilassa eikä kukaan pääse mihinkään.

Kuulostaa lupaavalta äippäx5. Millä viikoilla sun aikasemmat on syntynyt? En muista onko tullu puheeksi jossain ketjussa jo :)

Nää on syntynyt rv 39+5-40+1 (laskettiin 40+1 kun synty tasan 00.00) yks hätähousu synty rv 38 :)
Toisaalta en vielä kerkiäisi synnyttämään kun viikonloppuna olisi esikoisen kaverin synttärit ja viikonloppuna miehen pitäis tehdä jarruremppa mun autoon ja ma olis 1 puheterapia... et aikaisintaan ma iltapäivä onnistuis jos synnytys käynnistys :D mut oon kyl ihan kypsä tätä... tänään(kin) kävin viemässä typyt kerhoon ja toi 3-4km oli yhtä tuskaa kun julmettu vihlominen toosassa koko matkan... kohta pitäis sit mennä ne poiskin hakemaan!

Siellä kuitenki tullu vähän ennakkoon melkiin aina :happy: voi hyvin sit tulla nytkin. Oot kyl super ku jaksat ton matkan. En tiiä kuinka itellä kävis jos lähtis kokeileen.

Hyvin sä äippäx5 jaksat! Ei musta olis enää kävelemään tuollaisia matkoja, kuristaa mahasta jo vähempikin tallustelu :p

Jep niin kuristaa, toosaa vihloo ja ahdistaa... minkäs teet ;) johan toi kesä vaan maattiin:p
Toi kalenterin täyttymis tahti ahdistaa ihan huolella! Tätä menoa en kerkiä ikuna synnyttämään...

Tosi kovia repäsykipuja tullu tänää haaroihin ja sukkapuikko kivut ihan uutta voimakkuutta. Kaupassa piti ihan miettiä mitäköhän tässä oikeen tapahtuu ku sen verran sattui alas.

Mä oon pystynyt koko viikon kävelemään koiran kanssa vaihdellen 3-5 kilsan lenkkejä aika hyvillä vauhdeillakin. Tänään sit jostain syystä ihan loppu jo ennen ko lähti kävelemään. Ihan ko jalat olis nii väsyneet ettei pysty mihinkään. Onneksi mies sit lähti koiran kanssa pidemmälle kun 600 m lenkille :p Päikkäreiden jälkeen vatsakin ihan kova ja jomotteli jo ennen kuin pääsin sängystä ylös. Mä alan olla myös pikkuhiljaa valmis synnyttämään :D

Jennspa ihan sama! Toki ihan noin pitkiä en oo kävelly hetkeen, mutta tänään hengästyin ku kävelin makkarista olkkarin ja keittiön ohi eteiseen :D Väsymys on ollu pari päivää ihan jäätävää. Ennustaisko synnytystä? Nimim. näen kaikki muutokset ennusmerkkeinä :D

Suppareita on tullu ihan yksittäisiä, mut ei mitään semmosta ku keskiviikkona oli koko illan monta tuntia. Valkovuotoa sen sijaan on ollu aika lailla. Voisko se olla myös sitä limatulppaa? Vai onko se sit jotenki ihan erilaista?

Miulla irtos limatulppa vissiin kokonaisena, kun mentiin synnärille tarkkailu huoneeseen niin se ol sellane tumma/verinen limapallero jos nätisti kuvais.. :D mutta muuta havaintoo ei miulla oo limatulpasta, että joku muu voi varmaan valaista vähä enempi jos jolla irronnu osissa. :)

Olen myös ihan varma, että tämä koko viikon jatkunut väsymys johtuu siitä, että synnytys lähestyy. Ja synnytyshän on lähellä myös joka kerta kun supistaa ja aina kun jostain vihloo :p Väsymystä lukuunottamatta on kyllä parempi olo kuin moneen kuukauteen.
Ei juuri närästä kun vauva on laskeutunut ja olen myös jaksanut kävellä pitkiäkin matkoja hengästymättä kun mahtuu hengittämään.

Minulla tuo limatulppa on kahdessa raskaudessa irronnut osissa tai en ainakaan ole sitä isompana huomannut, ollut vain sellaista limaista venyvää vuotoa jonkin aikaa ennen synnytystä.
Nyt tasan viikko sitten tuli sellainen noin kananmunan kokoinen klöntti sellaista venyvää limaa ja epäilisin sen olleen limatulppa.

Mutta mitä olen koittanut netistä lueskella niin vuoto voi olla mitä vain ja limatulppa näyttää ihan miltä vain. Eikä terkkarikaan ottanut meillä tähän mitään kantaa, sanoi että voi olla tai ei.

Miulla irtos limatulppa vissiin kokonaisena, kun mentiin synnärille tarkkailu huoneeseen niin se ol sellane tumma/verinen limapallero jos nätisti kuvais.. :D mutta muuta havaintoo ei miulla oo limatulpasta, että joku muu voi varmaan valaista vähä enempi jos jolla irronnu osissa. :)

Mä en edes nähnyt missään kohtaa koko limatulppaa. Ja mulle itse asiassa kävi vielä niin, että lapsivedet ku meni niin sitä oli aika vähän. Kätilö sitä vähän pohtiko, että onko lapsivettä ku tuli jotenkin niin vähän. Mutta syy selvisi kun vauva tuli pihalle. Meinaa vauvan mukana holahti loput lapsivedet ja sitte sitä tulikin.

Takaisin