Oireet

Mulla alkaa pikkuhiljaa helpottaa nivelkipujen kanssa - vasemman käden keskisormi, joka oli koko ajan kipein, aristaa vielä vähän koukkuun laittaessa. Mutta parempaan päin :) Kihlasormus ei ainakaan vielä eilen mennyt sormeen, mutta oli jo lähempänä. Kaipa se turvotuskin siis laskee jo.

Mullakin oli edellisen synnytyksen jälkeen ihan järkyttävä turvotus. Raskausajan turvotukset ei ole olleet mitään verrattuna tuohon. Olin aika ihmeissäni tuosta. Ei pystynyt kävellä kun kiristi paikkoja niin pahasti. Lohduttavaa kuulla etten ole ollut ainoa.

Mä jouduin kesällä käydä kultaliikkeessä katkasemassa kihlasormukseni. Oli vähän tullut sormiin leveyttä :D

Esikoisen kohdalla Nivelkivut ja jäykkyys helpottuu vähän synnytyksen jälkeen, minulla kyllä tuo reuma rasitteena niin nivelet muutenkin kulkee omia teitään. Lopullinen helpotus tuli kun lopetin imetyksen.

Mua toi turvotus ei haittaa ja muistankin sen synnytyksen jälkeisen turvotuksen jaloissa. Mutta tämä niveljäykkyys ja -särky alkaa ärsyttää. Sormet ei taivu tai kun taipuvat, niin sitten lukittuvat siihen asentoon kipeästi. Iltaa kohden helpottaa onneksi. Esikoiselta tällaisia nivelongelmia ei ollut...

Mä jouduin kesällä käydä kultaliikkeessä katkasemassa kihlasormukseni. Oli vähän tullut sormiin leveyttä :D

Mulla terkkari varotti, että sillä ittellä on jouduttu katkasemaan sormukset. Oon sit jättäny jo monta viikkoa sitte omani kotiin hyvään talteen. Eikä ne tällä hetkellä meniskää sormeen.

Mulla ei oo ollut varmaan kuukauteen sormuksia kun nakit niin turvoksissa. Esikoisesta taisin kihlasormuksen ottaa pois tyyliin synnärille lähtiessä. Luulen, että nuo helteet turvotti enempi tällä kertaa... nyt ehkä menis sormeen, mutten uskalla laittaa, jos yhtäkkiä pamahtaakin turvotus taas päälle.

Mä otin sormukset pois kesällä juuri turvotuksen takia. Yritin laittaa sormuksia sormeen, kun oltiin kesähäihin menossa, mutta silloin ei ollut toivoakaan, että olisi sormukset mennyt. Esikoisesta taisin itsekin ottaa korut pois vasta synnärille mennessä.

Ehkä tää vauveli on vähän mennyt alemmas, kun vähän vaappuva kävelytyyli on tullut kuvioihin. Selkä on alkanut jäykistyä että öiset vessareissut on kyl aika rangan kokoomista. Ootan kyl niin sitä että saan nukkua selällään! Ja että maha ei oo tiellä kun pitää auttaa esikoista kengissä, sukissa, vaatteissa... ei enää kauaaaa

Meillä odotetaan perheeseen jo toista lasta, mutta ekan kohdalla en suunnitellun sektion takia kokenu yhtäkään supistusta. Eli miltä ne tuntuu? Onko nää alavatsan jutut supistuksia? Vai ihan vaan ilmavaivoja? Pitäskö niitten tuntua koko mahalla vai riittääkö alaosalla? Maha on ollu aika kovalla ja vauva on laskeutunu nii alas että painaa varmasti suolta. Tänään on koko iltapäivän ollu tämmönen inhottava olo ja välillä painetta/pientä sattumista on enempi, mitä ei oo ollu vielä ainakaa näin pitkäkestosesti aiemmin tässä raskaudessa.

Nyt 38+6

emmahima, mulla tuntui supistukset oikeastaan pelkästään alavatsalla ja alaselässä. Kuulostaa tutulta tuo, että varsinkin aluksi sitä mietti, onko nää nyt supistuksia vai ei. Kun eivät ole vielä niin kipeitä. Itse päättelin tuntemukset supistuksiksi, kun tulivat aina välillä ja kestivät ehkä 45-60 sekuntia kerralla. Mutta joo, ei mulla edes synnytyksen ollessa käynnissä tuntunut koko mahan korkeudella mitään :)

Meillä odotetaan perheeseen jo toista lasta, mutta ekan kohdalla en suunnitellun sektion takia kokenu yhtäkään supistusta. Eli miltä ne tuntuu? Onko nää alavatsan jutut supistuksia? Vai ihan vaan ilmavaivoja? Pitäskö niitten tuntua koko mahalla vai riittääkö alaosalla? Maha on ollu aika kovalla ja vauva on laskeutunu nii alas että painaa varmasti suolta. Tänään on koko iltapäivän ollu tämmönen inhottava olo ja välillä painetta/pientä sattumista on enempi, mitä ei oo ollu vielä ainakaa näin pitkäkestosesti aiemmin tässä raskaudessa.

Nyt 38+6

Minullakaan ei nuo supistukset ole ikinä tuntuneet koko mahan alueella. Tuntee siis kyllä kädellä kokeiltaessa, että koko kohtu kovettuu, mutta kipu ja muut tuntemukset on vain alavatsalla/selässä/jaloissa. Ja tosiaan sillä kohdun kovettumisen kokeilemisella voi varmaan erottaa sen onko suolistoon vai kohtuun liittyvää kipua, ehkä.

Kahden käynnistetyn synnytyksen jälkeen en siis kyllä tiedä miltä ne oikeat synnytyssupistukset sitten tuntuu ja jokaisella varmasti vähän erilaisia. Mutta minulla ei siis kyllä noissa edellisissä synnytyksissä ollut kipua missään vaiheessa navan yläpuolella.

Mutta kyllä sen kuulostelemalla tietää, niin ainakin toivon :hilarious:

Varmasti hyödyllinen vastaus :p

No oli hyötyä :) Kiitos! Mä täällä jännitän, että onko nää nyt niitä oikeita suppareita vai ei. Eilen olin tunnin mittaisessa hieronnassa ja sen jälkeen oon vähän seisoskellu harjanvarren päällä niin, että varsi on ollu jalkapohjan akupisteiden kohdalla, jotka vois ehkä vauhdittaa synnytystä. Mut jotenki oo edelleen varma, että yliajalle mennään ja päädytään käynnistämään kolmen viikon päästä.

Mulla tuntu tällä kertaa supistukset vain alavatsalla eli menkkajomotuksia jotka tuli ja meni ja hiljalleen voimistui että piti ruveta hengittelee ynnä muuta. Edetessään ei jäänyt epäselväksi mistä on kyse :) Selän puolella ei tuntunut oikein ollenkaan eikä ylempänä vatsaa, minkä takia roikuttiinkin kotona aika pitkälle.

Toivottavasti sielläkin päästään pian tositoimiin!

Mulla alkuun on jatkuvana menkkajomona ala mahalla/selässä ja kun synnytys kunnolla käynnissä niin koko keskikroppa liekeissä... enempi etupuolella aaltoilevana ja selässä paineena/ahdistuksena... saiko tästä nyt tolkkua:D lauseen muodostus mahdotonta, väsyttää!
Mulla joku kestosupistus päällä jo 3 tuntia... koko maha ihan pinkee pallo ja pirun epämukava olla!

Mulla oli ekassa kauheet selkäkivut (käynnistetty) ja sitten vasta ne tuli eteen mahalle. Piti ottaa "vastaan" kuin hyökyaalto ja sit supistus hiipui samallai kuin laine vetäytyisi. Nyt olen hankkinut tietoa tuosta selkäkivustakin, eli vauvan porautuessa lantioluiden läpi, voi aiheuttaa selkäkipua. Auttaa etukenoasento yms... että jos nyt olisi sama kaava, ni pitää kokeilla sitä..

Mites emmahima, onko voimistunut tuntemukset? Joko olis lähtö synnärille :)

On voimistunu, mut myös ilmeisesti loppumassa. Eli ei vielä lähtöä synnyttämään. Mies tekee lähtöä lätkäreeneihin, ku ei tässä nyt vielä mitään sen enempää oo ilmeisesti tapahtumassa.

Mulla oli ekassa kauheet selkäkivut (käynnistetty) ja sitten vasta ne tuli eteen mahalle. Piti ottaa "vastaan" kuin hyökyaalto ja sit supistus hiipui samallai kuin laine vetäytyisi. Nyt olen hankkinut tietoa tuosta selkäkivustakin, eli vauvan porautuessa lantioluiden läpi, voi aiheuttaa selkäkipua. Auttaa etukenoasento yms... että jos nyt olisi sama kaava, ni pitää kokeilla sitä.

Mulla oli myös ihan järkyt selkäkivut ekan synnytyksessä. Mistä löysit tietoa/mahdollista helpotusta näihin?

Takaisin