Oireet

Mä söin jo mun sairaalaan varatut suklaapatukat :D

Mä oon kans syönyt kaikki varatut sairaala herkut.. Isyyspakkauksen sydän sipsipussi vielä kaapissa. Noo, vielä ehtii hommata uusia tilalle monesti.

Mitä tykkäsit Slillukka turkinpippuri suklaasta? Mun mieleen se oli pettymys.. Ei maistunut juuri ollenkaan turkinpippurille

No pettymys ol miullekki. Ei maistu turkinpippuri miunkaan mielestä oikeestaa yhtään siinä. Mutta ei siinä, syötyä se tulee jokatapauksessa :D mutta tuskin tulee ostettua uudestaan tuota. Jos salmiakkisuklaata tekee mieli niin se on sit jatkossa(kin) se fazerin salmiakkisuklaa.

Ällö varoitus... sitähän sanotaan että suolityhjenee kun alkaa synnytys olla lähellä! Toivon suuresti (flunssan takia) että se ei nyt pidä paikkaansa vaan johtuu ihan mynthon yliannostuksesta mut tänään saanut kyl juosta p*skalla sen tuhat kertaa... :o haluan että ollaan terveitä ennenku jätkä päättää maailmaan tulla!
Rv 37+3

Eilen oli joo maha kuralla ja lisäksi supisteli. Yöllä ei kuitenkaan enää supistellut ja nyt on vaan muuten vähän paha olo ja maha sekaisin. Taitaa olla jonkinasteinen mahapöpö täällä (vaikka olisihan se voinut olla tai saanut olla synnytyksen ensiaskelia)

Eilen illala vauva mylläsi hurjasti mahassa ja yhtäkkiä kuului kova napsahdus mahasta. Hetken aikaa kuulostelin jännittyneenä menikö kalvot puhki, mutta eipä mennyt... kalvojen napsuminen on täällä ihan normaalia, mutta tuo napsahdus kyllä ihan pamahti :grin

Eilen illala vauva mylläsi hurjasti mahassa ja yhtäkkiä kuului kova napsahdus mahasta. Hetken aikaa kuulostelin jännittyneenä menikö kalvot puhki, mutta eipä mennyt... kalvojen napsuminen on täällä ihan normaalia, mutta tuo napsahdus kyllä ihan pamahti :grin

Mulle kävi just näin yks ilta ja olin ihan varma että vedet menee kun oli just semmonen poks kun mitä kuulunut kun vedet ovat menneet... vaan ei! Höh;)

SYYSKUU, kauan odotettu syyskuu :smiley-bounce013 kaikilla taitaa alkaa olemaan jo pieni tutina sisällä.. Itsellä ainakin. Selvästi huomaa että harkka supistukset ovat hieman muuttaneet muotoaan. Selvästi ovat jo napakampia kuin aikaisemmin. Tässä muutamina päivinä alkanut tuntua myös selässä, muutenkin ala selässä semmoinen menkkajomotus lähes kokoajan.
Kyllähän sitä jo tavallaan myös toivoisi että tämä raskaus päättyisi. Tuntuu että on ollut ikuisuuden raskaana.

Ai pientä tutinaa :D Iiik, se olis max. 4 viikkoo ja sitten on jo vauva pakkohäädetty yksiöstä :nailbiting:

Eiliset supistukset oli hieno kokea, koska muuten on ollut aika hiljaista muutaman viikon harkkasupistusten kanssa. Vielä tänään ei ole kuulunut supistuksia, että niitä oikeita odotellessa :happy:

Mulla on kuulunut noita napsumisia kauan. Ne eivät ole isoja poksumisia, mutta kieltämättä aina ajattelen, että nytkö vedet menisi. Se iso poksahdus on varmaan vähän hätkähdyttänyt :)

Täällä kans poksuu välillä mahassa mut aika pieniä poksumisia. Harjoitus supistukset välillä kiusaa ja tän päivän oon ollu kyllä niin väsynyt etten oo pitkään aikaan ollu näin väsynyt vessassa on saanu ravata tiheästi isomman ja pienemmän hädän suhteen.

Mutta ehkä tää syntyy sit vasta ens pe tai la kun pe on annettu se käynnistys aika sen veren vasta aineen takia.

Mä en oo kuullut yhtään poksumista tai naksumista :wideyed: mut tänään on tullut tosi kipeitä supistuksia, kassajonossa aamulla aattelin et nytkö se pahin pelko toteutuu ja ne vedet menee siihen... mutta ei onneks. Muutamia napakoita suppareita tuli ja oikein kunnon menkkajomot ja selkäpoltot. Sitten helpotti ja käytiin illalla vielä esikoisen kans hoplopissakin :p tänään on tullut ihan järkyttäviä nivussuonenvetojakin. Ihan kamalia, en oo ennen edes tiennyt, että suonta voi vetää nivusista. Enkä ois halunnut tietääkään o_O

Käytiin tossa sitten pyörähtämässä synnärillä, ja hyvä kun käytiin. Mulla on ollut kovaa huimausta ja korvissa huminaa tässä muutamat päivät, mittasin verenpaineet tässä illasta ja suorastaan säikähdin. 148/95 oli eka mittaus ja seuraava oli 150/100.. Ilmeisesti säikähdin tuota ekaa tulosta että siksi seuraava oli kovempi.. Soitin synnärille ja selitin tilanteen, lähettiin näytille. Otettiin käytät ja puolen tunnin päästä paineet. Paineet oli laskenut ja vauvalla kaikki hyvin, muutamat supistukset piirtyi. Nooooooo, lääkäri kuitenkin vielä ultrasi ja kattoi painoarvion, ainut mikä vauvan koossa vastasi näitä viikkoja eli nyt 35+6 oli vauvan jalka... Muuten vastasi yli 38 jotakin, vauvan painoarvio oli 3400g, melkeen pyörryin siihen paikkaan.. Lääkäri vielä paineli mahaa ja ihmetteli kans kun ei maha näytä eikä tunnu niin isolta. Vauva oli tosi rauhallinen ja antoi hyvin mitata että ei ne kovin väärinkään kuulemma voinut mennä ja otti vielä kahteen kertaan mitat.. :wideyed: mä oon ihan ulalla, viimeksi sanottiin lääkärissä että pieni vauva ja nyt se onkin jättiläinen.. Puolentoista viikon päähän kontrolli käynti ja käynnistys jos jatkaa kasvuaan samaan tahtiin, lääkäri vielä sanoi että vauva on ihan valmis syntymään. Kahden viikon päästä siis max on vauva sylissä. Ja mulle iski nyt kauhee paniikki, mä en oo valmis vielä, ja toisekseen tilasin pienen vauvan :grin Sanoin sille lääkärille kans että ei tän nyt näin pitänyt mennä, tilasin pienen vauvan. Mä oon ihan sekaisin..
Niin joo ja huimauksen ja korkeiden paineiden syy on asentohuimaus.. Mutta ehkä tällä käynnillä oli nyt sitten muu tarkoitus.

Unelma86,
Ei ne arviot aina ilman ultraa mene ihan putkeen vaikka olisi kokenutkin lääkäri. minä kävin tuosta kakkosesta pyörähtämässä synnärillä 38+5, kun supistukset oli jatkuneet jo 3 päivää säännöllisesti 15 min välein pienillä tauoilla. Kohdunsuulla ei kyllä ollut tapahtunut vielä mitään siinä vaiheessa, mutta lääkäri arvioi vauvan kokoa siinä kun pohti, että käynnistetäänkö vai odotellaanko vielä. Tunnusteli vain vatsan päältä, ei ultrattu, ja lääkäri oli sitä
mieltä, että meidän tyttö on vielä niiiiiin pieni, että parempi antaa kasvaa masussa. Olin kuitenkin yön sairaalassa ja aamulla toinenkin lääkäri tarkasti tilanteen ja sanoin vauvan koosta ihan samaa, pieni on. Ja oli siis jo aiemmin mahan koon, sf-mitan ja tunnustelun perusteella sanottu, että on varmasti siskoaan pienempi (3948g). En muista tarkkoja painoarvioita kun tästä viimeisimmästä synnytyksestä on aikaa nyt vähän reilu 7v.

39+6 meille syntyi tämä pienenpieni tyttö, jolla oli kokoa vain 53cm ja 4256g, että se siitä pikkuvauvasta sitten. :grin

Muoks. tästä masuvauvasta ei ole annettu arvioita, enkä haluakaan. Olen asennoitunut jättiläiseen.

Tsemppiä Unelma! Varmasti tuntuu aluksi hurjalle mutta kun hetken mutustelee niin kyllä se varmasti on kivempi että vauva tulee ulos jos iso (toki arvio on arvio) ja tiedätpähän ainakin ettei mene enää kauaa niin ehdit hieman asennoitua <3

Hei te, joilla on kokemusta tuosta raskausajan niveljäykkyydestä. Loppuuko tuo nivelten turvotus, jäykkyys ja kipu synnytykseen? Sormet meinaa mennä lukkoon jatkuvasti ja ovat tosiaan aika turvonneet. Lisäksi etenkin oikeaan ranteeseen meinaa sattua ja mietin, liekö jännetupintulehdus tulossa.

Muistaakseni mulla oli melko lievää arkuutta sormissa ja turvonneet oli. Synnytykse jälkeen en ehtiny kyl miettii missä mallissa sormet on, mutta jos en ihan väärin muista niin arkuus/kipuilu jäi synnärille, mutta turvotus (joka muutenkin oli rajua 2 ekaa viikkoa synnytyksestä) pysyi.. kai se jossain vaiheessa ohi meni, heh :D

Takaisin