Oireet

Mua on närästäny monta viikkoa vuorokaudet läpeensä! Ei oo väliä mitä suuhunsa laittaa, aina alkaa närästys ja pahinta on, kun laittaa ittensä vaaka-asentoon ja haaveilee nukahtamisesta. Onneks on Rennie!
 
Närästykseen muuten auttaa myös cream crackerit! En muista mistä luin. Tulee yöpalaksi syötyä.. [emoji16]
 
Mua hikoiluttaa ihan hulluna!!! Koko ajan kamala hiki ja hengästyminen... ja tää väsymys on jotain järkyttävää! Ja tietenkin toi meidän vuosikas oo tänään nukkunut päikkäreitä kun 10+20 min sylissä... ei hetken taukoa! Äiti on hyvin väsynyt:/
 
Mä oon syönyt pelkästään öisin sellasen 3-5 rennietä eikä edes se auta. Päivällä rennie vähän helpottaa. Nyt hain apteekista gavisconia, oksot tulee oleen varmasti kurkussa myös ensi yönä, mutta poltteen se vie mukavasti. Toki sitä vaahtoa on vähän epämiellyttävä syljeskellä sit pois. Mulla närästää kyl kans ihan kaikki, jopa vesi. Onneks ei oo niin paha kun esikoisesta. Sillon ihan happosalpaajat/muut refluksilääkkeet käytössä rv 20 alkaen. Ja normisti tätä vaivaa ei siis ole ikinä. On kyllä kamala tauti (refluksi), toivottavadti ei ikinä tuu.
 
Täällä kans närästys vaivana, normaali tilassa ei ikinä.. Rennietä oon kans jonkin verran ottanut, siinä kuulemma vain hirveesti sokeria, terkkari sisko suositteli toista ja antoikin levyn kokeiluun (en nyt muista sen nimeä) auttanut paremmin mielestäni kuin rennie ja ns parempi vaihtoehto.

Balancid Novum on se mitä mä oon käyttänyt.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on alaselkä NIIN kipeä... :sad001 Niin kuin puukolla tökittäis tuonne alas selkään ja pakaraan. Alkoi tossa pari viikkoa sitten tuntumaan ja pahenee tietty vaan. Ilmeisesti jotain iskiasta, kun kipu kerran vetää myös sinne pakaraan asti. Istuminen tai siinä pienikin asennon vaihtaminen, on tuskaa ja siitä nouseminen vielä tuskaisempaa. Ja välillä liikkeelle lähtiessä meinaa jalat lähteä alta! o_O Kun kävelyssä vauhtiin pääsee, niin ei sitten satu. Mutta alas istahtaminen ja sitten taas ylös nouseminen on pahimmat. On kokeiltu kylmä, Panadol, venytyksiä, kävelylenkkiä, tukivyö... Eipä tunnu auttavan mikään. :mad: Välillä itku meinaa tulla, kun väsyy tähän kipuun. :sad001 Kahdeksan kuukautta meni kyllä onneksi ilman mitään kipuja ja tosi hyvävointisena (radia lukuunottamatta tai siitä huolimatta), että sillai saan olla onnellinen, mutta kyllä tuskaista tulee viimeisistä viikoista! o_O 36+4 nyt menossa...


Mä niin tiedän ton tunteen varsinkin ton että tekis mieli vaan itkeä kun särkee, mulla oli tossa joku aika sit parin päivän kestävä iskias kipu ja olin hulluksi tulla, mulla on iskias vaivaa ollu ilman raskauttakin.
Mulla ei kipu ollut selässä vaan veti jalkoihin, ja tuskaa oli kävely kun meinas jalka lähtee alta, se on kyllä vihoviimeinen vaiva :/

Tsemppiä sinne!
 
Mä oon närästykseen ottanu sitä gavisgonea, yks tuttu sanoi siitä että se on kuin spermaa nielisi ja joka kerta kun sitä otan niin muistuu mieleen tän tutun lause :D On se helpottanut, yleensä öisin vaan sitä ota kun on tarve. Ja välillä ollut just että kurkkuun noussut oksut. Nyt on monta yötä mennyt aika hyvin, katsotaan vain niin ens yönä sit taas valvotaan.
 
Mä oon niin loppu. 8h tänää kaupungilla ja kotonakin yhtä hektistä menoa. Tulin kyllä kipeeks joka paikasta puuh.. Rattaiden työntämisestä ranteet ja sormien nivelet ihan hajalla aikamoista tää lopputaival kyllä. Perjantaina odotellessa kun isompi koulussa ja pienempi pvkodissa.
 
Mä aloitin tänään raudan syönnin, viime neuvola kerralla oli hb 112 ja 110 raja. Voisin oikeesti vain nukkua, tänään päiväunet puoli yhdestä neljään (tänään heräsin puoli ysi) ja yleensä aamusta heräilen vasta ennen yhtätoista ja silti päiväunet maistuu.. Yöt kyllä menee valvoessa osittain, aamusta uni maistuisi paremmin. Varsinkin näillä viikoilla kun tytöt isällään, kun ovat mulla niin revin itseni aamusta ylös väkisin. Nukun kyllä päikkäreitä kun ovat koulussa..
 
Täällä on taas tullut muutamia kipeitä supistuksia illan mittaan kuten liki joka ilta. Lisäksi tuntuu kun tytsy yrittäis raapia tietään ulos eli tuikkii aikas ikävästi alapäästä:sad001 oonko mä ainoo, joka on sitä mieltä, että ei tarvis ihan viä syntyä (nyt 37+4)? Eilen tuli liki paniikki niistä supistuksista, että ei nyt vielä saa tulla, en oo yhtään valmis :eek::grin

Meillä on kaikki hommat niin vaiheessa, mun virkkaukset on kesken, oon edelleen kipee, jääkaappi on edelleen rikki (uusi tulee vasta perjantaina, neljäs kerta toden sanoo?)ja täällä on kauhee sotku, ei ruokaa pakkasessa kotiutumista varten pullista tms puhumattakaan. Ja mihin hittoon esikoisen tunkee :wideyed: Apua! :nailbiting: (ihan kun sitä nyt parissa viikossa sen valmiimpi olis). Mut ilmeisesti tää kertoo, että mun olo ei vielä ole tarpeeksi tukala :wacky::grin:hilarious:
 
Mulla on kans närästystä ja en ymmärrä miksi se iskee aina illalla nukkumaan mennessä. Normaali oloissa mua ei närästä koskaan, joten se polte kurkussa on välillä niin kamalaa että tekis mieli oksentaa. Renniestä ei mitään apua. Oon yrittänyt jotain juomalla saada oloa paremmaksi ja nukahtamaan että se unohtuu :/
 
Eilen eka kerta viikkoon kun ei ollut närästystä illalla. Ostin kokeeksi kauramuroja ja niitä vedin maidon kanssa iltapalaksi, sitähän sanotaan että maito ennen nukkumaanmenoa auttaa. No, tehosi täällä ainakin. Jos nyt ei pitkään tarttis enää näitäkään miettiä...
 
Täällä on taas tullut muutamia kipeitä supistuksia illan mittaan kuten liki joka ilta. Lisäksi tuntuu kun tytsy yrittäis raapia tietään ulos eli tuikkii aikas ikävästi alapäästä:sad001 oonko mä ainoo, joka on sitä mieltä, että ei tarvis ihan viä syntyä (nyt 37+4)? Eilen tuli liki paniikki niistä supistuksista, että ei nyt vielä saa tulla, en oo yhtään valmis :eek::grin

Meillä on kaikki hommat niin vaiheessa, mun virkkaukset on kesken, oon edelleen kipee, jääkaappi on edelleen rikki (uusi tulee vasta perjantaina, neljäs kerta toden sanoo?)ja täällä on kauhee sotku, ei ruokaa pakkasessa kotiutumista varten pullista tms puhumattakaan. Ja mihin hittoon esikoisen tunkee :wideyed: Apua! :nailbiting: (ihan kun sitä nyt parissa viikossa sen valmiimpi olis). Mut ilmeisesti tää kertoo, että mun olo ei vielä ole tarpeeksi tukala :wacky::grin:hilarious:

Mulla on emppuli vähän samat fiilikset. Olojen puolesta tää sais kyllä tulla pihalle just nyt, mutta jotenkin en oo henkisesti vielä valmis. Tai tuntuu just, että kaikki on vielä vähän kesken, etenkin pään sisällä Energiat menee esikoisen kanssa touhuamiseen eikä pää enää illalla toimi yhtään. Nyt on siis 37+0 että jos katteltais tossa muutaman viikon päästä!
 
Mulla samanlaiset fiilikset kuin emppulilla ja esmillä. Fyysisen olon puolesta sais tulla jo pois mutta henkisesti ei ole valmis, en kyllä varmaan tämän valmiimmaksi tulekaan. Tuntuu että kaikki on kesken, joka puolelta pitäis siivota ja sitten kun saa siivottua niin muu talonväki sotkee sitä tahtia perässä. Lakanoita pitäis vaihtaa moneen sänkyyn, ei vaan jaksa ja kissakin sotkee ruualla, en ymmärrä miksi ei voi nätisti kupista syödä vaan vetää pitkin lattioita. Akvaarion vedet pitäis vaihtaa muttei jaksa sitäkään. Viikkoja rv 38+3 että loppu lähenee. Sukkapuikkoja tulee jatkuvalla syötillä kun vähänkään yrittää enemmän liikkua. Vauva on varmasti isompi kuin mitä arvioitiin viime viikolla 3,3kg, on jotenkin niin iso tuo maha ja vauva ison ja voimakkaan oloinen. Hirvittää oikein että kuinka isoksi kasvaa ja silti tuntuu ettei jaksa ruokailuun panostaa vaikka radikin on. Nimimerkillä aamupalaksi Filippinos keksejä.

Tulipas nyt valitus virsi.
 
Emppuli_88, Esmi ja Nonnuska. Helpottavaa lukea etten ole ainoa, joka ei ole henkisesti vielä valmis vauvan tuloon. Ja juu, kaikki kesken. Siivoukset ja käytettyjen rattaiden pesu yms... Tai mä ootan jo, että pääsis synnyttää, jotta se olisi sitten hoidettu alta pois. Siitä vaan kyllä seuraa vauva ja vauvan hoito yms. Ja siihen en ole henkisesti vielä valmis :nailbiting::grin
 
Joo. Ihan vahingossa tarttu turkinpippurisuklaalevy tänään kaupassa mukaan kun ohi kävelin.. :rolleyes: ja sit mie vielä ihmettelen miks vauvalle parissa viikossa tullu noin 600g lisää painoo.. :eek: mistähän johtus :D
 
Takaisin
Top