Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja taas uutta oiretta pukkaa eli nyt on täälläkin niitä surullisen kuuluisia liitoskipuja :D Nivuset huutaa hoosiannaa heti jos haluaa lähteä kävelemään, nyt ei auta kun maata sängyssä. Kävellessä oon ihanku joku ankka On tää raskaus sitten niin ihanaa aikaa!! En tiedä tuleeko töistäkään nyt mitään kun ei oo mitään istumatyötä mulla... Oli muuten kiva kiivetä tänään portaat tänne missä asutaan (3. kerrokseen)

Tänää noi suonikohjukivut ollu jotai iha infernaalista :O siivouspäivä takana ja saa melkee itkun kaa kävellä ku pakottaa ni paljo.. en tiä auttasko panadol mitää...

Tänää noi suonikohjukivut ollu jotai iha infernaalista :O siivouspäivä takana ja saa melkee itkun kaa kävellä ku pakottaa ni paljo.. en tiä auttasko panadol mitää...
Mulla on ollut ihan sama ongelma tänään! Tukisukat ei auta, ja kun lähtee liikkeelle tulee ihan kamala kipukohtaus niihin kohjuihin. Ei kiva.

Suonenvedot jalassa herättää joka yö ni et joutuu nousee ylös venyttelee :/ samoin hikikohtauksia alkanu tulla öisin, vauva lämmittää turhanki hyvi.

Täällä myös suonenvetoja. Nukkuma asennon löytäminenkin on vaikeaa. Jotenkin levotonta nukkumista. Vois sanoa että pyörin koko yön ja tän mahan kanssa se ei käy kovinkaan helposti

Syöttekö säännöllisesti magnesiumia? Mulla helpotti, kun aloin aina iltasin ottaan - terkka sano, et saa ottaa reilustikin jos tuntuu ettei helpota.

Säännöllisen epäsäännöllisesti magnesiumia. Täytyy varmaan ottaa oikein iltarutiiniksi.

Mä syön aina työpäivinä ( eli 4-5krt) viikossa 1/2 tablettia magnesiumia perus vitamiinilisän kanssa. Nyt oon tuota syönyt noin 3 viikkoa niin on alkanut suonenvedot ja jalkakrampit helpottamaan

Mulla on nyt kahtena aamuna peräkkäin ollut sormet ihan turvoksissa :bored: onko vinkkejä miten sais tuota hillittyä?

Mä otan kans vastaa vinkkejä tuohon... mulla riepoo sormet pitkin päivää nii et sormukset sattuu ja välil laskee turvotus nii et sormukset vaa putoilee lattial... (pitäs varmaa ottaa pois mut niin orpo olo ilman niitä kädes)

Täällä kanssa sormet iha nakit :O muualla en varsinaista turvotusta oo viel huomannu.. ihon kuivuminen pahentaa vaa tunnetta käsissä.

Mulla taas puutuu jännästi osa sormista pitkin päivää. Rannekanavat taitaa olla "pikkuisen" tukossa. Turvotusta onneks ei oo vielä tullut, sitä odotellessa.
Ihania nämä raskausvaivat :grin

Hankkikaa hyvät naiset rannetuki. Toi sormien puutuminen valitettavasti vaan pahenee viikkojen kasvaessa, eikä välttämättä lähde heti pois synnytyksen jälkeen. Itse käytin oikeassa kädessä rannetukea aina öisin, autoa ajaessa ja vielä muutaman viikon synnytyksen jälkeen vaunuja lykkiessä (se oli ihan myrkkyä ranteille!).

Munnon molemmat rannekanavat avattu ni ei tarttte tuskailla, onneks. Tien kuitenki tuskanne, jote hankkikaa rannetuet, kuten pallokala vinkkas :)

Nyt se hengenahdistus on rantautunut tännekkin. Tuntuu että vähän väliä pitää vetää keuhkot täyteen ilmaa.

Onko joku muu kiinnittänyt huomionsa sydömensykkeeseen? Must tuntuu, et mun sydän lyö ehkä viissataakertaa voimakkaammin mitö tavallisesti. Tunnen sykkeen siis ihan mistä vaan ja näenkin, esim jos tuijotan vatsaani niin läski hölskyy sykkeen tahdissa. Ja sormista tunnen ihan mistä vaan, itseasiassa tunnen sykkeen kaikkien sormien sivuilla vaikka en pitäisi edes mistään kiinni. Ja nyttenkin, hyvä esimerkki, makaan sohvalla selälläni ja tunnen sykkeen ihan tätä puhelintakin vasten kämmenten puolella niistä kohtaa, joihin puhelin osuu. Syke ei siis ole mitenkään tiheämpi kuin normaalistikaan, vaan ainoastaan lyönti on voimakas. Verenpaineet mulla on matalat;yläpaineet pääosin alle 115 ja alapaineet noin70. Pulssi 55-65. Enkä koe olevani muutenkaan mitenkään hengästyneempi tai huimailuja tms, joten en osaa ottaa tätä "vakavana" oireiluna, lähinnä mielenkiintoisena.

Saaramaria täällä ihan samaa! Olisin voinu kirjottaa just samanlaisen tekstin. Vatsasta näkee tosi hyvin oman sykkeen. Lisäksi mulla on lisälyöntejä. Tai niitä on ollu aina mutta nyt ne tuntuu vielä jotenki paremmin. Ja joskus tuntuu että vauvan potkut osuu jotenki sopivasti ja aiheuttaa lisälyönnin, en tiedä voiko se niin olla vai onko vaan sattumaa. :D

Saaramaria täällä ihan samaa! Olisin voinu kirjottaa just samanlaisen tekstin. Vatsasta näkee tosi hyvin oman sykkeen. Lisäksi mulla on lisälyöntejä. Tai niitä on ollu aina mutta nyt ne tuntuu vielä jotenki paremmin. Ja joskus tuntuu että vauvan potkut osuu jotenki sopivasti ja aiheuttaa lisälyönnin, en tiedä voiko se niin olla vai onko vaan sattumaa. :D

Koitin tota vähän googletellakkin mutta tulee vaan vastaan aiheita nopeasta sykkeestä. Pitää kysyä keskiviikkona tyksissä taas, et mistä mahtaa juontaa..vai juontaako sydämen tehokkaammasta pumppauksesta :P

Itellä lisälyöntejä, nopeaa sykettä ja kovaa jyskytystä... Taipumusta paniikkikohtauksiin niin tuttuja juttuja muutenkin, mutta nyt raskaana tulee kyllä ihan tyhjästä ilman mitään.

Takaisin