Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli kans ummetusta kunnes matalan hb:n takia piti alkaa syömään rautaa ja ilmeiseti tuo retafer on just sopivasti tasoittanut nyt mahan ettei enää ummeta :D

Oo pitääkin hakea magnesiumia, enpä muistanut että siitäkin on apua! Auttais varmaan myös suonenvetoihin. Huomenna hakemaan, kiitos :love017

Mulla oli kans ummetusta kunnes matalan hb:n takia piti alkaa syömään rautaa ja ilmeiseti tuo retafer on just sopivasti tasoittanut nyt mahan ettei enää ummeta :D
Mulla taas veti rauta mahan ihan ummelle. Jännä miten kaikilla kroppa toimii niin eri tavalla o_O

Täällä tuntuu alavatsalla venymiskipuja, samoin kyljissä. Kokeilin nyt teippailla vähän tukea, niin ainakin toistaiseksi tuntuu paremmalta. Täytyy kokeilla vissiin vähän eri teippauksia tarpeen mukaan, että löytyisi se itselle paras näihin vaihtuviin vaivoihin.

Nyt kun oon päässy niistä vuodoista ja bakteeriepätasapainosta eroon niin elämäni ensimmäinen hiivatulehdus taitaa olla täällä.. :o Ei se pissatulehduskaan oo, koska sen puoleen ei ole mitään ongelmaa. On kutinaa, kirvelyä, arkuutta ja sellaista epämääräistä ikävää oloa alakerrassa. Varma en oo kun ei oo koskaanaiemmin hiivaa ollut, mutta jospa lääkäri suostuisi sen verran mua huomenna kuuntelemaan vaikkei liitykään siihen seurattavaan asiaan.

Osaako joku kertoa oonko oikeilla jäljillä tai mitä muuta vois olla..?

Nyt kun oon päässy niistä vuodoista ja bakteeriepätasapainosta eroon niin elämäni ensimmäinen hiivatulehdus taitaa olla täällä.. :o Ei se pissatulehduskaan oo, koska sen puoleen ei ole mitään ongelmaa. On kutinaa, kirvelyä, arkuutta ja sellaista epämääräistä ikävää oloa alakerrassa. Varma en oo kun ei oo koskaanaiemmin hiivaa ollut, mutta jospa lääkäri suostuisi sen verran mua huomenna kuuntelemaan vaikkei liitykään siihen seurattavaan asiaan.

Kutina.kirvely ja sellainen raemainen valkovuoto kuulostais hiivalta. Ei hyvä..

Nyt kun oon päässy niistä vuodoista ja bakteeriepätasapainosta eroon niin elämäni ensimmäinen hiivatulehdus taitaa olla täällä.. :eek: Ei se pissatulehduskaan oo, koska sen puoleen ei ole mitään ongelmaa. On kutinaa, kirvelyä, arkuutta ja sellaista epämääräistä ikävää oloa alakerrassa. Varma en oo kun ei oo koskaanaiemmin hiivaa ollut, mutta jospa lääkäri suostuisi sen verran mua huomenna kuuntelemaan vaikkei liitykään siihen seurattavaan asiaan.

Hiivan monesti kokenut.... ikävästi kyllä siltä vaikuttaa oireesi:confused3
Monesti meinannut minullakin tulla kunnolla päälle tuo hiiva tässä raskauden aikana mutta
olen heti kun alakerta tuntuu vähän siltä niin voidellut canestenia niin on sitten hävinnyt oireet.

Onko muilla ollut lantion seudulla hermopinteitä? Miten ootte helpottanu niitä?
Heräsin yöllä ulisten kivusta, oikeasta lonkasta joku hermo vetää todella pahaan pinteeseen kun ei pysty laittamaan jalkaa suoraksi vaan on pakko käpertyä sikiöasentoon (ihan niin kuin se onnistuisi kovin hyvin mahan kanssa :hilarious:). Ei pysty liikkumaan tai vaihtamaan asentoa sen aikana. On ollut pari kertaa aikaisemminkin, mutta ei vielä koskaan näin voimakkaana. Samalla tuntuu kuin vatsa meinaisi haljeta. Onneks tänään äitiysultran erikoislääkärin tarkistus, voi samalla vähän kysellä asiasta...

Mä epäilin hiivaa kun ainut oire on ihan hirveä haju alakerras.. katto ja sano ettei oo hiivaa ja käytin sit sen jonku kuurin bakteeritasapainoon ja nyt sit helpotti mut vaan viikoks.. nyt taas tuntuu et haisee valkovuodolle tosi vahvasti. Ma lääkäri saa kyl kattoo et mitä se on kun en turhaa viittis lääkkeitä ostel...

^Hiiva ei haise millekään. Vv on kokkareista lisäksi usein kirvelyä, pieniä haavoja voi ilmaantua ja kutinaa. Mulla oli ainaki noi kaikki oireet hiivassa.

Mulla on monesti haju ainoa oire hiivasta.. ihan lääkärin toteamana... tässäkin niin eri lailla eri ihmiset reagoi..

Eilen alko lenkillä pistämään alavatsalta molemmista sivuista ja lenkki tuntu normaalia raskaammalta, tänään taas oli onneks ihan normaali olotila. Ei käy kyl yhtään kateeks teitä, joilla on koko raskaus ollu yhtä oiretta tai vatsa pullahtanut jo hyvissö ajoin esiin, vaikka itte välillä harmittelen, et kuin pitkälle tätä vatsattomuutta oikeen piisaa. Tosielämässä olin jo eilisen lenkin jälkeen iha paskana siitä, ku raskaus "rajottaa mun menemisiä, tulemisia, olemisia jne jne" vaikka oikeesti sitä rajoittumista kesti joku puoltuntia. Suuret on mun murheet.

Saaramaria mulla oli töissä tuota samanlaista kipua jonkin aikaa, kun tarpeeksi pitkään oli yhtäjaksoisesti liikkeessä niin alkoi tuntumaan ja kun istui hetkeksi niin helpotti.

Päivän pohdinta: esikoisen raskaudessa harjotussupistukset oli sellaisia, etten tuntenut muuta kuin että maha oli kova kun sitä kädellä kokeili. Nyt taas eilenkin illalla sohvalla istuessa tunsin, että nyt tulee supistus, kokeilin mahaa joka ei ollut kova, mutta kovettui muutamissa sekunneissa tuon jälkeen. Ei ole kipua, mutta se sellainen tietty tunne kun tuntee sen supistuksen tulevan. Pohdin siis että onko nämäkin vielä harjoitussupistuksia ja oon vaan tietoisempi tuntemuksista nyt kun kyseessä on toinen raskaus..? :)

Saaramaria mulla oli töissä tuota samanlaista kipua jonkin aikaa, kun tarpeeksi pitkään oli yhtäjaksoisesti liikkeessä niin alkoi tuntumaan ja kun istui hetkeksi niin helpotti.

Päivän pohdinta: esikoisen raskaudessa harjotussupistukset oli sellaisia, etten tuntenut muuta kuin että maha oli kova kun sitä kädellä kokeili. Nyt taas eilenkin illalla sohvalla istuessa tunsin, että nyt tulee supistus, kokeilin mahaa joka ei ollut kova, mutta kovettui muutamissa sekunneissa tuon jälkeen. Ei ole kipua, mutta se sellainen tietty tunne kun tuntee sen supistuksen tulevan. Pohdin siis että onko nämäkin vielä harjoitussupistuksia ja oon vaan tietoisempi tuntemuksista nyt kun kyseessä on toinen raskaus..? :)

Mulla on tuota samaa supistusten kanssa. Välillä huomaan vain mahan kovettuneen, mutta välillä taas selvästi tulee tuntemus että nyt tulee supistus, jonka jälkeen maha kovettuu. Se tuntemus on sellanen oudontuntuinen aalto :D
Esikoista odotan, joten aiempaa kokemusta ei oo, mutta kyllä mä olen nämä mieltäny harkkasuppareiksi vielä...

Kyllä ne oikeet supistukset sit erottaa ku ovat yleensä hyvinki kipeitä ja joutuu iha pysähtyy supistuksen ajaks.

Välillä noit vatsankovettumisia kans, mut huomaan korkeintaa siitä, jos satun koskemaa vatsaani. Päivät on kyl aikataval erilaisii ihan "normaalikäsitteenkin" sisällä; nyt makaan vattan päällä eikä mitää ongelmaa, toisena päivänä taas vattallaanmakaamine ei tuu kysymykseenkään, ku alkaa heti tuntuu epämiellyttävältä.

Mut hei, ei oo enää kovin montaa viikkoo äitiyslomien alkuun!

Palaa käpy näihin supistuksiin.. mitään ei voi tehdä.. aamut menee ok, mutta kaikki illat vaan levätessä sitten.. haluis tehdäkkin jotain muuta kuin istua/maata.. ja mies kiristää hermoja kun ei ymmärrä lepoa/rasituskieltoa ja sitten pitäisi paskan keskellä asua..

Kyllä ne oikeet supistukset sit erottaa ku ovat yleensä hyvinki kipeitä ja joutuu iha pysähtyy supistuksen ajaks.

Joo, kyllä mäkin tiedän mikä on the supistus :D Lähinnä vaan pohdin että missä menee sen kipeen ja ”oikeen” supistuksen raja..mutta varmaan tosiaan sit siinä ku ihan voi sanoo että on kipee..

Hemine just tuo aalto! :)

Ja tarkennan vielä että kun mulla tuo aalto tuli tosiaan viimeksi tutuksi vasta kun synnytys käynnistyi niin ehkä siksi hämmentää tai edes vaivaan asialla mieltäni. :D

Takaisin