Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiitu90. Minulla alkoi ensimmäisen raskauden aikana hiukset kihartua ja nyt kun leikkautin takapuoleen asti olevat pitkät ja paksut hiukset huomattavasti lyhyemmäksi niin ne jaksavat kihartua ja ovat aivan kiharat [emoji16] Kutinaa on myös koko keholla ja se painottuu iltaan. Iho ei ole kuitenkaan kuiva, mutta ilmeisesti tämä on jotain raskausajan kutinaa.

Viilto kipuja vatsalla.. säännöllisen epäsäännöllisesti tullut tänään muutaman kerran.. vihloo istuessa.. ovat niin kuin tossa navan hujakoilla kai..

Raskaushepatoosi aiheuttaa kutinaa jalkapohjissa ja kämmenissä. Raskausajan kutina/ihottuma on eri asia[emoji4]

Oireet

Raskaushepatoosin ainoa oire on terveen näköisen ihon kutina, joka ilmaantuu tavallisesti 30. raskausviikon jälkeen (ks. «Raskaus ja iho»2). Kutina on tyypillisesti voimakkainta kämmenissä, jalkapohjissa ja vatsalla, mutta kutinaa voi ilmetä keholla kauttaaltaan. Yleisoireita ei ole, mutta kutina haittaa nukkumista ja aiheuttaa siten väsymystä.

Juuri näin [emoji106] Onneksi tämä pelkästään muun kehon kutina on yleensä muuta kuin hepatoosi ja poissulku käy helposti testaamalla sappihapot ja maksa-arvot [emoji4] Tuo hepatoosin alkamisajankohta on myös eri kuin raskausajan ihottumassa/kutinassa.

Mulla kutiaa ranteen ja kyynärtaipeen väli.. ärsyttävä vaiva.. sama et nilkkat kutiaa. Kyljet harvoin mut välillä..

Argh meninpä syömään leipomiani korvapuusteja urakalla ja nyt närästys ja huono olo valvottavat.. Lääkkeetki loppu sopivasti eilen:dead: inhottava kylkikipukin tuli kaveriksi, plääh. Saispa unta :banghead:

Täälläkin kutina on varsin pahana pakkasella. Tosin mulla on joka talvi sama riesa.

Täällä kuivaa iho iha extra paljo. Tosi ärsyttävää ja pakkanen vaa pahentaa sitä. Sit ei kärsi ilman kumihanskoja tiskata pojan muoviastioita.. mahan sivuun ilmaantu viime viikonloppuna punainen 1cmx1cm rinkula jonka keskellä oli pieni piste :O lähti sit laajenee ja vaalenee ja lopulta hävis kokonaa. Ilmeisesti rengasihottumaa mitä raskauski voi aiheuttaa :O eipähä enne oo ollu..

On kyllä outoa tämä oireettomuus...
Niin normaali olo että voisi luulla ettei olekkaan raskaana...
Mahan koko ja pienen potkut kyllä muistuttaa että sielä jotain on :biggrin
Minulla on ollut aina hirveä kuvitelma raskaus ajasta että se on kokoajan tuskaa...
Pitäisi kai olla hiljaa... matkaa kuitenkin vielä jäljellä:rolleyes:

Tiitu kuulostaa jonkin verran mun mietteiltä esikoisen odotusajalta, ei ollut ollenkaan hassumpaa ja vaikka mikä onnistui lähes loppuun saakka. Nyt on sitten jo tiedossa mitä on liitoskivut ja si-nivel kiukkuaa ja... :D

Nyt kun on se kamala oksentelu takanapäin niin ei kyllä pienet kivut haittaa! :D Mullakin tällähetkellä oikeestaan tosi hyvä olo raskaudesta ja välillä ihan unohtuu kokonaan kun on niin hyvä ja 'normaali' olo. Mitään kipuja ei oikeastaan oo edes ollut paitsi ykspv oli se harjotussuppari tai sitten oli vaan ummetusta? En tiedä :'D

Kiva vaiva rantautu tänne..

Mulla siis nyt tilanne se et kun makaa/ puolistuvassa asennossa on koko päivän niin on kivuton olo mut toki harkkasupparei tulee pitkin päivää.. ( välillä tiheästikkin)

Sit kun lähtee liikkeel ihan tai istuu kunnol pystyasennossa/ vie lapset hoitoo/ teen ruuan( istun ja vahdin ettei tuu yli kattiloista) saati sit jos menee iha riehumaan et tyhjentää astianpesukoneesta kupit ja lasit kaappiin ni alkaa kipeät supistukset. Vielä on onneks epäsäännöllisiä ja jotenkin läpi kestettäviä, mut nyt huomasin et mulla istukanalue kipeytyy supistuksista. Tänään tullu 5 harkkasupistusta ja 3 kivuliasta supistusta ja nyt on jo istukka arka.. vauva liikkuu suht paljon kun söin hetki sitten ja ne potkut istukkaan oikee sattuu... (istukka etuseinässä ja oletan et se on istukan alue mikä kipuilee kun on niin selvä alue kiville ja potkut vaimeampia siihen ja kipeempiä..) hankala selittää tota tunnetta..

Nyt sit ootan lääkärin puhelua koska mulla saikku loppu pe ja olis kiva tietää tarviiko tää vaiva jotenki tarkistaa.. (yhtään ei kiinnostas lähtee Jyväskylään synnärille tarkistusultraan. ) (synnäri siis tekee täällä päivystykselliset ultrat eli odotusajat on joko 5min tai 8h)

Kiva vaiva rantautu tänne..

Mulla siis nyt tilanne se et kun makaa/ puolistuvassa asennossa on koko päivän niin on kivuton olo mut toki harkkasupparei tulee pitkin päivää.. ( välillä tiheästikkin)

Sit kun lähtee liikkeel ihan tai istuu kunnol pystyasennossa/ vie lapset hoitoo/ teen ruuan( istun ja vahdin ettei tuu yli kattiloista) saati sit jos menee iha riehumaan et tyhjentää astianpesukoneesta kupit ja lasit kaappiin ni alkaa kipeät supistukset. Vielä on onneks epäsäännöllisiä ja jotenkin läpi kestettäviä, mut nyt huomasin et mulla istukanalue kipeytyy supistuksista. Tänään tullu 5 harkkasupistusta ja 3 kivuliasta supistusta ja nyt on jo istukka arka.. vauva liikkuu suht paljon kun söin hetki sitten ja ne potkut istukkaan oikee sattuu... (istukka etuseinässä ja oletan et se on istukan alue mikä kipuilee kun on niin selvä alue kiville ja potkut vaimeampia siihen ja kipeempiä..) hankala selittää tota tunnetta..

Nyt sit ootan lääkärin puhelua koska mulla saikku loppu pe ja olis kiva tietää tarviiko tää vaiva jotenki tarkistaa.. (yhtään ei kiinnostas lähtee Jyväskylään synnärille tarkistusultraan. ) (synnäri siis tekee täällä päivystykselliset ultrat eli odotusajat on joko 5min tai 8h)

Mä kävin viime viikolla ultrassa, vaikka mun kohdalla supistukset ei oo kivuliaita. Koko viikon olin sairaslomalla. Lääkäri teki myös sisätutkimuksen, mitään poikkeavaa ei ollut.

Mulla nyt ke aamulla lääkäri. Katsoo kohdunsuun. Jatko sairauslomaa nyt 4viikkoa. :) ei tarvi stressaa sitä töihin joutumista. Tosi mukava naislääkäri toinen meidän neuvolalääkäreistä. :)

Saispa itekki slomaa kunnolla... antavat vaan aina päivän pari.... jaksa:arghh:

Mulla oli keskimmäisen odotus sitä et eka mentii monta viikkoa niin et 3-4pv välein lääkäri kirjotti lisää saikkua just sen 3-4pv sit alko kirjoittaa viikko kerrallaa loppuun asti..

kuopuksesta mentii eka yks viikko kerrallaa 3viikkoa ja sit tuli 2viiko jaksois loppu raskaus. (Olin koko raskauden sairaslomal)

Nyt kirjotti eka viikon sit seuraava lääkäri 2viikkoa ja nyt tosiaan sen 4viikkoa. Sillon on neuvolalääkäri niin se kirjoittaa sit loppuajaks.. äippäloman alotan nii aikasi kun voi..

Hieman jo panikoin kun vessassa pyyhkiessä tuli verta paperiin. Eipä hätää, vaan tervetuloa peräpukamat!! Teitä jo odoteltiinkin. Tää raskaus tuntuu olevan mallia ”kerää koko sarja” näiden oireitten kanssa. Mitäköhän näitä vielä puuttuisi... seuraavaksi ehkä iskiaskivut??

Takaisin