Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ongelmia ihon kanssa? Naama kukkii ihan hulluna ja finniä paukkaa jatkuvalla syötöllä.... :banghead:

Ihan tavallisesti oon syönyt, ainoastaan enemmän appelsiineja. Harmittaa, ku aina ollu suht siloposkinen ja nyt muistutan lähinnä teini-ikäistä :shifty:
Kyllä on valitettavasti. Plussasta asti iho tosi huonona, posket täynnä isoja finnejä, tosi ruma olo.. :bag:

Onko muilla tätä että välillä raskas hengittää ???
Mahan ei kyllä luulisi aiheuttavan kun on niin olematon vielä.
Kai johtuu minulla kilpirauhasen vajaatoiminnasta jos ei kuulu normaaleihin raskausoireisiin..?

Täällä ainaki hengenahdistusta välillä iha levossaki, mut yleensä sillo ku vähäki normaalisti liikkuu. Eikä oo kilpparivikaa tääl..eli voi kuuluu iha vaa raskauteenki ku verenmäärä lisääntyy ja keuhkoil enemmä töitä.

Jossain keskustelussa tais joku mainita että hällä karvat kasvas nopeaa kun on odottanut poikaa ja normaalisti, kun odottaa tyttöä. Tää pitää mullakin paikkaansa. Poikaa odottaessa kasvoi hurjaa vauhtia ja erikoisiin paikkoihinkin. Nyt ois tyttö tulossa, niin karvan kasvu ollut normaalia.

Mulla poika tulossa eikä oo karvankasvussa mitään eroa eikä naamassa/finneissä, siloposki ja karvaton elämä jatkuu normaalisti täällä...

Jossain keskustelussa tais joku mainita että hällä karvat kasvas nopeaa kun on odottanut poikaa ja normaalisti, kun odottaa tyttöä. Tää pitää mullakin paikkaansa. Poikaa odottaessa kasvoi hurjaa vauhtia ja erikoisiin paikkoihinkin. Nyt ois tyttö tulossa, niin karvan kasvu ollut normaalia.
Voisiko se johtua siitä pojan erittämästä testosteronista? Testosteronituotanto mun muistaakseni käynnistyi jo joskus viikolla 10...

Ei mul oo koskaa ennen mahaa kasvanu karvaa :D vaikka poikia onkin tullu. Nyt tuntuu et hiukset on koko ajan paskaset :(

En usko. Meidän geeneillä ei vauval hiuksia paljon näy.. :D jotain haituvia on ollu mut neki heti pudonnu. :)

Mulla on hiukset sit taas ihan puhtaat kaiken aikaa, yleensä rasvottuu päivässä kahdessa!

Mulla sama, yleensä joudun päivittäin pesemään, mutta nyt voi ihan hyvin jättää päivän väliin, jos toisenkin, eikä näytä likaiselta.

Mulla on iho kukkinut aina ja kukkii ihan normaalisti nytkin, ei oo siis huonontunut entisestään.. toivoisin kyllä eniten ihon parantumista.

Mulla myös pysyy nyt hiukset normaalia pidempään puhtaana! Tosin alkuraskaudesta mielestäni oli päinvastoin..
Sama juttu naaman kanssa; alussa näytti pukkaavan finniä normaalia enemmän, mutta nyt on ihokin rauhoittunut, eikä koko ajan tarvi olla piilottamassa niitä peitepuikon alle. Otsa nenä ja leuka kuivuu nyt tosin senkin edestä:facepalm:
Oon yrittäny myös välttää sulfaatteja kasvojen pesuaineissa ja meikeissä (perioraalidermatiitti taipumusta).. Voi olla, että tämäkin on osaltaan auttanut "finnittömyyteen".

Muista oireista sen verran, että mulla on nyt reilun viikon verran esiintynyt melko kivuliaita liitoskipuja. Ei meinaa kävelystäkään tulla toisina päivinä mitään ja sohvalta nouseminen ja sängyssä kyljen kääntäminenkin tekee kipeää. Todella turhauttavaa kun ei malttaisi ihan lepopotilaaksikaan jäädä.. Ostin tukivyönkin, muttei siitäkään tunnu liiemmin olevan helpotusta:shifty:

Hui kuinka säikähdin töissä kun vessareissulla huomasin et pikkuhousut saaneet hieman punertavaa väriä... Mut ei sitä enää oo tullu. Ponnistaessa tulee ihan vähän kirkasta (siis jos kakkahätä hehe) mut sanoivat et jos ei kipuja tai runsaampaa vuotoa ni sit ei tarvii huolestuu. Pitää vaan nyt 2 vapaan aikana levätä. Huh huh

19+1

Hui kuinka säikähdin töissä kun vessareissulla huomasin et pikkuhousut saaneet hieman punertavaa väriä... Mut ei sitä enää oo tullu. Ponnistaessa tulee ihan vähän kirkasta (siis jos kakkahätä hehe) mut sanoivat et jos ei kipuja tai runsaampaa vuotoa ni sit ei tarvii huolestuu. Pitää vaan nyt 2 vapaan aikana levätä. Huh huh

19+1
Mulla oli ihan samaa joulun aikaan. Meni ohi päivässä parissa, eikä ole sen jälkeen vuotanut. Voi olla joku pieni verisuoni puhjennut tms. Tuskin mitään vakavampaa :). Sitä pelästyy vaan ihan kuollakseen tuollaisesta yllättävästä vuodosta.

Vastavirrassa, onko sulla vielä vuodellut? Vai muistanko oikein että sulla oli sellaista...

Mulla oli ihan samaa joulun aikaan. Meni ohi päivässä parissa, eikä ole sen jälkeen vuotanut. Voi olla joku pieni verisuoni puhjennut tms. Tuskin mitään vakavampaa :). Sitä pelästyy vaan ihan kuollakseen tuollaisesta yllättävästä vuodosta.

Vastavirrassa, onko sulla vielä vuodellut? Vai muistanko oikein että sulla oli sellaista...

Sain viime viikolla neuvolalääkäriltä ab-kuurin kun epäili että olisi hiivaa tai jotain muuta bakteeriepätasapainoa ja vuotelut johtuisi osittain myös siitä. Mutta kohdunsuulla on myös ns verekäs kohta joka voi kuulemma helposti vuodella. Nyt kuuri takana eikä ole sen aikana tai jälkeenkään (eli viikkoon) ollut vuotoa. Se on jo ihan hyvä ”suoritus”, mutta saattaa tuo kohta ottaa vielä itteensä koska vain. Silti salaa toivon, että tuo olisi nyt auttanut eikä enää vuotaisi.

Onko muilla ruokahalu ns. rauhottunut? Musta tuntuu että nyt ei oo tullut niin usein nälkä eikä välttämättä tee erityisesti mieli mitään.

Onko muilla ruokahalu ns. rauhottunut? Musta tuntuu että nyt ei oo tullut niin usein nälkä eikä välttämättä tee erityisesti mieli mitään.

Mulla ainakin. Meinaa jäädä välillä ihan syömättä, kun ei nälkä niin ei muista :D

Mulla taas ruokahalu kasvanut ja nyt oon väsyneempi kuin alkuunsa. En oo juur ikinä ottanu torkkuja päivällä töitten jälkee, nyt muutamana päivänä ollu ihan naatti. Hb viimemittauksella 129g/l mut onhan se tietty voinu siitäki viel laskea. Yöllä heräilen muutamab kerran per yö, lähinnä siihen ku joku myllää vattassa.

Nyt makoilen sohvalla ja kissa makaa vatsan päällä, huomaa et heti ku kissa oli kiivenny tohon vatsanpäälle, ni vauva alkaa potkuttelemaan :)

Takaisin