Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin maanantaina sokerirasituksessa. Illalla alkoi kauhea ripuli ja vatsakipu. Ajattelin, että se on se hirveä vadelmajuoma, joka pyrkii pois. Lepäsin ja aamulla olo oli parempi, töiden jälkeen taas veti aivan veteläksi, lämpöä ja vatsakipua. Soitin jo päivystykseen, mutta neuvoivat odottamaan aamuun. Nyt odotan soittoa terveysasemalta.
Ihan hurja huoli vauvasta. Kaikki skenaariot käyty jo mielessä läpi...

Olin maanantaina sokerirasituksessa. Illalla alkoi kauhea ripuli ja vatsakipu. Ajattelin, että se on se hirveä vadelmajuoma, joka pyrkii pois. Lepäsin ja aamulla olo oli parempi, töiden jälkeen taas veti aivan veteläksi, lämpöä ja vatsakipua. Soitin jo päivystykseen, mutta neuvoivat odottamaan aamuun. Nyt odotan soittoa terveysasemalta.
Mulla oli tuollaista muutamia kertoja esikoista odottaessa. Kauhee ripuli ja oksennus, kylmä hiki, lämpöilyä. Oli ihan kamalaa, ja sitä pelkäsi kuollakseen pienen puolesta. Tähän asti selvinneet sikiöt on kuitenkin aikas sitkeitä. Uskon että teilläkin on kaikki hyvin. Todennäköisesti raskaana ollessa kroppa reagoi vaan herkemmin esim hieman huonoille ruoka-aineille ja poistaa ne vauhdikkaasti elimistöstä. Tsemppiä, ei oo kivaa tuo. Muista juoda paljon :)

Kauhea kipu tuolta SI-niveleltä, meinaa taas öllöttää, väsyttää pirusti, mitään vaan ei jaksaisi :) ja tuo runsas valkovuotokin kiusaa, stressi kaikesta päällä, rahasta, tavaroista ja "vauvan" hyvinvoinnista.. RUhun viikko vielä jännättävä tässä.. jokohan sitten hieman uskaltaisi huokaista..

Jatkuva ärtyisyys.. maha ei kestä mitää liikettä kun alkaa supistelee.. jo kyljen kääntää sängyssä saa aikaan kipeitä supistuksia. Menny jotenki luotto et vauva olis kesään asti mahas tai ees selviäs hengissä. Oon ollu ny kaks päivää aikalailla henkisesti maassa..

M-inski. Minulla oli edellisessä raskaudessa jatkuvasti kipeitä supisteluja, jotka alkoivat n viikolla 16 ja jatkuivat loppuun asti. En voinut harrastaa yhtään liikuntaa ja töistä tuli paljon sairauspäiviä. Pieni kävelykin sai aikaan supisteluja. Raskaus meni kuitenkin hyvin ja lapsi syntyi käynnistettynä rv 38 ison koon vuoksi.

Joo mulla 2 nuorimmaista syntyny täysaikasena vaikka sama vaiva ollukki. :( nyt pää pistää vaan vastaan. Ahistavaa kun ei luota omaa kehoonsa enää.. ennen ei tällästä oo ollu..

Toivottavasti pian helpottaa! Kuulostaisi joltain pöpöltä enemmänkin kuin että vauvalla olisi mikään hätänä.. Soitettiinko sulle jo?

Mä oon alkanu näkemään hirveesti unia. :D Normaalisti näen (tai siis muistan nähneeni) ehkä yhden unen puoleen vuoteen. Unenlaatuko muuttunut vai mistähän johtuu. :D

Olipas pahat kivut eilen illalla, menkkamaista kipua joka säteili selkään. Onneksi oli aamulla ohi, epäilen kuitenkin että johtuu kohdun voimakkaasta kasvusta.

Mä oon alkanu näkemään hirveesti unia. :D Normaalisti näen (tai siis muistan nähneeni) ehkä yhden unen puoleen vuoteen. Unenlaatuko muuttunut vai mistähän johtuu. :D
Mulla sama juttu. Näen unia ihan hirveästi ja touhuan unissani. Selvästi raskaus vaikuttanut uneen ainakin mulla.

Jiiihaa, tulihan se ummetus viimein :D Jos käy niin kuin esikoisella, niin tätä herkkua on tarjolla seuraavat 20 viikkoa.

Jiiihaa, tulihan se ummetus viimein :D Jos käy niin kuin esikoisella, niin tätä herkkua on tarjolla seuraavat 20 viikkoa.

Täällä on toistaiseks selvitty luumusoseen voimalla mutta tänään jo harkitsin että pitäiskö siirtyä apteekkikamaan :D

Mulla on ollu ummetusta enempi ja vähempi koko ajan. Nyt vähän vielä enempi kun tuon rautakuurin aloitti. Onko apteekin ummetuslääkkeistä mitkä semmosia että voi huoletta ottaa raskausaikana?

Neuvolasta sain neuvon, että ummetukseen auttaa magnesium tbl illalla otettuna ja aamulla pitäisi sitten vatsan toimia.

Täällä ummetusta myös! Ja jatkunut on jo ihan ensimmäisiltä viikoilta, välillä vähän helpottaa. Kaurapuuro menee joka aamu, ja iso lasi vettä tyhjään vatsaan. Magnesiumia illalla. Ei tunnu niistä olevan apua ainakaan jatkuvasti. On välillä kyllä niin tukkoinen olo tuon takia, että huh.

Mäkin syön puuron aamulla ja juon vettä ihan riittävästi. Täytyy kokeilla vielä tuota magnessiumia kun sitä kaapista löytyy ja jos ei auta niin siirtyä sitten apteekkikamaan.

Takaisin