Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liitoskipuja täälläkin. Suositeltiin tukivyön laittamista. Jäi sitten EA1 päivittämättä kun oksensin taas tälle aamua (17+2). Sais jo helpottaa tää oireilu, mutta vissiin se on niin että osa pääse helpolla ja osalla taas on oireita enemmänkin.

Mulla oli joku fyssärin antama tukivyö viimeraskaudessa. Helpotti kyl mukavasti liitoskipuja kun piti lantiota paikallaa niin ei pääs venymää niin pal. ( näin Mä ymmärsin) mut mulla kun on / oli supistusherkkä vatsa niin se vyö aiheutti supistuksia. :( oli kyl yllättävän mukava päällä se SI-tukivyö. Oli myös sellainen vyö käytössä mikä oli koko mahan ympärillä ja tuki/ kannatteli vaan vähän alavatsaa. Sitä ilman en olis suostunu kävelee. Näytti olemattomalle mut päällä oli tosi hyvä eikä puristanut. ;) nyt en oo viel tarvinnut vöitä ja en otakaan niit käyttöön ennen rv 30 varmaan et siit olis sillon apua sitten kun tarvii. :D

papupata tuli jonkin tyyppiset liitoskivutkin mieleen..mutta jos on selkeästi alavatsa eikä edim häpyluu niin en osaa sanoa.. Onko sulla millanen tuoli käytössä? Onko mahdollista jalotella aina tasaisin väliajoin ja kokeilla jos se helpottais? Tai säätää työpöytän korkeutta niin että tekisit osan päivästä seisten?
Teen töitä muistusairaiden yksikössä eli lähinnä seisomatyötä

Mistähän nuita tukivöitä saa ja paljonko maksaa? Siskollani oli ekassa raskaudessa vuosia sitten tukivyö ja toimi. Mut mistä niitä nykyisin saa...

Tukivöitä pitäis saada lainaan oman terveyskeskuksen fysioterapiasta/apuvälinelainaamosta. Toki jos oman haluaa hankkia niin apuvälinefirmat kyllä myy niitä.

Teen töitä muistusairaiden yksikössä eli lähinnä seisomatyötä

Mistähän nuita tukivöitä saa ja paljonko maksaa? Siskollani oli ekassa raskaudessa vuosia sitten tukivyö ja toimi. Mut mistä niitä nykyisin saa...

Neuvolasta saa meillä ainakin lähetteen (vai oisko jopa nykyään ettei tarvii lähetettäkään) ja samalla tiedon mistä sen saa sovitettua ja lainattua. :)

Joskus housuihin lorahtaa jotain märkää yhtäkkiä..onkahan vain vetistä valkovuotoa vai voiko olla lapsivettä? :wideyed: Huh .. iski taas pelkokohtaus!

Muokattu viimeksi:
Joskus housuihin lorahtaa jotain märkää yhtäkkiä..onkahan vain vetistä valkovuotoa vai voiko olla lapsivettä? :wideyed: Huh .. iski taas pelkokohtaus!
Todennäköisesti valkovuotoa. Itsellä myös samaa vetistä välillä, toisinaan taas päin vastoin maksua ja venyvää.

Vetinen on siis kuin vettä. En millään usko, että lapsivettä sinulla vielä tihkuisi. Yleinen kotikonsti on laittaa vessapaperia pikkareihin ja jos wc-paperiin jää keltaista tai mitään muuta väriä, on se ihan valkovuotoa. Vesi (lapsivesi mukaan lukien) ei jätä jälkeä, ainoastaan märän.

Mä oon niin väsyny tähän jatkuvaan rusehtavaan/hieman veriseen yms vuotoon.. Aloin jo epäileen että mulla olis sit kuitenkin hiiva tms. Mutta mulla ei oo koskaan ollut hiivaa, eikä oo oikein tuon vuodon lisäksi mitään sellasia oireitakaan mistä voisin epäillä asiaa. Onko jollain ollut hiiva? Millasia oireita? Oireetonta? Voiko olla haittaa jos haen apteekista lääkettä ja kokeilen sitä varmuuden vuoksi?

Hiivassa valkovuoto on kokkareista ja kutiaa, veikkaisin että sulla ei ole hiivasta kyse. Voisko olla limakalvot niin kuivat? Apteekista varmaan saa jotain rasvaa/öljyä jolla voisi kostuttaa, ootko semmosia ajatellut/kokeillut?

Itse luin myös hiivasta ja raskauden aikana voi olla rusehtavaa vuotoa ja myös runsasta vetistä, kutina tietysti ja monesti vielä turvotus.

Kuin voi aikuista ihmistä näin kiukuttaa? Tää päivä lukeutuu niihin ku olis pitäny jäädä vaa sohvanpohjalle makaamaa koko päiväks ni olis oma ja muitten mieli parempi.

Vastavirrassa: haiseeko kuitenkin "paikkasi" normaalille? Onko sulla ennen ollut hiivaa? Sinuna kysyisin neuvolasta ensin enkä hakuammunnalla lähtis kokeilemaan lääkkeitä, vaik reseptivapaita onkin. Sitävarten ne neuvolatädit siellä on, ettö niilt saa kysyä :) ei tosiaan mun korvaan kuulosta hiivalta, kyl se yleensä aika tavalla laittaa paikat kutisemaan, ittellö jos on hiiva, tekis mieli istuu hajareisin rappurallin päällä ja kihnuttaa sitävasten. Niin kamala se kutina on.

Kiitos vastauksista ja avusta pohdinnassa!

Saaramaria ei oo mitään hajujakaan haittana eikä tosiaan mitään aiempaa kokemusta hiivasta. Mutta hyi helv.... jos se kutina on oikeesti tollasta!! :o

Kävin siis tällä viikolla neuvolalääkärillä kun viime viikolla vuoti ihan kunnolla vertakin petipuuhien seurauksena. Lääkäri kyseli onko ollut hiivan tyyppisiä oireita kun yritti selvittää vuodon syytä. Teki sisätutkimuksen ja löysi jonkin ”verevän kohdan” läheltä kohdunsuuta, joka todennäköisesti aiheutti vuodon. Mutta ei tosiaan tuosta hiivasta ollut sen enempää puhe. Ehkä mä nyt sitten vielä seurailen ja otan puheeksi kun soittelen nlasta seuraavaa aikaa.

En tiie onko kaikkien hiiva ihan tota tasoo, mut ne muutamat kerrat ku mulla on ollu, ni se kutina on ihan järkky ja valkovuoto muuttuu sellaseks kökkäreeks. Erehdyin joskus laittamaan sitö canestenia, ni mulla tuntu et olis palanu nuo ulkosynnyttimet, sen jölkee oon käyttäny diflucania.

Me palauduttiin tänään reissusta esikoisen kanssa ja kyllä se oli rankkaa. Lennot oli hirveen aikaisia, enkä saanut nukuttua.oksetti vaan ja väsytti, mut nytkään uni ei meinaa korjata vaikka silmät on iha ristissä :hungover: lentokoneessa oli tuskasta, kun esikoinen riehus vaan ja oisin halunnu ees sekunniksi ummistaa silmät

Ihanaa noin muuten, mut kaikki syömiset yökötti ja millään ei ois jaksanu kävellä saati olla hereillä... Pitänee mittauttaa hb neuvolassa tiistaina. Vaivaako muita väsymys :dead:

Hiiva on kamala.... täälä kokemusta yllin kyllin. Antibiootit aiheuttavat minulle aina.:angry3 Järkyttävä kutina ja polte alapäässä... lisäksi valkovuoto runsastuu..

Mielialavaihtelut on edelleen läsnä vahvasti. Aamulla raivosin täysillä, kun puoliso oli puristanut puolet appelsiineista mehuksi ja mä halusin syödä ne semmosenaan :shifty:

kadonnut mua vaivaa väsymys myös ajoittain. Viime viikolla pyysinkin hb:n mittausta, mutta se oli ihan ok. Kai se sitten jokin oire tai vaiva on..

Takaisin