Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullaki on pari viikkoa ollu ihan älytön väsymys :( Täytyy torstaina neuvolassa pyytää mittaamaan hemoglobiinit.

Mä en tajua, ei vaan suostu mittaamaan hb neuvolassa vaikka oon pyytänyt joka kerta! Turha kuulemma mitata sormenpäästä kun antaa nii väärän tuloksen (hieman joo, mutta antaa suuntaa kuitenkin) Tosi ärsyttävää!

Onpa erikoista Aamunen. Mulla mitataan neuvolassa joka kerta.
No niin on! Muilla tosiaan mitataan ilmeisesti joka kerta, tää suostu nyt sitte ottamaan vasta joskus viikolla 24 pvkn että saadaan hb myös. En tajua! Tekis mieli käydä työterveydessä mittauttamassa..

Ei mullakaan oo mitattu hb:ta sen ekan kerran jälkeen. Seuraavassa neuvolassa kuukauden päästä mitataan kuulemma.

Mulla iskias vaivaa ja pahasti. En oikein pystynyt nukkumaan viime yönä ku sattuu niin pahasti... Oon yrittänyt venytellä ja tehdä kaikkea mahdollista mikä helpottaa normaalisti paitsi lääkkeitä. Jos ei kohta auta, niin pitänee marssia lääkärille.

Onko muilla mitään hyviä vinkkejä iskiaksen hoitoon? Oon nyt venytellyt ja kovalla lattialla maannut selälläni (jalat sohvalla) ja käynyt kävelyllä.

Meillä mitataa hb aina ku tuntuu et tarvetta ois. Ens kerrallaki mitataa ku viimeks jo matalampi ku alussa ni tarkistaavat .

KasKas täällä alkaa oleen samaa vaivaa, yöt saan nukuttua mutta iltasin on päivän puuhista jumissa ja eilen jo kävelykin oli hankalaa, kun oli mennyt niin jumiin kun ehdin hetken makoileen sohvalla..

Nyt taas aamulla tulee vaaleanpunaista vuotoa, mulla ei pää kestä tätä kohta enää.. :( Koko ajan pelkää vaan toisen (ja itsenkin) puolesta.

Täällä vauvat ollu pari päivää hiljaa ja aamulla alkoi paineentunne alavatsalla. Nyt taas onneksi molemmat vauvat mielestäni liikuskellut. Mutta ärsyttävä tuo paineentunne

Voi itku vastavirrassa! Sais tuhrut loppua jo. :(

Onko sulla helpottanut noihin kipuihin mikään? Ootko ajatellut soittaa neuvolaan tosta iskiaksesta? Mä ajattelin huomenna soittaa ja kysellä että miten mä saisin sitä helpotettua. Haluaisin vielä nukkua ja kävellä ja olla töissä kun vielä pystyn enkä kipuilla iskiasta.

Mua alkoi tänään kiristää ylävatsalta.. tuosta vatsalihasten kohdasta.. mitähän tää ny sit on?? Paikatko vaan venyy?:confused:

Muokattu viimeksi:
KasKas tää on oikeastaan nyt vasta alkanut, niin ei oo tullut neuvolastakaan kyseltyä vinkkejä. Mulla on jotenkin muutenkin kynnys sekä soittaa sinne että muutenkaan ”valittaa” siellä asioista. Esimerkiksi jos jotain pientä kipuilua olisikin ollut niin kun meen sinne niin huomaan kertovani kuinka kaikki on hyvin. Enkä oo osannut tuon kummoisempia kokeilla, mitä itsekin olit jo kokeillut.

KasKas täällä alkaa oleen samaa vaivaa, yöt saan nukuttua mutta iltasin on päivän puuhista jumissa ja eilen jo kävelykin oli hankalaa, kun oli mennyt niin jumiin kun ehdin hetken makoileen sohvalla..

Nyt taas aamulla tulee vaaleanpunaista vuotoa, mulla ei pää kestä tätä kohta enää.. :( Koko ajan pelkää vaan toisen (ja itsenkin) puolesta.

Nuo vuodot on todella ärsyttäviä. Mutta myös ihan normaaleja joillakin... että vuotoja tulee pitkin raskautta loppuun asti ja silti kaikki hyvin! Ylimääräistä stresssiä vaan aiheuttavat.:confused5

Mua välillä vielä iltasin turvottaa niin että tuntuu ylävattanahka repeevän :D

Sama täällä, hitto miten kiristää :D Eikä mulla ole vielä edes kovin isoa mahaa, mitenköhän sitten kun tää pötsi alkaa oikeasti tästä kasvamaan... Heti jos unohtaa rasvata vatsan ja alaselän ihon, ni alkaa kutittamaankin. Yritä nahka kestää..:nailbiting::laughing002

Tän hetkisiä oireita närästys 24/7 ja nuo liitoskivut.. Eilen meinas vallan taju lähteä kun koitin vielä kävellä vaikka oli jo aikansa koskenut. Heti kun istumaan pääs ni kipu loppu ja kylmä hiki haihtui otsalta. Säikäytti kovasti, kun aiemmat liitoskivut on tuntunut muttei noin lujasti.

Onko muilla oireena että on jotenkin raskas hengittää?? Itsellä tänään ollut sellaista... + närästää.. :(

Muokattu viimeksi:
Mulla on joskus hengittäminen raskasta, enemmän iltaisin, en tiie mistä johtuu eikä oo jokailtasta.

Mut tänää se myrkyn lykkäs, nimittäin en oo sit nii kovaa työtä vielä nähny pskantamisen eteen ku tänään..ja nyt on sellane olo, et joku on rassannu puuhalolla takapuolta. Epäsäännöllistö vattantoiminta niinkö muutenkin ollut raskausajan, aiemmin oli kellontarkka vatsantoiminta pari kertaa päivässä.

Tänään oli neuvola, siellä ei erikoista. Kaikki tuntui olevan ihan hyvin. Hb 130g/l, tippunut 19 yksikköä ensimittauksesta. Seuraavaks odotellaanki sit rakenneultraa :)

Mulla kanssa raskas hengitys ja muistan miehen huomioineen sen jo ennen joulua. Nyt tuntuu jatkuvasti ja itsekin herkemmin huomioi. Myös ajottain närästää .
Ja epäsäännöllinen vatsantoiminta on ollut ihan alkuraskaudesta asti.
Ja iltaturvotus on jäätävää, housujen masutuubikin tuntuu liian kireältä, vaikka on melko venyvää.
Supistuksia on kanssa, niin harkka, kun satunnaisia kipeitäkin. Stressi ja esim esikoisen perässä juokseminen ja nostelu aiheuttaa noita.
Siinä nyt varmaan tän hetken ärsyttävimmät vaivat mulla.

Takaisin