Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ainakin harjoitus supistukset tuntuu siltä, että ihan kuin sellainen leveä vyö mahan päällä kiristyis. Ei varsinaista kipua, lähinnä tukala olla.

Ainaki mulla harkkasupparit tuntuu siltä et vatsa kovettuu, ni ikäänkui vatsalihakset puristus kasaan :D vähä vaikee selittää, koko maha siis jännittyy hetkeks ilman et voi ite siihe vaikuttaa. vähä ahistaa henkeeki samalla. Se on kohdun supistelua. Ei siis satu eikä harkkasuppareide kuulukkaa sattua, vähä epämukavalta vaa tuntuu :)

Mulle yks lääkäri sano että yleensä harkkasupparit alkaa sivuilta ja tulee keskelle ”puristava tunne” kun taas oikee suppari joka avaa tai valmistelee synnytyskanavaa niin tulee ylhäältä alaspäin. Ja nyt kun on tullu molempia niin kyllähän tuo aika totta mun kohdal on. :D noita oikeita supparei pitää mun välttää eli kaikki mikä niitä tuottaa on kiellettyä ja harkkasuppareita tulee millo vaan.

Esikoisen raskaudessa en edes huomannu noita harjotussupistuksia muusta kun siitä, kun kädellä kokeilin että vatsa oli ihan kova. Ihan lopussa saatto tuntua aavistuksen epämukavilta esim kävellessä.

Yllättävän monella tääll tuntuu jo olevan jonkinlaisia tuntemuksia ja supistuksia.

Täällä pahoinvoinnin voisi sanoa jo helpottaneen, mutta kiertohuimauskohtauksia tulee edelleen:( Ja sillon lentää yrjö niin että viimisetkin vatsahapotkin tulee pihalle.. Neuvolaan soittelin tänään, että olisiko lääkärillä mitään apua olemassa, muuten joutuu viettämään koko raskauden sohvan pohjalla ja koulu jää tauolle jo nyt :( Mieliala on ollut aika matala ja kohta saa varmaan hakea apua masennukseenkin.

Jotain hyvääkin kuitenkin, pienen tyypin liikkeet tuntuu jo ihan selkeästi, tänäänkin on heilunut pitkin päivää :)

Täällä pahoinvoinnin voisi sanoa jo helpottaneen, mutta kiertohuimauskohtauksia tulee edelleen:( Ja sillon lentää yrjö niin että viimisetkin vatsahapotkin tulee pihalle.. Neuvolaan soittelin tänään, että olisiko lääkärillä mitään apua olemassa, muuten joutuu viettämään koko raskauden sohvan pohjalla ja koulu jää tauolle jo nyt :( Mieliala on ollut aika matala ja kohta saa varmaan hakea apua masennukseenkin.

Jotain hyvääkin kuitenkin, pienen tyypin liikkeet tuntuu jo ihan selkeästi, tänäänkin on heilunut pitkin päivää :)

Ootko kokeillut hierontaa tuohon huimaukseen. Mulla tulee normaalistikin ilman raskautta tosi pahoja kiertohuimauskohtauksia, jos en käy hieronnassa 1-2 viikon välein. Mikään muu niihin ei ole auttanut kuin hieronta.

Täällä myös tulee jo välillä harjotussupistuksia, varsinkin iltaisin. En niitä välillä edes huomaa, muutakun sitten kun kokeilee kädellä. Tulee sellanen kevyt puristava tunne, ehkä vähän epämukava ja kun kokeilee vatsaa niin se on kova.

Ootko kokeillut hierontaa tuohon huimaukseen. Mulla tulee normaalistikin ilman raskautta tosi pahoja kiertohuimauskohtauksia, jos en käy hieronnassa 1-2 viikon välein. Mikään muu niihin ei ole auttanut kuin hieronta.

Tämä johtuu minulla sairaudesta, voi kun hieronta auttaisikin..

Täällä meinaa alaselkä alkaa vihoittelemaan, häntäluun kohdilla tuntuu toisinaan ikävää kipua ja säteilee myös alemmaksi pakaraan. Onneksi ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista joten sen kestää. Muuten menee tällä hetkellä hyvinkin oireettomasti, mistä en yhtään valita :)

Mulla on myös alaselkä todella kipeä. Varsinkin selällään jos hetken makaa, on vaikea saada itseään enää suoraksi. Oikea puoli on todella kipeä ja joka askeleella tuntuu, että joku iskisi puukolla selkään.

Noni, nytkö se alkaa? Närästää! Närästänyt jo ainakin kaks tuntia! :D valitus alkaa, toiset on kestäny kaikkia oireita monta viikkoo ja mää kahen tunnin närästämisen jälkee tuun tänne valittamaan!

Mulla kans ihmeellistä kipua häntäluun kohdalla, välillä myös vihlaisevia kipuja alavatsassa. Joka yö myös vessareissuja ja toisinaan valvomista. Ja nälkä on koko ajan tai ainakin kamala ruuanhimo :D Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvin nautinnollista aikaa ainakin toistaiseksi mun mielestä, ihana tuntea pieniä liikkeitä ja kokea kuinka oma keho muuttuu ❤ Oon myös ihan superrakastunut mun mieheen, tai siis totta kai oon häntä aiemminkin rakastanut, mut nyt on oikeen semmonen siirappinen olo koko ajan, ikävöin toista hulluna, jos ollaan muutamakin tunti erossa. Hormonit varmaan...

Täällä ihan samat fiilikset :shifty:
Pakko mennä kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan ensviikolla oman mielenrauhan vuoksi :wacky:
Komppaan :D Nyt kun pahoinvointi ja väsymys on väistyny, maha ei oo vielä kasvanu selväksi vauvamahaksi(menossa rv 17+4) eikä liikkeetkään oikeen tunnu (pikku hipasuja mut onko ne sit kuitenkaan vauva vai omaa mielikuvistusta?) niin ihan alkaa miettiä et onko sitä raskaana sit kuitenkaan :D

Ääh, kävin tänää diabeteshoitajalla, muuten kaikki ok, mutta jouduttiin ottamaan yks sokerilääke pois ku maksa-arvot nousussa, ennenki reagoinu samaan lääkkeeseen vastaavanlaisesti, mut nyt tuli vahvistus sille, et se tosiaan johtuu tosta lääkkeestä. Eli insuliineilla mennään loppuun saakka. Mut onneks ei oo mikää maailmanloppu, en olis vaa halunnu luopua tosta lääkkeestä kokonaan, kun kuitenki vähä turvallisempi ku insuliinit.

Siis mun alavatsa on työpäivän jälkeen tosi arka jokaisena päivänä.... onkohan se jotai hälyttävää vai vaan kasvukipuja? Auttaisko se raskaustukiliivi? Istumisen jälkeen kun nousee seisomaan niin ihan HIRVEE tunne

papupata tuli jonkin tyyppiset liitoskivutkin mieleen..mutta jos on selkeästi alavatsa eikä edim häpyluu niin en osaa sanoa.. Onko sulla millanen tuoli käytössä? Onko mahdollista jalotella aina tasaisin väliajoin ja kokeilla jos se helpottais? Tai säätää työpöytän korkeutta niin että tekisit osan päivästä seisten?

Papupata23 kuullostaa liitoskivuilta. vatsansivut,häpyluun seutu,nivusten seutu kipeytyy? Mulle lääkäri sano et tukivyöstä ois varmasti apua. Ite en sitä ottanu ku en pitäny ajatuksesta et vyö ois kireel mahan ympäril ku mikää ei saa muutenkaa puristaa, ite sit vaa kärvistelen. Noi kivut ei oo vaarallisia mut tosi ikäviä..

Takaisin