Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kans välillä ihan unohdan että olen edes raskaana kun oireita ei juurikaan tällä hetkellä ole.

Tänään ollut todella tukala olo, alavatsa kuin tulessa liikkuessa, kipupiste vaihtelee puolelta toiselle ja pissalla käyminen sattuu... Onkohan vaan kovia kasvukipuja vai jotain muuta..? Jos ei huomisaamuun mennessä ole helpottanut niin täytyy sitten soittaa neuvolaan asiasta.

Täällä kans tota tukalaa oloo ja kipua, pissalla käyminen tekee jälestä päi mulla ainaki alamahan helläks/kipeeks ku vähä joutuu ponnaa.. helpottaa sit hetken päästä. Esikoisesta oli samaa eikä mitn pissatulehduksiakaa ollu, et normi meininki ainaki tämmöne..

Lenkin jälkeen alkoi alaselkä kipu.. ei mikää älyttömän kova kuitenkaan.. kävin pitkästä aikaa lenkillä..

Mullaki monet ruoat alkanu maistuu kalalta ja nyt jouduin lopettaa ruisleivänki syömisen ku se maistuu maksalta :(

Mulla tulee tää aina syömisen jälkeen, söinpä mitä tahansa! Aina on otettava heti purkka tai pestävä hampaat, muuten ei tuo maku lähde suusta :/ Ollu koko raskauden...

Kärsiikö joku muukin unettomuudesta? Mä sain ihan tälle viikolle asti nukuttua vallan mainiosti [rv16+5] mitä nyt joutu vessaan herätä 2-3 krt yössä, mut muuten ei mitään ongelmaa nukahtamisessa. Nyt vessakerrat vähentyneet 1 kertaan, mut sen jälkeen ei tuu uni o_O Siinä sitä sit pyörii 3-4 tuntia ennenkun kello "herättää" töihin. Nukkumaanmenokin on jotenkin vaikeeta: välillä simahdan jo todella aikaseen illalla (yleensä klo21 tienoilla) ja välillä ei nukuta vaikka kello näyttää puolta yötä.
Olisko kellään neuvoja unensaantiin?

Mulla tulee tää aina syömisen jälkeen, söinpä mitä tahansa! Aina on otettava heti purkka tai pestävä hampaat, muuten ei tuo maku lähde suusta :/ Ollu koko raskauden...

Mulla on kamala maku suussa nyt aina syönnin jälkeen, nyt töissä ja ei oo ees purkkaa tai mitään pastilleja niin yäääääk!

Kärsiikö joku muukin unettomuudesta? Mä sain ihan tälle viikolle asti nukuttua vallan mainiosti [rv16+5] mitä nyt joutu vessaan herätä 2-3 krt yössä, mut muuten ei mitään ongelmaa nukahtamisessa. Nyt vessakerrat vähentyneet 1 kertaan, mut sen jälkeen ei tuu uni o_O Siinä sitä sit pyörii 3-4 tuntia ennenkun kello "herättää" töihin. Nukkumaanmenokin on jotenkin vaikeeta: välillä simahdan jo todella aikaseen illalla (yleensä klo21 tienoilla) ja välillä ei nukuta vaikka kello näyttää puolta yötä.
Olisko kellään neuvoja unensaantiin?

Mulla on ollu uniongelmia, just tota ettei meinaa enää vessakäynnin jälkee nukahtaa uudestaan. Nyt oon kahtena iltana ottanu magnesiumia ja oon nukkunu tosi hyvin :) Sitä kannattaa ainaki siis kokeilla.

Mulla kans noita univaikeuksia. Illan nukahtamiseen neuvolassa kauppasivat melatoniinia, mutta en suostunut siihen. Mulla juurikin pahinta kans tuo että yöllä herää ja ei enää unta. Toissa yönä nukuin huimat 3h. Itselle en ole vielä löytänyt sopivaa apua unen saantiin.. Melkein kaikki kikat on kokeiltu

Ihan uteliaisuudesta, milset Donitsi halua melatoniinia?

Mulla oli itsellä unihäiriöihin noita, mutta olivat hyödyttömiä. Lapsipuolelle sen sijaan toimivat hyvin.

Pelkään että sekin vähän omaa tuotantoa menee sekaisin ja sitten kun aikasemmin jo asiasta lääkärissä puhunut(ennen raskautta) niin meinasi silloin että on turhia muutenkin mulle, koska mua väsyttää illalla kuitenkin, mutta uni ei vaan tule. Ja noihin yö heräämisiin se ei auta.. mulla oli lääkkeet yhdessö vaiheessa että sai unet kohdilleen, mutta nyt ei voi käyttää niitä. Niidenkin kanssa oli et yöllä heräs ja unet sen jälkeen hukassa..

Mulla ällöttää ehkä eniten just purkka ja xylitolpastillit :O Karsee ongelma.. menee hampaat varmaan kauheeseen kuntoon tässä odotusaikana.. Ne maistuu jotenkin ylimakeille. Ennen raskautta olin kyl oikea purkkasumppi :bored:

Pelkään että sekin vähän omaa tuotantoa menee sekaisin ja sitten kun aikasemmin jo asiasta lääkärissä puhunut(ennen raskautta) niin meinasi silloin että on turhia muutenkin mulle, koska mua väsyttää illalla kuitenkin, mutta uni ei vaan tule. Ja noihin yö heräämisiin se ei auta.. mulla oli lääkkeet yhdessö vaiheessa että sai unet kohdilleen, mutta nyt ei voi käyttää niitä. Niidenkin kanssa oli et yöllä heräs ja unet sen jälkeen hukassa..

Okei. Noi uniongelmat on kyllä kurjia, mulla ajoittaista unettomuutta mihin ei auta mikään. :/

Toivottavasti sulla löytyy joku ratkaisu tai yöunet alkavat itsekseen parantua!

Mulla oli yliväsymystä alkuraskaudessa. Ennen joulua oli taas kokoaja pirtee eikä uni meinannu riittää ees 2h/ yö. Nyt oon ollu taas kipee uudestavuodesta asti niin ei oo paljo muu huvittanu ku nukkuminen. :(

Mahtaako meikäläinen olla ollenkaa pieninpäin, ihmettelen vaan. Ilmeisesti pitäs osata nauttia tästä oireettomuudesta, mut helpommin sanottu ku tehty. Kai se kostautuu sitten kesäkuussa :D ei edelleekään oo tarvinnu vaihtaa omia vaatteita äitiysvaatteisiin, vaik viikkoja jo 17+2.

Saaramaria mulla vähän sama tunne ensviikko vielä ja pääsee RU ni näkee missä mennään, mut ihan omilla vaatteilla mäkin viel meen tosin tykkään vähän väljemmistä paidoista ja omat farkutkin menee, vaikka töissä paljon mennään collegeilla ja mulla jo 20+0

Onneks voi sentää kuunnella sydänääniä ku muuten ei tietäs mistää olevansa raskaana..nii paits et menkat ei tuu, mut iha hyvi voisin laittaa stressin piikkiin senkin. Mulla rakenneultra vasta helmikuun alussa. :)

Onneks voi sentää kuunnella sydänääniä ku muuten ei tietäs mistää olevansa raskaana..nii paits et menkat ei tuu, mut iha hyvi voisin laittaa stressin piikkiin senkin. Mulla rakenneultra vasta helmikuun alussa. :)

Täällä ihan samat fiilikset :shifty:
Pakko mennä kuuntelemaan sydänääniä neuvolaan ensviikolla oman mielenrauhan vuoksi :wacky:

Takaisin