Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuntuu välillä inhottavaa painetta alavatsalla. Vähän niinkuin virtsarakko olisi täynnä vaikka ei olekkaan.
Pahoinvointi vähentynyt huomattavasti. Eilen tosin tuli automatkalla yhtäkkiä kamalan huono-olo. Piti mennä äkkiä kotiin syömään ja lepäämään.Huh.

Unettomuus, voi kyllä, voi kökkö. Sen kerran kun taapero nukkuis yöllä niin minä en vaan unta saa. Niin raivostuttavaa ja siinä sitte hiljaa ravaat pissillä ja mietit miten selviät tulevasta päivästä väsyneenä.

Kiukkuisuus ja mieli maassa :( miehen iltavuorot on niin yksinäisiä. Oon jumissa kotona. Täältä millään julkisilla mihinkään tosta vaan pääse. Ärsyttää.
Ehkä keväällä sitten helpottaa, kun luonto herää ja kävelylenkit kivempia. Ehkä. Yksinäisyys syö ihmistä.

Tänään huomasin kun varastoa tyhjennettiin että mulla tosiaan alkaa olla maha (tiellä) !?! :D siis kyykkyyn menin jotain ähräämään. Ohhoh. No johan se rv 16....välillä menee viikot äkkiä.
Ja entistä aiempaa mulla kyllä kärsii kroppa, etenki maha alkaa vihloa ym jos paljon teen hommia kotona ilman lepoa. Ja selkä... kun aiemmissa raskauksissa vaivat tuli vasta loppua kohti.

Mullakin tuli nyt ensimmäistä kertaa pidemmällä kävelyllä kipeäksi alavatsa. Joutui pysähtymään useamman kerran, mutta eipä paljon helpannut. Vasta sohvalla maatessa loppuivat.

Kokoajan on pissahätä... Ja jano. EI kiva yhdistelmä! :smiley-ashamed004 Pahoinvointia edelleen (rv15+3) myöhään illalla ja yöllä, josko se tästä kohta loppuisi, on ollut lieventymään päin.

En suosittele ketään aivastamaan selällään... Ai sitä repäisykivun määrää!..

Joo noihin aivastuksiin on oppinut varautumaan oikeanlaisella asennolla, edes puolimakaavassa asennossa ei kannata aivastaa. Mielellään kun valmiiks menee vähän kyyryyn ni sit ei tunnu missään :angelic:

Opin kanssa kerrasta että jos alkaa aivastuttaa ni äkkiä kyyryyn, sen verran pahalta tuntui selinmakuulla.

Mäkin oikee pelästyin tota aivastamista ja äkkiliikkeitä! Nyt osaa varautua. Mulla pahoinvointi jatkuu vieläki, aamupuurot ja vitamiinit taas vessanpöntössä. Nyt rv17+3, ei tää taida helpottaa ku vasta kesällä :dead:

Vähän pelästyin yöllä kun heräsin ja alavatsassa tuntu sellasta pistelevää pientä kipua ihanku maha olis 'puutunu' :o Tää kipu ei siis ollu mitenkää kovaa mutta vähän pelästytti, olin vissiin nukkunut mahallani tai jotenkin nukkuessani painanut mahaa ehkä liikaa...

Mulle on lääkäri sanonu et mahallaan nukkuminen ei oo ongelma niin kauan kun tuntuu hyväl. Mä nukun parhaiten mahallani. Ja nukunkin mahallani huoletta viel pitkään nyt viikot 16+ 4 ( pitäs muistaa käydä koneella mutta tuo allekirjoitus)

Voi kamala sitä repimiskipua kun kans eilen tuli aivastus sohvalla maatessani.. huhhu.. luulin että kohtu repee.:eek:
Mulla on jotenki molemmat pohkeet arat ja vähän kävellessä sattuu.... onkohan tämäkin jokin raskausoire vai eikai mikään veritulppa:nailbiting: Mitään fyysisesti raskasta en ole tehnyt.

Muokattu viimeksi:
Onko muilla levottomien jalkojen kanssa ongelmia? Kärsin siitä muutenkin varsinkin kesäisin ja nyt raskausaikana joka ilta! Mulla oireena on jalkojen kuumotus ja jomotus. Ja ei, kylmägeeli tai muu kylmä ei auta. Olen tästä muutenkin kärsinyt noin 15 vuotta, mutta en pahemmin talvisin aiemmin. Yksi pikkuikkuna rakosillaan öisin että auttaisi oloa. Tämä vaikeuttaa unta ja lääkärin apu asiaan oli saikku jos ei töissä jaksa. Saa nähdä mitä neuvolalääkäri sanoo parin viikon päästä.

Huomasin myös pari päivää sitten reippaalla kävelylenkillä ensimmäistä kertaa kipua alavatsassa. Todella ikävän tuntuista. Ilmeisesti niitä liitoskipuja..

Onko muilla levottomien jalkojen kanssa ongelmia? Kärsin siitä muutenkin varsinkin kesäisin ja nyt raskausaikana joka ilta! Mulla oireena on jalkojen kuumotus ja jomotus. Ja ei, kylmägeeli tai muu kylmä ei auta. Olen tästä muutenkin kärsinyt noin 15 vuotta, mutta en pahemmin talvisin aiemmin. Yksi pikkuikkuna rakosillaan öisin että auttaisi oloa. Tämä vaikeuttaa unta ja lääkärin apu asiaan oli saikku jos ei töissä jaksa. Saa nähdä mitä neuvolalääkäri sanoo parin viikon päästä.

Mulla on välillä vähän ollu, varsinki jos on liian kuuma makkarissa ku käyn nukkumaa. Ei onneks kauheesti oo vaivannu ja toivottavasti ei alakkaa raskauden edetessä. Hieronta voi joskus auttaa levottomiin jalkoihin, ootko kokeillut?

Kun ei sekään auta. :( Ainut minkä lääkäri muuten mainitse oli se, onko mun veren rauta-arvoja mitattu tarkemmin. Siitä ei ole ollut aikaisemmin puhetta kun tästä olen lääkäreiden kanssa puhunut.

Ja muutenkin eri reaktio jaloissa kun normaalisti kun näin talvella vaivaa vaikka ikkuna tosiaan yöllä auki ja patterit aina nollissa muutenkin tämän takia ja enemmän jomotusta kuin normaalisti. Ei muuta mutta kun vaikuttaa pahasti nukkumiseen.

Ps. Myös magnesium testattu, mutta miten sen kanssa raskausaikana. Voiko ottaa?

Joo tiedän sen tunteen ku ei meinaa sen takia saada nukuttua :( Tota rautajuttua en oo aatellukkaa että vois olla tekemistä sen kanssa. Emmäkää oikee keksi sit muita keinoja enää :( Magnesiumista on munki pitäny kysyä neuvolasta mutta en oo muistanu. Luulisin kyllä että on ok kun raskausvitamiineissakin sitä on.

Onko muilla vatsa toiminnassa ongelmia? Alkuun iha karmeeta ummetusta ja nyt toisin päin, vatsa ihme löysällä koko ajan :dead:

Mulla ummetus jatkuu edelleen.

Uskoisin, että magnesium olisi ok. Pitää vielä tarkistaa.

Takaisin