Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla ollut unettomuutta? Itse herään vähintään kerran joka yö ja en meinaa sen jälkeen saada enää unen päästä kiinni. Yleensä olen sitten 1-2 h hereillä. Ja tätä saattaa tapahtua jopa muutaman kerran yössä. Alan olemaan todella yliväsynyt.
Neuvolassa epäili, että saattaa olla hormonaalista. Neuvolakäynnillä en kyllä ollut näin loppu tämän takia kuin tällä hetkellä.
Nyt 16+5

Onko muita kiukkupusseja? Tää vitutus ja kiukuttelu on ihan mahdotonta! Alkaa jo itseä harmittaa, kun joka asiasta tulee vetäistyä herneet nenään. Ei paljon itsehillintä auta, vaikka kuinka yritän. Tekis mieli muuttaa johonkin autiotupaan ylhäiseen yksinäisyyteen kiukkumaan :angry5:angry4:sorry:

Sama [emoji51] voi mies parkaa..

Onko muilla ollut unettomuutta? Itse herään vähintään kerran joka yö ja en meinaa sen jälkeen saada enää unen päästä kiinni. Yleensä olen sitten 1-2 h hereillä. Ja tätä saattaa tapahtua jopa muutaman kerran yössä. Alan olemaan todella yliväsynyt.
Neuvolassa epäili, että saattaa olla hormonaalista. Neuvolakäynnillä en kyllä ollut näin loppu tämän takia kuin tällä hetkellä.
Nyt 16+5

Mulla oli tota plussasta lähtien (yai jopa vähän ennen) ekat 2-3kk. Joka yö heräsin neljän ja viiden välissä ja valvoin 1-3h eli välillä siihen asti kun kello soi aamulla. Sitten se alkoi vähenemään ja loppui. Mäkin epäilen että on jotenkin hormonaalista ja yksi tuttu on nukkunut huonosti yhden raskauden alusta loppuun.

Mulla ei varsinaista unettomuutta ole ollut, mut heräilin alkuun jossain yhden maissa noin niinkun muutenvaan, nukahdin melkeen heti taas. Normaalisti nousen ylös viiden aikaa aamulla, aiemmin ollut sen kanssa vähän ongelmaa, mut nyt oon huomannu olevani normaalia virkeempi.

Ja kiukkusuudesta, joo, oon huomannu, et henkilökohtanen maailmanloppu tulee nykyää herkemmin kuin aiemmim, tosin oon oppinu hiukan hillitsee itteeni, et en ihan turhasta alkais muille päristä, keskenäni päristelen sitten ihan olantakaa.

Eilen oli vähän kipuja alavatsa/nivusalueella. Muuten vointi ihan hyvä :)

Mulla vaikuttaa tää raskaus jotenkin kummasti uneen. Alkuraskaudesta heräilin, mut nyt se on vaihtunut yön aikaiseen touhuamiseen. Kävelen ja touhuan joskus muutenkin unissani, mutta nyt se on raskauden aikana tullut joka viikkoiseksi. Mies alkaa olla aika hermoraunio kun saatan unissani alkaa huutaa, tai herättää sen. Viimeksi hyökkäsin sen jalkoihin ja aloin nakertaa varvasta :hilarious:.

Heräsin aamulla siihen, että kohtu oli ihan kivikova ja sattui. Kesti pari tuntia ja kohtu jäi vähän helläksi sen jälkeenkin. Ilmeisesti harjoitussupistuksia? Sydänäänet kuuluu dopplerilla normaalisti eikä tule verta :)

Kuulostaa harkkasupistukselta. Jos toistuvat usein kivuliaina niin ottaisin yhteyttä neuvolaan. Niiden ei pitäisi yleensä sattua.

Mullakin supistelee välillä just tollew, et vatsa menee kivikovaksi mut ei oo tosiaan kipeitä :) esikoisesta oli myös samaa

Mullakin maha on kovettunut muutamana aamuna lähiaikoina, mutta ilman mitään kipuja.

Tajusin tänään että nälkä ei aiheuta enää sellaista huonoa oloa kuin aiemmin. Toki siis sellanen normaali heikko olo tulee jos verensokeri pääsee liian alas.

Jaahas, taas pahoinvointia... Luulin jo että helpotti, kun pari viikkoa lähes oireetonta. Tänään taas iltapäivällä valahdin ihan kalpeaksi ja äkkiä peiton alle pimeään pahoinvointia piiloon...

Pahovointia toisinaan. Jännää kipristelyä lantion alueella ja välillä tuntuu kyljissä, ihanko joku potkaisi. Vauhdikas lapsonen oli ultrassa, mutta tuskin vielä.

Viikolla 17, ja pahoinvointi jatkuu edelleen :D Välillä saattaa tulla pari päivää jos on saanu ajotettua syömiset ihan nappiin, ettei paljoa okseta, mutta viime yönä taas heräsin pari tuntia nukahtamisesta kylmään hikeen ja huonoon oloon.. Ei vissiin ollut riittävä iltapala. Muutenkin olen raskauden alusta asti herännyt melkein joka yö aamuyöstä aina kolmen- neljän maissa ja sitten ei hyvällä tuurilla enää tulekaan uni uusiksi.. En käsitä millä energialla selviän päivistä kun päivälläkään en saa nukuttua! Toki yleinen vire on yhtä korkea kuin jollain puoliksi maatuneella manaatilla, kiva kun tuleva äiti on jo ennen lapsen syntymää ihan loppuun palanut :D Joo, ei tässä voi enää kun nauraa tälle meiningille...

Siis mulla on ehkä liitos”kipuja” :o Vielä ei oo kivuiksi asti yltyneet mutta tuntemuksia kuitenkin ja parin päivän jälkeen tajusin että niitähän ne taitaa olla.. Ahdistaa jo nyt jos musta tulee ihan vaivanen tän raskauden kanssa. :D Koska kaikki pahimmat skenaariot pitää ajatella heti..

Tänään tuli ihan järkkyjä vihlaisuja koko mahaan, vihloi alhaalta ylöspäin. Säikähdin niin kovasti että taidan vaan lepäillä lopun lomaa. Onko muilla ollut mitään vastaavaa?

Vastavirrassa, musta kans tuntuu että tulee niin vaivaseksi tämän raskauden kanssa... jostain luin että kun kovia liitoskipuja niin synnytyksen pitäisi olla helpompi/kivuttomampi.. toivottavasti pitäisi paikkansa :O

Tänään tuli ihan järkkyjä vihlaisuja koko mahaan, vihloi alhaalta ylöspäin. Säikähdin niin kovasti että taidan vaan lepäillä lopun lomaa. Onko muilla ollut mitään vastaavaa?

Jotain kohdun kasvusta johtuvaa? Ei kannata liikaa hätääntyä, vasta jos huomaat että tulee selkeästi rasituksessa tai sen seurauksena ni sit lepoo vähän. :)

Donitsi kyllä mä silti kärsisin ennemmin synnytyksessä kun 20 vkoo kävelisin vaivasesti ja oisin saikulla vaikka kuinka aikasin. :D Mutta sit taas jos ne kivut kuitenkin tulee ni kelpais kyllä.. Vaikka mä taas nopealla googlettelulla törmäsin johonkin missä sanottiin että synnytyksessä kannattaa kertoa, jos kärsii liitoskivuista..

Mä kans pelkään muuttuvani vaivaiseksi, liitoskipuja on aikalailla ja tuntuu et maha on nyt jo nii raskas :happy090

Valkovuoto on ollu tänään ihan kokkareista. Eikai jotain hiivaa pukkaa, tosin ei mitään oo muuta oireilua... Ei oo koskaan aiemmin ollut ni varmaan nyt sit iskee :sick009

Donitsi kyllä mä silti kärsisin ennemmin synnytyksessä kun 20 vkoo kävelisin vaivasesti ja oisin saikulla vaikka kuinka aikasin. :D Mutta sit taas jos ne kivut kuitenkin tulee ni kelpais kyllä.. Vaikka mä taas nopealla googlettelulla törmäsin johonkin missä sanottiin että synnytyksessä kannattaa kertoa, jos kärsii liitoskivuista..

Joo niin minäkin enemmin sen lyhyemmän ajan kärsisin mutta kun ne kivut on löytänyt tiensä jo tänne :/ .. itsellähän ei sen kummempaa tietoa ole kuin mitä jostain lukenut.. synnytykseen en sen enemmin rupea perehtymään kuin on tarve..

Joo niin minäkin enemmin sen lyhyemmän ajan kärsisin mutta kun ne kivut on löytänyt tiensä jo tänne :/ .. itsellähän ei sen kummempaa tietoa ole kuin mitä jostain lukenut.. synnytykseen en sen enemmin rupea perehtymään kuin on tarve..

Ah, voi ei! Onko aiempaa kokemusta liitoskivuista? Jostain luin että jollain ois kestänyt ihan muutaman viikonkin tässä kohtaa ja palannut sitten vasta viime metreillä. Luulin/luulen siis että kestää koko loppuraskauden. Ja auttaako esim särkylääke mitään?

Ah, voi ei! Onko aiempaa kokemusta liitoskivuista? Jostain luin että jollain ois kestänyt ihan muutaman viikonkin tässä kohtaa ja palannut sitten vasta viime metreillä. Luulin/luulen siis että kestää koko loppuraskauden. Ja auttaako esim särkylääke mitään?

Ei mitään kokemusta, vaikka yksi raskaus takana, mutta vain rv 16 asti... Nyt meinaa olla niin kovat kun vihlasee tosta häpyluulta että meinaa askel pettää ja tuntuu joka asennossa.. Särkylääkkeitä yritän vältää joten ei ole tullut näihin kipuihin otettua.. Olisi ihan kiva jos vain hetken kestäisivät..

Kyllä mulla ainaki esikoisesta kipuja oli koko raskauden mut välillä paljo maltillisenpina ja välillä katos kokonaa. Neuvolalääkäri sano et paljo enemmä maha kipuilee näin alussa ennen ku tossa rv 20--> kohtu nousee ylöspäin eikä enää ns. roiku kiinnikeiden varassa..

Takaisin