Oireet

Mulla on ihan levottomat jalat. Koko ajan särkee ja kolottaa :D nyt ei ainakaa vielä kuvota samanlailla ku aiemmissa raskauksissa että sitä odotelleassa :/ ja turvotusta on ja mahassa tuntuu välillä oudolle.. ihan ku olis maha tyhjä mut oon kuitenki syönyt ihan normaalisti. Lisäks hengästyttää helposti ja välillä jopa huimaa.. ainii ja itekki tiedostan jo et mielialat vaihtelee aika paljon ni on taas miehellä kestämistä! :D
 
Minulla tuo nuhainen olo ja aivastelu myös ja pahoinvointi, väsymys alamahan juilinta ja rintojen kipeys...
Viikkoja pitäisi olla se 4+5, mutta mua ihmetyttää että miten kun tota pahoinvointia ollut jo 2viikkoa?
 
Onko kellään ollut jo alkuraskaudessa selkävaivoja?? Vaikka aiemmassa raskaudessa? Mulla ne alko vähän ennen plussaa selkä oireilla, alussa särki alaselkää ja pelkäsin tosi paljon se enteilevän keskenmenoa. Se kuitenkin hellitti ja kipu on siirtyny ylemmäs selkään. Sellasta jomottelua ja "väsyneisyyden" tunnetta. Yhä pelottaa että merkkaako se jotain huonoa, kun ei mulla aiemmin oo tämmöstä ollu... Toisaalta testit on tummuneet koko ajan ja perjantaina sain leffaviivat iltapissistä (4+1), niin tuskin on menny ainakaan vielä kesken... Tai noh mistäpä näitä tietää. Oon toki voinu loukata sen jotenkin töissäkin... Google on laulanu paljon mut sieltä nyt saa vaikka millasia vastauksia.
 
Mullakin oli viime viikolla alaselkä oudon kipeänä, just ihmeellistä jomottelua ja semmosia ns.lämpöaaltoja. Itsekin niitä säikyin. Ei ole tällä viikolla ollut niitä.
 
Mulla on ollu alaselkä kipee nyt kolme päivää. Joka päivä aina helpompaa. Aluks kuljin ihan vinossa kun ei vaan saanu itteensä suoraksi ja se kipu oli ihan järjetöntä. Mulla kyl tulee tämmöstä särkyä pari kertaa vuodessa niin en oo vielä huolestunut.
 
Oonko ainoa ketä kiusaa tämmöinen alkuraskauden vaiettu vaiva, ripuli? Nyt viikon ajan joka yö herään aamuyöstä kun kouristaa mahasta. Lamaannuttava pelko siitä menikö nyt kesken, ja kiireellä pytylle. Ei tule kyllä verta ei, ja kouristelukin helpottaa siinä asioinnin jälkeen. Kuinka kauan tätä voi kestää?! Vai onko tää nyt joku vastapaino sille että pahoinvointi on melko vähäistä...?
 
Mä tuun hulluksi tämän pahoinvoinnin kanssa. 24/7 ja eilen meinasin autoon oksentaa.. kauan tää kestää? Jatkunut jo melkein kaksi viikkoa pahenevasti...Raskaus kun on kuitenkin aivan alussa 4+6 :meh:
 
Täällä oli 5 hyvin vähä oireista päivää, kunnes tänään alkoi tutusti vatsasta juilimaan aina silloin tällöin. Vaikka tiedossa onkin oireiden vaihtelevuus niin kyllä se alkaa aika nopeasti mietityttämään, et onko kaikki hyvin. Onneksi enää puolitoista viikkoa varhaisultraan. Toivottavasti saisi sieltä hyviä uutisia ja niiden avulla osaisi nauttia myös oireettomuudesta. :)
 
Oonko ainoa ketä kiusaa tämmöinen alkuraskauden vaiettu vaiva, ripuli? Nyt viikon ajan joka yö herään aamuyöstä kun kouristaa mahasta. Lamaannuttava pelko siitä menikö nyt kesken, ja kiireellä pytylle. Ei tule kyllä verta ei, ja kouristelukin helpottaa siinä asioinnin jälkeen. Kuinka kauan tätä voi kestää?! Vai onko tää nyt joku vastapaino sille että pahoinvointi on melko vähäistä...?

Mulla on nyt ehkä 3-4pvä ollut juuri samaa. Eilen kirjoittelin noista mahakivuista mutta tänään aamuyöllä tuskaillessa yhdistin niitä nyt vähä suolistoperäisiksikin eli maha on kuralla juu. Oon kyllä muutoinkin aika "huonomahainen" mutta nyt kun sinäkin tästä kirjoitit niin ehkä tämä voi tosiaan raskauteenkin liittyä.
 
Lueskelin jo netistä muutenkin noista vatsaoireista, ja jossain sanottiin että ripuli olis samantyyppinen oire kuin pahoinvointi ja voi kestää koko alkuraskauden :wideyed:. Viime yö meni onneks rauhassa, mut tänään aamusta alkaen maha ihan kuralla. Mulla diagnosoitu ärtyvä suoli, mutta pysynyt jo pidemmän aikaa hyvänä ruokavaliolla. Nyt ei auta mikään! Vaikka kuinka syö "oikeaoppisesti" niin ei minkäänlaista merkitystä :sad001.
 
Onko muilla ollut tosi rajuja vatsakipuja ja selkösärkyä? Itselläni oli muutamana päivänä vatsakipua, nyt vähän rauhoittunut. Selkää jomottaa. Muita oireita nännien kipeys ja palelu!
 
Mulla kanssa tuo ärtyny suoli löydetty ja oikeestaan ripulia ollut jo 2 viikkoa. Nyt siis viikkoja vasta 4+4 lisäks kun teen yötyötä ja mulla on aina yöpahoinvointi tai 24/7 pahoinvointi niin viimeyönä siinä sitten sai oksennella töissä välillä. Ahistavaa kun työkaverit ei tiedä mitään vielä mut kaipa se kohta julki tulee jos tää oksentelu ja kramppiripuli jatkuu... pakko sit melkein vaihtaa aamuvuoroon( en haluais siirtyä kun sillon on vaan kiire) tai jotai helpotusta kehitellä.
 
Hei työ joilla ärtynyt suoli, täällä taas ihan päin vastoin oireet sen suhteen! Ripaskaa on tullut aiemmin heti kun jotain sopimatonta on syönyt, mutta nyt ei liiku mikään mihinkään suuntaan vaikka kuinka koittaa pinnistää :banghead: Niitä kramppeja on kyllä muutamasti nyt ollut, mitkä pitkään oli poissa ruokavalion ansiosta.. Ei oo ollu yhtään ikävä..

Muutoin raskausoireet on olleet aika maltilliset, vellovaa etovaa oloa on silloin tällöin - ehkä eniten iltaisin. Tissit on arat, sattuu ihan jo kun kättä nostaa vaikkapa kurottaakseen yläkaapin hyllylle! Pientä nuhaisuutta, palelua - ei tunnu kuitenkaan flunssalta. Turvotusta on, mutta se voi johtua myös ärtyneen suolen oikuista. Kyllä sitä vaan niin eri tavalla tarkkailee omaa kehoaan tällä hetkellä :happy8
 
Mulla iskee tosi oksettava olo, jos nälkä pääsee yllättämään yhtään. Olo menee ihan voimattomaksi! Onneks ruoka maistuu (vähän liikaakin) :D
 
Apua itse epäile että oisko VTI selkäsärystä päätellen. Aattelin käydä jättämässä näytteen tänään töiden jälkeen. Voiko se auheuttaa keskenmenoriskin näin alkuraskaudesta? [emoji44]
 
Qwertiy mie kävin just tänään saman syyn vuoksi antamassa, mutta ei ollut tulehdusta. Mitä ite ainakin googlailin niin siitä ei ois vauvalle haittaa, mutta hoitamattomana voi äidillä nousta munuaisaltaisiin asti ja sit on vakavampi juttu. Kai se voi lisätä myös ennenaikasen synnytyksen riskiä jos on vti hoitamattomana. Kannattaa sekin syy sulkea pois. Nyt vaan ite ihmettelen mikä mulla on, kun selkäsärky jatkunu kohta kolmatta päivää vaikka vedän kolmesti päivässä grammasen panadolin... :/
 
Haha! Tervetuloa vanha tuttu pahoinvointi! Tänään löytyi ensimmäinen ruoka, joka melkein nousi ylös, nimittäin todella tuhdin suklainen suklaakakku! Nyt on kyllä sellainen olo, että oma kroppa on pettänyt ja kääntynyt mua vastaan. Suklaakakku on suurta herkkuani ja toimii yleensä aina jos olo on vähän kurja :). Yhdeksän kuukauden tipattomuus ei tunnu missään tän suklaakakuttomuuden rinnalla!
 
Takaisin
Top