Oireet

Tänäänkö se sitten alkaa aamupahoinvoinnit nyt 6+3 edellisessä ei kokemusta tästä, mutta pian nousemisen jälkeen alkoi tulla olo että kohta oksentaa lähdin viemään lapsen hoitoon ja hoitopaikan pihaan päästyä ehdin just autosta ulos ni sitten jo tulikin.. toivon ettei täst tuu joka aamusta juttua. Onko jotain keinoja helpottaa tätä, olen aika huono heti sängystä ylös ja syömään, mutta auttaisko jos jotain suuhunsa sais?:)
 
Neenuli monethan sanoo että heti ennen sängystä nousua kun saisi jotain pientä syötyä, niin helpottaisi oloa :) Vaikka suolakeksiä tai mandariinia. Sit kun vielä muistas syyä monia pieniä annoksia pitkin päivää niin ei pääsis sokerit liian alas ja nälkä yllättämään.

Mulla on ollu vähä aaltoilevasti pahoinvointia, ei oo mitenkään aamusidonnaista kun monesti äklö iskee illallakin. Sinällään jännää, kun esikoisesta phv alko vasta rv 6. Ruokahalu on kuitenkin vielä ennallaan, mut just sitten kun ahneuksissaan mättää tuhdin annoksen, niin kohta tulee herkästi huono olo. Välillä tissejä kihelmöi ja kuumottaa, naama kukkii, itku ja kiukku on tosi herkässä (vaikka oon ailahteleva normaalistikin :D) ja sitten alamahassa tuntuu kaikenlaista jomottelua ajoittain. Niin ja välillä valkovuotoo tulee tosi runsaasti ja säikäyttää, että nytkö alko vuoto.
 
Illat tuntuu pitkiltä kun palelee ja jo ennen kahdeksaa alkaa väsyttää hirveästi.
Mä niin odotan että tämä väsymys menee ohi. :)
 
Apua millonhan tuo väsymys iskee :D Ihan energinen olo ollu vielä, mutta eilen illalla alko palella ja nytkin tuntuu et hampaat kalisee vaikka mulla on kaks pitkähihasta, collarit, sukat ja villasukat... pitää varmaan pitkät kalsarit lisätä vielä :P
 
Rv 5+3. Rinnat arat, menkkamaisia pieniä kipuja päivittäin, turvotus on aikamoinen, syödä vois vaikka kuinka ja tänään on ollut huimausta. Rusehtava hyvin niukka tiputteluvuoto on jatkunu jo pari viikkoa, ilmeisesti ihan normaalia sekin. Pahoinvoinnilta ja oksentelulta jos välttyis niin oisin tyytyväinen. :smiley-ashamed004 Esikoinen, joten ei oikein tiedä mitä odottaa..
 
Täällä rv 4+1 ja minullaki tuhruuttanut jo 2päivää ruskeaa vuotoa wc-käynneillä paperiin..ultra 2vkn päästä ni saa varmuuden viikkoihin ja vuodon vaarattomuutee. Muita oireita väsymys,kamala jano ja nälkä kokoajan,hajuherkkyys,huimaus,kokoajan pissattaa ja palelee,menkkamaiset kivut alavatsalla ja nännit kipeet!(imetän esikoista vielä)..
 
Tissit kipeet, huonoa oloa, ruoka maistuu jos maistuu, onneksi ei oo mieliala muutoksia :) väsymys on ihan älytöntä! Mikähän auttais tähän väsymykseen?
 
Mulle iski hirvee flunssa niin vaikea erottaa raskaudesta ja flunssasta johtuneita oireita. Olisin jäänyt kotiin potemaan mutta tulikin yllättäen parin päivän työreissu. Pitää yrittää tsempata [emoji4]
 
Mulla kanssa oireet olleet osiltaan häveyksissä viimeisten kolmen päivän ajan. Tällä hetkellä oireina vain kipeät rinnat ja kokoaikainen nälkä. Pelottaa tuo oireiden vähyys, mutta muiden kertomuksien perusteella taitaa olla suht normaalia, että olotilat vaihtelee.
 
Mulla tuntuu että kokoajan tulee enemmän oireita. Tänään todella vahvana ollut pahoinvointi ja pyörrytys. Joka aamu on myös vaikeempi nousta ylös ja menee ainakin puolille päivin ennen kuin tuntuu että on kunnolla edes heränny. Henkisesti myös tosi väsyny, pinna kireellä ja kaikesta pienestäkin stressiä ja itkua.
 
Nii ja rv 6 pyörähtää siis huomenna :)
 
Mullakin oli monta päivää oireet hävöksissä tai tosi lieviä. Ehdin jo hermoilla. Flunssaa oli ja sen vuoksi vetämätön olo ja vähän lämpöä, mutta ei mitään, minkä ois voinut liittää suoraan raskauteen. Onneksi eilen illalla muuttui taas tissit kipeiksi, ja tänä aamuna ennen aamupalaa oli ihan tosi huono olo :) Ei oksettanut, mutta tosissaan etoi. Töissä huomasin, että portaissa nousu hengästyttää ihan kunnolla. Vähän myös huimasi, kun olin pitkään pystyssä. Jospa tässä siis ihan raskaana ollaan edelleen :D Rv 5+1.
 
Mulla kans oli vähän aikaa melko oireeton olo (paitsi alavatsakivut), mutta tänään iltapäivällä alko hiipiä tää ihana ällötys-olo :D etoo ja vaikka ois nälkä niin ei tee mieli syödä mitään.
 
Mulla on nyt illalla jomottanut jatkuvasti alavatsaa. Kovasti jännittää että onko kaikki hyvin... Ihan erilainen fiilis kun ekassa raskaudessa. Esikoista odotellessa oli niin valtavan etova olo koko ajan :depressed:. Nyt taas olo pysyy hyvänä kun vaan muistaa syödä muutaman tunnin välein.
 
Hämmentää ja pelottaa kun ei oikein tunnu missään. Toissapäivänä oli hetken kuumeinen olo, palalen kotona välillä (sisällä 22astetta) ja töissä on huimannut välillä jos vaikka nostaa jotain lattialta ja nousee ylös.

Toisaalta oon viimeisen vuoden pistäny, syöny ja tunkenu jos mitäkin hormonivalmistetta itseeni..ehkä kroppa on jo vähän tottunutkin..?

4+0
 
Mulla on toi pahoinvointi ja palelu ehkä kiusallisen oire nyt. Iltaisin ja nukkumaan mennessä paleltaa niin että hampaat kalisee. Päivisin ei niinkään.

Pahaa oloa ja ellotusta sen sijaan riittämiin. Aamulla klo 4 saattaa ajattaa ylös ku yököttää ja on hirvee nälkä, väkisin syötävä jotain ja yritettävä taas nukkua. Aamuisin sit väsyttää ku menee aamuyöllä pyöriessä tietenkin hyvä tovi. Onneks on työ jossa aamuvuoroa tosi harvoin, en tiedä miten aamussa pärjäis, varmaan turhauttais vielä enemmän. Samaa oloa saattaa tulla iltapäivästä uudestaan ja evästä on pakko pitää mukana koko ajan ettei ehdi tulla huiko. Ja samaa ku muillaki että hirvee nälkä mutta oikeastaan ei sit maistukaan.

Menkkamaista jomotusta alavatsalla myös aika paljon lievänä, mutta netistä luin että tyypillistä kun kohtuun kertyy verta ja muuttuu paikat. Kuulema viikolle 12 voi jatkua. Joten en kovin huolissani tästä vaikka alkuun säikäytti kun jatkuikin monta päivää
 
Täällä mahatuntemukset vähentyneet ihan minimiin... Nännit edelleen arat ja muutamana päivänä ollut ehkä aavistuksen öklö olo, tai sitten vaan kuvittelen... Flunssainen olo ollut viikkoa ennen oletettuja menkkoja ja jatkuu edelleen... Toivottavasti kaikki olisi hyvin... Pelkään niin paljon keskeytynyttä keskenmenoa tms... Vaikka siirrän ajatusta kokoajan syrjään... Viikkoja nyt 5+4
 
6+4, alavatsassa ei enää tuntemuksia, närästys lähes kadonnut, alaselkäkipu vähentynyt, hiusten rasvoittuminen tasaantunut...

Tissikipu edelleen, hirveä turvotus edelleen..etenkin iltasella...

Äklö olo satunnaista, ei oksennus lennä kuitenkaan..

Ei haju-/makumuutoksia..
Eikä normaalia kummempaa väsymystä, ei palelua..
:confused:

Sama homma siis että alun oireet vähentyneet reilusti vaikka kuvittelin että vasta alkais... :eek:

Niin kauan kun tissit on kipeet oletan että kaikki OK vaikka netti täynnä kauhukertomuksia... :sad001:sad001
 
Mulla nyt kauhee närästys illat/yöt, pahaa oloa ja oksennus nousee suuhu välillä, ruokasi maistu vaikka mieli tekee kaikkea koko ajan. (Mulla paljon ruokarajotteita muutenkin) niin tulee vähän heikosti syötyä mut sitäkin useammin. Mahaa nipistelee ( en kyl taas tie sitä onko raskaudesta vai ärtyneestäsuolesta vai keliakiasta) selkä särkee menkkamaisesti ja lääkkeiden pudotuksesta kiva päänsärky viel plussana

Edellisistä ei ollu kun pieni huono olo illalla hetken mutta ei sekin enempi etova ooo ettei ikin noussu suuhun oksu tai tullu ulos asti. Närästystäkään en oo ennen saanu...
 
Takaisin
Top