Oireet

Mulla ekassa raskaudessa oli ekat kaksi viikkoa oireita, sitten oli taukoa viikko kaksi ja sitten niitä taas alkoi. Eli oma kokemus on että paljon aaltoilee oireet ja tuntemukset. Välillä ei ole mitään ja sitten taas on jotain.
 
Minullakin kyllä oireet vähentyneet. Etova olo ja rintojen arkuus hävinnyt, ainoana uutena oireena viime päivinä tullut valtava turvotus.
 
Mulla uutena oireena pari päivää kestänyt pyörrytys. Vähänkin kun kääntää päätä vinoon, kumartuu esim kenkiä laittamaan tai kurkottelee jotain ylähyllyltä, päässä viskoo todella paljon. Etova olo myös todella vahvana, oksentelua ei vielä. Onko kellään muulla tämmöstä?
 
Hyvä kuulla, että muillakin on tätä oireiden aaltoilua! Herättää uskoa siihen, että silti voi mennä hyvin :) Mullekin iski flunssa ja sen vuoksi kyllä nyt huimaa, jos yrittää olla pystyssä. Yöllä oli vähän lämpöäkin.

Sellainen tuli vielä mieleen, että mulla on pari viikkoa ollut elohiiri silmässä! Melkeinpä koskaan ennen ei oo ollut, tai ainakaan näin pitkään. Mitä googlailin, niin raskausaika oli saanut joillain muillakin elohiiren aikaan. Voi se tietysti muuhunkin liittyä, mutta oispa hauskaa ajatella, että mitä jos se olikin ensimmäinen raskausoire. :D Oon yrittänyt muistaa syödä magnesiumia joka päivä, mutta ei se ole vielä mihinkään hävinnyt.
 
Mua kyllä myös huimaa aina välillä, ihan jopa silloin kun istuu :wideyed: ei kyllä yhtään mukava vaiva. Rinnat myös edelleen todella kipeät ja etovaa oloa tulee hieman aaltoillen, yleensä iltapäivästä. Näiden kanssa kyllä selviää vielä ihan hyvin töissäkin :)

Aijoo ja turvotus! Iltapäivästä vatsa turpoaa ihan palloksi ja voisi kuvitella että oisi pidemmälläkin raskaudessa :grin
 
Hyvä kuulla, että muillakin on tätä oireiden aaltoilua! Herättää uskoa siihen, että silti voi mennä hyvin :) Mullekin iski flunssa ja sen vuoksi kyllä nyt huimaa, jos yrittää olla pystyssä. Yöllä oli vähän lämpöäkin.

Sellainen tuli vielä mieleen, että mulla on pari viikkoa ollut elohiiri silmässä! Melkeinpä koskaan ennen ei oo ollut, tai ainakaan näin pitkään. Mitä googlailin, niin raskausaika oli saanut joillain muillakin elohiiren aikaan. Voi se tietysti muuhunkin liittyä, mutta oispa hauskaa ajatella, että mitä jos se olikin ensimmäinen raskausoire. :D Oon yrittänyt muistaa syödä magnesiumia joka päivä, mutta ei se ole vielä mihinkään hävinnyt.

Mulla on elohiiri ollut useampana iltana huulessa! Alahuuli väpättää :D Alkoi samoihin aikoihin kuin muutkin oireet joten kai se tähän liittyy.
 
Oho, onpa jännä! Liittyy kai se sitten tosiaan. Mulla alkoi jo ennen plussaa tosiaan :D
 
Mulla myös ennen plussaa oli elohiiri toisessa silmässä pari päivää!! :D
 
Onks jollain täysinäinen olo koko ajan vaikka ei normaalia enempää syö ?? Mulla on jääny annokset kesken kun ei vaan kertakaikkiaan jaksa syödä ja ihan ähky päivästä iltaan.. aamulla saattaa oikein vatsa kurnia mut muuten kurkkua myöden täys.
 
Sellainen tuli vielä mieleen, että mulla on pari viikkoa ollut elohiiri silmässä! Melkeinpä koskaan ennen ei oo ollut, tai ainakaan näin pitkään. Mitä googlailin, niin raskausaika oli saanut joillain muillakin elohiiren aikaan. Voi se tietysti muuhunkin liittyä, mutta oispa hauskaa ajatella, että mitä jos se olikin ensimmäinen raskausoire. :D Oon yrittänyt muistaa syödä magnesiumia joka päivä, mutta ei se ole vielä mihinkään hävinnyt.
Mulla oli esikoista odotellessa monta viikkoa elohiiri silmässä. Ei auttanut magnesium, tai mikään muu. Sitten sen vaan yks päivä oli poissa :). Oli muuten harvinaisen ärsyttävä vaiva!

Nyt ei onneksi vielä ole elohiiri kiusannut. Oireita muuten on tosin laidasta laitaan. Perinteinen etova olo tietysti :grumpy:, kauhee jano koko ajan, aamulla herätään tosi aikasin pissalle, väsyttää väsyttää väsyttää, repäisykipuja. Uusimpana tuttavuutena tässä raskaudessa tuli tunne siitä että maito nousisi rintoihin :woot:! Ei sieltä kuitenkaan maitoa tullut vaikka kuinka puristelin :joyful:. Tosi omituinen fiilis, ja siitä tajusinkin tehdä testin.
 
Joo, tosi ärsyttävä tuo elohiiri kieltämättä on. :D

kesääodotellessa: Mulla on ennemminkin hirveä nälkä koko ajan, ja voisin syödä koko ajan. :)

Ootteko muut huomanneet, että raskaus vaikuttaisi unenlaatuun? Ite oon normaalistikin melko huono nukkuja ja nyt näköjään vielä huonompi. :sad001 Saatan herätä monta kertaa vessaan tai muuten vaan, ja aamuisin herään kukkumaan monesti jo joskus tuntia ennen kellonsoittoa... Huoh. Mulla on sellainen aktiivisuusranneke, joka mittaa myös unenlaatua, ja senkin mukaan eroa on: levollisen unen määrä on tässä viimeisen parin viikon aikana ollut systemaattisesti noin 10-15 % pienempi kuin yleensä. :eek:
 
Mulla on myös ollut uniongelmia. Olen nähnyt järkyttäviä painajaisia joka yö tällä viikolla, siis todella ainutlaatuisen kamalia ja todentuntuisia painajaisia :nailbiting:! Pakko liittyä jotenkin hormoneihin, koska mikään muu ei ole muuttunut :bored:. Uni myös tuntuu loppuvan kesken liian aikaisin. Aamuviiden vessareissun jälkeen ei sitten enää nukutakaan, vaikka päivällä ja illalla voisi nukkua koko ajan :shifty:.
 
Onks jollain täysinäinen olo koko ajan vaikka ei normaalia enempää syö ?? Mulla on jääny annokset kesken kun ei vaan kertakaikkiaan jaksa syödä ja ihan ähky päivästä iltaan.. aamulla saattaa oikein vatsa kurnia mut muuten kurkkua myöden täys.

Mulla sama. Tosi nopeesti tulee sellainen "nyt en pysty syömään enempää" olo.
 
Mulla sama. Tosi nopeesti tulee sellainen "nyt en pysty syömään enempää" olo.

Mulla myös. Saattaa olla ihan hirrrvee nälkä ja lappaa lautaselle ruokaa, mutta sit tulee jo muutaman haarukallisen jälkeen semmonen olo että en jaksakkaan :D ekassa raskaudessa söin ku hevonen siinä keskivaiheilla, sitä odotellessa...
 
Mä olen tänään herännyt jo kuudelta kun ei enää uni tullut! Väsyttää kyllä mutta ei vaan saa enää unta.
Aamupahoinvointi myös alkoi sopivasti tänä aamuna enkä ole saanut mitään aikaiseksi vaikka tosiaan herännyt jo kuudelta :hungover:
Toinen uusi oire tälle aamulle on itkuherkkyys. Siis ihan järkyttävää! Olen tänä aamuna itkenyt jo kolmesti ilman mitään sen isompaa syytä ja mies on nauranut vieressä, että mikä mulle oikein tuli. Sitten mä itken ja nauran samaan aikaan kun hämmennyn itsekin, että mitä tapahtuu :hilarious:
 
Mulla on tänään ollu ihan ihme olo vatsassa [emoji58] semmonen tosi turvonnu olo, niinkun ois pallo sisällä mikä kasvaa koko ajan.. ei tavallaan oo kipeä mut tuntuu ikävälle :/ tavallaan kiristää. Heti aattelen vaan pahinta vaikka voihan tää olla vaan jotain ilmaa vatsassa tms :D
Oon ottanu vähän rennommin sitte tänään ja kauheen huono omatunto ku makaan vaan sohvalla...
 
Tänään on jonkin verran nipistellyt mahaa ja selkä aivan juntturassa, ihan kun joku noidan nuoli ois. Mulla menee pari kolme kertaa vuodessa selkä tällee jumiin en tiä mikä on. Kestää pari päivää ja sit kipu loppuu.
Tänään on tullu enemmän sellanen tunne et kaikki ei oo hyvin. En tiä miks, ehkä ton mahan nippailujen takia. Vielä 8 päivää ar-ultraan.
 
Minullakin melko oireeton olo tai oireet vähentyneet. Heti plussan jälkeen oli hieman huonovointisuutta ja huomasi kun verensokerin laski. Myös menkkamaisia kipuja välillä. Tissit myös ollut kipeet. Olen siis reilun 2viikon reissussa niin tuntuu et oireet hävinneet. Enää ei ole menkkakipujakaan. Huolettaa. Esikoisesta oli huonovointisuutta ja etomista mutta en enää muista että missä vaiheessa alko. En tiiä odottelenko liian aikaisin oireita kun nyt vasta 6+0. Aion kyllä mennä heti kotiutumisen jälkeen varhaisultraan.
Ei oikein osaa nauttia lomasta täysiä kun mietityttää onko masussa kaikki Ok. Myös syömisten kanssa pitää tietty olla tarkkana enkä uskalla nauttia ihanista hieronnoistakaan :sad001
Lisäyksenä vielä et jos on mulla sentään jotain oireita. Jäätävä turvotus varsinkin illalla mahassa ja ruoka ei maistu. Tai ei tee mitään mieli. Lisäksi vähän hermostunut olo koko ajan. Pinna kireellä :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top