Oireet

Pahoinvointi, yökkäilly oon jo mut ei vielä oksentelua :wtf: Rinnat arat, väsyttää, päänsärky, finnit, alaselän ja vatsan polttelu, pissahätä, kunnon turvotus :grin Oireita riittää!
 
Pahoinvointia ja yökkäilyä on kyllä ihan aamusta iltaan. Mulla viimeks auttoi, kun heti herättyä söi esim. hedelmän tai muuta pientä. Mies joskus toi aamupalan sänkyyn, jos oli herännyt aiemmin, että ei mulle heti tulis paha olo. Oksentelua ei ollut ekassa, kuin ihan satunnaisia kertoja. Sellaista etovaa oloa lähinnä. Nyt kun pahoinvointi alkoi näin aikaisin, niin jotenkin pelottaa, että pahempaa on tulossa.
 
Mulla ollu lähinnä turvotusta, maha oikeen kunnon pallo iltasin :D koko ajan pissattaa entistä enemmän ja tänään ekaa kertaa ollu tosi kylmä koko ajan. Johtuu ehkä tästä Suomen syyssäästäkin muttamutta :D huonoa oloa ei oo vielä ollu enkä sitä kyllä toivokkaan.. esikoisen kohalla ei myöskään ollu paljon mitään oireita, välillä jopa unohdin että oon raskaana :D
 
Vähäiset on oireet täällä... Noin viikkoa ennen oletettuja menkkoja oli lievästi jännää mahatuntemusta ja sit ihan vähän vasen rinta sivusta ja oikea nänni arka (on normaalia nännien arkuus ennen menkkoja muutenkin..)... Siitä ne sitten vähän vahvistui ne vähäiset oireet ja tein vahvan plussan rv4+1. Sen jälkeen mahatuntemus vähentynyt, rinnat edelleen arat vaihtelevasti... Ei muita oireita.. Nyt viikkoja 4+4...
 
Meillä juuri plussattu ja nyt ois omien laskujen mukaan 4+3 kasassa. Vatsasta on välillä nippaissu vähän menkkamaisesti, nännit ja ympärykset on aika kipeät ja muutamana päivänä on tullut lyhyitä huononolon aaltoja, jotka menneet tosi nopeasti ohi. Kovasti odottelen kaikkia alkuraskauden oireita, kun on niin epätodellinen olo raskauden takia. Kovasti ollaan pikkuista odotettu, joten josko nyt.. [emoji4]
 
Täällä jatkuu järkyttävä väsymys ja semmonen aikaansaamattomuus.. uutena oireena rinnat älyttömän kipeet :O
 
Mulla on myös hirvee väsymys. Etova olo meni jo vähän ohi, oli pahimmillansa viime viikolla. Rinnat on kans edelleen kipeet. Pahin oire silti ehdottomasti toi väsymys, ei meinaa jaksaa tehdä mitään...
 
Täällä ensimmäinen raskaus oli ihan oireeton ei mitään pahoinvointia ei mitään, nyt 5+4 oireet oieestaan vaan kova näläntunne vois vaan syödä ja syödä saa nähdä miks vielä muuttuu.
 
Ekassa raskaudessa tiesin jo monta päivää ennen plussaa, että oon raskaana. Sillon oli vaikka mitä tuntemuksia. Nyt tajusin vasta päivää ennen plussaa kun vihlo ihan kummallisesti mahaa, tai no kohtua. Eka raskaus oli muuten aika oireeton eikä ollut pahoinvointia, joten samaa toivon tästäkin :)
 
Mulla on myös tuo aikaansaamattomuus, josta pienitimantti mainitsi. Tosin itse yhdistän sen siihen, että koko ajan pyörittelen päässäni raskauteen liittyviä asioita. Keskittymiskyky on siis jossain aivan muualla kuin esim. työasioissa, ja siksi saan niin vähän aikaan :D

Muuten on ollut nyt ehkä jopa oireettomampi olo kuin viikonloppuna. Eilen meinasin jo huolestua, kun ei tuntunut mitään. Onneksi rintojen arkuus palasi tänään, ja jonkun vihlaisunkin oon ollut tuntevinani alavatsalla. Ilmeisesti aika normaalia, että oireet aaltoilee näin alussa? :)
 
Mulla kans nuita keskittymisvaikeuksia ollu juurikin tuon jatkuvan raskauden ajattelun suhteen. Tulee pitkät viikot jos kokoajan ajatusta mielessä pyörittää.. :D
Ja tohon oireiden aaltoiluun, nii itsellä ainakin vaihtelee päivittäin et mitä tuntuu. Nyt on tullu myös palelu kuvioihin ja eilen illalla tajusin et kasvoihin ilmestyy päivittäin finni tai kaksi. Eikä itsellä tosiaan ole ollut näppyjä naamassa noin puoleentoista vuoteen juuri ollenkaan. Nekin siis varmaan jokin raskauden oire...
 
Mulla on myös tuo aikaansaamattomuus, josta pienitimantti mainitsi. Tosin itse yhdistän sen siihen, että koko ajan pyörittelen päässäni raskauteen liittyviä asioita. Keskittymiskyky on siis jossain aivan muualla kuin esim. työasioissa, ja siksi saan niin vähän aikaan :D

Muuten on ollut nyt ehkä jopa oireettomampi olo kuin viikonloppuna. Eilen meinasin jo huolestua, kun ei tuntunut mitään. Onneksi rintojen arkuus palasi tänään, ja jonkun vihlaisunkin oon ollut tuntevinani alavatsalla. Ilmeisesti aika normaalia, että oireet aaltoilee näin alussa? :)

Juu itsellä myös toi ettei oikeen saa ajatuksia mihinkään muuhun suunnattua. :D
 
Menkkajuilinta vähentynyt reilusti ja närästys...
Tissit meinaa räjähtää ja illalla ku ottaa rintsikat pois nii kyllä eniten kirpasee...
Turvotusta edelleen.. sormus piukassa etenkin aamuisin ... :D nyt rv 5+4
 
Menkkajomot loppunut melkeen kokonaan. Nyt vaan tullut semmonen ällö olo.. Ei oo tarvinu oksentaa mut ei kaukanakaan, tästä en nauti yhtään
 
Mie niitä oireita toivoisin... On niin epävarma olo... Vaikka ei ne oireetkaan kerro totuutta... Kaikki voi mennä hyvin ilman oikeastaan minkäänlaisia oireitakin... Nännit on edelleen arat ja ihan satunnaisesti vähän mahatuntemusta... Siinä ne... Viikkoja 4+5.... Pahoinvoinnista ei tietoa eikä muistakaan oireista... Toki muissa raskauksissa pahaolo iskenyt vasta rv6-7 ja sekin vaihtelevasti... Silti sitä pelkää, että onkohan siellä mahassa ketään... (kaks vikaa keskeytynyttä keskenmenoa, ja oireita tosi vähän kunnes lopulta loppui ja tuli tyhjyyden tunne mahaan...)
 
Mulla taas tuntuu olevan kaikki mahdolliset oireet. Oksetus-olo, naama finnien peitossa, kaikkea mahan jomottelua ja pientä kipuilua, nännit arat, väsymys, helposti hengästyminen, hajamielisyys (eilen esim. oli useampi huivi kaulassa :D ).

Noi kipuilut on vähän mietityttänyt, kun ei kai niin normaaleja ole tässä vaiheessa? Alaselkään tulee välillä semmonen jännä "lämpö" ja sitten tuntuu että jalat puutuu helposti ja hartiat raskailta..mitähän vielä?!
 
Huh, mites sitä huomenna töissä selviäis..Pahoinvointi niin kamalaa että makuuasennossa on tää päivä vietetty.. Vasta rv 5+2, en missään nimessä haluis joutua kertomaan vielä pomolle..Oon vielä potilastyössä ja hoidan paljon lapsia, pitäis jaksaa olla pirtee ja ilonen :nailbiting:
 
Mulle puolestaan iski ensimmäistä kertaa pelko, että voiko kaikki olla hyvin. On niin mahdottoman vähäoireinen olo! Rinnat eivät ole tänään tuntuneet lainkaan aroilta, mistään ei nippaile. Ainoa ehkä oireeksi luokiteltava asia on se, että nyt illalla on ollut parin tunnin välein hirvittävä nälkä, vaikka oon yrittänyt syödä runsaasti. Jospa kaikki ois silti hyvin. Varhaisia viikkoja kyllä mennään, omien laskujen mukaan 4+4.
 
Mulla oireet tällähetkellä rintojen arkuus, nuhanen olo ja kokoajan aivastelen sekä välillä pahoinvointi tulee hetkeks satunnaisesti. Aika vähän ollu mitään oireita vatsalla esim nipistelyä tai repäisyä tai muuta :-)
 
Takaisin
Top