Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulin just päivystyksestä, kivut kesti kovina yli 8 tuntia eikä mikään auttanut. Ultrattiin ja vauvalla kaikki hyvin :Heartred Huh, luulin jo että menee kesken! Vähän raskas päivä. Lääkäri meinas että olis ollu supistuksia, vaarattomia, mutta sano tulla uudelleen jos kestää kauan taas kivut.

Vatsakipuja on, epäilen että ovat kasvukipuja. Itsekään en pysty juuri montaa minuuttia seisomaan, pyöryttää helposti. Tosin tässä viikko mennytkin heikossa hapessa.

Mulla on kans sitten alaselkä kipuilua ollut, mutta sen olen huomannut olevan yhteydessä päivän tekemisiin esim. Jos istun paljon tai joudun kyykkiä..

Edelleen yrjöttää 24/7, lisäksi tähän älytön uupumus, hyvä että jaksaa pari rappusta kävellä ilman et sydän hyppää rinnasta. Ja 15 viikolla mennään. Oon jo jotenkin tyytyny ajatukseen et tää on tätä koko raskauden ajan, ja välillä sitä miettii et entä jos tää olo ei enää ikinä helpota.. :D Jotenkin tuntuu vaan niin kaukaselta ajatukselta et vois voida vielä joskus tän elämän aikana hyvin.. Niin syvällä suossa mä oon henkisesti tän kanssa :D Ihan naurettavaa.. Onkohan olemassa käsitettä raskauden aikanen masennus? Niin odotettu asia kun tämä lapsi onkin, mä oon kyllä henkisesti jo niin lyöty tän raskauden kanssa... En usko että jaksan samaa souvia enää uudestaan, jääköön lapsiluku sitten yhteen. Naurattaa kyllä itteekin välillä tää mun itsesäälissä vellominen..

Raskauden aikainen masennus on melko yleistä. Kannattaa puhua asiasta neuvolassa. Tuossa on nimittäin riskinä, että se jatkuu synnytyksen jälkeenkin, ja sitten on todella vaikea hoitaa pientä vauvaa univelkojen kanssa, kun oma jaksaminen on jo valmiiksi heikko.

Et ole ainoa Shakalaka, itsellä hyvin samanlaiset fiilikset. Toivottavasti sulla helpottais olot pian, itsekin haaveilen paremmista päivistä. Hyvä kun ei meinaa jaksaa tehdä mitään, ihan loppu pelkästä kaupassa käymisestä. Puhu neuvolassa ja pura mieltä vaikka tänne, uskon, että monella meistä on jossain vaiheessa ollut samanlaisia fiiliksiä kuin sulla, varsinkin meillä joilla tää raskaus ei ole ollut kovin helppo.

Et ole ainoa Shakalaka, itsellä hyvin samanlaiset fiilikset. Toivottavasti sulla helpottais olot pian, itsekin haaveilen paremmista päivistä. Hyvä kun ei meinaa jaksaa tehdä mitään, ihan loppu pelkästä kaupassa käymisestä. Puhu neuvolassa ja pura mieltä vaikka tänne, uskon, että monella meistä on jossain vaiheessa ollut samanlaisia fiiliksiä kuin sulla, varsinkin meillä joilla tää raskaus ei ole ollut kovin helppo.

Se jo auttaa kuulla etten ole ainoa! Vaikken toki kellekään toivo tätä samaa. Ja oon miettiny sitäkin et monilla tää on varmasti vielä sata kertaa pahempaa, mulla sentään jotenkin pysyy ruoka sisällä, vaikka hyvin valikoivasti pitääkin ruokansa miettiä. Et miten ne sit jaksaa? Äsken koirien kanssa metsässä teki mieli vaan jäädä hankeen makaamaan kun tuntui ettei vaan jaksa kävellä.. Onneks ulkoilma muuten auttaa huonoon oloon, muuten jäis koiratkin ulkoiluttamatta :thumleft Jotenkin oon vaan siinä pisteessä ettei aina tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, tää vaan tuntuu niin älyttömältä et yks raskaus vetää elämän tähän jamaan :scratch Pitäis varmaan vaan yrittää ryhdistäytyä ja ajatella et mulla on asiat kuitenkin loppujen lopuks ihan hyvin verrattuna moneen muuhun ihmiseen tässä maailmassa.

Oot vain itsellesi armollinen, kyllä se lapsi on varmasti kaiken kärsimyksen arvoinen. Itse podin pitkään todella huonoa omatuntoa siitä, etten pysty käymään työssäopissa laisinkaan ja opiskelut kärsii sen vuoksi pikkuisen, mutta hiljalleen sekin tunne on antanut periksi. Vaikeahan sitä olisi olla hoitotyössä jos ei pysty seisomaan pitkiä aikoja ja on koko ajan todella huono olo. Meet vaan oman fiiliksen mukaan ja hyvä, että ulkoilet edes vähän koirien vuoksi, auttaa varmasti jaksamisessa vaikka välillä tuntuukin todella vaikealta :)

Noista vatsakivuista, mulla alkoi edellisessä raskaudessa epämukavilla tuntemuksilla noin rv 10 ja sitten rv 20 olivat jo tosi kipeitä supistuksia ja jouduin sohvalepoon. Mulla supistukset johtuivat istumisestä ja äitiyspolin lääkäri kertoi että se on tosi yleistä. Suosittelen siis kokeilemaan istumisen välttämistä jos on noita kipuja. Toki syitä voi olla myös muita, mutta ainakin mulla tuo on auttanut.

Missä vaiheessa teillä on alkaneet rinnat vuotaa ensimaitoa? Nyt 13+3 ja kevyesti jos puristaa rintaa niin ensimaitoa tulee :bored: Esikoista odotellaan niin ihmetyttää, että nyt jo muodostuu maitoa..

Missä vaiheessa teillä on alkaneet rinnat vuotaa ensimaitoa? Nyt 13+3 ja kevyesti jos puristaa rintaa niin ensimaitoa tulee :bored: Esikoista odotellaan niin ihmetyttää, että nyt jo muodostuu maitoa..
Ohhoh, aika aikaisin tulee kyllä! Mulla ei esikoisesta tullut mitään ennen synnytystä (syntyi toki ennenaikaisesti, ettei mikään ihme). Kaverilla alkoi tulla viikolla 38. Huomasin tämän raskauden siitä, että yks päivä tuntui siltä kuin maito olisi noussut rintoihin. Tunne oli todella voimakas ja kesti koko päivän, mutta maitoa ei kuitenkaan tullut vaikka puristi. Tuon 4+0 päivän jälkeen vastaavia tuntemuksia ei ole tullut, eikä rinnoista erity nyt mitään.

Vielä ei tässä raskaudessa ole tullut maitoa(14+6), mutta muistan että esikoista odottaessa alkoi jo suht aikaisin, en muista viikkoa, mutta että oudolta se tuntui, enkä osannut sitä tosiaan odottaa.

Mulla kanssa esikoisesta tihku saunas jo ennen rv 20.. sillon neukku sano ettei kannata lypsää/puristella :D voi nousta liiankin kanssa enne synnytystä. Esikoista imettäes ei tosiaan maito loppunu kesken:) ja nyt ei oo vuotanu onneks. Mulle se imetys ei oo nii tärkeää et onnistuu jos onnistuu... maitoa varmaan tulee kyl taas mut onko vauva halukas oppinsa rinnalle. (Rintakumien kans en enää ikinä ala pelaamaan se oli iha kauhee kokemus)

Mulla tuli esikoisesta maitoa rv 36, yleensä sillo vaa ku puolimahallaan nukku ni tihkutti. :D on se outo tunne varsinki ekaa oottaessa.

Onko muilla että välillä niinkuin vihlaisee emättimestä?
, " kuin joku törkkäisi sukkapuikolla" ? Oisko jotain venymistä tms??

Onko muilla että välillä niinkuin vihlaisee emättimestä?
, " kuin joku törkkäisi sukkapuikolla" ? Oisko jotain venymistä tms??

Hep! Ja esikoisestaki varsinki loppua kohen tuollaiset sukkapuikkokivut vaan lisäänty. Hävis heti synnytyksen jälkee.

Mulla on tässä raskaudessa ollut jatkuvaa 24/7 pahoinvointia ja aivan hillitön väsymys. Nyt kun lopetin kuun alussa esikoisen imetyksen niin pahoinvointikin on hieman alkanut helpottaa, mutta tilalle on tullut huimaus. Lisäksi en ole kymmeneen viikkoon pystyny juomaan tippaakaan kahvia, mikä on mulle tosi outoa, sillä olen normaalisti melkoinen kahvikissa. En myöskään tykkää nykyään mistään makeasta, mutta se ei oo mikään huono asia. :)

Tigger, mulla on ihan sama en pysty juomaan kahvia vaikka ennen join monta kuppia päivässä. Hirvittävä jano kokoajan. Pahoinvointi loppui onneksi lyhyeen, mutta siis apua tämä rintojen kasvu. Kutiaa ja kasvaa hurjana, ei kai tämä jatku pitkään?!

Takaisin