Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidan olla ainoo, jolla on melko oireeton raskaus:wideyed: tai joo alkuun oli tissikipua, huonoo oloo, ummetusta ym mut nyt ei oo enää oikeastaan mitään. Mielialavaihteluita toki, mut ollaan oltu viikko kipeenä esikoisen kanssa ja pinna saattaa olla siksiki kireenä ku nukkuu huonosti :dead:

Rv13+ jotain

Hei mulla on sellanen, että yöllä kun oon monta tuntia pissaamatta (joskus koko yönkin) niin sitten kun herään rakko ihan täynnä ja menen vessaan niin en saa pissaa tulemaan. Tulee sitten hetken istumisen jälkeen pinnistämällä. Joko tässä vaiheessa kohtu voi painaa rakkoa? Tämä vaiva alkoi noin pari viikkoa sitten?

Hei mulla on sellanen, että yöllä kun oon monta tuntia pissaamatta (joskus koko yönkin) niin sitten kun herään rakko ihan täynnä ja menen vessaan niin en saa pissaa tulemaan. Tulee sitten hetken istumisen jälkeen pinnistämällä. Joko tässä vaiheessa kohtu voi painaa rakkoa? Tämä vaiva alkoi noin pari viikkoa sitten?
Hei mulla oli ihan sama juttu tossa viikolla. Se oli tosi ärsyttävää, kun oli olevinaan pissahätä, mutta mitään ei tullut vaikka kuinka tiristi. Sitten hetken kuluttua onnistui. Luulin myös että tää on loppuraskauden vaivoja...

Hei mulla oli ihan sama juttu tossa viikolla. Se oli tosi ärsyttävää, kun oli olevinaan pissahätä, mutta mitään ei tullut vaikka kuinka tiristi. Sitten hetken kuluttua onnistui. Luulin myös että tää on loppuraskauden vaivoja...

Joo samaa itsekin aattelin. On tosi ärsyttävän tuntuista. Netistä löysin jotain, että jos on taaksepäin kallistunut kohtu niin voi tehdä jo pienilläkin viikoilla varsinkin jos yöllä nukkuu selällään... Ja itsehän nukun. Ei puhettakaan, että mahallaan vois nukkua[emoji28] Varmaan laitettava yöksi kahden tunnin välein kello soimaan jatkossa jos tämä meinaa koko raskauden kestää[emoji1]

Mä oon niin väsyny... tää unettomuus... Heräsin taas klo 5 viim yönä ja ihan pirteä..:meh:
Etovaa oloa välillä. Puuro tuli aamulla heti takas ylös:depressed:

Täällä kans tota aamuyön unettomuutta. Herään joka yö vessaan 2-4 välillä ja sänkyy takas kömpiessä iskee vellovan huono olo joka ei hevillä helpota.. sit unta saa ootella taas tunnin pari ja just ku saat unta ni pikkumies herää.. Zzzzz -.-

Jatkuva päänsärky... :( en oo moneen päivään pärjänny ilma särkylääkkeitä. Tosin kipeenä oli pakko pärjätä.. :(

Mä ihmettelen mihin mun päänsäryt on hävinny:eek: Ennen raskautta oli usein päänsärkyjä mutta nyt ei ole ollut + jälkeen kertaakaano_O

Kadonnut, ei mullakaan juuri oireita ole. Alkuraskaudessa oli etova olo ja ruokien hajut äklötti ja turvotusta on edelleen, mutta eipä juuri muuta mainittavaa. Esikoista odottaessa oli vaikka mitä, niin nyt kyllä osaan ihan nauttia tästä oireettomuudesta. Ja toisaalta, uskon että niitä oireita vielä riittää.

Huh mikä viikonloppu. Sain lauantaina käytyä töissä ja sen jälkeen on istuttu wc lattialla. Olo ei oo vieläkään hyvä. Viime yönä oli jäätävä pääkipu, että oli pakko ottaa panadol. 18. päivä ois lähtö Englantiin toivottavasti, tää pahovointi alkaisi helpottamaan.

Mä oon joutunut ottaa tota panadolia useana päivänä, kun päätä särkee ja kovaa iltaisin..

Alkaa olla jo aika loppuun palanu olo tän pahoinvoinnin ja väsymyksen takia... Aamusta alkaen pala kurkussa kun oksettaa, ja kun oksettaa niin kaikki ruokakin ällöttää. Vaikka tietää että syömällä olo helpottuisi, eipä sitä väkisin saa syötyä mitään, oksennus tulisi sitten sen takia kun kaikki ruoka tuntuu ajatuksenakin niin pahalta.. Sitten kun saa välillä syötyä kunnolla, pahoinvointi helpottaa mutta sitten iskee ruuan päälle semmonen kuoleman väsymys ettei kykene mihinkään muuhun kun unille.. Nyt kuitenkin jo viikolla 14, eikö tän pitäis jo kohta helpottaa :smiley-angry017 Pelottaa niin että tää jatkuu koko raskauden ja kaikki elämänilo katoaa tähän huonoon oloon ja uupuneeseen oloon.. Pari tuttua raskaana samaan aikaan ja heillä ei ollut kuin pientä etovaa oloa joillain viikoilla, ai että ärsyttää kun jotkut joutuu kärsimään raskaudesta monin kertaisesti..

Mulla ei oo nyt moneen päivään enää ollut pahaa huonoa oloa. Aamulla saattaa huono olo yllättää jos en ole syönyt ja pesen hampaita ja sit illalla ehkä väsymyksen seurauksena mut muuten kyl alkaa olla aika normaali olo. Välillä epäilen jopa mitä siellä alhaalla tapahtuu.... Ylihuomenna eka ultra, sithän sen näkee :smiley-bounce013

Nyt siis 12+4 neuvolan mukaan (eri mitä laskuri näyttää, mut ehkä ne tietää paremmin)

Täälläkin pahoinvointi jatkuu, nyt viikkoja 11+5. Väsymys on myös jäänyt vieraaksi. Vielä 4 pv työharjoittelua pakko jaksaa niin sitten koittaa loma[emoji4] On ollu kyllä melkoisia päiviä kun on koko ajan saanut nieleskellä ettei tule oksennus ja kaikki ihmisten hajut, varsinkin tupakanhaju saa voimaan niin pahoin. Olen tehnyt nyt 6 päiväistä viikkoa, joten joulun jälkeen täytyy ottaa iisimmin, jospa tuo pahoinvointikin sitten hellittäis. Muistelen, että edellisessä raskaudessa se loppui rv 12 tienoilla.

Vaikka tämä oma raskaus nyt ihan "pikkasen" kyseenalanen veriarvojen vuoksi, oiretta silti pukkaa...? Nimittäin huuliherpes, ei lähe pois, tai lähtee, mut uusii jatkuvasti, heti kun on hetkenaikaaki (puolpäivää) ilman zoviraxia ni johan on alahuuli rakkulalla, eikä edes ilmota itestään ku tullee vaa ja huomaan vasta kun rakkulat on muodostunut. On aiemminki ollu, mut ihan on tullu ja lähteny ku on lääkinnyt. Pitänee kysyä keskiviikkona lääkäriltä siihen jotain neuvoa. Eipä oo ollu mitään erikoisia tuntemuksia kropassa siltikään, vaikka keskeytynyttä keskenmenoa täällä vähän veikkailen tapahtuneeksi.

Vaikka tämä oma raskaus nyt ihan "pikkasen" kyseenalanen veriarvojen vuoksi, oiretta silti pukkaa...? Nimittäin huuliherpes, ei lähe pois, tai lähtee, mut uusii jatkuvasti, heti kun on hetkenaikaaki (puolpäivää) ilman zoviraxia ni johan on alahuuli rakkulalla, eikä edes ilmota itestään ku tullee vaa ja huomaan vasta kun rakkulat on muodostunut. On aiemminki ollu, mut ihan on tullu ja lähteny ku on lääkinnyt. Pitänee kysyä keskiviikkona lääkäriltä siihen jotain neuvoa. Eipä oo ollu mitään erikoisia tuntemuksia kropassa siltikään, vaikka keskeytynyttä keskenmenoa täällä vähän veikkailen tapahtuneeksi.
Kaverini sai samaan vaivaan jonkun kuurin. . Ymmärsin, että se on vähän niinkun estolääke...ja siis Raskaus hänelläkin oli syy jatkuviin rakkuloihin. Apua varmasti löytyy!

Itsellä huuliherpes puhkeaa aina stressin lauetessa. Oon niin onnellinen zoviraxeista ynnämuista, kun ennen odottelin parantumista monta päivää hammastahnat naamalla.

Mää en ymmärrä miten tää herpes näin voimakkaana alkokin, olin koulutuksessa ja iltapäivällä tuli sellane olo,et olis iso finni tos alahuules, mut siin ei näkyny mitään. Tunnin päästä oli jo kolme selvää rakkulaa muodostunu. Yleensä se sentään vähän on varotellu tykyttämällä ennen rakkuloiden muodostumista. Ja kun on uusinut, niin juuri kun oon uskaltanu jättää voiteet pois, niin eikun uutta rakkulaa yhtä nopeesti ja arvaamatta kuin edeltäjätkin. Ja aamulla tosiaan vielä laitoin, sitten olinkin taas koulutuksessa kun uudet puhkes, zovirax tietty kotona. Ei oo noi koulutuspäivät hyviä mun kropalleni :D

Toivottavasti saan jotain parempaa droppia!

Kannattaa kokeilla huuliherpekseen myös hunajaa! Mulla samaa vaivaa varsinki nyt nuhan jäljiltä, hirveetä herpeskutinaa koko ajan ja punaista finniä jo pukkaa.. Ite käytän ehkäisyyn hunajaa ja oli se sit lumetta tai oikeeta tehoa, ni yleensä aika hyvin toimii! :eek:

Huono-olo ollut taas poissa jonkin aikaa!! (aina kun kirjotan tänne niin se tulee jo seuraavaks taas takasin :'D) pikkasen on saanu taas nauttia 'normaalia' elämää. Oon huomannu, että helpottaa jos syö HETI aamulla herätessään jotain, yleensä siis en oo syöny ja siitä on alkanu kokopäivän kestävä huono-olo, mutta joskus kun oikein oksettaa niin ei kyllä tääkään auta :shifty: Kovasti toivois että ois jo toi oksentelu takana ja sais alkaa murehtia uusia oireita :wtf: mutta saa nyt nähdä!
Tämmönenkin 'oire' on josta en oo tänne maininnut (on ollut siis jo tosi pitkään) eli suun on oltava kokoajan tosi raikas :D pesen monta kertaa hampaita ja kokoajan on suussa purkka, jos tulee pienikin maku suuhun niin heti alkaa ällöttää.

Mulla on 1.5kk aikana ollu 3 jäätävää herpestä ja ne on tullu vähän edellisen jälkeen aina. Nyt oli flunssa mikä varmaan taas altisti mut tällä kertaa heti kun alkoi tuntuu et se tekee taas tuloa ni laitoin limeä usein yhden päivän ajan. En tiedä miksi mutta ei muuten puhjennut rakkulaa tällä kertaa

Takaisin