Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä ootte käyttäny flunssan hoitoon raskaana? Tääl vaa panadol ja kuuma puolukkamehu sekä menthol-nessuja.. saikos hunajaa syyä raskaana?

Joo hunajaa saa käyttää. Ite oon sillä koittanu hoitaa flunssaa mut eipä tunnu tehoovan, 3 vkoa jo ollu kipee :(

Jännä ku esikoista oottaessa en ollu lainkaan flunssissa tai muutenkaa mikää pöpö tarttunu ni nyt sit heti :( aika masentavaa..

Huvitutti8 mulla on ihan sama, esikoista odottaessa olin ihan terve koko raskauden, mut nyt sitten kaikki pöpöt iskee. Oon parhaillaan taas flunssassa, mut ei se ihme toisaalta oo, kun meillä esikoinen tarhassa niin sieltä niitä ainakin tulee. Onneksi ei mitään vakavempia tauteja tullut

Joo hunajaa saa käyttää. Ite oon sillä koittanu hoitaa flunssaa mut eipä tunnu tehoovan, 3 vkoa jo ollu kipee :(

Oon tehny itelleni ja tytölle höyryhengitystä siten et keitän vettä, kaadan ämpärin pohjalle, annan jäähtyy hetken ja sit vaan laitan pyyhkeen ympärille ja hengittelen :wink
Aamulla ja mut varsinkin illalla ennen nukkumaan menoa. Nenä tyhjenee ainakin hyvin ja hengittäminen helpottuu huomattavasti. Mut joo sen jälkeen kyl on mentävä suihkuun haha
Niin ja tietysti juon useasti päivän aikana puolikkaan limen puristettuna, lisään vettä ja hunajaa. Toimii. Mut en tiiä toimiiko kaikilla....

Voihan yrjö, ei tää helpota koskaan... Sain lääkäriltä kyllä Zofranit mutta en sit tiiä uskaltaako niitä käyttää, kun ei lääketietokantakaan kovin suositellut. Pahoinvointi siis jatkuu, mutta joka päivä erilaisena. Vähintään kerran päivässä on kuitenkin oksennettava. Ruoka on hiljalleen alkanut pysymään sisässä, painokin lähtenyt nousuun! :gen014

Mä hoidin flunssaa panadolilla, teellä ja nenähuuhtelukannulla. Sit iski yhtenä yönä hirvittävä korvatulehdus ja otin buranaa. Hirveet tunnontuskat oli, mut ainakin korvasärky hellitti eikä yltynyt korvatulehdukseksi. Ehkä nuo muutamat buranat on pienempi paha kuin ab-kuuri, joka olisi saanu myös esikoisen vatsan sekaisin maidon kautta.. :(

Vieläkin tuhoton yskä, vaivaa erityisesti iltaisin. Ehkäpä tää tästä hiljalleen :hungover:

Nyt kun pahoinvointi vihdoin vähentynyt niin väsymys sitten ottaa enemmän sijaa. Tuntuu että unirytmi kärsinyt, kun yöllä nälkä iskee ja sitten valvottaa. Yöllä välillä vaikea myös löytää hyvää asentoa, vatsanukkuja kun olen :/

Positiivista kuitenkin et nyt kun rv 17 niin kohta varmaan ekat liikkeet alkaa tuntua❤️

Ajattelin että Jes, tänään on hyvä päivä. Meidän koira päätti illasta oksentaa ja se haju kun yritti siivota, oon siitä lähtien oksentanut muutamia kertoja tälle iltaa ja etova olo jatkuu...

Ajattelin että Jes, tänään on hyvä päivä. Meidän koira päätti illasta oksentaa ja se haju kun yritti siivota, oon siitä lähtien oksentanut muutamia kertoja tälle iltaa ja etova olo jatkuu...
Kamala ilta sulla! Mut onneksi ei koira sentään päättänyt ripuloida sisälle... Mulla on ihan sama juttu, et joku haju voi laukaista aivan järkyttävän pahan olon kierteen ja oksentelun. En pysty itse vaihtamaan esikoisen kakkavaippaakaan tällä hetkellä. Mies oli viikonloppuna laivalla, ja kauhulla odotin että vääntääkö poika salakakat vaippaan jossain vaiheessa (potan tyhjentäminen ei ole yhtä paha). Onneksi panttasi koko päivän, ja sai sitten mies seuraavana aamuna, itsekin lievästi pahoinvoivana pestä pyllyä :)

Noniin. Eilen käyty ultrassa. Raskauslaskurin viikot oikein 12+1, neuvola oli siis laskenut väärin. Vauva kunnossa, sydänäänet 159. Ultraaja pyysi hyppimään ja välillä kävin syömässäkin ja tän ansiota että sai hänet liikkumaan. Vaavi vaan köllötteli. Sit kun vähän hypin niin liikkui vähän.... Edellisenä yönä kylläkin nukuin aika vähän, ja syöminenkin oli niin ja näin. Ehkä se johtui vaan energian puutteesta. Mutta ilmeisesti kaikki hyvin kuitenkin :)

Täällä menkkamaisia kipuja alavatsalla, eilen kesti muutaman tunnin ja nyt on kestänyt jo ainakin sen tunnin. Nää on kyl inhottavia ku aina alkaa jännittää mikä on.. Nyt rv 14+2. Onko muilla ollu samantyyppisiä kipuja, uskon et nää on vaan kasvukipuja mut kiinnostais tietää miten muilla? Oon onneks sairaslomalla nii voi makoilla, sen verran koskee.

Täällä menkkamaisia kipuja alavatsalla, eilen kesti muutaman tunnin ja nyt on kestänyt jo ainakin sen tunnin. Nää on kyl inhottavia ku aina alkaa jännittää mikä on.. Nyt rv 14+2. Onko muilla ollu samantyyppisiä kipuja, uskon et nää on vaan kasvukipuja mut kiinnostais tietää miten muilla? Oon onneks sairaslomalla nii voi makoilla, sen verran koskee.
Mulla oli noita myös, silloin kylläkin vasta 11+0. Ekaa kertaa mistään raskaudesta, jouduin jopa nappaa panadolia. Huolissani olin itsekin. Päädyin neuvolassa juteltuani lopputulokseen, että kasvukipuja vaan olivat.

Hui, olin tänään töissä ihan normaalisti kunnes tuli sellanen tilanne että jouduttiin vähän aikaa seisoa paikallaan jolloin tuli ihan yht'äkkiä kamala pyörryttävä tunne:sour: Silmissä sumeni ja kuulo lähti, tajusin onneksi siltä seisomalta käydä heti istumaan kauppakeskuksen lattialle mutta olipa aika pelottava tilanne.
Mulla normaalistikin kai todella matala verenpaine, josta saattaa johtua tämä mutta miten on madaltuuko se entisestään nyt raskaana...? Onko muilla ollut tällästä :/

Mä en pysty seisomaan 10 min pidempään tai taju meinaa lähtee. Verenpaineet mulla hyppii, mutta omalla kohdalla en usko siitä pelkästään johtuvan. Toki jos sulla paineet tippuu alle 100/70 niin hyvinkin johtua siitä :) Raskaudessa on ymmärtääkseni aika normaalia, että paineet tippuu, osalla saattaa nousta, joka sit taas johtaa verenpainelääkitykseen.

Mulla on ollut niitä säännöllisen epäsäännöllisesti jo +8 viikolta eteen päin.. välillä kovempia,välillä lievempää.. aina säikäyttää.. Mulla nyt rv 14+0

Mulla on kans ollu tommosia menkkajomotuksia ja myös vähän tommosta kylkiin heijastuvaa kipua,jonka oon aatellu johtuvan tästä yskästä. Vauvalla tuntuu kaik olevan hyvin ja sykekin kuuluu :)

Mulla on kans ollu menkkajomotusta melkein alusta asti, välillä enemmän ja välillä saattaa mennä pariki viikkoa ilman. Ilmeisesti niitä kasvukipuja tosiaan enkä enää pelkää niitä :)

Joo sama täällä, ihan nyt vasta viime päivinä (nyt 13+2) alkaneet toden teolla sellaiset menkkamaiset kovemmat kivut jotka tosin kestävät kerrallaan onneksi aika vähän aikaa. Onhan se vähän epäilyttävää kun koko alkuraskaus on käytännössä mennyt ilman mitään kipuja. Mutta eiköhän ne vain ole niitä normaaleja kasvukipuja :)

Takaisin