Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oo "onnelline" et viel ei oo paino hurjassa nousukiidossa , kyl se viel ehtii nousta jos on noustakseen :D nim. Täällä tuli +20,5kg viime raskaudes :D nytki jo +3kg tullu..huih
Ei kaikilla paino nouse raskaana. Minulla esikoisen raskaudessa lähti 13 kg, ja tässäkin raskaudessa on taas jo pari kg tippunut. Vaikka en mitenkään yritä laihduttaa ja syön ihan normaalisti eikä pahoinvointiakaan ole.

Mulla on paino noussut aina noin 15 kg raskauden aikana. Oon normaalipainoinen ja raskauksien myötä on tullut aina paljon kiloja. On ne kyllä onneksi aina lähtenytkin synnytyksen ja imetyksen myötä sitten samantien. Ei kannata painosta stressata, kunhan vaan huolehtii että syö terveellisesti ja välttää jatkuvaa herkuttelua! Mulla on aikapaljon mahaa nippaillu lähiaikoina ja nyt uusi oire ihan järjetön särky kädessä. Meni yö valvoessa. Pakko lähtee työterveyteen..varmaan joku pinne kädessä..:bored:

Ei kaikilla paino nouse raskaana. Minulla esikoisen raskaudessa lähti 13 kg, ja tässäkin raskaudessa on taas jo pari kg tippunut. Vaikka en mitenkään yritä laihduttaa ja syön ihan normaalisti eikä pahoinvointiakaan ole.

Niimpä. Sanoinki et lähtee nousuun JOS on noustakseen :)

Huh mulle tuli esikoisesta +35kg ja oon ne viimein saanut pudotettua. Nyt on onneks paino vaan pudonnut useammalla kilolla, aion olla tosi varovainen ettei taas nouse niin paljon. Onneks esikoinen pitää väkisin liikkeessä ja syöminen hallinnassa :smiley-ashamed004

Aika jännä juttu papupata23. Mulla ku viime raskaudes lonkat alko kiusata nukkuessa vasta vähä enne vikaa kolmannesta.. jospa nytki vasta sit, on kyl ikävä vaiva!
Oo "onnelline" et viel ei oo paino hurjassa nousukiidossa , kyl se viel ehtii nousta jos on noustakseen :D nim. Täällä tuli +20,5kg viime raskaudes :D nytki jo +3kg tullu..huih

Mulla viime raskaudessa nousi aika lailla tarkalleen 8kg ja lähti synnytyksessä ja sen jälkeen kokonaisuudessaan pois.
Vaikka sillon oli järkyttävä aamupahoinvointi vointi ni pystyin syömään ku hevonen eikä paino noussut ton enempää. Nyt pystyy just ja just syömään pieniä annoksia usein.
Ekassa raskaudessa oli normi painonen mut nyt on parissa vuodessa vähän päässy lihomaan eheh. En mitään järkyttävästi mut en o enää normi painossa. Ei kai se ylipainoisella tuo painon putoaminen kauhee asia tietääkseni oo

Painon nousu on tosiaan hirmu yksilöllistä. Mulla nousi myös vain n. 8kg esikoista odottaessa ja kilot lähtivät viimeistään imettäessä. Olen muutenkin hoikka ja vatsa ei ulospäin kasvanut kauheasti, joten sain käydä useammankin kerran kontrolliultrassa. Vauvakin oli kyllä siro mutta ihan normaali. Sama oli äidilläni, että paino ei noussut paljoa ja vatsa pysyi piilossa.
Kaikissa raskauksissa on tuntunut että paino nousee ihan alkuun vähän reippaammin, kun pahoinvointi ja ihan hillitön ruokahalu. Vaakaa ei ole kotona, joten en kummemmin itse tarkkaile painoa.

Kävin tänään ultrassa, koska aamulla tuli veristä vuotoa, joka alkoi la yönä ja on ollut niukkaa kuitenkin koko ajan. Säikähdin kyllä pahanpäiväisesti ja pelkäsin jo pahinta. Ultrassa kaikki oli kuitenkin loistavasti eikä mitään vuotokohtaa ollut. Vauveli vastasi viikkoja 10+1 ja kovasti jo liikkuikin. Vuoto tulee siis limakalvoilta tai laskeumasta, huh.

Mäkään en oo kotona painoa tarkkaillu mutta eka neuvolassa painoa oli tullut pari kiloa lisää verrattuna ennen raskautta. Jotenkin veikkaan että joulukuun neuvolassa niitä kiloja on saattanu ropsahtaa "jonkun verran" lisää taas... Aiemmissa raskauksissa kiloja tuli yhteensä 19 ja 16.

Tää ällötysolo edelleen.. :bored:

Kävin tänään ultrassa, koska aamulla tuli veristä vuotoa, joka alkoi la yönä ja on ollut niukkaa kuitenkin koko ajan. Säikähdin kyllä pahanpäiväisesti ja pelkäsin jo pahinta. Ultrassa kaikki oli kuitenkin loistavasti eikä mitään vuotokohtaa ollut. Vauveli vastasi viikkoja 10+1 ja kovasti jo liikkuikin. Vuoto tulee siis limakalvoilta tai laskeumasta, huh.
:Heartpink Toivottavasti mullakin huomenna hyviä ultrakuulumisia kun vähän samanlainen tilanne..

Nyt tosiaan kun flunssasta parannettu, ja hajuaistin toimiessa niin etova olo jatkuu. Ja näköjään taas herään yöllä.. paleltaa ja väsyttää. Ja pientä taistelua että saa jotain syötyä. Mulla on taas -2kg lähtenyt tosin tässä kunnossa terkkarin mielestä ei oo paha.

Mulla nousi paino viime raskaudessa 12kg eli just keskimääräisen määrän. :D
Nyt alussa laski -1kg kun ruokahalu oli vähän huono. On se jo palautunut eli oon suunnilleen aloituspainossa.
Ihan kun olisi ihan pieni pömppö havaittavissa aamulla. :) Normaalisti aamulla on litteä maha. Iltaa kohti turpoaa, oli raskaana tai ei. Toki raskaana ollessa turvotus on isompaa. Rinnatkin on vähän kasvaneet. Tänään 9+5.

Mulla esiintyy jotenkin outoa vihlomista välillä tuossa onko nyt peräsuoli vai häntäluu? Noh... kuitenkin sielä jossain..:facepalm:
Onkohan kohdun kasvukipua tai jotain sellaista. Toki on ummetustakin tässä välillä ollut ,mutta mielestäni ei ainakaan pukamia ole:taunt005.

Mulla esiintyy jotenkin outoa vihlomista välillä tuossa onko nyt peräsuoli vai häntäluu? Noh... kuitenkin sielä jossain..:facepalm:
Onkohan kohdun kasvukipua tai jotain sellaista. Toki on ummetustakin tässä välillä ollut ,mutta mielestäni ei ainakaan pukamia ole:taunt005.
Voisko olla ilmaa suolistossa? :wink

Musta tuntuu et mun kohtu on ottanut nyt viikon aikana jäätävän kasvuspurtin. Ei enää työhousut mahdu kun kiristää niin paljon, ja ulkoilutakkikin menee just ja just kiinni varsinkin illalla.
Ja nyt on alkanu myös rintojen arkuus ja kohdun juilinta tän viikon aikana. Puuskutan myös aika lailla reippaasti kävellessä.
Mut nyt alkaa tuo väsymys ja huono olokin näköjään vähän hellittää, jaksaa tehdäkin jotain......

Huono-olo ei oo hellittäny :( Väsymys vaivaa edelleen... Hohhoijaa, sais jo helpottaa pikkuhiljaa!
Kävin myös vaa'alla pitkästä aikaa ja huomasin että painoa oli pudonnut n. 5kg johtuen oksentelusta :( Pelästyin tätä aluksi, mutta ymmärtääkseni on ihan tavallista kun huono-olo helpottaa (jos helpottaa...) niin luulis painon lähtevän sitten nousuun :)

Mulla on nyt paino tippunut kans 5kg, tosin ei oo pahaa oloa tai oksentelua ollukkaan eikä muutoksia ruokahalussa. Hoitaja ei ollut tästä huolissaan, jossain kohtaan lähtee varmasti nousuun :D

Mulla särkee kauheesti tosta munasarjan kohdilta molemmin puolin ja välillä kipu säteilee alaselkään ja reisiin. Mahtaisko olla jotain liitoskipuja, inhottavaa vihlontaa :dead:

12+3

Muokattu viimeksi:
Mun nälkä on kadonnut, ei vaan oikeen ees tuu nälkä.. Tai sit oon syöny kuitenkin edes jotain ja kohtuullisella välillä vaan just sopivasti. Oikein mitään ei erityisesti tee mieli ja vatsa täytyy aika nopeesti. Jotenkin kuulostaa omaankin korvaan jännältä kuviolta näille viikoille..

11+2

Takaisin