Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muilla käynyt niin että raskaus on saanut jonkun aiemmin lievänä olleen sairauden riehaantumaan ihan täysin? Mulla nyt se tilanne, että raskaus selvästi aiheuttaa erään sairauteni pahenemisen, ja tämä hankaloittaa aika paljon elämää.. Kaiken hyvän lisäksi tälle mun sairaudelle ei voi oikein mitään, eli nyt on vaan kärsittävä raskauden ikävät oireet ja sairauden paheneminen. Aiheuttaa aika paljon huolta ja murhetta jos se on tätä koko raskauden ajan..:schocked028

Vastavirrassa. Minulla on nyt tullut niukkaa rusehtavaa vuotoa eilisestä asti. Seksin jälkeen juuri alkoi. Vuoto on tosi vähäistä, paperiin just ja just jää mutta hitto että ahdistaa. Vaikka kuin yritän järjellä ajatella että tämä tulee limakalvoilta ja johtuu juuri seksistä niin välillä kauhu valtaa mieleni.

Onko muilla käynyt niin että raskaus on saanut jonkun aiemmin lievänä olleen sairauden riehaantumaan ihan täysin? Mulla nyt se tilanne, että raskaus selvästi aiheuttaa erään sairauteni pahenemisen, ja tämä hankaloittaa aika paljon elämää.. Kaiken hyvän lisäksi tälle mun sairaudelle ei voi oikein mitään, eli nyt on vaan kärsittävä raskauden ikävät oireet ja sairauden paheneminen. Aiheuttaa aika paljon huolta ja murhetta jos se on tätä koko raskauden ajan..:schocked028

En tiedä minkälaisesta sairaudesta sulla on kyse, mutta raskaushan aiheuttaa vastustuskyvyn alenemista ja lisäksi raskaus on aika kova stressi elimistölle niin se voi helposti aiheuttaa tuota "riehaantumista", varsinkin erilaisissa virus-/bakteerisairauksissa. Esim. monella kaverilla kellä on huuliherpes niin raskauden aikana tulehduksia ollut huomattavasti enemmän.

Mulla on niveliin liittyvä sairaus ja jokaisessa raskaudessa se on pahentunut. Toki johtuu siitä että sidekudokset löystyy raskausaikana. Nytkin olen kärsinyt sorminivelien kivuista.

Voiko ihan oikeesti olla raskausoire, että tavarat ei kertakaikkiaan pysy käsissä :D oon joskus kuullut jonkun sanovan,että huomaa, että tavarat tipahtelevat helpommin. Mulla normaalisti pysyy tavarat näpeissä, mutta kieltämättö raskauden aikana tuntuu tipahtelevan yks sun toinen esine, eikä siis mitenkään joskusjajouluna vaan varmaan 30% tavaransiirroistaa tapahtuu lattian kautta :D

Olen myös kuullut että olisi raskausoire :D en tosin tiedä mihin perustuu, olisiko jokin vanhankansan uskomus. Itsellä on ollut samaa aikaisemmissa raskauksissa, mutta luulen että se itselläni liittyy nivelkipuihin.

Vastavirrassa. Minulla on nyt tullut niukkaa rusehtavaa vuotoa eilisestä asti. Seksin jälkeen juuri alkoi. Vuoto on tosi vähäistä, paperiin just ja just jää mutta hitto että ahdistaa. Vaikka kuin yritän järjellä ajatella että tämä tulee limakalvoilta ja johtuu juuri seksistä niin välillä kauhu valtaa mieleni.

Joo, ei helpota jotenkin yhtään vaikka yrittäis ajatella ettei se kohdusta tule eikä oo sillä tavalla mitään hätää.

Vähän sama kun tuntuu ettei voi kertoa kenellekään raskaudesta kun ”enhän minä tiedä oonko enää raskaana”. Samaan aikaan kuitenkin pelottaa että kohta jään jo kiinni työkavereille tän turvotuksen kanssa.

Te joilla on jo useampia lapsia niin missä kohtaa turvotus on vaihtunut vatsan kasvuun kun ei ole enää esikoisesta kyse..?

En koe olevani väsyneempi kuin normaalistikkaan, tosin sokerit heittelee tosi paljon, et se varmaan tekee osan ku hermot kiristyy ain ku sokerit laskee :D mut siis ei se aina voi liittyä mataliin sokereihin kun sitä sattuu jatkuvasti, tänäänkin tippu puurolautanen syömisen jälkeen,puhumattakaan siitä montako kertaa äsken hevosta harjatessa harja sinkosi johonkin.

Te joilla on jo useampia lapsia niin missä kohtaa turvotus on vaihtunut vatsan kasvuun kun ei ole enää esikoisesta kyse..?
Minulla ei ole lainkaan turvotusta, mutta kyllä minusta maha jo nyt näkyy. Ne, jotka raskaudesta eivät tiedä, varmaan ajattelevat minun lihoneen, mutta itse tiedän painoni laskeneen ja vatsan selvästi kasvaneen. Mahan ympärysmitta ei ole suurentunut, mutta muoto on erilainen kuin normaalisti.

Kannattaa rasvailla kuivia limakalvoja! [emoji4] Apteekista saa kaikennäköisiä voiteita. Itsellä ihan alussa oli tosi kuivat limakalvot kun muutenkin kuivuu herkästi. Tykkään Acon voiteesta. Öljyt mulla ainakin helposti vähän kirvelee.

Mulla ei näy vielä mittään, iltaisin on vatsa turvoksissa. Esikoisesta alkoi näkyä rv16 tienoolla, joten en oo vielä osannut edes ootella:grin

Hirvee jännitys iski, ylihuomenna nt-ultra. Kunpa kaikki menisi hyvin:nailbiting::nailbiting:

Kannattaa rasvailla kuivia limakalvoja! [emoji4] Apteekista saa kaikennäköisiä voiteita. Itsellä ihan alussa oli tosi kuivat limakalvot kun muutenkin kuivuu herkästi. Tykkään Acon voiteesta. Öljyt mulla ainakin helposti vähän kirvelee.

Siis ihan SINNEkö sitä rasvaa/öljyä pitäis ja vois tunkee? :D Oon siis kyllä kuullut noista mutta en tosiaan oo ihan perillä että mikä ois järkevää ja mikä ei..tulipas ihan teini olo kun ei tämmösiä asioita ”osaa”. :D

kadonnut tsemppiä huomiselle!

Mulla oli myös alkuun turvotusta iltaisin, nyt olin yks päivä koulutuksessa ja puolen päivän aikaan oli pakko avata nappi housuista ja eilen ei pystynyt iltavuorossa pitään työhousujen nappia enää kiinni.. Eli ei ole enää vain iltaisin tuota. Paino on noussut plussasta 1,4kg joten ei taida ihan senkään piikkiin mennä ja onhan tuo maha tosiaan eri näköinen kuin aiemmin.

Huh, 2 viikon saikku takana ja huomenna paluu töihin! Vielä etoo sen verran päivittäin että kyllä jännittää miten selviydyn tulevista viikoista, työtehtävissäkin deadlinesta jäljessä :D

Limakalvot on kovilla täälläkin ja liukkari on ollut aivan must! Kun viiniä tai salmiakkia ei saa ja liikkuakaan en ole yksinkertaisesti jaksanut, seksi on mun ainoa nautinnonlähde ja siitä en kyllä luovu! :grin aika paljon mielikuvitusta on saanut välillä käyttää mutta itse oon niin seksuaalinen tyyppi, etten vaan pysty olemaan ilman kovin pitkiä aikoja :angelic:

Muuten samoja fiiliksiä kuin TinyRobertilla, taitaa viikotkin mennä aika lähelle (nyt 9+5). Pari viimeistä viikkoa oli aika kauheita väsymyksen ja v*tutuksen vuoksi, mutta nyt alkaa selvästi helpottaa. Tänään siivoilin ja puuhailin muita kotijuttuja entiseen malliin useamman tunnin ja ajattelin pitkästä aikaa positiivisesti elämästäni. Se positiivisuus nimittäin on ollut vähän haastavaa välillä..

Siis ihan SINNEkö sitä rasvaa/öljyä pitäis ja vois tunkee? :D Oon siis kyllä kuullut noista mutta en tosiaan oo ihan perillä että mikä ois järkevää ja mikä ei..tulipas ihan teini olo kun ei tämmösiä asioita ”osaa”. :D

Laita vaikka aluksi siihen suuaukolle. :D Ihan perusvoidekin käy. Valitettavasti itselle on tuttuja juttuja. Imetysaikana meni tosi ohueksi limakalvot. Myös liukuvoide auttaa asiaa niin ei hankaudu samalla tavalla!

Pakko välillä välttää tätä keskusteluaihetta kun tosiaan tämäkin saa minut voimaan entistä pahemmin kun luen teidän huonovointisuudestanne:nailbiting::meh::smiley-angry017:hilarious:

By the way huomenna jälleen ultra...............:nailbiting:

Mahan kasvu kiinnostaa täälläkin :) Mulla on turvotusta ja iltaa kohti turpoaa vatsa palloksi. Mutta alavatsalla olen alkanut tuntemaan sellaisen kiinteän pienen pallon, jota ei siis katsomalla huomaa. Ainakin toiveajattelen, etttä siinä tuntuisi pallo. Nyt rv 11 (varhaisultran mukaan vielä 10)

Esikoisen kohdalla maha alkoi näkyä tosi myöhään ja oli muutenkin loppuun asti suht pieni.

Ultraan 2vk päästä Jes :)
Mä en kertakaikkiaan pysty nukkumaan kyljellään enää vaikka se on mun lempi nukkuma-asento. Jotenki lonkat ärtyy. Ihan kumma juttu. Nukun siis selälläni ja puolittain mahallaan.
Ja aamulla alan jo pelätä hampaiden harjausta kun aina pahaolo tulee siitä
Ja just katoin huvikseni painon mikä on laskenut melkein 1.5kg. Vaikka syön pieniä määriä usein.

Muokattu viimeksi:
Aika jännä juttu papupata23. Mulla ku viime raskaudes lonkat alko kiusata nukkuessa vasta vähä enne vikaa kolmannesta.. jospa nytki vasta sit, on kyl ikävä vaiva!
Oo "onnelline" et viel ei oo paino hurjassa nousukiidossa , kyl se viel ehtii nousta jos on noustakseen :D nim. Täällä tuli +20,5kg viime raskaudes :D nytki jo +3kg tullu..huih

Ultraan 2vk päästä Jes :)
Mä en kertakaikkiaan pysty nukkumaan kyljellään enää vaikka se on mun lempi nukkuma-asento. Jotenki lonkat ärtyy. Ihan kumma juttu. Nukun siis selälläni ja puolittain mahallaan.
Ja aamulla alan jo pelätä hampaiden harjausta kun aina pahaolo tulee siitä
Ja just katoin huvikseni painon mikä on laskenut melkein 1.5kg. Vaikka syön pieniä määriä usein.

Kannattaa kokeilla laittaa tyyny jalkojen väliin, mulla se ainakin helpottaa kyljellä nukkumista.

Takaisin