Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä kans melkein kokoajan tekee pahaa. Aamuisin saa 1 kerran oksentaa:inpain:

Mulla pahoinvointi on viime viikot ajoittunut iltaan. Myös aamuisin sitä on jos en ehdi ajoissa syömään. Illalla kaikki kuitenkin on paljon pahempaa. Jossai neljän jälkeen aina alkaa eikä mikään oikeen auta, kurkun syöminen vie oloa hieman pois ehkä koska se on raikasta ja lähtes mautonta. Harvemmin joutuu oksentaa mut se paha olo on jotain aivan mahdotonta. Nyt on alkanu kyl tuntuu et ehkä olot alkaa olla vähenemään päin. Toivottavasti

Mulla kans päivät ihan ok mutta iltaa kohden pahenee. Illat menee sohvalla maaten ja mies ihmettelee kun mitään en jaksa/pysty tekemään

Mulla pahoinvointi on viime viikot ajoittunut iltaan. Myös aamuisin sitä on jos en ehdi ajoissa syömään. Illalla kaikki kuitenkin on paljon pahempaa. Jossai neljän jälkeen aina alkaa eikä mikään oikeen auta, kurkun syöminen vie oloa hieman pois ehkä koska se on raikasta ja lähtes mautonta. Harvemmin joutuu oksentaa mut se paha olo on jotain aivan mahdotonta. Nyt on alkanu kyl tuntuu et ehkä olot alkaa olla vähenemään päin. Toivottavasti
Sama täällä!

:depressed: ja taas oksettaa! justku ehdin tännekin jo hehkuttaa että nyt se loppu, ni viikon sai olla oksentamatta ku alko taas. Varsinkin aamusin, ei mee mikään alas tai jos menee niin samantien tulee kaikki ulos.
Iltasin pystyy syömään normaalisti. Nyt uutena juttuna on myös tullu ihan järkyttävä väsymys, siis voisin mennä klo 21 jo nukkumaan (mikä on todella epätavallista mulle), nukahdan alle puolessa tunnissa ja herään (jos ei oo töitä) niin vasta klo 11-12 aikaan. :eek: Vaikka nukun noin pitkään niin sama juttu taas seuraavana iltana...

Sisinblack just tollasta väsymystä oli täälläkin ja viä päikkärit päälle! Nyt sekin on alknu helpottaan eikä tarvii päikkäreitäkään nukkua enää.. Tsemppiä, kyllä ne sieltä helpottaa! :)

Täällä kans toi väsymys vaivannu koko tän alkuraskauden ajan.. Iltasin tosiaan 21 maissa nukkuu ja aamulla ei millään sais itteesä ylös. Ja päikkärit on melkein pakolliset et jaksaa iltaan sitkutella :D

Mulla kans päivät ihan ok mutta iltaa kohden pahenee. Illat menee sohvalla maaten ja mies ihmettelee kun mitään en jaksa/pysty tekemään
Mulla on sama, nyt vielä kun on vähän kipiänä on tupla väsynyt. Mies joutuu huolehtii kotityöt ja koiran ulkoilutus.

Mulla on lähes jatkuvaa pahaa oloa. Oon oksentanut vaan kerran koko aikana, mutta tasainen huono olo koko ajan. Iltaa kohden pahenee. Ruuat maistuu omituiselle. Juominen haastavaa kun vesi ei maistu eikä oikein muukaan. Kylmä limsa uppoo joskus, mut siitäkin tulee huono olo. Maito on ainoa, mikä suht ok. Teen suurkuluttaja olin ennen, nyt en oo kahteen kuukauteen juonu.
Ja väsyttää, mutta saan tosi huonosti nukuttua.
Töissä seisoskelu huimaa.
Huh huh...

Miten voi olla erilaisia raskaudet, ennen tuskin muisti olevansa raskaana ja nyt etoo kaikki. Iltaisin ei voi käydä kaupassa, kun meinaa tulla paha olo jo ruokien näkemisestä.
Myös syöminen on melkoista tasapainoilua, jos et syö niin tulee extrapahaolo, jos syöt niin sekin etoo.
Kummallinen tila.

Hajuherkkyys menee vähän kiusallisuuden puolelle. Ratikassa istuessa rupeaa oksettamaan jos vieressä seisoo tupakoiva ihminen (vaikka ei sillä hetkellä tupakoiva). Töissä tekee huonoa, kun joku syö ruokaansa työpöydän ääressä, vaikka olisin viereisessä huoneessa. En tietenkään voi sanoa kenellekään mitään. Nyt jännittää, kun olen menossa ystävän luokse syömään vähän eksoottisempaa ruokaa. Esikoisen kohdalla olin samassa tilanteessa ja jouduin oksentamaan melkein pelkästä ruuan hajusta. Mitenkähän nyt käy :woot:

Mulla oireena on väsymys. Vieläkin välillä vähän pala kurkussa olo, mutta en ole kertaakaan oksentanut, eli ei niin huono olo. Alussa oli rinnat kipeät, sekin mennyt ohi.

Ihanaa, olo alkanut pikkuhiljaa helpottamaan! Vielä aamuisin oksettaa, mutta muuten alkanut ruoka pysymään sisässä. Hyvä vaan, että oksentaminen on vähentynyt, nielu ja ruokatorvi niin rikki (verta aika reippaasti oksennuksessa). Toivottavasti tästä alkaa hiljalleen se ihana toinen kolmannes!

Mun viiden päivän oireettomuus viime viikolla olikin vain joku maistiainen mukavasta olosta. Sen jälkeen olikin sitten hyvä iskeä aivan järjetön pahoinvointi päälle. Viime lauantaista about joka toinen päivä oksentanut, ja koko ajan on oksennut kurkussa. Mikä vaan voi laukaista kakomisen, ihan pelkkä pahoinvointi-sanan ajatteleminenkin :sad001. Tuntuu että pahoinvointi vaan pahenee päivä päivältä, ja tämä päivä ollut ihan pohjanoteeraus... Onko kellään mennyt niin aikaisemmissa raskauksissa, että olo onkin vain pahentunut ekan kolmanneksen jälkeen?

Mulla olo helpotti 9+2 jälkeen ja ollut jo viikon tosi hyväolo. Ainoa ongelma on että pahimmissa ällöttyksissäni söin kaikkia mahdollisia ruokia ja nyt tuntuu että kaikkiin ruokiin on jäänyt ällötys. Tosi vaikea keksiä mitään syötävää :grumpy:

Kuulostaa kamalalta nuo oksentelut!
Miten voikin olla niin väsynyt? Iltaisin maha turpoaa palloksi ja tänään on ollut maha kipeäkin sen takia. Lisäksi iltaisin väsyneenä tulee helposti etova olo, jos syö vähänkin huonommin. Ei vaan jaksais koko ajan olla syömässä.

Voiko ihan oikeesti olla raskausoire, että tavarat ei kertakaikkiaan pysy käsissä :D oon joskus kuullut jonkun sanovan,että huomaa, että tavarat tipahtelevat helpommin. Mulla normaalisti pysyy tavarat näpeissä, mutta kieltämättö raskauden aikana tuntuu tipahtelevan yks sun toinen esine, eikä siis mitenkään joskusjajouluna vaan varmaan 30% tavaransiirroistaa tapahtuu lattian kautta :D

Saaramaria enpä oo koskaan kuullutkaan! :D

Onko muilla (alakerran) limakalvot herkillä? Tuntuu että suht helposti tulee rusehtavaa vuotoa. Seksin harrastaminen on meillä täysin pannassa, sitä en uskalla ees harkita enää kokeilujen jälkeen. Harmitontahan tuo varmaan sinänsä on, mutta kaikki vuodot on mulle nyt liikaa.

Onpa helvetillinen viikko takana.. Yrjö lentää ja helkkarin huono olo 24/7.. Viikkoja 11+ jotain, pakko kai tän on alkaa pikku hiljaa kohta helpottamaan.. Tää pahoinvointi vetää ihan toimintakyvyyttömäksi, koulussa ei ole voinut käydä ja muutenkin elämä on yhtä pimeässä makaamista ja yrjön pidättelyä.. Ja mikä kummallisinta, välissä saattaa olla yksi sellainen päivä että olo on hyvä ja energinen, kunnes taas illalla oksennus tulee ja tosi paha olo jatkuu taas viikon eteenpäin.

Voiko ihan oikeesti olla raskausoire, että tavarat ei kertakaikkiaan pysy käsissä :D oon joskus kuullut jonkun sanovan,että huomaa, että tavarat tipahtelevat helpommin. Mulla normaalisti pysyy tavarat näpeissä, mutta kieltämättö raskauden aikana tuntuu tipahtelevan yks sun toinen esine, eikä siis mitenkään joskusjajouluna vaan varmaan 30% tavaransiirroistaa tapahtuu lattian kautta :D
Jos on hirveän väsynyt, tavarat eivät pysy käsissä. Voisiko olla kyse tästä? Muuten en tunnista tuota raskausoireeksi minäkään.

Takaisin