Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihan varmaan tulee takas ku sanon näin mutta mun aamuneljän/-viiden heräily on loppunu! :) Mä saan nukkua! Ja myös väsymys alkaa helpottaan. Olisin ehkä jopa huolissani jollen ois eilen löytäny sykettä aivan juuri ja juuri häpyluun yläpuolelta ihan keskeltä. Ei voi olla mikään muu.. <3
9+5

En käsitä miten te selviätte jotka oksennatte enemmänkin.. Minulla oli eilen aamusta kiertohuimauskohtaus ja yrjö lensi sitten ihan koko päivän.. Tänäänkin vielä ihan järkyttävän huono olo, puolikkaan banaanin sain syötyä.. Yölläkin heräsin siihen kun tuntui siltä että oksennus lentää ihan just.. Jos tätä jatkuisi pidempään ni ei hitto mikä ihmisraunio olisin :hungover: Just ja just sai koirat käytettyä oksennusten välillä ulkona pissillä, mitään muuta ei pysty ei kykene tekemään.. Kaikki sympatiat niille joilla on ollut oksentelua enemmänkin!

Kuinka muut pahoinvoivat ovat pärjänneet? Ootteko pystyneet käymään töissä?

Neljättä viikkoa pönttö on paras ystävä, hiljalleen alkaa nesteet pysymään sisässä, mutta ruoka tulee edelleen ylös. Vesimeloni on pop :rolleyes: Lääkkeitäkin on jo vino pino (Primperan, Zantac, Omeprazol..) ja ei mitään tehoa. Primperan vie oksentelulta pahimman aallon harjan, mutta sitten onkin kahta kauheampi olo, joten ennemmin oksennan :banghead: Töissä on turha edes haaveilla käyvänsä, vaakataso ainoa asento, jossa edes siedettävä olo. Viikon jo ollut saikulla ja keskiviikkona hakemaan lisää ellei ihmeitä tapahdu. Toivottavasti alkaa pian helpottamaan, nyt 9+5.

Mun ei onneks tarvi töissä käyä koko raskauden aikana ku oon hoitovapaalla, mut olot ollu sellasia et tosta rv6 tänne rv10 asti ois ollu sula mahdottomuus käyä töissä, sen verra paha phv on kiusana ollu..

Kuulostaa ihan kauhealta teidän kohdalla jotka voitte noin pahoin :(

Täällä ei ole kyllä mitään oloja.. ihan kun ei raskaana oliskaan.. rinnat hitusen isommat, ei muuta...

Mulla helpotti pahoinvointi viikonlopun aikana, nyt siis 9+2. Voihan se tulla toki takaisinkin, mutta saapahan hetken huokaista. Epävarmuuden takia harkitsen toista ultraa kun ensimmäinen oli edellisen epäonnisen raskauden takia jo 6+jotain tai sitten pitää vain malttaa nt ultraan. Onko joko käynyt varhaisultrassa useampaan otteeseen?

Mäki oon hoitovapaalla ja joku 3 vkoa oksensin ihan järkyttäviä määriä ja laihduin pari kiloo.. Nyt vähän alkanu tasottuu 10+1 tänää ja pulauttanu vaa aamulla ja muuten jo ihan melkee normaali olo :)

TinyRobert, minä kävin uudestaan reilu viikon päästä ar ultrasta, koska raskaus lähes oireeton ja päivät näytti viisi päivää vähemmän kun menkkojen mukaan. Saatiin pari päivää "kiinni" laskettua aikaa.

Jos oikeen pahovointi iskee, kuten kerran, en voinut olla töissä. Mutta muuten etovalla ololla pärjäilyt.
Tänään kävin lääkärissä. Oli arvot koholla. Huomenna uusiin verikokeisiin. 2 yötä mennyt muutamalla yöunella ja sain ventoline diskus lääkkeen. Töissä vaan ei olla oikeen iloisia sairaudesta, ihanko olisin keksinyt tän ja tän takia koen syyllisyyttä siitä, etten ole työkunnossa. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tähän virukseen sovi muu kuin lepo. Ärsyttävää, sama tilanne kuin muutama vuosi takaperin sairastin jatkuvasti korvatulehduksia/poskiontelotulehduksia huonon sisäilman vuoksi.

Itellä enää vain lievää etomista silloin tällöin ja ruoka maistuu:) äidilläni kuulemma ollut yhtä vähäoireista

Hyvä Ketterä että pääsit lääkäriin ja sait lääkkeet auttamaan yskään :). Nyt vaan parantelet ittes ja sit terveenä töihin. Nopeammin paranet lepäilemällä kuin puolikuntoisena töissä.

Tinyrobert, mullakin epävarmuus kalvaa, kun oireet hiukan hellittäneet ja ar-ultra oli 6+1. Ajattelin mennä ensi viikolla avoimeen neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet, kun siellä ne voi kuunnella viikolta 11 alkaen. Kolme viikkoa vielä siihen viralliseen ultraan.

Eilen illalla ja tänään aamulla ollu menkkamaisia kipuja.. Pelottaa onko kaikki kunnossa, voikohan olla jotain kasvukipuja, tänään rv11+0.

Aamunen varmasti voi olla iha vaa harmittomia kasvukipuja :) panadolia voi turvallisesti käyttää jos matala kipukynnys.

Huvitutti8, näin mä ajattelinkin, otin panadolia illalla ja nyt aamulla en oo tarvinnu ku pärjäsin kivun kanssa. Siellä tehdään vauvalle tilaa :HeartredKaikki muut oireet ennallaan kuitenkin, sain rauhoituttua :)

Mulla kans ollut noita kipuja enemmän ja vähemmän tämän 10+ viikon..

Samoin on mullakin ollut noita kasvukipuja nyt 10+ viikolla. Oli myös ihan alussa, sit monta viikkoa rauhallista, ja nyt taas sellasta menkkakipuilua. Taitaa tosiaan kohtu kasvaa vauhdilla :woot:

Täällä kans eilen ja tänään aamusta asti ollut pientä painetta ja tuntemusta alavatsalla, nyt vko 9+6. Jännää! :)

Mullakin on vähän väliä paineen tunnetta/pientä jomotusta alavatsassa. Eiköhän ne ole vaan kasvukipuja.
8+6

Mulla nivunen/lonkka tosi kipee! Kävely ei onnistu normaalisti. Voiko olla jo liitoskipuja? :o Toinen tulossa..

Takaisin