Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle alkaa jotenkin nyt iskeen sellanen tunne et hetkinen, tässähän tapahtuu ihan oikeesti.. Tää on varmasti osa sitä kun oon yrittäny suojella itteeni ajattelemalla että voi vielä käydä miten vaan ja olla haaveilematta liikaa. Ja nyt alkaa pikkuhiljaa viikkoja kertyyn sen verran että pian ollaan jo pikkusen turvallisemmilla vesillä. Välillä on tosi ristiriitaset fiilikset kun haluaa alkaa pikkuhiljaa ajatteleen uutta tulokasta ja millä tavoin elämä tulee mullistuun ennen kesää ja varsinkin kesällä ja samaan aikaan vieläkin on se jarru pikkasen päällä, että enhän mä tiedä onko siellä kukaan enää elossakaan.

vastavirrassa, on varmaan tosi ristiriitaiset fiilikset. Etenkin jos teillä on raskas taival takana. Pikkuhiljaa se luottamus tulee. Tai ainakin sellainen tila missä keskenmeno ei kummittele enää joka hetki mielessä :). Sitten kun alkaa liikkeet tuntua, on jo paljon helpompi luottaa raskauden etenemiseen.

Mulle alkaa jotenkin nyt iskeen sellanen tunne et hetkinen, tässähän tapahtuu ihan oikeesti.. Tää on varmasti osa sitä kun oon yrittäny suojella itteeni ajattelemalla että voi vielä käydä miten vaan ja olla haaveilematta liikaa. Ja nyt alkaa pikkuhiljaa viikkoja kertyyn sen verran että pian ollaan jo pikkusen turvallisemmilla vesillä. Välillä on tosi ristiriitaset fiilikset kun haluaa alkaa pikkuhiljaa ajatteleen uutta tulokasta ja millä tavoin elämä tulee mullistuun ennen kesää ja varsinkin kesällä ja samaan aikaan vieläkin on se jarru pikkasen päällä, että enhän mä tiedä onko siellä kukaan enää elossakaan.

Ymmärrän hyvin sun fiilikset. Oon vieläkin epävarma varsinkin kun oireita ei ihan hirveästi ole. Monesti oon kieltänyt itseäni etten vielä liikaa odottaisi vaan et odotellaan vielä et näkee mitä tapahtuu. Oon miettinyt et pitäiskö mennä vielä ens viikolla ultraan vai pystynkö odottaan sinne nt-ultraan.

KasKas samoin täällä ja ajattelin tuoda nuo kaikki ajatukset esiin huomenna neuvolassa, jos saisi kuunnella ne sydänäänet tai jopa ylimääräisen ultran sitä kautta. Ei ainakaan tarvitsisi yksityiselle mennä.

Ja pallokala niihän se on, kyllä se luottamus sieltä tulee ajan kanssa. Varsinkin sitten kun liikkeet tuntuu, on helpompaa.. :)

Mä ihmettelen miehelle myös välillä ääneen, että oonko mä nyt oikeesti raskaana. Me ollaan kuultu sydänäänetkin ja kaikki mutta siltikin sitä on vaan niin vaikea ymmärtää.

Mulla on melko oireetonta, epäilyttää aina vähän väliä että onko sitä ollenkaan raskaana. Varsinki ku ei oo käyty ultraa tai kuultu sydänääniä vielä.

Meinas olla yöllä huumorintaju ja kärsivällisyys koetuksella kun tällä väsymyksen määrällä heräsin 02.40 ja valvoin viiteen asti..

Mä kans heräilen ihan ihmeellisiin aikoihin edelleen, yleensä neljältä, ja sen jälkeen ei tule enää uni.. Sit päivällä onkin älytön väsymys. Tosi ärsyttävää... Kaveri heitti et ehkä kroppa jo valmistautuu yöherätyksiin :D Kiva kun näin ajoissa alottaa..

Mä valvoin viime yön hammassäryn kourissa :s yhden panadolin uskalsin ottaa mutten enempää.

Usko alkaa olla koetuksella tän yskän kanssa. Mieluiten sitä vaikka pääpöntössä ja kuin yskit menemään ja nukkua ei voi kun ei pysty kunnolla hengittämään.

Usko alkaa olla koetuksella tän yskän kanssa. Mieluiten sitä vaikka pääpöntössä ja kuin yskit menemään ja nukkua ei voi kun ei pysty kunnolla hengittämään.

Suosittelisin menemään lääkäriin, ne kuitenkin tietää parhaiten mitä kannattaisi tehdä.

Ketterä, ei tosiaan kannata kärvistellä pahan yskän kanssa kotona. Lääkärikäynnillä kun saisit lääkkeet tohon, ja paraneminen olisi nopeampaa. Ainakin ne inhaloitavat on ihan turvallisia käyttää raskausaikana, ja niistä on todella paljon apua. Parissa päivässä alkaa yskä helpottamaan. Jos oot jo parikin viikkoa yskinyt, alkaa sun keuhkorakkulat olla aika hajalla, ja inhaloitava kortisoni tekis niille ihmeitä. Tehokkaimpia yskänlääkkeitä ei valitettavasti voi käyttää raskaana :sad001

Niin ja tärkeintä varmaan tossa vaiheessa olis myös kuunnella ne keuhkot ettei oo mitään flunssan jälkitautia.

Yskä on vasta ollut vajaa viikon. Alkoi jo näyttää hyvältä, mutta Tässä nyt köhitty muutama tunti, selvästikin jo jotain irtoamassa (limaa). Mutta keho on kipiänä Tästä yskämaratonista.

Pakko kertoa, tänään ei olisi ollut konserttiin lähtijäksi mutta löysin tavan: pullo ja siihen vettä 1/2 osaa ja pilli. 10 puhallusta ja toisto 2-3krt minuutin tauolla. Toimii! Limaa irtoaa ja eikä Oo enää vaikea hengittää.

Harmittaa ku on tottunu liikkumaan ja tekis mieli liikkua, mut tää väsymys vie kaikki mehut :sad001 Eilen käytiin koirien kanssa aamulla metsässä, raahasin itteni sinne väkisin, sen jälkeen on vaan levätty taas.. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa muuta ku ihan pakolliset, jännitän mitäköhän töistä tulee..

Mulla kans tolkuton väsymys, mut väkipakolla hoidan kaikki mitä oon suunnitellu, tosin rytmihäiriöt on lisääntyny, pitäs vissiin vähän ottaa lunkimmin.

Mulla jättää pikemminki lyönnin välistä. Syke on kuitenki ennemminki matala, 55-60/min.

Väsymystä täälläkin. Tämä viikko on onneksi ollut lomaa. Vaikka eipä tässä kyllä koko aikaa lepäillä saa. Nälkä tulee vähän väliä, mutta ruoka ei kovin hyvin maistu. Illalla väsyttää niin ettei jaksais syödä ja siitä seuraa etova olo.
Makeaa ei tee mieli ollenkaan. Ei kyllä ole toisaalta huono juttu.
Rinnat on vähän kipeät.

Takaisin