Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko muuten muut huomanneet että kynnet tai hiukset olisivat vahvemmat? Mulla on nyt alkaneet kynnet kasvaa kamalaa kyytiä. Ennen raskautta liuskottuivat ja katkeilivat herkästi, mutta nyt tuntuvat todella vahvoilta ja kasvavat vauhdilla :)

Kynnet kasvaa kyllä kivasti mutta hiusten suhteen mulla on jonkinlainen karvanlähtöaika. En kyllä oo varma liittyykö raskauteen ollenkaan tuo hiustenlähtö..

Miten tää väsymys yllätti nyt vasta! :O Voi luoja.. Ja siihen kun yhdistää tän lähes joka aamuisen herätyksen ennen viittä niin.. :/
9+0

Joo mullaki lähteny kynnet ja hiukset kohenee. Esikoisen jälkee tippu hurjana hiuksia mut nyt ei juuri ollenkaa :)

Hiuksissa en ole huomannut ainakaan vielä mitään, enneminkin tippuu enempi. Mutta kynnet on kivasti vahvistuneet :) Olen ajatellut että johtuu säännöllisestä vitamiinilisästä, muutoin kun olen aika huono noita purkki vitskuja syömään.

Täällä ehkä kolmisen kiloa tullut painoa lisää ja työhousut ei enää mahdu kiinni.
Tuntuu jotekin tyhmältä alkaa harkitsemaan äitiyshousuja vaikka ollaan vielä niin alussa (11+3) :grin

Mä oon siis käyttänyt (en pelkästään harkinnut) äitiyshousuja jo kolme viikkoa ja nyt vasta 8+1. Eikä tunnu ollenkaan tyhmältä. Päinvastoin - tuntuu mukavalta, koska vatsa on niin turvoksissa, ettei muut housut tule enää kysymykseenkään :)

Mä oon siis käyttänyt (en pelkästään harkinnut) äitiyshousuja jo kolme viikkoa ja nyt vasta 8+1. Eikä tunnu ollenkaan tyhmältä. Päinvastoin - tuntuu mukavalta, koska vatsa on niin turvoksissa, ettei muut housut tule enää kysymykseenkään :)

Mä oon odottanut zalandon pakettia, tilasin sieltä mammahousuja kun olin vanhat ehtinyt jo myymään. Oon pystynyt käyttämään tasan yksiä housuja, kaikki muut puristaa niin julmetusti ja mekkoja en oo voinu käyttää kun kaikki huomaisi heti että oon raskaana enkä vielä halua kertoa töissä. Onneksi just sain viestin että paketti on noudettavissa. Huomenna helpottaa :)

Mä en hiuksissa tai kynsissä oo huomannut mitään :)

Mulla on vajaan kahen viikon aikana paino tippunu kilolla.. Turvottaa kyllä niin, ettei mahdu farkut päälle, mutta tää oksentelu kyllä vie veronsa.. Ja olen syönyt roskaruokaa ja makeisia enkä oo yhtään kattonut mitä suuhun laitan.. Ei vaan pysy.. Vaikka tää alkuviikko on ollu hyvä phvn suhteen! En oo oksentanu ku max 3 kertaa päivässä :rolleyes:

Täällä pahoinvointi paheni, hyi hitto kun vähän väliä ällöttää.. Mitään ei oikein tee mieli syödä, mutta heti jos on parikin tuntia syömättä mitään, niin pahoinvointi pahenee. Aikamoista taiteilua tuntemuksien kanssa. Närästää ja röyhtäyttääkin, ja kroppa tuntuu niin uupuneelta.. Hyvä kun saa koirat ulkoilutettua.

Mä ainakin oon kyennyt menee ihan normi vaatteissa vielä.. eli joustofarkut ja collegehousut jotka kyllä enimmäkseen jalassa :) ei purista eikä kinnaa mistään.. voi olla että äitiysfarkut pitää hommata jossain vaiheessa..

Mulla jo monta viikkoa ollut legginssit/collarit/äitiysfarkut-linja kun kaikki muut ahdistaa. :rolleyes: Tää turvotus on ihan järkkyä.

Mun kans tekis mieli jo käyttää raskausfarkkuja. Vanhat housut puristaa ja kun ei toi maha tosta vähään aikaan ainakaan pienene.
Siskot vaan on niin kyyliä ja huomasi kyllä mun "uudet" farkut. Eli sit otan käyttöön kun ollaan kerrottu vauvasta.

Mitenkä, onko kellään mitään rytmihäiriöitä ollut? Mulla ei oo koskaan ennen ollut, nyt on ollut pari-kolme kertaa. Ajoittuvat alkuiltaan. En oikeen miellä että stressiäkään olis mitenkää normaalia enemmän, verenpaineetki on tavoitetasossa... voi olla, et tiedostamattaki stressaan ja siks jättäs lyöntejä välistä.. aattelin et jos jollakulla on oikee tiedossa, et odotuksen aikana olis jollain ollut?

No ehkei enää tunnu niin tyhmälle miettiä niitä äitiyshousujen käyttöä kun kerta muutkin :hilarious:

Heti kun oli pahin turvotus, hankin ja mitään muuta en ala pitämään kuin vasta raskauden. :happy:

Mitenkä, onko kellään mitään rytmihäiriöitä ollut? Mulla ei oo koskaan ennen ollut, nyt on ollut pari-kolme kertaa. Ajoittuvat alkuiltaan. En oikeen miellä että stressiäkään olis mitenkää normaalia enemmän, verenpaineetki on tavoitetasossa... voi olla, et tiedostamattaki stressaan ja siks jättäs lyöntejä välistä.. aattelin et jos jollakulla on oikee tiedossa, et odotuksen aikana olis jollain ollut?

Mulla oli viime raskaudessa sillon tällön ja on nyt kerran tullut muljahduksia :) muistaakseni lääkäri sano vaarattomiksi jos sillon tällön vaan tulee eikä vaikeuta hengittämistä tjs. Ei ollut siis mitään ns syytä niille, ja paineetkin oli koko raskauden hyvät

En kyllä ole ymmärtänyt että tämä raskausaika on näin kamalaa. Ihan järkyttävä pahoinvointi ja herrajesta miten kipeät rinnat, ja tätä on siis jatkunut jo kolme viikkoa. 8+5 :depressed:

Mulla alkaa hakkaan aivan hulluna sydän jos vähääkään stressiä ..eikä meinaa loppua tulla siitä jyskytyksestä koko päivänä...

Mäkin oon huomannut että herkästi sydän hakkaa vaikkei juuri mitään tekis

Minulla on "onneksi" ollut jo ennen raskautta välillä niin hirveä turvotusmaha, että normaalit housut mahtuvat vielä ihan hyvin. Maha on edelleen ihan pieni verrattuna siihen, mitä se on, jos erehdyn syömään tiettyjä ruoka-aineita...

Takaisin