Minulla paino tippui esikoisen raskauden aikana 13 kg, eikä siis johtunut pahoinvoinnistakaan, koska minulla ei ollut pahoinvointia. Minusta se johtui siitä, että kaikki ruokahimot hävisivät täysin. Sama alkoi tässäkin raskaudessa vähän plussauksen jälkeen.
Kun en ole raskaana, saattaa minulla olla loppumaton suklaahimo ihan koko päivän. Joka sekunti tekee mieli suklaata, ja jokainen minuutti kun en sitä saa, tuntuu kasvattavan himoa entisestään, ja suklaan syöminen auttaa himoon vain hetkeksi. Yhtenä päivänä pakkomielteen kohde on suklaa, toisena päivänä taas on pakko saada pihviä, kolmantena ranskalaisia perunoita, jne. Monesti ihmettelin, miten muut ihmiset pystyvät vastustamaan jatkuvaa ruoanhimoa sekunnista toiseen, minuutista toiseen, tunnista toiseen, päivästä toiseen, jne. ja pysymään laihoina, kunnes tulin raskaaksi ja kaikki ruokahimot hävisivät kokonaan, ja tajusin, että laihoilla ihmisillä ei ole jatkuvaa ruoanhimoa joka sekunti. Tässähän laihtuu ihan huomaamattaan, kun ruoan olemassaoloa ei edes muista. Ehkä tämän raskauden jälkeen olen taas normaalipainoinen ensimmäistä kertaa 25 vuoteen. Ja sitten pitää kyllä käydä lääkärillä pistämässä hormonit kuntoon, koska hormoneistahan tuon on pakko johtua.