Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei mitään muita oireita kun rinnat kipeet ja iltaisin kamala väsymys. Pakko nukkua pari tuntia päiväunia. En tiedä onko oire mut janottaa normaalia enemmän.

Totesin eilen, että taitaa raskauden enemmin huomata rinnoista (on todella pienet) kuin massusta. :happy:

Nyt ollut jo 3 hyvää päivä, alkaa normamisointumaan olotila. Välillä tuntuu massusta että nipistää muuten ok.

Koko alkuraskauden aikana ei mitään kummoisempaa pahoinvointia.. Eilen oksentelin niin paljon, ettei loppujen lopuksi sieltä ei tullut muuta kuin happoa. Mikään ruoka ei pysyttele mahassa :(. Rv 7

Mulla nyt helpottanut pahin huono olo. Enää ei tuu oksennuksia mut ruokahalu on toissa ja kun syö niin etova olo vaan yltyy.

Jatkuva etova olo. Pakko syödä jotain niin se lievenee mutta kun ihan kaikki ei uppoa. Mandariini on ainut mikä auttaa, banaani jota yleensä rakastan tuo huononolon. Pizza ja subway toimii, mut eivät ehkä oo kaikkein suositelluimpia. Pahinta huono olo on illasta. Ja tänä aamuna hyvä etten pyörtynyt, veikkaan että ennestään matalat paineet laskee edelleen samoin kuin verensokeri. Äh... Ei edellisessä ollu tällaista. Huono olo oli silloin aamulla.
Ja kolmen jälkeen yöllä vaan tuijotan kelloo kun ei nukuta.... Huhhuh

Pääsimpä kehumaan että olo ollut tässä 3pv ajan loistava. Tänään iski niin että töistä piti jäädä vuodelepoon. Jotain mehukeittoja koetan syödä niin oksennuskaan ei maistu kauhealla. :hungover:

Pari viime päivää minua on vaivannut huimaus. En voi tehdä oikein mitään vähänkään raskaampaa, kun alkaa huimata. Eilen taittelin pahvia pahvinkeräykseen ja sen jälkeen minun piti mennä makuulle, kun huimasi niin paljon. Tänään jo portaiden nouseminen töissä näytti olevan liikaa. Saa nähdä huomenna ensimmäisellä lääkärikäynnillä, miltä verenpaine näyttää, että josko siitä löytyisi selitys huimaukselle.

Täälläkin heräillään pitkin yötä, ärsyttävää.. Ja yksi oire on se ettei tee mieli juoda vettä! Kohta varmaan nestehukkaa, jotenkin kun on etova olo, ei vaan vesi uppoa.. Pitää varmaan hommata jotain kivennäisvesiä tms. Muuten olen edelleen selvinnyt melko vähällä pahoinvoinnilla, en ole oksentanutkaan. Melkein kokoajan tulee naposteltua jotain, heti jos maha tyhjenee ja verensokeri laskee, etova olo pahenee..

Noniin, sieltä se tuli - ensimmäinen oksennus! :yuck::yuck:Kokopäivänä en oo syöny mitään,nyt söin ja tuli jo minuutin jälkeen ulos... Mikään ei tahdo pysyä sisällä. Pelkään että tää alkaa olemaan jo vaarallista sikiölle kun ei mitään saa syötyä, ainoo mikä menee alas on jogurtti. :grumpy:

Lääkäri määräsi mulle pahoinvointiin Primperan nimistä valmistetta, onko jollain kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Koko viikonloppu meni oksennellessa, mutta ajattelin olisiko kuitenkin järkevää olla ottamatta tuota lääkettä/tai ottaa vain todella satunnaisesti pakon edessä..

Väsymys on niin kokonaisvaltaista, että tuntuu ettei mikään määrä unta riitä :sleep002

Lääkäri määräsi mulle pahoinvointiin Primperan nimistä valmistetta, onko jollain kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Koko viikonloppu meni oksennellessa, mutta ajattelin olisiko kuitenkin järkevää olla ottamatta tuota lääkettä/tai ottaa vain todella satunnaisesti pakon edessä..

Väsymys on niin kokonaisvaltaista, että tuntuu ettei mikään määrä unta riitä :sleep002

On kokemusta. Voi huoletta ottaa. Itsellä ei tosin auttanut viime raskaudessa vko 7-25, mutta sen jälkeen rupes pikkuhiljaa auttamaan, välillä.
Edit. Ja siis suosittelen, jos siitä apua on!

Tänään jouduin turvautumaan kyseiseen lääkkeeseen, kun aamu oli niin tuskainen pahanolon takia, en kerinnyt oksentamaan. Olo parani huomattavasti.

Töihin meno alkaa olla hankalaa. Ei niinkään töissä oleminen, mutta sinne pääseminen. Julkisissa istuminen ja käveleminen tekee niin pahaa. Ja ihmisten erinäiset hajut! :)

Hajuherkkyys on jotain ihan kamalaa. Muutenkin herkkä hajuille niin saati nyt sitten. Huh, huh.

Toi hajuherkkyys on muhunki iskeny! Mies tuli sunnuntaina säbätreeneistä kotiin ja istui sohvalle hetkeksi ennen pesulle menoa. Mä kävelin parin metrin päästä ohi ja passitin heti suihkuun kun hais niin pahalle :grin Ennen ei oo hien haju käynyt nenään noin pahasti!

Kuinka huojentunut voi ihminen olla että rintaarkuus on palannuy neljän päivän jälkeen! Ja aamulla pukiessa huomasin että rinnoissa oli pienen pienet raskausarvet! o: itse en ole mitään turpoamista huomannut mutta vissiin on!

Onko kukaan koittanut pahoinvointiin sitä B6-vitamiinia 3x päivässä? Onko auttanut? Entä oletteko löytänyt valmistetta jossa on pelkkää B6 ja 25ug? Meijän apteekissa oli vaa sellasta missä oli myös B1 ja B12, mietin vaan että onko siitä haittaa jos noita muitakin tulee sit niin paljon.. B-vitamiinihan on vesiliukonen joten luulis että ylimäärä tulee sit vaan virtsan mukana ulos. Onko kellään parempaa tietoa? :)

Pahoinvointi ja oksentelu ei oo vaarallista pienelle, mutta toki oman voinnin kannalta toki tosi inhottavaa jos mikään ei pysy sisällä :/ Mulla aaltoilee niin välillä pysyy sisälläkin, vaikka aamut ja illat ollu aika kauheita.. Tänään onneks aamulla en oksentanu :) b vitskut vesiliukoisia, mutta b12 vesiliukoisuudesta huolimatta on varastoituva

Takaisin