Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aamunen, en tiedä onko tästä sulle mitään apua, mut kerronpa kuitenkin. Itselläni oli tosi paha närästys monta vuotta. Helpotti vasta kun tajusin kokeilla vähentää ruisleivän syöntiä. En olisi ikinä uskonut, että se mulle pahin ruoka-aine voisi olla jokin niinkin arkinen (tietysti myös rasvainen ruoka ja alkoholi ym aiheutti oiretta). Toivottavasti säkin löydät jonkun keinon mistä olisi apua! Se on ihan kamala tunne kun polttaa rintalastasta niin paljon ettei tiedä miten päin olla :sad001

Mulla on HIRVEÄ väsymys.. auttaako mikään? [emoji41][emoji111]️ Levähtäminen on vaihtoehto vain välillä tuon taaperon kanssa [emoji29][emoji16]

Tiitu90 riippuu vissiin esim. istukan paikasta. Minä oon kuullut 12+ vasta sykkeen kotidopplerilla.

Tiitu90, minä kuulin ekassa jo yhdeksännellä viikolla. Tokassa kymmenennen viikon lopulla. Molemmilla kerroilla pitkällisen ja hartaan yrittämisen jälkeen. Nyt en oikein tiedä milloin viitsin edes kokeilla. Todella siis tunnin ainakin olen varhaisilla viikoilla etsinyt ja pitänyt välillä taukoa jne.

Edit: siis ei mitään järkeä yrittää just 8+ kun tulee vain paha mieli.

Minulla neuvolantäditkin etsivät sitä viikolla 12+ yli tunnin, ja he sentään tekevät sitä työkseen, joten on aivan turhaa itsensä kiusaamista etsiä sitä kovin aikaisin.

Minulla neuvolantäditkin etsivät sitä viikolla 12+ yli tunnin, ja he sentään tekevät sitä työkseen, joten on aivan turhaa itsensä kiusaamista etsiä sitä kovin aikaisin.

Näinpä juuri. Itselläni on aikaisemmissa raskauksissa ollut ehkä jonkin asteen "pakkomielle" asiasta. Nyt osaan suhtautua rauhallisemmin ja vaikka tulisinkin etsineeksi aiemmilla viikoilla niin en huolestu jos ei löydy. Mutta tosiaan, mulla nyt vasta 8+1 joten tuskinpa vielä pariin viikkoon edes yritän.

Mulla nyt 8+3 ja olen muutamia kertoja hakenut sydänääniä dopplerilla. Eipä löydy ei. Mutta kun suhtautuu siihen, että eipä niitä vielä yleensä löydykään näillä viikoilla, niin ei ahdista. Olen vähän malttamaton...

Minuakin ahdisti ensimmäisessä raskaudessa se, ettei ääniä löytynyt ennen kuin vasta myöhään, samoin potkujakaan ei tuntunut ennen kuin vasta viikon 20+ jälkeen. Osasyy ahdistukseen oli foorumiviestit, joissa kujerrettiin kuinka potkut tuntuivat jo viikolla 3, sydänäänet kuuluivat jo ennen hedelmöittymistä ja lapsen sukupuoli oli selvillä ennen yrityskierron alkua. :wacky:

Siksi on ehkä hyvä juttu kommentoida, että valtaosalla meistä menee vielä moooooonta viikkoa ennen kuin kuuluu sydänääniä tai tuntuu minkäänlaisia potkuja. Ja silloinkin ne potkut saattavat olla vain ilmavaivoja. :cool:
Tässä vaiheessa sydänäänten löytyminen on todella harvinaista.

Tänään oireet vähäisempiä... vain öllötys pysynyt.. rinnat ei ole niin kipeät kuin aikaisemmin..

Nyt rv jotain päälle 8+, ja oireet ovat hyvin siedettävät! Ei kovaa pahoinvointia, lähinnä pientä taustalla pysyvää etovaa oloa. Alavatsa on kyllä turvoksissa ja pömpöllään, vai joko se sieltä alkaa kasvamaan tässä vaiheessa?:wideyed: Olen pitkä ja hoikka, liekö sitten sen takia alkaa ajoissa erottumaan.. Nälkää en ole kokenut pitkään aikaan, tulee nääs puputettua vähän väliä jotain :D Onneksi hedelmät ja marjat maistuu, suolainen ja rasvainen ei niinkään.

Täälä tullut rivot unet näköjään kuvioihin... :laughing021kuulemma sekin aika yleistä että näkee kummia unia. Yleensä en näe unia paljo koskaan ja jos nään niin painajaista.Toissa ja viim yönä pelehdin paratiisihotellin (tv sarja) oliverin ja rasmuksen kanssa:wtf!!!!!!!!!!

Joo, keho jotenkin käy jotain läpi kun tulee näitä unia. Ensimmäisessä raskaudessa mulla oli paljon näitä rivoja unia julkkismiesten kanssa ja sitten näin myös exästä(monta kertaa) unia joka säikäytti sitten hirveesti,että mitä hel****ä tapahtuu :D

Mulla oli sama homma edellisessä raskaudessa noitten unien kanssa :D

Huhhu viim yönä tuli 2 kertaa kova menkkamainen vääntö vatsaan... toivottavasti oli harmiton... vähän pelästytti kylläkin:eek:

Menin tänään ihan lauantain kunniaksi ratsastamaan niin, etten jaksanut pukea aamulla tissiliivejä ylleni. Ratsastusten jälkeen kauppaan lähtiessäni puin liivit päälleni ja ai kamala mikä kipu :D ihan kun joku olis riistäny multa nännit pois! Meinasin kääntyy takasin hakemaan tisseihin juomalasit nännien ympärille kevittämään nännien kosketusta liiveihin :0 kipu kyllä meni pois, onneksi. Mut en taida enää ratsastaa ilman liivejä :D

Mulla ei tällä hetkellä muita oireita phv lisäksi.. Paitsi kylmä illalla, mut mä nyt oon vähän vilukissa muutenkin.. Mut niin kiitos phvn tän päivän ruokasaldo, joka on pysyny sisällä, on kaks lihapasteijaa ja lasi colaa :grumpy:

Ei ole ollut pitkään aikaa mitään oireita, mutta yöllä tuli tissit tosi kipeeksi. Ja olen herännyt tänään 3.30. Ei vaan väsytä o_O

Ei ole ollut pitkään aikaa mitään oireita, mutta yöllä tuli tissit tosi kipeeksi. Ja olen herännyt tänään 3.30. Ei vaan väsytä o_O

Heh, mulla kans ollu tuota aamuyön heräilyä! Yleensä herään tasan klo 4.30, tai jo puolen yön jälkeen.. Välillä ei uni edes tule uudestaan. Aika omituista, eikö nyt pitäisi olla väsynyt ja unen maistua :D Tänään sain nukuttua melkein seitsemään asti, ennätys!

Takaisin