Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä teen työtä vanhusten parissa ja maaliskuun alussa tulee voimaan laki et ne jotka heidän kans työskentelee pitää ottaa influenssarokote työpaikan uhalla. Viime vuonna otin ni vähän sen jälkeen sain keskenmenon. En mä taas haluu testata kestääkö kroppa ja vauva sen vai ei. Määräaikaisuus päättyy huhtikuun lopussa. Mikä pakko valtio suomesta on tullut? Ahdistaa. Viime vuonna siitä rokotteesta ei ollut hyötyä ja monet ihmiset sairastui siitä pahasti. Taidan joutuu ennen äippälomaa työttömäksi.. :sad001

Tänään varhaisultra, ja oireet on ollu tosi vähäisiä viimisen kolmen päivän ajan:confused: Tiistaina oli vielä ihan järkyttävän huono olo, nyt pelottaa tämä oireettomuus.. Pienesti etova olo on kyllä ollut, ja tuntemuksia alavatsassa, mutta ihmetyttää silti.. Hitto jos tämä onkin mennyt jo kesken :sorry:

Täälä tullut rivot unet näköjään kuvioihin... :laughing021kuulemma sekin aika yleistä että näkee kummia unia. Yleensä en näe unia paljo koskaan ja jos nään niin painajaista.Toissa ja viim yönä pelehdin paratiisihotellin (tv sarja) oliverin ja rasmuksen kanssa:wtf!!!!!!!!!!

Kukaan ei varoittanut, että tämä on näin pelottavaa. Kun on kuvotusta niin toivoo että se menisi äkkiä ohi ja jos ei ole niin pelästyy että onko tämä nyt mennyt kesken :sad001

Kukaan ei varoittanut, että tämä on näin pelottavaa. Kun on kuvotusta niin toivoo että se menisi äkkiä ohi ja jos ei ole niin pelästyy että onko tämä nyt mennyt kesken :sad001

Niinpä! Olen pelännyt pahoinvointia tosi paljon, koska omalla äidilläni oli kaikissa raskauksissa todella paha pahoinvointi. Nyt kun pahoinvointia ei oikeastaan ole, niin olen hirveän huolissani.

Olin haaveillut raskaudesta jo vuosikausia, mutta en ollut koskaan ajatellut, miten kamalaa alkuraskaus on kaikkine pelkoineen, kun ei voi yhtään tietää, onko pienellä kaikki hyvin.

Onhan tämä kyllä yhtä huolehtimista. Mulla ei oo oireena muuta ku kasvaneet ja arat tissit ja mielialavaihtelut. Ärsyttää ku pitää koko ajan miettiä että onko sitä edes raskaana :s

Mulla jäi oireet lähes kokonaan pois reilu viikko sitten olleen varhaisultran jälkeen. Ainoastaan tissit on iltaisin kipeänä ja ihan silloin tällöin tuntuu pieniä nippaisuja vatsassa, mutta nyt ei ole juuri muita oireita ollut. Toisaalta, kun kaikki oli viime viikolla hyvin, niin aika luottavaisin mielin tässä olen ja olen myös jonkinlaisen zen tilan löytänyt enkä ota stressiä tästä oireettomuudesta. :)

Mulla oireeton alkuviikko aiheutti välillä päänvaivaa. Mutta nyt paha olo teki kyllä semmosen come backin, että huhhuh. Jälleen mietin miten ihmeessä tää loppupäivä töissä selvitetään tämän olon kanssa.

Tänään jouduin jäämään töistä pois kun olo oli niin kamala... Oksennusta ei tule mutta joudun nieleskellä kokoajan ja se tunne on kurkussa että 'kohta tulee':yuck: Ihan kauheeta!
Oon vielä semmosessa työssä missä olen ihmisten apuna ni siellä ois pakko jaksaa hymyillä ja touhuta, mutta on ihan veto pois... Yritän nyt katsoa tän viikonlopun... Jos ei hellitä niin ehkä pakko hakea saikkua vaikka pahalta tuntuu, just nimittäin alotin tässä paikassa ja tykkään todella paljon tästä työstä.
Väsymys on kans ihan valtava, vaikkakaan ei niin paha kun tää huononolon tunne... Kysyin just eilen neuvolassa tästä ja siellä sanottiin et jos väsyttää niin sillon täytyy vaan levätä.

Mulla on koko alkuraskaus ollut suhteellisen oireeton mutta nyt on kyllä niin normaali olo että tuntuu onko siellä mikään enää hengissäkään...

Siis täällä on ollut koko alkuraskauden jäätävää väsymystä ja nyt voimistuvaa jatkuvaa pahaa oloa. Oksentamaan ei onneksi vielä ole tarvinnut. Rinnat vähän aristaa. Nyt sitten ar ultran jälkeen ensimmäinen suht normaali oireeton päivä, mitä ihmettä :bored: no nautitaan tästä kun nyt voidaan!

Jotenkin helpottavaa kuulla että muillakin oireettomuus ja oireet vaihtelee. Minulla myös ollut tämäm viikon jäätävää kuvotusta ja tänään ei enää niin pahasti (6+6). Ultrassa kaikki oli kunnossa ja vahva syke keskiviikkona, mutta kyllähän sitä kauhuissaan epäilee onko kaikki kunnossa kun on ollut niin paljon hankaluuksia taustalla.

Onko tämä odottaminen tosiaan tällaista että nyt siten 9kk pelkää kokoajan kaikkea että ei ole hyvin ja taas on ja taas ei .. huhu... toivottavasti ei!:banghead:

Tiitu90 kyl se siitä helpottaa yleensä sillon viimeistään kun tuntee liikkeet. Ja mua on auttanut doppleri jolla voinut sykkeen kuulla ennen liikkeitä.
Mää näin muuten kans viime yönä seksiunen, jossa oli joku täysin vieras mies.

rv9+2

Mä tuun hulluks tän närästyksen kanssa! Nyt ei saa mitään alas ku on tää pahoinvointi jatkuvaa ja sitte polttaa hulluna rintalastaa ja sattuu ylävatsa, pelkään et tätä jatkuu nyt sitte loppuraskauden ja se vetää mielen ihan maahan...:sorry: Mies on saanu kuulla kunniansa kyl tän olon takia, siitäki tulee paha mieli...

aamunen, itsellä kans sama. Oletko kokeillut samarinia? Turvallinen raskaanaoleville. Tietääkseni myös rennie on sallittu jos on ihan mahdotonta?

Onko tämä odottaminen tosiaan tällaista että nyt siten 9kk pelkää kokoajan kaikkea että ei ole hyvin ja taas on ja taas ei .. huhu... toivottavasti ei!:banghead:
Kyllä on! Ja sitten pelkää, että lapsi vammautuu synnytyksessä, sen jälkeen pelkää jokaikistä pöpöä, että lapsi kuolee flunssaan, tai kätkytkuolemaan, sitten lapsi alkaa liikkua, ja on aika pelätä, että lapsi kaatuu, iskee päänsä ja kuolee, lapsi kiipeää huonekaluille, tippuu niiltä ja kuolee, jne. Pelkääminen ei siis lopu ikinä, ellei sitä itse päätä lopettaa.

Mä tuun hulluks tän närästyksen kanssa! Nyt ei saa mitään alas ku on tää pahoinvointi jatkuvaa ja sitte polttaa hulluna rintalastaa ja sattuu ylävatsa, pelkään et tätä jatkuu nyt sitte loppuraskauden ja se vetää mielen ihan maahan...:sorry: Mies on saanu kuulla kunniansa kyl tän olon takia, siitäki tulee paha mieli...
Jos on oikein paha närästys, suosittelisin omepratsolia. Saa vissiin myös ilman reseptiä, ja oli ainakin mulla ihan pelastus viime raskaudessa. Välillä vedettiin sitä ja samarinia molempia... Mulla ainakin vaan paheni närästys raskauden edetessä, eli kannattaa jo tässä vaiheessa miettiä oisko esim. ruokavaliossa jotain mikä voisi ärsyttää,esim. paprika tms. Myös stressi voi närästää, ja tyhjä vatsa... Kannattaa yrittää katkaista närästyskierre kunnon lääkkeillä. Voi pysyä pitkäänkin poissa, jos vaan saa tilanteen rauhoittumaan joksikin aikaa.

Jos on oikein paha närästys, suosittelisin omepratsolia. Saa vissiin myös ilman reseptiä, ja oli ainakin mulla ihan pelastus viime raskaudessa. Välillä vedettiin sitä ja samarinia molempia... Mulla ainakin vaan paheni närästys raskauden edetessä, eli kannattaa jo tässä vaiheessa miettiä oisko esim. ruokavaliossa jotain mikä voisi ärsyttää,esim. paprika tms. Myös stressi voi närästää, ja tyhjä vatsa... Kannattaa yrittää katkaista närästyskierre kunnon lääkkeillä. Voi pysyä pitkäänkin poissa, jos vaan saa tilanteen rauhoittumaan joksikin aikaa.
Omeprazol ei oo oikeen auttanut valitettavasti, jonkin verran närästystä jo ennen raskautta siis. Nyt käytössä Ranixal-närästyslääkettä, jota saa syödä raskaana ja lisäksi apuna satunnaisesti Gaviscon. Täytyy kattoo tota ruokavalioo nyt tarkkaan ja yrittää tosissaan vähentää stressiä... Siks tää onki vielä kamalampaa ku on jo lääkitys ja silti närästää! :sorry:

Takaisin